26 Nisan 2011 Salı

IŞIL'IN FORMASI


GSbonus kart sahiplerine güzel bir açık arttırma düzenleniyor şu aralar. Bildiğiniz gittigidiyor tarzı teklifinizi veriyorsunuz ve işin sonunda en yüksek teklif sahibi kişi Işıl Alben'in bütün takım tarafından imzalanmış formasını kapmış oluyor.

Galatasaray futbol formaları şu sıralar koleksiyoncu geçinen insanlar yüzünden otomobil parasına gidiyor, bu sebeple forma bizim gibilere yar olmaz zaten. Hani takip eden kalantor arkadaşlarımız varsa buyursunlar. GSBonus da umuyorum güzel bir fiyata gideceği belli olan bu formadan elde edilen geliri bir yerlere bağışlayacaktır.

Pek detay sahibi değilim konu hakkında, ben GSBonus'tan aldığım milyonları saya durayım, isteyen şuradan girip bakabilir nedir ne değildir.

Işıl'a olan sevgimiz bambaşkadır iyi bakın formasına.

500.000


Blog dün akşam saat 22:00 sularında 500.000 tekil görüntülenme barajını aşmış. Bizi yalnız bırakmayan bütün takipçilerimize ve kıyısında köşesinde bize yer vermiş bütün dost bloglara destekleri için teşekkür ederiz.

25 Nisan 2011 Pazartesi

HER SENE TAM PARÇALI

Ahmet Kolkoparan Tasarımı

Galatasaray'ın forması Parçalı'dır tanımı bizim blog için geniş bir kavram. Galatasaray'ın forması "tam parçalıdır". Hala bizi takip edip de tam parçalı nedir diye soran varsa buradaki sunumu okumanızı rica ediyorum.

AbaraiRenji Tasarımı

Fakat şu tip sorular da oluşuyor insanların kafasında. "ulan her sene aynı formayı mı giyeceğiz ?" Bu soruyu ticari kaygısı çok fazla olan ve bu kaygıyı mor pembe gibi formaları ön plana çıkartarak kapatmaya çalışan kulübün de sorduğunu düşünüyorum. Ben aykırı renk formalara karşı değilim, mutlaka olmalılar, ancak ben bu formaların bu kadar ön plana çıkartılmasına karşıyım. Onun yerine her sene esas formanızda yapılan ufak değişiklikler ve birkaç senede bir yapılacak olan radikal değişiklikler ile taraftara iç saha formanızı da çok iyi pazarlayabilirsiniz.

Ahmet Kolkoparan Tasarımı
(renkleri ters düşünün)

Bakın, parçalı forma demiyorum, tam parçalı forma üzerinden, yani kimilerine göre kısıtlı bir forma tipinden milyon farklı forma çıkartabilirsiniz. Ufak değişiklikler yapılabilir. Mesela bir sene V yaka, bir sene parçalı yakalı, bir sene beyaz renk veya siyah renk yakalı tam parçalı formalar yapılabilir. Belki bir sene kol ucunda zıt renk bantlar olur, bir sezon olmaz. Birkaç senede bir de çok marjinal tam parçalı formalar yapabilirsiniz.

Exert tasarımı

Tabi ki öncelik Galatasaray'ın klasik tam parçalı formalarıdır. Mesela üzerinde oynanmamış V yakalı bir Metin Oktay forması veya kuruluş formamız gibi yakalı tam parçalımız. Bu klasik formalarımızı tabi ki daha çok giyeceğiz. Ancak Galatasaray, parçalı tipini değiştirmek yerine "tam parçalısı" üzerinden çok farklı tasarımlar da yapabilir ve bunları taraftara çok güzel tanıtabilir. Son 2 sezonun yanlış parçalı tipi gibi parçalı tipini değiştirmektense, kendi formamızı korumuş oluruz böylelikle.

The Champ Tasarımı

Bu yazıda yer alan resimlerdeki bütün formalar "tam parçalıdır". Forumdan aldığım çok değerli tasarımcıların bir kaç çalışması. Ne kadar fazla örnek çıkabileceğine dair kafanızda bir fikir oluşması için paylaşıyorum ve hepsine teşekkür ediyorum.

Konuyla alakalı; Tam Parçalı destek sitemiz 1500 imzaya ulaşmak üzere. Destek veren herkese teşekkür ederiz. Destek vermek için buraya alalım sizi, hem sunumu da okumuş olursunuz.

21 Nisan 2011 Perşembe

ANKET - AYKIRI RENK FORMA ?

Telegol gibi bloguz. Gündemi yakından takip ediyor ve taraftarın nabzını yokluyoruz. Son zamanın meşhur polemiği aykırı renk 3rd formalar hakkında çok basit bir anketimiz var.

Aykırı renk 3rd formalara karşı mısınız, değil misiniz ? Sorumuz budur. Özellikle aykırı renk olmasına, yani beyaz ve siyahı katmadığımıza dikkat edin. Bir de tabi 3rd forma olmasına...

Bakalım taraftar ne düşünüyor ?

20 Nisan 2011 Çarşamba

EVRİM HANIM'IN AÇIKLAMASI


Son 2 sezonun formalarını tasarlayan ve aykırı renk formaların mucidi Evrim Timur Görün Hanım'ın geçen gün yaşanan olaylar sonrasında yaptığı açıklamayı aşağıya koyuyorum. Kirli Sözlük'ten bir alt başlıkta linkini kopyalamıştık. Ancak herkes linki tıklayıp okumuyor. Gerçekten mühim ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Katılan olur, olmaz bilemem. Ancak tepkilerin hedefindeki ismi de bir dinlemek lazım. Kirli Sözlük'ten alıntıdır;

"sevgili ablalarım, ağabeylerim, kardeşlerim,

hepinizin bildiği üzere son iki yılın formalarını ben tasarladım…
bu süre zarfında tarafıma yönelen hakaretin, iftiranın, suçlamaların ve küfürlerin haddi hesabı yok. (hatta bu platformda da)
ama susmayı seçtim, çünkü açıklama resmi olarak kulüpten yapılmalıydı…
yapmadılar!
sadece mor formayla ilgili adnan polat bir kazak masalı anlattı ki aslı astarı yoktu,
yine sustum.
dün o kahve sohbeti yapılan programa bağlanmamak için kendimi zor tuttum.
orada her konuya vakıf b.k.loglar arasında iki hakem var,
ama sanırım kendileri, zahmet edip yorum yapacakları konuları profesyonel alanları dahi olsa
araştırma gereği duymuyorlar!
bağlanmaktan vazgeçip, asıl hesap vermem gereken kişilere, yani sizlere yazmayı uygun gördüm.
eğer sizler bu konuyu tv de açıklamamı isterseniz, erkek gibi çıkar onu da yaparım (kadın olmama rağmen).
kulüp beni bu şerefli görevi yapmaya davet ettiğinde turuncu forma deja hazırdı…
futbol şubeyle yapılan ilk toplantıda sarı kırmızı renklerimize tapan, o formayı giymiş ve terletmiş bir galatasaraylı ve mektepli olarak,
bende aynı soruyu sordum.neden başka renk?
bana, “tff” nin ve “uefa” nın forma regülasyonları gereği,
neden farklı renklerin olması gerektiğini anlattılar.
regülasyon kitlerini ezberlercesine defalarca okudum,
yetmedi “tff” yi ziyaret ettim ve bu konuyu orada da çözmeye çalıştım fakat olmadı.
kural şu:
karşılaşmalarda ev sahibi takım formasını seçme hakkına sahip,
misafir takım ise ancak hakemlerin onayladığı formayı giyebiliyor.
eğer misafir takımın hakem tarafından onaylanacak bir forması yok ise maç oynanmadan mağlup sayılıyor.
karşılaşacak takımların formalarında hiçbir ortak rengin bulunmaması gerekiyor.
özellikle şort ve çorap renkleri ayrı bir hassasiyet taşıyor.
formaların sırtında kullanılacak harf karakterleri, boyutları, arma uygulamalarına kadar
regülasyonda sınırlayıcı maddeler var ve forma prototipleri “tff” nin ve “uefa”nın onayından geçene kadar çalışılıyor.
futbol şube, sarı, kırmızı,siyah ve beyaz renklerin ligde ve uluslar arası karşılaşmalarda en çok kullanılan renkler olması sebebiyle,
ne kadar zorlandıklarını ve kaç kez mağlup sayılma tehlikesiyle karşılaştıklarını saatlerce anlattılar.
benim “tff” de yaptığım toplantıda ise en tepede ki isimler bu kuralın değiştirilemeyeceğini kesin bir dille açıkladılar.
o dönemde formaları yapan firma, neredeyse ligde ki hemen hemen tüm takımların da üreticisiydi.
satışı yüksek olan takımlara 4 (yani 3 büyüklere),satışı düşük olan takımlara 2 (anadolu takımlarına) forma yapılıyordu.
firma yetkilileri, bu kararın global merkez tarafından alındığını ve kesinlikle uymak zorunda olunduğunu defalarca yinelediler.
nitekim firmayla yapılmış olan sözleşmede bu konuyla ilgili bağlayıcı maddeler ve cezalar vardı.
dolayısıyla harici renk kullanma görevi sadece 3 büyüklere düşüyordu.
futbol şubenin talebi, 2 sarı kırmızı forma, 2 harici renk formadan oluşan setler hazırlamamızdı…
harici renklerin ise ligde hiç kullanılmayan yada çok az kullanılan ve başka hiçbir takımı simgelemeyen renkler olmasını istiyorlardı.
düz sarı forma zaten tamamen kullanılabilecek renklerin dışında kalıyordu
çünkü taraftar formayı çoğunlukla kot üstüne giyiyor, sarı düz forma yapılması durumunda tribünlerimizde sarı lacivert görüntüler oluşuyordu…
harici forma alternatifleri tüm bu sınırlamalarla oluşturulurken, bu renklerin kırmızı ailesinden gelmesine,
tarihimizle ilişkili olmasına yada sembollerimizin rengi olmasına dikkat ediliyordu.
yani formalar tanıtılırken okuduklarınız hikaye değil gerçekten uzun süren araştırmalar ve çalışmalar sonunda,
formaların oluşmasını sağlayan dayanak noktalarıdır.
ayrıca “tff” için farklı renk olması da yeterli değildi…
karşılaşacak takımlar farklı renkler giyse bile kontrast valörleri de yüksek olmalıydı.
yani biri açık renk giyiyorsa diğeri koyu renk giymeliydi.
forma tasarım sürecinde oluşan alternatifler futbol şubeyle masaya yatırılıyor,
en ince ayrıntılarına kadar irdeleniyor ve şubenin “ok” dediği formalar seçiliyordu.
bu toplantıların tamamında adnan sezgin ve sevgili kardeşlerim cenk ve yako da bulunuyorlardı.
bitmiş prototipler, önce yönetim kurulumuza, sonra üretici firmanın global merkezi almanya’ya,
sonra “tff” ve “uefa” ya onaylatılıyordu.
onaylanmayan detaylar defalarca bir daha bir daha çalışılıyordu.
tüm onaylardan geçen formalar, başkanımız ( adnan polat),
sportif direktör ve genel müdür (adnan sezgin) tarafından onay imzası atılarak üretime geçiliyordu.
bu onay imzalarını taşıyan forma prototipleri hala bende.
buna karşılık herhangi bir formanın yeni sezonda aynen tekrarlanması,
üretici firmanın kesinlikle olmazları arasındaydı.
büyük ve uzun tartışmalar sonrasında parçalı formamız için bunu başardık.
bu çalışmalar yaklaşık 1 yıl sürüyor.
arkasında kocaman bir ekibin emeği, teri ve göz yaşı var.
aslında sahada oynayan oyuncularımız kadar taraftar baskısı ve stres altında çalışıyor,
24 saat, 365 gün ter döküyorduk.
farkımız kamera önünde olmamaktı
üstelik başarılarımız hiçbir zaman alkışlanmıyor, eleştirilere ise cevap veremiyorduk.
en kötü çalışma koşullarına sahip pazarlama çalışanları,
haklarını sorgulamadan gece gündüz emek veriyordu…
şahsıma ve diğer çalışma arkadaşlarıma gelen tehditleri,
uğradığımız tacizleri, hakkımızda hala ulu orta atılan iftiraları, sataşmaları, provokasyonları umursamadan,
her zaman galatasarayımız için en iyisini yapmaya çalıştık.
beni yakından tanıyanlar ve çalışma arkadaşlarım,
sarı kırmızı renklerimiz ve armamız konusunda ne kadar hassas olduğumu,
ne kadar ince eleyip, sık dokuduğumu
ve tüm bu süreci ne kadar büyük bir gizlilikle sürdürdüğümü bilirler.
ekip arkadaşlarımda aynı şekilde davrandılar.

dün bu görüntülerin neden servis edildiğini,
adnan sezgin’in neden haberi yokmuş gibi davrandığını bilmiyorum.
arda’nın küfürleri için ise söyleyecek söz bulamıyorum.
görüntüler katiyen altıoklar tarafından yada ekibimizden biri tarafından çekilmedi
yada servis edilmedi.
bu tarihte, böylesine çirkin görüntülerin basına verilmesinin altında yatan gizli emellerin ne olduğunu anlamaya benim hayal gücüm yetmiyor…
taktir sizlerin.

bu açıklamaları yazarken geçmiş zaman dili kullanmamın sebebi,
üretici firma değişti ve “tff” her yıl regülasyonu yeniliyor.
8 aydır kulübümüze hizmet vermediğim için son durum hakkında bilgi sahibi değilim.

eğer galatasarayımıza onurla hizmet verdiğim bu süre zarfında,
galatasarayımızı yada siz değerli galatasaraylıları,
bilmeden rencide edecek bir kusurda bulunduysam hepinizden özür dilerim.

sevgi ve saygılarımla,
evrim timur görün. "

18 Nisan 2011 Pazartesi

KAPTANIN 3rd KÜLTÜRÜ


Bu blog hiçbir zaman fanatik futbol muhabbetlerinin bulunduğu, ya da TRT 3 kafasındaki adamların yazdığı bir blog değil. Olmayacak da. Dünkü malum mesele konusunda ben Arda Turan'ı sonuna kadar destekliyorum. Ettiği küfür vs... açıkçası skimde değil (al küfür). Adam politikacı değil, halka seslenmiyor, halka mal olmuş sanatçı... (bu ne be !). Kameralar karışında son derece düzgün biri olduğunu biliyoruz. Arkadaş ortamında hepimizin yaptığı muhabbeti yapmış, kimilerine göre söylediklerinde haklı, kimilerine göre değil. Bunlarla ilgilenmiyorum.

Sadece Arda Turan'ın 3rd kültürüne katılmadığımı belirteyim. Gerisi bizi ilgilendirmez. Gerçi beyaz ve siyah formadan yana olduğunu söylemesi durumu biraz toparladı. Zaten 3rd formalara karşı olması değil, aykırı renk 3rd formalara karşı olması meselemiz. Pek çok taraftar da onun gibi düşünüyor.

Ben Galatasaray'ın 3rd forma kültürünü son sezonlarda iyi kullandığını düşünüyorum. Ancak her sezon bambaşka bir renk bulmak yerine hali hazırda kullandığımız, beyaz-sarı-turuncu-mor-füme-siyah gibi renklerin birbirleri ile kombin ederek veya tek renk olarak kullanılması taraftarıyım.

Mercan formaya gelince. Dediğim gibi her sene bambaşka renkte forma çıkması saçma (bu sebeple ona karşıyım), ancak şort çorap kombinasyonu ile öncüdür bu ülkede. Kim ne derse desin bu sezonki en iyi formamız.


Tabi şu da var. Ülkede mor pembe tarzı feminen görünen renkler konusunda ön yargı büyük. Futbol takımı bu renklerden birini kullanınca taraftarlar "üüaaghaooghha" tarzı tepkiler gösteriyor, üstüne rakip taraftarlar da aynı tepkiyi verince kıyamet kopuyor. Halbuki bu forma sadece bir 3rd forma, sarı kırmızı dışında olması şart. Siyah da olabilir, Pembe de. Zaten sezonda 4-5 kereden fazla da giyilmez (gerçi bizde kıyamet biraz da fazla giyildiği için oluyor). Galatasaray sarı-kırmızı renkleri bir kenara atmadı, bizim home formamızda da sarı-kırmızı hala var, her sezon çıkarttığımız bir 4th formada da var. E 4 formayı da aynı renk yapamazsın.

Gerçi bu kıyamet siyah bir 3rd forma olsa kopmayacaktı. Ancak hem Arda, hem de taraftarların sövdüğü bu mor ve mercan formalar son 2 senenin en çok satan formaları. Hepimiz sövüyoruz, Arda da dahil hepimiz bu rengi giyiyoruz.

Benim Arda Turan sevgim bambaşkadır. Karadağ'ın bile Jovetic'i, Vucinic'i varken bu ülke topraklarında yetişmiş bir dünya yıldızı bulunmaması can sıkıcı. Belki de marka değeri deyip deyip milyonlar saçtığımız ligin tek marka değerine sahip futbolcusunu yok etme çabası sonuç vermeyecek. Ona ahkam kesenlerin yarısı onun kadar Galatasaraylı bile değil deyip, fazla işi uzatmıyorum. Ben kaptanımın arkasındayım, bu konuda polemiğe de girmem. Ancak 3rd forma kafasını biraz değiştirmesi lazım. Tıpkı pek çok taraftar gibi...

Bir de karşı tarafı dinleyin. Mor ve Mercan formanın yaratıcısı Evrim Timur Hanım'ın yaptığı açıklama. Buyrun.

ANKET SONUCU




Yeni forma istihbaratları, sızan forma fotoğrafları falan derken geçen ay açtığımız anket inceden güme gitmiş. Ben yeni sezon formalarının renklerini açıkladığımız zaman anketi bitirmiştim, ancak sonra unuttum sonuçlarını koymayı.

Galatasaray'da dış saha, 3rd ve 4th formalarımızın ne renk olması gerektiğini sormuştuk. Aslında soruyu biraz tırt sormuşuz. Gelecek sezon hangisi olmalı veya genel olarak hangi formaların giyilmesi gerektiğini düşünüyorsunuz diye açmamız gerekirdi soruyu. Örnek verecek olursam, ben gelecek sezon sarı formanın olması gerektiğini düşünüyordum, ancak genel olarak takımda düz sarı formanın olması gerektiğini düşünen bir adam değilim. Belki 5-6 senede bir... Hani benim gibi düşünenler ne şekilde cevapladı bilemem, yine de tırt mırt bir sonuca vardık.

4th forma seçimleri birbirlerine çok yakın. Dış saha ve 3rd formada ise kesin bir düşünce hakim. Galatasaray taraftarı beyazı away olarak benimsemiş, konu kapanmış yani. Ne güzel. Sarıyı ise alternatif forma olarak görmüşler. Yani bir anlamda beyazı sarıya tercih etmişler. Ben de aynen katılıyorum bu seçime. Dış saha beyaz formadır, sarı olsa olsa 4th olur.

3rd forma seçiminde eski dost füme siyahın gerisinde kalmış. Genel olarak koyu bir 3rd istiyor taraftarlar. Beyazı dış saha olarak seçmelerinin sonucu bu bence. Yine doğru karar. Ancak benim oyum her zaman fümedir. Tabi hep üst üste füme giyemeyiz, mutlaka sezon sezon başka alternatifler kullanılacaktır. Tırt soru dememin sebebi burada devreye giriyor işte. Açmamız gerekiyordu. Neyse. Toparlayacaksak taraftarlar koyu bir 3rd formanın doğru olacağını kanaatindeler ki katılıyorum.

4th ise dediğim gibi birbirine çok yakın. Ufak farkla da olsa "çubuklu ve sarı-kırmızı başka tip" seçeneklerini sonda görmek gözlerimi yaşarttı. Demek ki bizim gibi düşünenlerin sayısı artıyor. Bu takımın Parçalı forması varken başka bir home forma tipine gerek yok. Kırmızı ve sarı ilk 2'de. Alternatif renk seçimine yanaşılmamış. Kaptan ile aynı düşüncede taraftar.

İşte toplam oy sayısına, yüzdelere vs... resimlerden bakabilirsiniz. Katılan herkese teşekkür ederiz. Güzel bir anketin sonuna geldik. Neden anketlere katılım sayıları çok farklı, şuan ona takıldım.

16 Nisan 2011 Cumartesi

YENİ SEZON SIZAN FORMALAR HAKKINDA


Güzel haberler var. Hem sevgili Sercan'nın alığı duyumlar, hem de bu seezonki forma bilgilerini bize ulaştıran sevgili Recep Çınar'ın aldığı duyumlar birbirleri ile örtüşüyor. Recep zaten formaların resimleri ilk sızdığından beri bunlar değil diyordu, Sercan'ın da duyumu bu yönde.

Resmi sızan formalar Nike Türkiye'nin buradaki bayiiler için yaptığı sunumlardan biriymiş. Renkleri daha önce belirlenen formalar üzerinden toplam 22 adet farklı sunum gerçekleştirilmiş. Ancak Nike Hollanda, yani bizim formalarımızı esas olarak yapan firmanın bu sunumlar ile alakası yokmuş. Onlar ile yapılan toplantılarda kesinlikle formaların resimleri gösterilmiyor ve saklı tutuluyormuş. Nike Hollanda kendi üssünde, yani Hollanda'da bu formaları tutuyor ve kesinlikle resimli bir sunumu buradaki bayiilerle paylaşmıyormuş.

Kısacası renkleri çok önceden belirlenmiş formalar üzerinden buradaki firma bir takım çalışmalar yapmış ancak kulüp bunların hiçbirini onaylamamış. Parçalı-sarı-beyaz ve siyah, esas sezon formalarımız Nike Hollanda tarafından bir tek kendilerinin görebileceği şekilde saklanıyormuş.

Sarı formamız Brezilya tarzı omuzda tek şerit geçen düz bir forma olacakmış, siyah formanın ise koltuk altlarında kırmızı bölümler bulunacakmış. Beyaz forma tırtıklı ince çizgiler içeriyormuş, son olarak Parçalı formanın dahiçbir şekilde resimdeki ile bir benzerliği bulunmuyormuş.

Bu sızan formalar hazırlık formaları bile olmayabilir, sadece buradaki Nike'ın bayiilere yaptığı 22 toplantıdan birinde bulunan, bilinen renklerle hazırlanmış öylesine formalar olduğu söyleniyor.

Ben hem Recep'e, hem de Sercan'a ve kaynaklarına güveniyorum. Sızan resimlerin formalarımız olmadığına ciddi anlamda ikna oldum.

OKAN'IN ÇİZİMLERİYLE SIZAN FORMALAR


Resim çok bulanık. Detaylarını, varsa üzerinde herhangi bir deseni, çizgisi vs... göremiyoruz. Bu sebeple tamamen birebir diyemeyiz. Ancak Okan sabahtan beri formalar üzerinde çalışıyor. Resimde gördüğümüz kadarıyla, Nike'ın kendi varolan kalıplarını da kullanarak formaları çizdi. Eğer hazırlık formaları veya bir başka sebepten tanıtılmış formalar değilse, gelecek sezon formalarımızı Okan'ın çizimleriyle daha rahat kavrayabilirsiniz.

Yalnız cidden formalar bu şekildeyse, hazır kalıplar ve tasarımlar kullanılarak yapıldıysa (umuyorum değildir), kısacası sızan fotoğraflar gelecek sezon formalarımızsa, sıkıntı var. Neyse biraz durulalım. Ortalık sakinleşsin. Siz de bu sırada Okan'ın çizimleri ile formalarımıza bir bakın. Yeni bir şeyler düşerse yazmaya devam ederiz.

Okan'a da hepimiz adına çok teşekkür ederim. Linklerimizi ve Okan ismini kenara nazikçe koydu, lütfen onları silip kaynaksız kullanmayın. Takipçilerimiz zaten yapmaz da, gazetelerden şüpheliyim.

*resmin boyutu büyüktür. Üzerine tıklayın.

15 Nisan 2011 Cuma

HAZIRLIK FORMALARI OLABİLİRLER Mİ ?


Son sızan fotoğraftaki formalar biraz kafaları karıştırdı. Hiçbiri özel formalar gibi gözükmüyor. En son, forumda KerlonMoura'nın paylaştığı 2010-2011 sezonu Genk formaları kafamızı biraz daha karıştırdı.

Şubat ayında aldığımız istihbarat doğrultusunda yazmış olduğumuz bir yazı vardı. Geçiş dönemlerinde daha önce de başımıza gelen hazırlık maçı formalarının Nike'da da olacağından bahsetmiştik. Çünkü formalar Temmuz sonunda tanıtılıyor, ancak Haziran'da başlayan kamp sezonu ve hazırlık maçlarına Adidas formalar giyemeyeceğimiz için Nike'ın kendi kataloglarında bulunan hazır kalıp ve tasarımlardan formalar seçeceğini söylemiştik.


Genk takımının bu sezon giydiği home ve away formaları Nike'ın tıpkı Trabzonspor'da kullandığı hazır kalıplardan. Sadece üzerlerindeki renkler ile oynanıp düşük bütçeli takımlara yollanıyorlar. Türkiye'deki Nike giyen takımlar da böyle hazır kalıpları kullanıyor.

Hal böyleyken yılda 5 milyon euro gibi bir para ve büyük yatırımlarla gelen Nike, üstelik Hollanda Nike'ın, hazır kalıplardan kakalaması, Trabzonspor'a yapılan muamele gibi bir durumu bize de yapması, söz konusuymuş gibi gelmiyor bana. Genk takımının formalarına bakınca, acaba bu resimlerdeki sızan formalar, hazırlık maçları için buradaki bayiilere gösterilen formalar mı diye sorasım geliyor. 4. formanın (beyaz) bu sızan fotoğrafta olmaması da kafa karıştırıcı sebeplerden.

Kısacası gelecek sezon; Parçalı, beyaz, siyah ve sarı formamız olacağını biliyoruz. Ancak sızan resimdeki 3 formanın sezon formalarımız mı, yoksa hazırlık-geçiş dönemi formalarımız mı olduğunu bilemiyorum. Genk biraz kafamı karıştırdı açıkçası. Hemen sövmeye başlamasak mı acaba ?

Not: Galatasaray Lotto ve Umbro geçiş dönemlerinde de hazırlık maçları için 3 forma hazırlamıştı.

*sızan fotoğraftaki parçalı forma ve siyah forma Genk formaları ile aynı kalıba sahip. Sadece renkler ile oynanmış.

2011-2012 SEZONU GALATASARAY FORMALARI (FOTOĞRAF)


Footballove fotoğrafları paylaşmış. Daha dün çok iyi saklanıyor diyen gazetelere de kapak oldu bir anlamda. Çok net değil, fakat ayrıntıları görebiliyoruz. Beyaz forma görünürde yok, gelecek sezon giyeceğimiz 4. forma o olacak.

Parçalının renklerinin ters olması can sıkıcı. Ayrıca beyaz şort ve kırmızı çorap da hayal gibi gözüküyor. Belki başka kombinasyonlar vardır. Daha detaylı fotoğraflar yakında nete düşer.

Footballove'a çok teşekkür ederim.

HEDEF 150.000


Nike Türkiye bu kadar büyük yatırımın altına girmek istememiş. Galatasaray'ın bu seneki kötü durumu ve gelecek sene Avrupa'da olamaması sebebiyle büyük giderli projelere imza atmayı riskli bulmuşlar. Ancak Nike Hollanda; "Galatasaray Türkiye'nin Avrupa'daki en büyük prestiji" diyerek işi kendi çatısı altına almaya karar vermiş. Çok da iyi olmuş. Ayrıca Rijkaard'dan dolayı da bir tanışıklık ve istek olduğu söyleniyor (ah be Kıvırcık !).

Nike Türkiye ile çalışılsaydı 2. kalite formalar ile yola devam edilecekti, ancak Hollanda bizi büyük yatırımlarla şova hazırlıyor. Gerek forma kalitesi, gerekse gelecek sene store'da da büyük pay sahibi olması bizi heyecanlandırıyor. Sadece forma değil Galatasaray logosu işlenmiş pek çok Nike ürün de göreceğiz storemuzda.

Bu kadar yatırımın da karşılığını almak istiyorlar ve hedef belirlemişler. Nike'ın gelecek sezon için belirlediği forma satış sayısı 150.000 adetmiş. Eğer pazarlama iyi yapılır, store gerekli katkıyı yaparsa zaten yepyeni olan bir markanın yepyeni ve kaliteli formaları bu sayıyı rahat yakalar. Ben 150.000 satılacağından eminim. 2009-2010 sezonunda bile bu rakam yakalanmıştı.

Lappap Hacı twitter'ında yazdı, çok da haklı. Kaç sezondur sarı forma istiyoruz diyen milyon taraftara rastladık. Bakalım sarı forma satışları nasıl olacak ? Merak içersindeyim.

*fotoğraf uyarlaması forumdan Kerem'e ait.
*Duyum Recep Çınar'dan

14 Nisan 2011 Perşembe

İŞTE YENİ SEZON FORMALARIMIZ

PARÇALI FORMA


Forma nihayet tam parçalı. Nike son 40 yılımızı baz alarak güzel bir araştırma yapmış. Herhalde sonunda özlediğimiz formamıza kavuşacağız. Kaliteli detaylar ve forma içi yazılar mevcut.

BEYAZ FORMA


Üzerinde Nike'ın son 2 sezonda kullanmaya pek alıştığı tırtıklı desenler olacak. Tam olarak o desenlerin nasıl olduğunu bilmiyoruz. Biz tahmini olarak bu şekilde olacağını düşündük.

SARI FORMA


Sade, Brezilya forması gibi omuzlarda kırmızı şeritler var. Fontlar siyah olacak formada.

SİYAH FORMA


Bu formanın birkaç versiyonu hazırlanmıştı, son olarak yukarıdakinde karar kılındı diye bir duyum aldık. Dostum Uğur Cem Demir bize bu istihbaratı sağlayan kişidir. Kol altı kırmızı olan düz siyah gövdeli forma rafa kaldırılmış, yerine Design In Sport'un daha Şubat ayında çizdiği Milli Takım stili ortadan kırmızı bant geçen siyah formada, ya da benzerinde karar kılınmış.


Bu formanın, son alınan bilgiye göre, Okan'ın çizdiğinden biraz farklı bir gövde bandı olacakmış. Brezilya 2011-2012 formasının kalıbı ve gövde bandına sahip olacağını öğrendik.

AYRICA;

-Galatasaray Store kapanıyor, gelecek sene storeumuzun adı Galatasaray Nike Store olacak ve stada 3 katlı dev bir mağaza dikilecek. İlgili yazı için tıklayın.

-Korsan sorununa çözüm olarak formalarda müthiş ve taklit edilemez detaylar var. Barcelona-Arsenal-Man U kalitesinde ve ciddiyetinde formalar üretildi.

-Nike Hollanda bizim işle ve formalar ile uğraşan ekip. Nike Türkiye ile alakamız yok. Muhatabımız tamamıyla Nike Hollanda.

- Formalarımız Hollanda'da, Nike fabrikasında dünyaca ünlü takımların formaları ile birlikte aynı bantta üretildi. Ayrıca o fabrikada Galatasaray için özel bir oda oluşturuldu. Nike'ın büyük sponsorluklarında yaptığı bir uygulama bu. Okan'ın Hollanda Nike Fabrikası yazısı için tıklayın.

-Formalar 2 tip üretilecek. Bir taraftar bir de Dri-Fit. Taraftar formalarının fiyatı 70-80 arası (tam rakamı vermeyeyim), Dri-Fit formalar ise 95-100 arası bir fiyattan satılacak.


-Logolar ve yıldızlar dikiş olacak, ayrıca fontlarda da küçük GS logoları olacak. TFF kuralları sebebiyle maçlara o şekilde çıkılır mı bilemem, ancak satılırken fontlarda 09-10'daki gibi GS logomuz olacak. Armanın kenarlarında düşük bir ihtimal yapraklar olabilir. Ancak olmama ihtimali daha yüksek. (Yukarıdaki arma tahmini çizimdir)

- FORMALARIN ÇIKIŞ TARİHİ; İki tarih var. 5-15 Temmuz arası satışa çıkabilir. Bir diğer tarih de Eylül Ayı'nın başı. İlgili haber için tıklayın. Her iki durumda da satıştan önce tanıtımın olacağını düşünüyoruz. Belki 5-15 arası tanıtılır ve Eylül'de satışa çıkar.

- Formaların kombinasyonlarını bilmiyoruz. Yani üst renklerini biliyoruz fakat şort ve çorapları hala muamma. Artık sürpriz olacak hepimize. Umarız en idealleri ve doğruları olur.

- FONTLAR; Yeni fontumuzun nasıl olacağını bilmiyoruz. Yani yazı karakteri nasıl olur, bunu bilmek çok zor. Ancak sarı formanın font basımı sırasında ufak bir kısmı görülmüş. Sarı formada siyah bir font ve onu çevreleyen kırmızı ince çerçevesi varmış. Diğer formalarımızda da bu şekilde olacaktır. Yani ana bir renk ve onu çevreleyen formaya uyan bir başka renk. Parçalı formada ya siyah, ya da beyaz bir font olacaktır ve siyaha beyaz, beyaza da siyah çerçeve çekilir. Siyah formanın bana kalırsa sarı çerçeveli kırmızı bir fontu olur, ya da tersi. Beyazın da aynı şekilde.

Tabi bunları sadece sarı formadan yola çıkarak tahmin ediyorum. Dediğim gibi şeklini bilmiyoruz. Ancak çerçeveli güzel bir font olacaktır.

- SIRT REKLAMI; Sırt reklamları TFF kuralları gereği bu sene altta yer alacak. Yani isimler yine eskisi gibi üstte yazılacak. Ülker ile devam ediyoruz. Reklamsız satılma gibi bir durum söz konusu olmaz. Önceki senelerde nasılsa öyle gider.

NOT: Çizimlerdeki kalıplar Nike'ın kendi kalıplarıdır. Uydurma kalıplar değildir, ancak tahminidir. Hangi formanın hangi kalıp ile yapıldığını bilmemiz çok zor.

Geçen sene formalarımızı 4 ay öncesinden 4'te 4 yaparak bilmiştik. Bu sene fena sakladılar, zaten geç de belli oldu. Umarım yanılmayız, yanılsak da kredimiz vardır azıcık diye düşünüyorum.

Sevgili Okan'a ve istihbarat şefimiz Recep'e tekrar teşekkür ederim. Ben bizi uzun zamandır takip eden dostlara saygımdan paylaştığımız foto veya çizimlerin üzerine nal gibi blog adını koymuyorum (gerçi koyana da asla bir lafım yok, malum aşırmayı çok seviyoruz), sevmiyorum. Bunun karşılığını genelde gazetelerde çalıntı haber olarak alıyorum ancak gazeteleri bir kenara atarsak siz sevgili dostlar için bu haberdeki görsellere yine link koymuyorum. Sevgili tasarımcımız Okan'a biraz olsun saygınız varsa Kaynaksız kullanmamanızı rica ederim.

13 Nisan 2011 Çarşamba

Més'e BÜYÜK SAYGISIZLIK



Ani bir kararla hızla hayata geçirdiğim taşınma meselesi yüzünden bloga epeydir ara vermek zorunda kaldım. Ekip işi diyoruz, ekip de bu ara yoğun anladığım kadarıyla. Etrafta dolaşan bir takım haberler var açıklık getireyim, sonra yeni eve internet bağlanana kadar buralarda olacağımı sanmıyorum.

Bir deli kuyuya taş atmış 40 akıllı çıkaramamış mı derler ? Öyle bir laf var işte. Gazeteler, büyük forumlar, bizim blogtan zamanında çok haber aşırmıştı altlarına kendi imzalarını atarak. Yine böyle bir durum söz konusu. Ancak yan basmışlar bu sefer. İngiliz sitesinde yapılan bir haberi kendi haberleri gibi duyuran bazı gazeteler Galatasaray'ın yeni sezon 3rd ve 4th formalarının resimlerinin dolaştığını duyurmuşlar ve yukarıdaki çizimleri keserek biçerek koymuşlar yazılarına.

Bütün haberlerde aynı fotolar kullanılmış ve o çizimler bizim forumumuz olan galatasarayformalari.com'daki çok sevgili tasarımcı arkadaşlarımızın kendi emekleri ile yarattığı formalardan başkaları değil. Yani yine biri bizden aşırmış, ve diğer akıllılar da habere ve fotolara balıklama atlamışlar. Oradan buradan gelen linklerle duyuru yapan tribündergi de buna dahil.

Ben şimdi sevgili tasarımcımızın hakkını yememek adına buraya kullandığı nickini kocaman yazacağım. O; biz yazdık, biz aldık, biz duyurduk, biz fotoğrafladık ayaklarını yapanlar da haberlerini editleyip arkadaşımızın adını bir zahmet eklesinler yazılarına. Emek hırsızlığından hakikaten nefret ederim. Bu genç tasarımcı arkadaşlarımıza -geçen sene de olduğu gibi- yine çok büyük ayıp-saygısızlık edildi.

O kadar sinirlendim ki yoktan internet var edip bu yazıyı yazıyorum. Okurlardan ricam, şu yazının linkini bir zahmet Tribündergi'ye de kopyalayın. Ben oradan şutlandığım için bunu yapamıyorum. Bu konularda çok hassaslardır yardımcı olacaklardır.

Kısacası; bu gazetelerde ve internette dolaşan tasarımlar gelecek sezon formalarımız falan değildir. Kendi çabası ile Galatasaray için bir şeyler yapmaya çalışan gencecik bir tasarımcının çizimleridir. Gönül ister bu adamlar gerçekten takımlarımızın formalarını gelecekte bir gün tasarlarlar.

Çizimler galatasarayformalari.com'dan Borahan (més nickli) arkadaşımız tarafından yapılmıştır. Duyurusunu yapmayı siz takipçilerimize bırakıyorum.

365C24Ö


Galatasaray sezon başında ilk defa formalarını internet üzerinden kısa filmlerle tanıtmıştı. Daha önceleri hep başımıza gelen anlamsız İstanbul Fashion Week edasında geçen şaşalı moda tanıtımlarının aksine sade ve anlamlı bir projeydi. Bu projenin başında ise o zamanlar Pazarlama A.Ş.'nin başındaki isim Cemal Özgörkey bulunuyordu.

Cemal Özgörkey sezonun başında görevinden ayrıldı ve yapılacak olan seçim için başkan adaylığını açıklayan ilk isim oldu. Formalar için yaptığı güzel projenin çok benzerini de kendi seçim kampanyası için kullanmaya başladı. Burada işte blogun da ilgisini çekmeyi başardı.


Cemal Özgörkey'in açtığı sitesinin adresi hemen hemen hali hazırda formalarımızın kısa filmlerinin yer aldığı sitenin adresi ile aynı. 365g24s.com formalarımızı tanıtan site, Cemal Özgörkey'in sitesi ise 356g24s.co adresine sahip. Benzerlik sırf adreslerde değil. Forma tanıtım sitesine girdiğinizde çalan müzik karşılıyor sizi ve tıpkı formaların tanıtım tarihine kadar geri sayan bir sistem, 14 Mayıs'a ayarlanmış geri sayıyor.

Burada Cemal Özgörkey'in seçim reklamını yapmayacağım tabi, aksine pek etik bulmadım bu site meselesini. Zamanında Galatasaray için çalışan ve projeler üreten, karşılığında da ailesine, çoluğuna çocuğuna bakan birinin görevinden ayrıldıktan sonra Galatasaray'ın yararına açılmış bir sitenin birebir benzerinin kendi seçim propaganda malzemesi olarak kullanması ne kadar doğru ? Ben doğru bulamadım.

Son bir konu da 365g24s.com ile ilgili olsun. Yani formalarımızın tanıtıldığı site... ASY forması çıkalı 3 ay oldu hala kısa filmi veya herhangi bir tanıtımı konmamış. Boş boş duruyor. Cemal Özgörkey gidince onu da boşladılar herhalde.

----------

Taşınma işleri ve henüz internet bağlanmaması sebebiyle bloga şu ara vakit ayıramadım. Bir süre daha da ayıramayacağım gibi gözüküyor. Kusura bakmayınız.

9 Nisan 2011 Cumartesi

BORDO


Ekibimizin kıdemli üyesi Calibra güzel bir duyum aldı, paylaşmakta fayda var. Galatasaray'ın gelecek sezonki antrenman ürünlerinde bordo rengin kullanılma durumu varmış. Ayrıca bir tarafı daha var ki, blogu daha çok ilgilendiriyor.

Bu o kadar kesin bir bilgi değil, yani antrenman ürünlerine göre daha uzak bir duyum; Bordonun gelecek sezonki bir formamızda kullanılacağı da duyumların arasında. Ya bir formaya bu renk ağırlıklı olarak verilecek, ya da Arsenal'de gördüğümüz gibi herhangi bir away veya 3rd formada detay rengi olarak kullanılacak.


Bizim savunduğumuz ve anlatmaya çalıştığımız forma kültüründe esas renklerin ağırlıklı kullanıldığı away ve 3rd formaların yeri yok. Ancak bordo taraftarların mor-pembe gibi tepki göstermeyeceği, turuncuda olduğu gibi benimseyebileceği uygun bir koyu 3rd renk. Antrenman ürünleri dışında kullanılırsa muhteşem olacaktır. Formalar bir yana, Nike'ın olası Galatasaray tişörtlerinde, sweatshirtlerinde vs... kullanılırsa da tadından yenmez.

Bunların duyum olduğunu bir kez daha hatırlatalım. Kesin bilgi diye paylaşmamanızı rica ederim.

*Okan da forumda daha yeni bir bordo forma tasarlayıp paylaşmıştı. Mükemmel de bir forma olmuştu. (bkz:yukarı). Bu kadar olur.

8 Nisan 2011 Cuma

ŞL FORMASI KUPA FİNALİNDE

1.Maç

1994-1995 Sezonunda Galatasaray'ın Şampiyonlar Ligi'nde giyilen zıt renk yakalı formalarını biliyorsunuz. Biri meşhur Barcelona maçında giyilmiş olan sarı forma, diğeri de onun tam zıttı kırmızı forma. Bu iki forma ligde de zaman zaman kullanıldı. Yazmıştık blogun ilgili arşiv bölümünde. Mesela bir Bursaspor maçı var, koldaki ŞL Patchi bile duruyor. Resmi var olduğu için Bursaspor'dan örnek verdim fakat ligde 1-2 maçta daha aynı şekilde umursamadan giymişiz bu formaları.

2.Maç

Bu formalardan kırmızı olanı ayrıca Türkiye Kupası finalinde Trabzonspor'a karşı oynadığımız maçlarda da giyilmiş. O zamanlar final çift ayaklı. Biz her 2 ayakta da bu ŞL kırmızı formasından giymişiz. Halbuki o sezon Galatasaray'ın standart olarak sezonda kullandığı 4 forması vardı hali hazırda. Belki uğur denemesi, belki de başka sebeplerden o sezonun farklı forması denenmiş. Üstelik her 2 maçta da. Blog takipçimiz müşkülpesent o maçlarda da kollarda ŞL patchi olabileceğinden bahsetti. Resimlerde kollar pek ayrıntılı gözükmüyor, ancak ligde o şekilde çıkılmış maçları görünce neden olmasın tabi. Uğurlu geldiği de söylenemez hani. 2 maçın sonunda kupayı Trabzonspor kazanıyor.

ŞL Patchli lig maçı

*Müşkülpesent'e çok teşekkür ederim.
* Fotolar Milliyet Arşiv'den.

6 Nisan 2011 Çarşamba

SEÇİYORUZ

Forumdaki tasarımcılarımızın yaptığı formalar içinden en iyi home-away-3rd-4th-5th formaları seçiyoruz.

İlgili başlığın altına forumdaki en beğendiğiniz tasarımları kopyalıyorsunuz, biz sayı olarak en fazla kopyalanan formaları sıralıyoruz ve çeşitli yerlere mail gönderiyoruz. Mailler sonuç verir mi vermez mi bilemem. Ancak yine de böyle bir yarışma renk katacaktır. Ödül olarak, kazanan tasarımların sahiplerine LP570 Superleggera vereceğiz dedim ama, bozmayın bizi sakın.

Forumdaki formaları görmek, ardından da beğendiklerinizi yarışma başlığının altına kopyalamak için buyurun efendim.

4 Nisan 2011 Pazartesi

TURKUAZ DİREKTEN DÖNDÜ


Öncelikle en başından yazayım. Bu bir iddia. Aldığımız bir duyum sadece. Takip eden bilir, aldığımız duyumlarda pek yanılmayız, ama yine de kesinlik yok bu haberde. Ona göre yazın çizin.

Adidas ve son 2 sezondur formalarımızı tasarlayan ekip ile olan anlaşmalarımız bitirilmeseydi duyuma göre gelecek sezon Turkuaz bir 3rd forma geliyormuş. Eski tasarım ekibimizin aykırı renk 3rd formalara olan merakını biliyoruz. Açıkçası o kültürü oturtma çabaları benim hoşuma da gitmişti. 2011-2012 sezonu için düşünülen 3rd forma rengini ise turkuaz olarak belirlemişler.


Galatasaray geçmişte tam turkuaz olmasa da yakın bir tonda forma çıkartmıştı hatırlarsanız. 2003-2004 sezonunda farklı kumaş yapısı ve çok aykırı rengi ile dikkat çekmişti forma. Tabi o zamanlar forma meseleleri bu kadar büyütülmüyordu, buna rağmen tepki çok olmuştu. Galatasaray da bir kaç maçtan fazla giymemişti o formayı (tam olarak 2 maç, ikisi de Avrupa). Muhtemelen eski ekibin düşündüğü forma bu kadar maviye yakın bir turkuaz olmayacaktı. Ancak en nihayetinde turkuaz dediğimiz renk mavi-yeşil karışımı bir renk. Mor ve mercana tepki gösterenlerin bu renge karşı alacakları tavrı tahmin bile edemiyorum açıkçası. Yine eski ekibin mercan formada denediği farkı renk şort ve çorap kombinasyonunu bu formaya da taşımak istediklerini düşünüyorum. Yani 2003-2004'teki gibi düz bir forma olmayacaktı eminim. Güzel olabilirdi tabi, ancak mavi tonu tehlikeli sular demek bizim burada.

Belki tasarlanacaktı, başkandan veto yiyecekti, belki vazgeçilip başka bir aykırı 3rd yapılacaktı. Bunu artık kimse bilemez. Tek bildiğimiz şuan ne o ekip, ne de o firma formalarımızı yapacak. Nike'ın kafasında aykırı bir 3rd fikri olmadığını da inceden duyumladık. Ama bunu burada ufacık geçiştiremeyiz tabi, yazarız yakında.

burranazzo tasarımı

Gerçi bu da turkuaz değil ama, geçenlerde burranazzo şöyle bir forma tasarlamıştı. Muhabbeti de dönmüştü tabi. Son olarak dediğim gibi tamamen duyum, kesinliği yok bu yazıdaki haberin. Artık bizim duyumlara güvenenlere bırakalım yorumları.

3 Nisan 2011 Pazar

TEŞEKKÜR

Erdinç Çelik Tasarımı

Benim beceremediğim ancak çok imrendiğim bir hobi forma tasarlamak. Aslında kafada var tabi pek çok düşünce ancak photoshopmuş, kalıp çizmekmiş vs... Öğrenmeye pek vakit harcamadım mallıktan. Fakat epey uzun süredir yurt dışındaki forumlardan insanlara bakıp iç geçirmişliğim çoktur. Blogu büyütüp, paylaşımları arttırmaya karar verdiğimiz zaman aklıma gelen ilk fikirdi tasarımcıları buluşturmak. ASY.net'te ve çeşitli taraftar platformlarında bizim amatör tasarımcıların ne kadar güzel işler çıkarttıklarını görünce de farz olmuştu bir araya getirmek. Önce bir blog denedik hatırlarsanız, sonra basit bir forum. En sonunda açtığımız, Türkiye'deki ilk ana teması forma olan forumda tasarımcılara güzel bir köşe ayırdık. Sağolsunlar bizi yalnız bırakmayıp forumun en şenlikli bölümü haline getirdiler tasarım bölümünü.

The Champ Tasarımı

Ahmet Kolkoparan Tasarımı

Phoenix Tasarımı

Büyük saygı duyduğum, imrenerek ve zevkle takip ettiğim, takımı için üretmeyi seven bu adamların kimisi öğrenci, kimisi devlet memuru, kimisi astronot (oha). Çoğunu şahsen tanımıyorum, ancak çoğunun tasarımcılık işiyle uğraşmadığını muhabbetlerden anlıyorum. Saatlerini harcayarak kendi tasarladıkları formalara -kulüpleri onları dikkate almasa bile (!)- gönül verdikleri armaları işlemeye devam ediyorlar. Bundan sonra da devam edecekler.

Erdinç Çelik Tasarımı

més Tasarımı

Phoenix Tasarımı

Dünya'da var örnekleri, taraftarlarına forma tasarlatan kulüpler. Sezonda giydikleri 3 formanın birini siz yapın diyor mesela. Yarışma düzenliyor. Bizde ise dünyaca ünlü modacılar liseli kadrosundan işe alınıyor, büyük giyim firmalarının patronları önce yönetici olup sonra kendi firmalarına forma-store ürünü vs... tasarlattırıyor. Tasarlamasınlar mı ? Tabi ki tasarlasınlar. Meslekleri, eğitimleri bu iş üzerine olan adamlar başında olsun işin. Ancak senede bir formayı da hayallerini her gün bilgisayarlarına kaydeden insanlara bıraksınlar. Dünya'da örneği var, burada ise ne yazık ki henüz yok. Burada gencecik bir adamın tasarımını sorgusuz-sualsiz üzerine kendi imzalarını atarak gazetelerine basan insanlar var.

KerlonMoura Tasarımı

Ahmet Kolkoparan Tasarımı

Nazmi77 Tasarımı

Bloga uzun zamandır yazı yazıyoruz, belki de en çok ilgimi çeken bu isimsiz adamlar hakkında şöyle bir yazım hiç olmamış. Ayıp benim, kusuruma bakmasınlar. Bu başlığa yazmak için rastgele bir kaç tasarım seçtim. Forumda en az buradaki formalar kadar güzel yüzlerce tasarım var. Buraya adını yazamadığım onlarca da tasarımcı... Ben bu hiç tanımadığım ancak çok sevdiğim adamlara herkesin önünde bağıra bağıra teşekkür ederim. Hepsine çok büyük saygı duyuyorum.

AbaraiRenji tasarımı

Erdinç Çelik Tasarımı


* Bir teşekkür de GSTV.net'e gelsin. Bu adamlara değer verip tasarımlarını paylaştıkları ve isimlerini silmedikleri için... Ayrıca adminlerinin gösterdiği ilgi ve alaka için de teşekkür ederim.
Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır