Bu Blogda Ara

31 Ekim 2009 Cumartesi

SANAT ESERLERİ

ANGOLA

Bir formanın nasıl sanat eserine dönüşebileceğinin göstergesidir bu formalar. Bildiğiniz gibi Puma hemen hemen bütün Afrika'yı ele geçirmiştir. Yıllardır Afrıka'nın önde gelen takımlarına forma sağlayıcısı olmuştur. Puma'nın her sezon için Afrika takımlarına ilginç tasarımları vardır. Bir aralar kolsuz, pençe yırtıkları olan formalar, Afrika'ya özgü formalar tasarlamışlardı hatırladığınız üzere.

FİLDİŞİ SAHİLLERİ

KAMERUN

Formalar açısından oldukça heyecanlı bir döneme giriyoruz, malum önümüzde Dünya Kupası var. Bütün Milli takımların formaları yavaş yavaş tanıtılmaya başlanacak, hatta bazı takımların formalarının resimleri açıklanmış veya sızmış durumda. Türkiye katılamasa da, her firmanın bu sezon başlangıçlarında kalıpları belli olur ve her takıma forma tasarlanır. Biz de 2010 yılına yeni formalarımızla gireceğiz büyük ihtimalle. Nike henüz ser verip sır vermiyor fakat diğer firmalar yavaş yavaş kalıplarını belli eden Milli Takım formalarını görücüye çıkartmaya başlamışlar. Bu Milli takım kalıplarına bakarak gelecek sezon kulüplerinin de formalarının nasıl olabileceğini az çok tahmin edebiliyoruz, çünkü milli takım formaları, aslında bir sezon sonraki kulüp formalarının kalıplarından hazırlanıyorlar. Bir nevi ön tanıtım hesabı.

GANA

FAS

Her neyse esas konumuz Puma'ydı, çok dağılmayalım. Afrika takımlarının formaları görücüye çıkmış ve Puma müthiş güzel formalar tasarlamış. Ben çok beğendim ve adeta hepsi birer sanat eseri. Formaların 4 özelliği dikkat çekici. İlki her zamanki gibi bedene yapışık formalar. 2. özelliği, ki bu özellik aslında bize gelecek sezonki Puma kalıbını gösteriyor, yaka ucundan sağ kol altına kadar inen bir çizginin formanın bütününü, o çizginin üstünde kalan ve sağ omzu kaplayan üçgen kısımdan ayıran, 2 parçalı kalıp şekli. Bu kalıbı zannediyorum gelecek sezon Puma giyen hemen her kulüp takımında göreceğiz. Tıpkı bu seneki V şekli gibi. 3. özellik, bence en güzel olanı, her ülkenin simgesi (bir hayvan veya herhangi başka bir simge) formanın o çizgi ile ayrılan üst parçasına boyanmış gibi eklenmiş. Bazı ülkelerde ise o ayrılan kısma takım logosu konmuş, ülke simgesi diğer tarafa, sol göğüse yerleştirilmiş. 4. özellik ise gövdeden enine geçen bant şeritleri ve boydan çubukların, sanki el ile çizilmiş gibi bir tabloya boyanmış gibi görünmesi, dümdüz değiller kusurlular, adeta tablolardaki gibi. Özellikle enine bant şekillerine bayıldım.

MISIR

SENEGAL

Puma muhteşem bir iş çıkarmış, zaten bu sezonda kullandığı kalıbı da oldukça güzel (V şekilli). Kendilerini çok geliştirdiler ve birkaç senedir oldukça göz önünde olan bir marka.Özellikle bu sezon da, omuzlardan göğüse inen V şekil ile, bence 2 büyüğe kafan tutan bir marka haline gelmiş en sonunda. Ülkemizde de Puma formaların sayısı bir hayli arttı, belki bu yüzden benim bu kadar dikkatimi çekmiştir bilemiyorum, fakat bu sene Puma formalardan çok bahsettiğimi bilirim ki bu pek görülmemiş bir durum.
TUNUS


TOGO

Son olarak evet Galatasaray formaları ile ilgili değil bu konu, fakat genel olarak bir formanın nasıl olabileceğinin güzel bir göstergesi olarak bu formaları bu bloga koymaya karar verdim. Teknoloji harikası ve dışarıdan adeta zırhlı makina gibi görünen, el değmeden lab'da üretilen, uzay çağının harikası böyle kasıntı duran robot üretim (Anladınız siz :) ) vs.. Adidas formaları beğensek de, böyle sanat eseri görünümlü, şık ve daha bizden Pumalar, formaların bu şekilde de olabileceğinin çok iyi bir örneği.

30 Ekim 2009 Cuma

Beyaz Giyme Tanırlar Seni Benfica Sanırlar

Sevgili Gs taraftarları, çok değerli basın mensupları, değerli vali ve genelkurmay başkanım, ve mini mini çocuklarımız.
Yine, çok absürd, çok önemli bir mesele-ül forma ile huzurlarınızdayız.
Bildiğiniz gibi, bizim forma geçmişimiz, bir sürü garip hadiseyle dolu. Hani mavi şort bile var. İlerde daha da ilginç şeyler göreceğiz gibi. İşte bu forma geçmişinin 2 safhası var ki, en ilginçlerinden. Bu 2 safhada giyilen bir forma kombinasyonu var ki, umarız bir daha olmaz. Gerçekten yapılmayacak işler. Yani çok eski zamanlar da değil, bayağı bayağı yakın. Evet, mevzuya girelim.

1. İlk durağımız şu sefil 01-02 sezonu. Bunun üstüne çok şey söyleyebilirim ama, blog temasının dışına çıkmayalım. Diğer tarafta değiniriz. Garip bi' sezon. Bir önceki sene her boku yemişsin şampiyonluk haricinde, şimdi gelmiş Lotto giyiyorsun, bir sürü bildik-bilmedik adam. Lucescu diye bir adam gelmiş.
O sezon 3 formamız vardı. Siyah katkılı parçalı, beyaz ve kırmızı. Sonuncuyu ikiye bölebiliriz aslında. Beyaz ve siyah şortlu olarak. İşte konu bu. Bu iki kombinasyon.
İnsan bekliyor ki, yav arkadaş, sene oldu 2001, hadi Lotto Motto, bir şekilde bizim efendi gibi bir forma düzenimiz olmalı değil mi? Ama hayır. 2 sene çubuklunun üstüne, (hatta beyaz formayla Uefa alıp da ertesi sene beyaz giymemenin üstüne) tut sen yine kırmızı altına beyazlar/siyahlar giy. Bilmiyorum o dönem için seven var mıydı, ki pek sanmıyorum, her şekilde bu forma yanlıştır. Yani 90'ların ortasında falan tamam da, bu işlerin oturması gerekirken, ve de parçalı formanın olduğu sezonda bu düz forma ne? Allah bilir parçalıda siyah var diye "alternatif" olması için yapmışlardır bunu. Bu da ilginç bir nokta aslında, az sonra yine denk geleceğiz.
Bir değişikti filan ama, bu şampiyon olduğumuz sezonda giydiğimiz "0" formalar şöyleydi:
Bu resimleri bulabildiğimize şükür. Ekipce "kastırıp" anca bunları bulabildik. Bu da kötü bi'şey aslında. Yani 7-8 yıl öncesiyle ilgili resimler, zar-zor bulunabiliyor. Bu blogda en büyük sıkıntı resim konusunda zaten, malum.

İlk sezon böyle. Niculescu falan. Ayrıca belirtmek gerek, bu sezonun çoğunluğunda beyaz formayı giymiştik. Hatta o sezonun "home" forması beyazdı bile diyebiliriz. Hatırlıyorum yani çok net.

2. Diğer sezonumuz da, eminim çoğu Gs taraftarının unutmak isteyeceği, benim de 1-2 ayrıntı ve bu bahsedeceğimiz konu dışında zihnimde yer etmeyen 03-04 sezonu.
Bu sezon Fatih Terim'in 2. sezonunun 2. ve tamamlanamayan sezonuydu. O sezonun formaları şunlardı:Siyah katkılı parçalı, beyaz, kırmızı (şort siyah veya beyaz) ve ne olduğu, niye yapıldığı hala anlaşılamayan açık mavi forma... Bu konuda da bir şeyler söylememek iyi olur. Malum.

Esasen, bu siyahlı parçalıyı giydiğimiz sezonda böyle şeyler olması forma işleri açısından çok kötüdür. Çünkü bu forma, tarihimizde giyilen en iyi formalardan biridir. Bu kötü geçen sezon sayesinde de, çok az kişinin aklında yer edecektir. Aynı şey geçen sezonki formalara da olabilir bu açıdan, önümüzdeki senelerde.

01-02'de olduğu gibi, bu sezon da parçalı olmasına rağmen, çok gereksiz bir düz forma yapılmıştır. Ve daha da beteri, şort için yine 01-02'deki gibi siyah ve beyaz renkler seçilmiştir.
Böylece gudik kombinasyonlar ortaya çıkmıştır-bir kez daha. Bakalım nasıllarmış.


Gördüğünüz gibi, garip birtakım şeyler. Ben kısa kesmek istiyorum. Umarım bundan sonra bu tip formalar giymeyiz, kırmızı giysek de, şortu da kırmızı olur-ki bu seneki böyle.

TEŞEKKÜR

Blogumuzun bannerı hayırlı uğurlu olsun. Ben bu işlerden anlamadığım için armanın peşindeyiz ! ekibinden Santiago'dan yardım istedim. Sağolsun beni kırmadı ve zamanını ayırıp GALATASARAY FORMALARI bloguna güzel bir banner yarattı. Kendisine huzurunuzda sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

LOGO KAPANMIŞ


Fenerbahçe maçında öyle miydi değil miydi dikkat etmedim. O tip maçlarda formaları incelemeye pek zaman olmuyor. Bucaspor ile oynadığımız kupa karşılaşmasında sırttaki numaraların alt kısmında yer alan ve çok beğendiğimiz Galatasaray Logosu beyaz bir sticker ile kapatılmıştı sebebini çok merak ediyorum, herhalde kupa kuralları ile ilgili bir durum bu, fakat anlamadığım ne çok taktılar şu logoya. Dursa ne olacak yani bu mu sizin standartınız ! Uefa bile izin verirken sizin neyinize bu kural !


EDİT: Şimdi baktım ve düzelteyim kupa ile alakası yok. Fenerbahçe maçında da ve daha öncesinde ki Trabzon maçında da Logomuz yokmuş. Yani ligde de kaldırmışlar. TFF'nin font kurallarına göre zaten bu uygulama yasaktı. "Ya boş kalabilir ya da formanın markasının logosu konabilir" deniyordu. Ancak Galatasaray kendi logosunu fontuna işlemişti ve zaten muhteşem olan fontlarımız daha da bir güzelleşmişti. Bu saçma sapan kural gereği GS arması şimdilik kalkmışa benziyor, umarım bir değişikliğe gidilir bu kuralda. Uyardığı için balkış'a teşekkür ederim

28 Ekim 2009 Çarşamba

HANGİSİ GALATASARAY ?


İlk bakışta olabileceğini düşündüğünüz değil. Galatasaray beyaz forma, kırmızı yakalı olan. Karşısındaki parçalı ise Malatyaspor olması lazım. Onların da parçalı forması var ve biz o maça beyaz forma ile çıkmışız.

Bu beyaz forma o sene parçalı ve çubuklu dışında giydiğimiz 2 away'den biri. Bu 2 away forma da aynı, sadece renkler değiştirilerek 2 farklı forma yaratılmış. Biri tepedeki resimde gördüğünüz düz beyaz sadece yakaları kırmızı, diğeri de düz kırmızı ve yakaları sarı renk. Beyazın en net fotoğrafı bu, kırmızının ise güzel bir resmini koyuyorum. Zaten 2 formanın da kalıpları aynı, beyazın nasıl bir forma olduğunu rahatlıkla çıkarabilirsiniz.


Burada bahsedilmesi gereken esas konu; 1979-1980 sezonunda güzel bir home, away, 3rd ve 4th düzeni geliştirmişiz. Renkler ve çubuklu tercihi şimdilerde tartışılır tabi, fakat o dönemde aynı sezonda maçlara göre forma giymek ve sezona 4 forma ile hazırlanmak oldukça modern bir düşünce olmuş. Parçalı ve çubuklu çoğunlukla giyilmiş, 3rd ve 4th forma da maçlara göre tercih edilmiş. O zamanlarda bu forma kültürü pek görülmüş bir şey değil.

25 Ekim 2009 Pazar

SENİN CANIN SAĞ OLSUN


Biz seni ligdeki tek maçı kazan diye sevmedik. Biz vizyonu olan takımız, 1 maça değil, ligde oynadığımız 34 maçın toplam sonucuna bakarız. Galatasaray'ın diğer "büyüklerden" farkı işte budur. Daha önümüzde 24 maç var. Senin canın sağ olsun !

Bu maça totem yapıp, 99'da Kadıköy'de son kazandığımız formamızı giyerek izlemeye gittim. Yine olmadı. Ancak dediğim gibi senin canın sağ olsun.

Not: Bu arada bugün dünyaca ünlü 3 büyük derbi vardı. Bu 3 büyük derbiden yüzümü tek güldüren Liverpool oldu. Boca berabere kaldı, Galatasaray da malumunuz...

ZAMANI GELDİ ! 100 YILLIK DERBİ



100 yıllık dünyanın en eski derbilerinden biri olan Galatasaray Fenerbahçe derbisi, dünyanın en büyük 3 derbisi arasında gösterilir. Dünyadaki çoğu takımın yaşı o kadar etmezken, bu 2 takım 100 senedir büyük rekabet içinde maçlarını yapıyorlar. Bu dev karşılaşmalar aynı zamanda formalar açısından da içlerinde büyük bir tarih saklarlar. Her 2 takım da bu karşılaşmalara gelenekleri sürdürerek 100 yıldır giydikleri Home formaları ile çıkmaya özen göstermişlerdir. (İstisnalar da yok değil)

Fenerbahçe geçen 100 sene boyunca derbilere çubuklu forma ile çıkmaya özen göstermiştir. Galatasaray, formaların çeşitlenmeye, parçalı ve çubuklu dışında başka formaların da yapıldığı döneme kadar geleneği bozmamış ve Parçalı forma ile maçlara çıkmıştır. Formaların çeşitlenmeye başladığı 70'li yılların sonuna doğru ise Galatasaray away formalar ile de Fenerbahçe karşısına çıkmıştır. Fakat yine de Parçalı ve Sarı Kırmızı çubuklu, yapılan karşılaşmalarda çoğunlukla tercih edilmiştir ki bence doğru olanda budur. 100 yıllık geleneği devam ettirmek...

İşte 100 yıllık dev derbiden bazı kareler.

İLK MAÇ 17.01.1909 Galatasaray 2 - 0 Fenerbahçe. Yer: Papazın Çayırı


1910

1911 yılında çekildiği söylenen bu fotoğraf eğer doğru ise 7-0 Galatasaray'ın galibiyeti ile sonlanan maçtan bir görüntü olabilir. Bir ihtimal de 1910 yılındaki 3-0 galibiyetimizle biten maçın görüntüsü olabilir.

1910'LU YILLAR


1920'Lİ YILLAR




1930'LU YILLAR


1940'LI YILLAR


1950'Lİ YILLAR


1960'LI YILLAR


Kral Fenerbahçe formasını üzerine geçirirken. Hikayesi için Tıklayın.



Fenerbahçe karşısına away formamız ile çıktığımız ilk karşılaşmalardan biri, hatta ilk olabilir. Maçı 5-0 gibi farklı bir skorla kazanmıştık. 18 Aralık 1960

70'LER


Fenerbahçe'nin away formasıyla çıktığı ender maçlardan. 70'lerin sonlarından kupa maçı.

80'LER


Parçalı dışında Fenerbahçe karşısına çıktığımız bir karşılaşma.


2 Klasik karşı karşıya


Çubuklu formalar da Fenerbahçe karşılaşmalarında tercih ettiğimiz formalardan. Yeni sezonların bazılarında Parçalı formamız olmadığı için başka çaremiz kalmamış ve Fenerbahçe ile oynanan karşılaşmalara Çubuklu forma ile çıkmıştık. Fakat eski sezonlarda da Parçalı olmasına rağmen çubuklu formalar ile de dev derbiye çıkmışız.

90'LAR


2 takım da Home formaları ile değil. (Fenerbahçe'nin o sene klasik ince çubuklu forması da vardı sene 93-94) Ancak Galatasaray bu maçtan sonra bu formayı uğursuz saydı ve bir daha hiç giymedi. Hikayesi için tıklayın

SON MOHİKAN



Kadıköy'de galip geldiğimiz son maçta giyilen formamız çubukluydu. İşte yukarıda bahsettiğimiz, Parçalı home olmaması sebebiyle bu maça çubuklu home formamız ile çıkmıştık ve maçı da kazanmıştık. O seneden sonra Kadıköy'de yüzümüz gülmedi.

ESAS UĞURSUZ


Fenerbahçeye karşı en büyük mağlubiyeti aldığımız formamız da çubukluydu. Çünkü o sezon da, 5 formamız olmasına rağmen, parçalı yapmamıştık. Bu maçtan sonra bu çubukluyu birkaç maç giymemiştik.

Son olarak bugün yapılacak karşılaşmaya yönetim, futbolcuların Parçalı forma ile sahaya çıkmasına kara vermiş. Doğru olan da bu zaten. Parçalı ile Parçala !

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır