13 Şubat 2017 Pazartesi

Umur

(Maalesef [yine] belirtmek zorundayım ki, bu postta "haliyle" takımın durumu hakkında herhangi bir yorum yapılmayacak/yapılmaz; o yüzden okuyan arkadaşlar gidip de aşağı "Kardeşim takım ne halde, sen hâlâ forma derdindesin" diyecekse, TribünDergi'ye menşın atabilir, ya da spor programlarının hashtag'lerini kullanarak yorum yapabilir.)


Bugün maçı izleme imkanım olmadı. Arada spor kanallarında canlı anlatıma bakıyordum. Devre arası A Spor'da Serkan Korkmaz ve Erman Toroğlu konuşuyordu. Bir noktada Serkan Korkmaz, "Hocam, bir de benim anlamadığım, neden bu maçta Galatasaray, evinde beyaz forma giymek zorunda" diye haklı bir serzenişte bulundu. Bir süre konuştu bu konuda, büyük kulüplerden örnek verdi. En sonunda da "Yok mu şimdi Kayseri'nin bir beyaz forması?" dedi.
Hayır, yoktu.

Kayseri esasen bu konuda gerekeni yapan bir kulüp. Son yıllarda onlarla içerde oynadığımız maçlara bir bakalım:






14-15 sezonunda 1. Lig'de olduklarından dolayı, oynamadı bu iki takım. Şimdi, manzara ortada. Bırakın beyazı, siyahları (ya da grileri) bile var ki, parçalı-beyaz kombinasyonuna karşı onu direkt giyebiliyorlar. Bizim şort değişmemize gerek falan kalmıyor.

Hatta geçtiğimiz sezonların birinde, beş formalarından üçünün, siyah, beyaz ve gri olduğunu hatırlıyorum. O denli.

Daha önce bu formaları hiç giymeseler tamam. Ama zaten en azından bir beyazın oluyorken her sezonun setinde, bu sezon neden şöyle bir manzara:


Sadece 3 forma. Çakışmama ihtimali yok. Kendi yöneticilerinin bile mi aklına gelmiyor. Federasyon da uyarmıyor tabii. Bu konuları hiç umursamıyorlar. E bizimkiler de diretmiyor. Öyle olunca da, maç günü erken saatlerde, bir grup taraftar, Twitter'da resmi hesaptan ya da bizden şunu görüp "Allah Allah" çekiyor:


Dileğimiz, bu görseli görünce, ya da maç başlayınca takımların üzerindeki formaları görünce, daha fazla sayıda bu durumu garipseyen insan olması (bir de şu tip maç içi şaşkınlıklara sebep oluyor tabii). Bu sadece birkaç insanın takıntısı değil; koca, köklü bir kulübün belli bir kültüre sahip olması gerekliliği ile ilgili.

3 Şubat 2017 Cuma

2017-2018 SEZONU TAHMİNİ FORMALARI

Çok uzun bir aradan sonra yazı girmenin heyecanını yaşıyoruz. Konumuz yeni sezon formaları... 2017-2018 sezonunda; alınan bilgilere, forumdan konuşulanlara göre giyilmesi muhtemel, TAHMİNİ formaları paylaşmak istedik.

Geçen sezonun son aylarında Twitter hesabımız üzerinden yeni sezon tahmini formalarını paylaşmıştık sizlerle. Biraz daha detay bilgiler içeren 2. duyuruyu da blog üzerinden yapalım istedik.

Önümüzdeki sezon Nike döneminden artık alıştığımız üzere 3 formamız olacak. Parçalı iç saha forması, deplasman forması ve alternatif renk 3. forma...

Çizimlerde detayları rahatça seçebildiğiniz için çok ayrıntıya girmeden 3 formayı aldığımız bilgilere göre bir değerlendirelim;

Çizimler ekibimizden Ayberk Paralı'ya aittir. aldığımız duyumlara göre renk ve desenleri uyguladık, değişebilir.

İç Saha Forması:


Nike'ın güzel yanlarından biri Parçalı formadan vazgeçmemesi. 2014-2015 sezonundaki 3 bantlı forma harici tüm sezonlarda parçalı hep ön planda oldu. Parçalıdan vazgeçmemesi ne kadar güzel bir düşünce ise "Tam Parçalı" Galatasaray formasını bize yalnızca 1 kez yapması da o derece kötü. Yeni sezonda da, alınan bilgilere göre, olması gereken görüntüden uzak bir parçalı giyeceğiz. Forma genel hatları ile 2015-2016 parçalı formasına benziyor, ortadan ayrılmış "2 parça" görüntüsüne sahip. En dikkat çeken tasarım detayı ise formaya zıt şekilde eklenen ortadaki kalın bant. Nike hayatımıza girdiğinden beri alıştığımız kırmızı sırt da bu yıl sarı olacak.

Deplasman Forması:


Nike'ın yine sevdiğim bir özelliği tasarımlarında, özellikle deplasman forması tasarımlarında fazla detaya girmeden, sade formalar yapması. Önümüzdeki sene de yine sade bir beyaz forma kullanacağız gibi gözüküyor. Beyaz formanın deplasman forması tarihimizde epey oturmuş bir yeri var. Bu sebeple çoğunlukla tercih edilmesini ben başarılı buluyorum. Önümüzdeki sene de dahil olmak üzere 7 yıllık Nike sürecimizde 4. kez beyazın tercih edilecek olması bence güzel. Formadaki tasarım detayı Euro 2016'da ilk kez Nike Milli formalarında gördüğümüz kol detayına sahip. Koldaki detayın sarı tercih edilmesi, açık renk deplasman forması özelliğini kaybetmemesi açısından önemli.

3. Forma:


Yine Nike'tan alıştığımız üzere 3. formamız, Nike'ın gelecek sezonki elit kategori takımlarına uygulayacağı tasarıma sahip olacak gibi gözüküyor. Geometrik desen ve kamuflaj arası bir ana tasarım detayına sahip. Bana göre artık sıkmış olan Mor tonları bu formada da mevcut. Moru bu kadar ön planda tutması çok doğru değil. Son 4 sezonun 3'ünde mor tercih edilecek olması taraftarı da kızdıracak gibi duruyor. Açık renk deplasman formasının olduğu sezonda füme, siyah gibi kullanılabilecek başka koyu renk alternatiflerimiz de mevcut 3. forma için... Bordo gibi, turuncu gibi farklı, ancak taraftarın hoşuna gidilebilecek renkler de düşünebilirdi. Sarı ise zaten beyazın olduğu bir senede ne kadar doğru olurdu bilemiyorum ancak mor artık sıktı.


Kombinasyonlar:



Forum üyelerimizden Utkan Nike'ın lansman için belirlediği şort-çorap kombinasyonlarını çizmiş. Nike içinde bulunduğumuz sezonda da değişik bir kombinasyon kullanarak lansman yapmıştı (Kırmızı şort, sarı çorap) ancak hiç bu şekilde sahaya çıkmadık. Bize kalırsa yine bu tip farklı bir kombinasyon ile tanıtım yapılır ancak beyaz şort ve kırmızı çorap kullanılır.

Bilgiler güncellendikçe biz de bu sayfadan güncellemeler yaparız.

2 Ekim 2016 Pazar

Yeni Mor


Bu sezonki üçüncü formamız da, geçenlerde tanıtımvari bir şeylerle taraftara sunuldu. Bu sezon Şampiyonlar Ligi'nde oynuyor olsak, muhtemelen daha özenle yaklaşılırdı. Tasarımın neye benzediğini zaten diğer takımlardan biliyorsunuz.

Önceki iki sezonda olduğu gibi, bu sezon da, Nike'ın elit seviyesine mensup bir grup takımla, üçüncü forma için aynı tasarımı paylaşıyoruz.

Renkler açısından bize çok yabancı bir durum yok. Bir "deneme" forması değil, karşımızdaki. Mor rengin de artık geniş kitlelerce tepki almayacağını da söylemeye gerek yok.

Pek gerek kalmayacaktır ama, şort ve çorap için yedek olarak mor renk seçeneği bulunduğunu belirtelim.


Tarihimizde üçüncü kez mor rengi kullanıyoruz. Bu üç forma da, toplamda on yıldan kısa bir süreye sığıyor: İlk kez, malum, 09-10 sezonunda, şu 2288 muhabbetleri kapsamında tanıtılmıştı. Ki bu forma, tarihimizdeki ilk sarı-kırmızı kullanılmayan formalardan biri durumunda. Diğeri de, evvelki sezon, yani 14-15 sezonunda giyilmişti.

Genel olarak bakarsak, bizde bu işler daha oturmasa da, üçüncü forma için siyah ve fümenin alternatifi olacak bir renge sahip olmak güzel. Muhtemelen 10 yıllık dönemler içerisinde 2-3 kez tercih edilecektir.

20 Ağustos 2016 Cumartesi

TFF Sitesinde Formalarımız Çıktı, Üçüncü Forma da Göründü


Dün Süper Lig'in başlamasıyla TFF'nin sitesine Süper Lig ve 1. Lig takımlarının bu sezon giyeceği formalar, takımların bilgilerinin bulunduğu sayfalara eklendi. Bizim formalarımız da tabii eklenen formalar arasında. Çoğu takım -yine şaşırtmayan bir biçimde- aynı renkte formalarla gereksiz setler oluştururken, bizim set olması gerektiği gibi. Kısaca söylemek gerekirse Galatasaray için ideal bir set.


Birinci iç saha tercihi olarak parçalı formamız doğru kombinasyonla konulmuş. Bu kültür zaten Galatasaray'da artık oturdu sayılabilir. Parçalının alternatif kombinasyonu olarak da kırmızı şortlu versiyon seçilmiş. Bu kombinasyon da Galatasaray'ın klasik alternatif kombinasyonu haline gelmiş durumda. Geçen sezonki gibi siyah şortlu vs. kombinasyonları bu sene görmemiz zor gibi.

Beyaz forma da tanıtımda olduğu gibi sadece kırmızı şortlu kombinasyonla konulmuş. Umarız sezon içinde de beyaz formamızı kırmızı şortla bolca görürüz. Tabii ki kırmızı şort kullanan rakiplere karşı beyaz şortla kullanımı da olacaktır.

Mor-gri üçüncü formamız da siteye eklenmesiyle teyit edilmiş oldu. Galatasaray'ın şimdiye kadar giydiği en marjinal forma olabilir. Forma tanıtıldıktan ve sahada gördükten sonra yorumları yapmak lazım.


Yeşil kaleci forması, Nike'a geçtiğimizden beri olduğu biçimde ilk tercih olarak konulmuş siteye. Muslera'yla da özdeşleştiği için doğru tercih. Neon sarısı forma ikinci tercih olmuş. En son 2012 2013 sezonunda sarı kaleci formamız vardı. Normalde formalardan birinde bulunan bir renkte kaleci forması seçmek saçma bir tercihtir ancak bizim sarımızla bu sarının ton olarak pek alakası olmadığından sıkıntı yaşanmayacaktır. Siyah forma da yine Nike döneminden alıştığımız gibi biraz üvey evlat muammelesi görecektir bu sezon.
Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır