17 Eylül 2014 Çarşamba

THE ELİTLER


Nike pek fazla 3rd forma yapmayı sevmez. Geçtiğimiz senelerde yazılarımızı takip edenler Avrupa'daki pek çok Nike Premium takımın 2 forma kullandığını, gerektiği durumlarda 3. formasını bir sezon önceki formadan seçtiğini hatırlarlar. Bu sezon ise, geçtiğimiz bir kaç senede sinyalini verdikleri premium takımlarına aynı tasarımda forma verme işinin suyunu çıkarttılar.

Bu sezon Nike hemen hemen bütün premium takımlara, önceki senelerin aksine 3 forma birden çıkarttı. 3. formayı, yani alternatif olanının konseptini ise Şampiyon Ligi olarak belirledi. Bu formalara kendi içlerinde Şampiyonlar Ligi formaları diyorlar ve sadece forma değil, belirlenen bu alternatif renkte pek çok yan ürünü de piyasaya sürüyorlar.

Satış stratejisi olarak güzel bir uygulama kendileri için, ancak ben birbiri ile tamamen aynı sadece renkleri değiştirilmiş formaların bu takımlara dağıtılmasını hoş bulmuyorum. Belli bir konsept oturtulmuş olabilir fakat bence bu konseptin arkasına saklanarak kolaycılığa kaçmış Nike.

Taraftarlar, yaklaşık bir sene önceden tasarlanmaya başlanan formalar için zaman zaman, "bir senede bunu mu tasarlayabildiler" tarzı eleştirilerde bulunuyorlar Nike için. Nike'ın kendi tasarım düşüncesinde sadelik ön planda olduğundan bu eleştirileri pek doğru bulmam ben, ancak bu sezonki 3. forma meselesinde bu eleştiriyi ben de yapabilirim.

Formaya gelirsek, Nike'ın en beğenilen ve uzun süredir bizimle olan Revolution kalıbının başka bir versiyonu olan forma bana kalırsa şık. Düz, tişörtvari olması benim hoşuma gidiyor. Zaten burada Nike'a yaptığım eleştiri her takıma aynı formayı kakalaması, yoksa tasarım bana kalırsa güzel.

Bu sezon Nike premium olmayan takımlara daha fazla güzellikler sunmuş durumda. Eskisi gibi direkt kalıplara çok fazla hapsetmeden, çok sınırlı yan ürünler düşüncesinden vazgeçerek ve hatta premiumların bazı güzelliklerinden bile faydalandırarak, elit olmayanları mutlu eden yeni bir sisteme geçti gibi. Trabzonspor formalarına bakarak geçen senelere göre olan farkı az da olsa anlayabiliriz.

Bu güzelliğin yanında premiumlara sürekli aynı formalar vermesi ise kötü. Zamanında çok övdük, şımardılar. Yan ürünler ise şahane, ona fiyatları harici sözümüz yok.

16 Eylül 2014 Salı

2014 2015 Şampiyonlar Ligi Gruplarında Muhtemelen Giyilecek Formalar

     Bugün Anderlecht karşısında çubukluyu beyaz şort ve çorap kombinasyonluyla giyeceğimiz açıklandı. Biz de grupta oynayacağımız altı maçta giymemiz muhtemel formaları çıkardık. Gönül isterdi ki kırmızı çorapla tam kombinasyon kullansaydık.

Galatasaray - Anderlecht

Arsenal - Galatasaray

Galatasaray - Borussia Dortmund

Borussia Dortmund - Galatasaray

Anderlecht - Galatasaray

Bu deplasmanda beyaz forma giyme ihtimalimiz de olduğundan bu tercihi de koyuyoruz.

Galatasaray - Arsenal

13 Eylül 2014 Cumartesi

THY 1980 1981


     Şampiyonlar Ligi'nde yeni sponsorumuz olan Turkish Airlines'ın Galatasaray'a verdiği ilk göğüs reklamı bu sezon için değil. 1980 1981 sezonunda giydiğimiz Çamlıca marka parçalı formamızda da THY reklamlarını görebiliyoruz. Tabii o zamanlar global bir firma olmadıklarından direk THY kısaltmasını kullanmışlar. Büyük logoları ve iri fontlarla formada oldukça yer kaplamış ve çirkin durmuş, ancak o zamanlar için forma reklamlarının bu şekilde olduğu bir sürü örnek var ve bu örneklere Galatasaray'ın taşıdığı birçok reklam da dahil. O dönemki sponsorluklar sadece reklam niteliği taşıdığı için bütün sezonu kapsamıyordu. Bazen belli bir maç sayısı, bazen de belli bir formayla kısıtlıydı. Bazense hiçbir kıstas yoktu. Tek maçlık reklamlar da revaçtaydı. THY reklamını sadece parçalı formada görüyoruz. O sezon Telefunken ve Alo firmaları sıkça kullanılan reklamlar Galatasaray tarafından. Bu sebeple THY reklamının tek maçlık bir serüven olması da kuvvetle muhtemel.


* İlk fotoğrafı forumumuzda paylaşan Ahmet Abimizde teşekkürler.

12 Eylül 2014 Cuma

Şampiyonlar Ligi'nde Sponsor Turkish Airlines Oldu


     Bu sezon için Şampiyonlar Ligi'nde ve eğer ilk devre sonunda grupta üçüncü olup gidersek Avrupa Ligi'nde formamızda göğüs reklamı olarak taşıyacağımız sponsor belli oldu: Turkish Airlines. Yerel maçlar için de Huawei'yle görüşüldüğü KAP'a bildirilmiş. Geride bıraktığımız Türk Telekom reklamı gayet sadeydi, fazla dikkat çekmiyordu, formanın önüne geçmiyordu. THY yazısı da benzer bir sadelikte formada geri planda kalmış, ki gayet güzel bir durum bu. Tabii ki reklamsız forma en güzeli, ancak ben merak ettim; şayet beyaz forma direk bu reklamla çıksaydı, acaba fazla düz diye aldığı eleştiriler bu kadar fazla olur muydu?