26 Haziran 2015 Cuma

2015-2016 SEZONU FORMALARINA İLK BAKIŞ



Nasıl bu zamana kadar sızmaz dediğimiz parçalı forma nihayet dün sızdı. Böylelikle daha tanıtım tarihi belli olmadan gelecek sezon giyeceğimiz 3 formamızı da görmüş olduk. Temmuz ayında tanıtım saçmalığından vazgeçmediğimiz sürece bu sızıntılardan kaçamazsınız. Nike ile planlamayı lig bitim zamanına göre yapmak ve formaları o zaman tanıtıp taraftara sunmak çok daha mantıklı olmasına rağmen bizimkiler önce stoklarda kalan eski formalara 4. yıldızı dikip satmayı uygun gördüler.

Temmuz ayında tanıtım meselesine çok değindiğimiz için kısa kesip formalara göz atalım. Çizimler sevgili dostum Eren Altay'a aittir. Renk tonları sızan görüntülere göre yapıldı, değişebilir. Sızıntı sırasına göre gidecek olursak, siyah forma;



Galatasaray'ın taraftar açısından da makul yaklaşılan deplasman renklerinden biri siyah. Bana kalırsa siyah bir deplasman değil 3rd forma rengi olmalı. Beyaz tabi ki öncelikli düşünülmesi gereken dış saha rengi ancak her sene aynı renk meselesine girmemek için siyah da tercih edilebiliyor son dönemde. Kaldı ki çok da eski bir gelenek değildir siyah forma. Tek maçlık yas formaları haricinde 10 senelik bir mazisi var. Tasarımı nasıl diye anlatmak saçma, fotoğraf yeterince açıklayıcı. Zaten Nike'ın sade tasarım tercihi pek bu alanda yazı yazmamıza gerek bırakmıyor. Yalnızca, gövdenin diğer tarafında kalan şerit sarı renkte olacak, onu belirtelim.



2. sızan forma, gelecek sezon 3. formamız olacak olan "light crimson" renkte olan forma. Kırmızı tonu olduğu ortada ancak açık kırmızı desek değil, mercan desek değil, Türkçe adını çok kestiremediğim için İngilizcesi dursun burada. Bu formayı, tıpkı geçtiğimiz sezonun mor formasında olduğu gibi, Nike'ın premier kategorisinde bulunan pek çok takım 3. forma olarak kullanacak. Nike son iki senedir böyle bir geyiğe gitti. Parlak renkli 3rd formaları aynı tasarımla farklı premier kategorideki kulüplere yolluyor. Bence çok hoş bir uygulama değil.



Son sızan forma ise iç saha formamız parçalı forma. Ne yazık ki "tam parçalı" değil. Tamamen ortadan ikiye bölünmüş bir tasarıma sahip. 2000'lerde epey kullandığımız bir tasarım tipi ve ne yazık ki Galatasaray ile özdeşleşmiyor. Formayı beğenip beğenmeme bir yana, bu forma Galatasaray forması değil. O yüzden dünyanın en güzel forması olsa bile iyi not veremiyoruz Yakadaki siyah detay çok anlamlı olmasa da, siyah formaya göz kırpmış ve siyah şort'un da habercisi olabilir.

Bu formanın satılan versiyonunun arkası da parçalı olacak. Ancak takım arkası parçalı giyemeyecek ŞL ve Lig kuralları gereği. Bu tasarıma bir de kırmızı düz sırtı ekleyince bir yanında sarı bir yama varmış gibi duracak forma. Bu açıdan bile bakınca bu yarım tasarım doğru değil. Ancak geçmiş olsun, önümüzdeki sezonlara bakacağız artık.



Yıldız meselesine gelirsek, yıldızlar fotoğraflardaki gibi olacak çok yüksek ihtimal ile. Çok güzel bir görüntü değil ancak formalar önceden hazırlandığı için sonrasına kalan mecburi bir iş bu. Tabi diyebilirsiniz ki, tek yıldızı sonradan dikeceklerine tepeye, 4 yıldızı da sonradan dikselermiş. Haklısınız tabi, ancak çok akıl edilememiş bu durum. Bu arada kesin değil, yanyana da olabilir ama çok ihtimal vermiyorum.

Şortlar nasıl olmalı; Parçalının şortunun da parçalı olacağı gibi bir söylenti var epeydir. Doğruluğu meçhul, ancak öyle bir maceraya bulaşmak skandal olur. Tabi ki ilk tercih beyaz şort kırmızı çorap olmalı fakat bu siyah yaka detayı beni siyah şort da olabilir düşüncesine soktu. 3 alternatif var yani, kesin bir bilgi ise yok. Diğer formalarda; siyah kesin siyah şortlu ve çoraplı olur, kırmızı da siyah şortlu olabilir ancak forma ile aynı renk şorta sahip olması daha yüksek ihtimal.

Sponsorlar henüz belli değil. Tekrar Huawei olması gündemde. Zaten daha becerikli bir iş beklemiyorum yönetimden bu konuda.

15 Mayıs 2015 Cuma

Nakoulma


Dünkü maçın başları. Dikkatimi çorabın beyaz olması çekti, ve kendi kendime "şu durumda niye kırmızı çorabın tercih edilmediği hakkında bazı sözler" söyledim. Birkaç dakika sonra, sanırım Mersin frikik filan kullanıyordu, Emre'nin çorabında o en üstteki kırmızılığın olmadığını gördüm. Dedim ki, herhalde kırmızı görülmeyecek şekilde kıvrılmıştır bilmem ne.

Biraz daha geçti, ve "büyük resmi" gördüm. Geçen sezonun beyaz çorabını (bir elin parmakları kadar kullanmadığımız beyaz çorap. İlk akla gelen, yarıda kalan Juventus maçının ilk bölümü. Orada tercih edilmesi de saçma ya, neyse) giymiştik. Neden, nasıl, niçin. Bilmiyoruz. Önemi var mı, sanmıyorum.


Aşama aşama gidelim.

Tam parçalı yok.
Parçalı yok.
Beyaz şort-kırmızı çorap kombinasyonu da yok.
Geçen sezonun çorabı giyiliyor.

10 Şubat 2015 Salı

Beyaz Forma Beyaz Şort Kırmızı Çorap


     Dün kar yağma ihtimalinden sanırım, beyaz formanın altına beyaz şortla beraber kırmızı çorap giydik. Eskiden hakem böyle bir istekte bulunsa, Eskişehir sarı, biz de mor filan giyerdik. Bu tarz saçmalıkların yerine güzel bir kombinasyonla çıktık sahaya, Ekişehirspor da iç saha forması olarak gösterdiği çubukluyu giyebildi.


     Bu kombinasyon genelde 70'lerin başında beyaz formayla kullanılmış. En son da 1975 1976 sezonunda tercih edilmiş. Bu kısa dönemden önce de sonra da kullanıldığına dair bir bilgi yok. Nostaljik bir görüntü de yakalandı bu maçta. Çoraptaki beyaz detaylar da formayla bütünlük sağladı. Hazır çubuklu formanın ilk kombinasyon tercihi beyaz şort ve çorapken, beyaz formanın da ilk şort ve çorap tercihi kırmızı olabilir.

1972 1973 sezonunda oynanan Eskişehirspor maçından bir fotoğraf. Eskişehirspor doğru kombinasyonuyla, biz de dünkü maçtakiyle sahadaymışız.

6 Şubat 2015 Cuma

2015-2016 SEZONU ALTERNATİF FORMA RENGİ


Galatasaray'ın önümüzdeki sezon giyeceği formalar yavaş yavaş belli olmaya başladı. Birkaç hafta öncesinde 3 formanın da hangi renklerden oluşacağı belli gibiydi fakat çok da üzerinde durmamıştık açıkçası.

Geçen hafta siyah dış saha forması olduğu söylenilen bir forma görüntüsü internete düşmüştü hatırlarsınız, siyah renkli bir forma geleceği neredeyse kesin gibi ancak şekli şemali o fotoğrafla uyuşur mu bilemem. Alternatif 3. formanın da rengi bu söylentiler arasında dönüp dolaşıyordu bir zamandır, onu da buraya sadece iddia olarak yazalım. Galatasaray'ın önümüzdeki sezon 3-4 maç anca giyeceği alternatif forması yabancıların light crimson dediği bir renkte. İnternete bakacak olursanız bu rengin çok değişik tonları var, fakat basitçe Adidas'ın son dönemlerinde itelediği Mercan/Somon dediğimiz renk gibi bir renk. Detaylarının siyah olacağı söyleniyor. Herhangi bir resim, çizim yok ortada. Eğer düşerse paylaşırız.

Nike, Adidas döneminin 3. renklerini yapmaya devam ediyor, yakında turuncuyu da görürüz sanıyorum. Nike'ın light crimson dediği bir başka forma ise PSG'nin bu seneki 3rd forması. Belki aynı bu tonu kullanırlar, belki de mercana kaçarlar. Bakalım göreceğiz.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır