20 Aralık 2014 Cumartesi

Seri Bozuldu


     Bugünkü Mersin İdman Yurdu maçında takım iç sahada beyaz forma giydi ve ligdeki iç sahada iç saha formasını giyme serimiz bozuldu. Her ne kadar bizim için iç saha formamız tartışmasız şekilde parçalı olsa da, maalesef bu sezon çubukluya eyvallah demek zorundayız. Şampiyonlar Ligi'nde iç saha maçlarında istisnasız çubukludan vazgeçmedik, ligde de aynı şekilde ilerliyorduk, ta ki bu maça kadar. Neden böyle oldu bilmiyoruz, çünkü çubuklunun altına ilk seçenek olarak görülen beyaz şort ve çorap giyilseydi Mersin'in full lacivert formasıyla karışma ihtimali sıfır. Hakeza, kırmızı şort ve çorap giyilse de sıkıntı olmaz. Ancak tek açıklama olabilecek şöyle bir durum var, bu sezon ligde hakemler iki takımın da koyu kontrastta forma giymesine neredeyse hiç izin vermediler. Yani neredeyse kırmızı olan çubukluyu giyince rakibe siyah, lacivert gibi forma giydirmeleri zor. Evet, dünyanın en saçma kuralı. Mersin de herhalde beyaz forma getirmemiş, bu durumla karşı karşıya kaldık.

1 Kasım 2014 Cumartesi

2014-2015 SEZONU BASKETBOL FORMALARI


Bu sezon Galatasaray Basketbol Takımı formalarını GSStore tasarlıyor. Geçtiğimiz sezon Champion marka formaların tasarımında da GSStore tasarımcılarının imzası vardı, bu sezon Champion'u aradan çıkartmışlar. Bana kalırsa mükemmel olmuş formalar. Güzel detaylar, geçmişe göndermeler mevcut.


4 forma var bu seneki koleksiyonda, ilk görücüye çıkan formalar Galatasaray'ın 80'lerdeki efsane Yenilmez Armada döneminin müthiş retroları. Sarı ve Kırmızı, birbirinin zıttı olacak şekilde tasarlanmış basit ama anlamlı bu formalar ağırlıklı olarak Euroleague'de kullanılacak gibi.


Kırmızı forma da yukarıdaki formanın tam tersi. Gerek var mıydı bu formaya bilemiyorum. Bir sezonda 4 forma zaten çok fazla, hani hangisi olmasa olurdu deseniz bu kırmızı forma olmasa olurdu. 


3. forma futbolun klasiği parçalı. Son senelerde beyaz ağırlıklı parçalı formalar yapılıyordu, bu sene siyah detaylar ile farklılık oluşturulmuş. Kumaştaki çapraz parlak desenler formaya ayrı hava katıyor. Formanın arkası tamamen kırmızı, futbolda olduğu gibi bir kural durumu mu var bilemiyorum ancak yapmışken arkası da parçalı olsaydı keşke. Bu eksiklik harici oldukça şık forma.


Son forma ise taze görücüye çıktı. Üzerindeki kırmızı-sarı-kırmızı şerit Galatasaray'ın geçmişten bu yana zaman zaman kullandığı bir detay. Bu şeklin tarihimizde sürekli karşımıza çıkıyor olması bana enteresan geliyor. Geçmişte bilinçli olarak formalara eklendiğini düşünmüyorum ancak bu basketbol formasında GSStore ekibi bu detayı bilinçli olarak eklemiştir. 

Özet geçelim, formalar güzel. Tasarım ekibi bilinçli ve ince çalışmış. Sadelik ön planda ki bu kişisel olarak benim üzerinde en fazla durduğum olaydır formalarda. Bu tip işleri bilinçli kişilere bırakmak akıllıca olmuş, Nike da inat etmeyip futbol formaları tasarımlarında kulüplerden destek alsa şahane olacak. Bence formalarda tek sırıtan şey reklamlar. Liv Hospital neden bu şekilde ve bu renklerde formalara kabaca basılmış anlayamadım. Sarı formada az çok ayar çekmişler renge ama yine de çirkin. Bir el atmak lazım.

Formalar mutlaka satılacaktır, ne zaman olur bilemiyorum.



28 Ekim 2014 Salı

Galatasaray'a Uygun Away Formalar 33


Bir gün beyaz formamızı mor (ve çok az da sarı) ile destekleyip, şortunu da mor yapmayı akıl edersek, büyük ihtimalle böyle bir şey ortaya çıkacaktır. Fakat biliyoruz ki, beyaz formayı tek maçlık ani denemeler haricinde uzun süre daha koyu şortla göremeyeceğiz.



17 Eylül 2014 Çarşamba

THE ELİTLER


Nike pek fazla 3rd forma yapmayı sevmez. Geçtiğimiz senelerde yazılarımızı takip edenler Avrupa'daki pek çok Nike Premium takımın 2 forma kullandığını, gerektiği durumlarda 3. formasını bir sezon önceki formadan seçtiğini hatırlarlar. Bu sezon ise, geçtiğimiz bir kaç senede sinyalini verdikleri premium takımlarına aynı tasarımda forma verme işinin suyunu çıkarttılar.

Bu sezon Nike hemen hemen bütün premium takımlara, önceki senelerin aksine 3 forma birden çıkarttı. 3. formayı, yani alternatif olanının konseptini ise Şampiyon Ligi olarak belirledi. Bu formalara kendi içlerinde Şampiyonlar Ligi formaları diyorlar ve sadece forma değil, belirlenen bu alternatif renkte pek çok yan ürünü de piyasaya sürüyorlar.

Satış stratejisi olarak güzel bir uygulama kendileri için, ancak ben birbiri ile tamamen aynı sadece renkleri değiştirilmiş formaların bu takımlara dağıtılmasını hoş bulmuyorum. Belli bir konsept oturtulmuş olabilir fakat bence bu konseptin arkasına saklanarak kolaycılığa kaçmış Nike.

Taraftarlar, yaklaşık bir sene önceden tasarlanmaya başlanan formalar için zaman zaman, "bir senede bunu mu tasarlayabildiler" tarzı eleştirilerde bulunuyorlar Nike için. Nike'ın kendi tasarım düşüncesinde sadelik ön planda olduğundan bu eleştirileri pek doğru bulmam ben, ancak bu sezonki 3. forma meselesinde bu eleştiriyi ben de yapabilirim.

Formaya gelirsek, Nike'ın en beğenilen ve uzun süredir bizimle olan Revolution kalıbının başka bir versiyonu olan forma bana kalırsa şık. Düz, tişörtvari olması benim hoşuma gidiyor. Zaten burada Nike'a yaptığım eleştiri her takıma aynı formayı kakalaması, yoksa tasarım bana kalırsa güzel.

Bu sezon Nike premium olmayan takımlara daha fazla güzellikler sunmuş durumda. Eskisi gibi direkt kalıplara çok fazla hapsetmeden, çok sınırlı yan ürünler düşüncesinden vazgeçerek ve hatta premiumların bazı güzelliklerinden bile faydalandırarak, elit olmayanları mutlu eden yeni bir sisteme geçti gibi. Trabzonspor formalarına bakarak geçen senelere göre olan farkı az da olsa anlayabiliriz.

Bu güzelliğin yanında premiumlara sürekli aynı formalar vermesi ise kötü. Zamanında çok övdük, şımardılar. Yan ürünler ise şahane, ona fiyatları harici sözümüz yok.

16 Eylül 2014 Salı

2014 2015 Şampiyonlar Ligi Gruplarında Muhtemelen Giyilecek Formalar

     Bugün Anderlecht karşısında çubukluyu beyaz şort ve çorap kombinasyonluyla giyeceğimiz açıklandı. Biz de grupta oynayacağımız altı maçta giymemiz muhtemel formaları çıkardık. Gönül isterdi ki kırmızı çorapla tam kombinasyon kullansaydık.

Galatasaray - Anderlecht

Arsenal - Galatasaray

Galatasaray - Borussia Dortmund

Borussia Dortmund - Galatasaray

Anderlecht - Galatasaray

Bu deplasmanda beyaz forma giyme ihtimalimiz de olduğundan bu tercihi de koyuyoruz.

Galatasaray - Arsenal
Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır