Bu Blogda Ara

8 Eylül 2009 Salı

1998-1999 SEZONU GALATASARAY FORMALARI

Benim Formalar açısından en beğendiğim sezondur 1998-1999 Sezonu. Formalar oldukça modern ve çok güzel tasarımlara sahiptirler. Bir önceki sezondan başlayan formalardaki gelişim 98-99 sezonunda adeta çağ atlamıştır. Bana göre formalar da belli dönemlerde çağ atlıyorlar. Bunun üzerine de yazarız kalabalık yapmayalım. 98-99 Sezonu işte bu çağ atlanan dönemlerden biri bence. Ayrıca bu sezon, artık adam gibi formalarımızın belli olduğu, sürprizler yaşamayı bıraktığımız sezondur. Düzene nihayet geçilmiştir.

Formaları anlatmaya başlamadan önce Galatasaray, tarihinde formalara en çok yakışan reklamı giymeye bu sene başlamıştır. Marshall boya reklamı 1998-1999 Sezonu formalarına inanılmaz uyumludur. Sanki reklam alındıktan sonra formalar tasarlanmış bu Sponsor için.

3rd forma geleneği ilk ciddi atılımını yapmıştır bu sezon Füme formayla.. Türkiye'de ilk olarak (giyilmeyen formaları saymazsak) 3rd forma kültürü oluşmuştur ve Galatasaray öncü olmuştur füme formasıyla.Bu füme forma, tasarım olarak da benim en beğendiğim formalardan biridir, ilk formam olması da belki etkilemiştir tabi. Çok detaylıdır. Füme gövdenin ortasından dikine inen kalın sarı kırmızı bant, parçalı ruhunu da simgeler. Ayrıca omuzlardaki Adidas çizgileri tek renk değil Sarı kırmızı şeklinde yapılmıştır, güzel görüntü oluşturur. Yakanın da yine sarı kırmızı ve füme renkleri ile V tasarımı şık bir ayrıntıdır.

Daha önceki sezonlarda tek tük giyilen ve pek önemsenmeyen Beyaz forma da artık ciddi bir Away forma olma yolunda adımını atmıştır. Bundan sonra artık Beyaz formamız bizim vazgeçilmez Away formamız olacaktır. (Daha önce de giyildi beyaz forma tabi ki, ancak bu sezondan itibaren Away olma hakkını yerine getirmeye başladı). Beyaz formanın da oldukça modern ve şık bir tasarımı vardır. Dikkat çeken, kollardaki ve şortlardaki Sarı kırmızı halkalardır. Yine oldukça iddialı bir tasarımdır bu forma. Adidas çizgileri omuzlardan değil kollardan başlar, ince ve siyah renktedir. Bu siyahlık, Adidas amblemi ve Marshall reklamı ile oldukça uyumludur. Gövdenin ortasından inen, kırmızı sarı kırmızı çubuklar ve kollardaki halkalar ve Marshall yine müthiş uyumludur. Siyah kalın bant şeklindeki yakanın içine işlenmiş sarı kırmızı sarı çizgiler müthiş!

Parçalı forma benim en sevdiğim Parçalı formadır. Biraz iddialı bir parçalıdır. Kesinlikle sade yapılmamıştır. Omuzlarında kolun ön taraflarına inen Adidas çizgileri sıradışı şekilde kalındır. Ayrıca formanın siyah yakaları, siyah adidas amblemi ve marshall reklamı ile de oldukça uyumludur. Bir ufak ayrıntı da Adidas çizgilerindeki siyah kontürler. Bu ince ayrıntı da uyumu tamamlamış.

Akıl almaz detaylar içeren muhteşem formalar. Büyük resimlerini koyup tek tek incelemek lazım her çizgisini dikişini. Bu formalar sanki bana klasik otomobillerdeki ince detaylı ayrıntıları çağrıştırıyor. Fabrikasyon değil el emeği gibi (çok mu abarttım). Çok dikkatli incelemek lazım her dikişi her çizgisi müthiş detaylı ve ince bu formaların !

Sonuç olarak bu sezon Forma açısından bir şeylerin değiştiğini gösteren bir sezondur. Formalar oldukça iddialılardır, kesinlikle sade değiller buna rağmen benim en beğendiğim sezondur.

1998-1999 HOME

Malum "Okçu" henüz çocuktu. Büyük Kaptandan örnek almış :)

AVRUPA

Daha önce de bahsetmiştik Avrupa maçları formalarında Bayrak yoktu.

1998-1999 AWAY

1998-1999 3rd




Resimler için Blade Runner 'a teşekkür ederim. Çok güzel katkı oldu.

24 yorum :

vobeya dedi ki...

http://www.denizlili.net/haberresim/181206doganseyfi.jpg

konu dışı soru sorma alışkanlığıma burda da devam edicem:D şu formanın daha net bir resmi olan varsa paylaşabilir mi ?

Sercan dedi ki...

basta siyah corap ve siyah sortlanda giyiyorduk :)

Selocan dedi ki...

@Vobeya

Gsstore reklamı mı o?

@istanbul

Ben de öyle hatırlıyorum da resim bulamadım. Siyah şort güzel olurdu GS ye. En son Lotto'da giydik parçalı altı siyah şort yanlış hatırlamıyorsam.

vobeya dedi ki...

evet selocan gs store reklamı

Adsız dedi ki...

Selo gri formanın kendisi mevcut?

Resimlerini çekerek atsak olur mu :)

Selocan dedi ki...

Ayıpsın FCN :) Bende de var füme forma da, ben maç fotolarını koyma gazındayım. Maçta çekilmiş fotoları varsa süper olur. Yoksa aşağıdaki linkte forma var zaten :)

http://galatasarayformalari.blogspot.com/2009/03/1998-1999-sezonu-galatasaray-formalarim.html

vobeya dedi ki...

http://img359.imageshack.us/i/10ac3.jpg/


beyler şu formayı blogda bulamadım . ne zamanın bu

Selocan dedi ki...

95-96 Sezonu forması o. Daha önceki aradıklarım listemde vardı ama yeni yaptığım listeye eklemeyi unutmuşum. İyi hatırlattın. :)

vobeya dedi ki...

usta bul hepsini =)

Selocan dedi ki...

O forma çok zor formadır ama. Nedenini de bilmiyorum şu 95-96 lar oldukça zor formalar. Bir parçalı olanı bulunası diğerleri için yıllar gerekiyor.

O sene giyilen 4 formanın sarı hariç hepsini gördüm satılırken, sarı çok zor forma. Hatta o forma sarı değil bal rengidir.

L dedi ki...

@selocan24:

abi 03-04'te de siyah şort vardı ya. siyahlı parçalıda. hatta 02-03'te de bazı dönemler çubuklu altına siyah giydik.

Selocan dedi ki...

Haklisi lappap agir sallamisim :). Cubukluyu biliyorum da ortadan siyah gecen parcalinin siyah sortu cikmis aklimdan

The Champ dedi ki...

Benimde forma bakımından en beğendiğim sezon 98-99 sezonudur...
Gerçekten parçalı olsun beyaz olsun füme olsun hatta reklamı olsun hepside çok güzel ve estetik...
98-99 sezonundan sonra en beğendiğim formalar ise geçen yılki yani 08-09 sezonu formaları :)) 10 yılda bir forma konusunda titiz davranıyor bizimkiler :))

Sercan dedi ki...

http://www.radikal.com.tr/1998/08/09/resim/1cim.gif

http://www.galatasaray.org/images/tarihtebugun/1502_b%20cpy.jpg

Siyah corap ve sort

Selocan dedi ki...

97-98 de giymişiz onları. 98-99da da var mıydı kesin ?

untildie dedi ki...

Şu 3. füme formaya oldum olası biterim hele Juventus la oynadığımız ve 2-2 berabere kaldığımız ilk maçta giyilmişti. Aslında sarı ve kırmızıyla uyumsuz hiçbir renk yok herşeye gidiyor sadece tasarımı iyi olsun.

Sercan dedi ki...

97/98 olamaz
linkteki tarihe bak
1999/08/09
yani 98/99 sezonu :)

Sercan dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=TkUgwIsd0oA&feature=related

:)

müşkülpesent dedi ki...

denizlispor maçında lotto formadaki reklam galatasaray megastore reklamıdır. gs store ismini 2002-03 sezonunda aldı.

calibra dedi ki...

Parçalıyı hem sarı, hem kırmızı hem siyah şortla giyiyoruz. Süper.. :) Keşke şimdi de olsa siyah şort. Beyazı da seviyorum ama siyah daha çok yakışıyor sanki...

Bu arada füme formanın sırtında, 99-00 çubuklusunda olan bir amblem şeklinde boşluk var son fotoda... Normal satılan formalarda bu yok...

Bu arada 2 tip font kullanmışız. Biri klasik köşeli font, biri de comic sans gibi.

Süper formalar hakikaten.

Bu arada 3 çizgi komple sarı olsadı, araları kırmızı olsaydı daha da güzel olurmuş. Füme formanın kollarında...

Selocan dedi ki...

@istanbul

Biliyorum abi zaten siyah şortla giydiğimiz de resim bulamamıştım atmışsın sağolsun. Ben Reklamı bank ekspres görünce 97-98 dedim ki o sene genelde siyah şort giyerdik.

@müşkülpesent

Evet doğrusun Megastore'du adı o zamanlar. Lottolarımı hep ordan almıştım. Gerçi şuan koleksiyondakiler onlar değil çünkü aldıklarımdan kırmızı reklamsız diğerleri de telsimdi sonradan değiştirdim :)

adozzi21 dedi ki...

bu parçalılar en iyileridir sanırsam..Türk bayrağı sol tarafta durunca ayrı bir güzel geliyor bana niyeyse :)

L dedi ki...

bilmiyorum yukarıda yazıldı mı, bakacak zamanda yok maalesef ama, füme formayı o zamanlar lacivert sanıp da, "zıaaa fener renginde forma giyiyo salaklar" diye dalga geçen insansılar vardı. not edeyim dedim.

efe dedi ki...

@selocan
üstad iyi geceler
ben de fenerbahçe formaları koleksiyonu yapmaya başladım.tribündergiden bianconeri nickli arkadaş gerek forma bulma gerekse blog konusunda sizin yardımcı olabileceğinizi söyledi.irtibata geçersek sevinirim
görüşmek üzere

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır