Bu Blogda Ara

13 Mart 2010 Cumartesi

DİK YAKA


Elbet çok vardır ancak benim aklıma gelen 2 örneği sizinle de paylaşayım. Paylaşma sebebim; bu tip bir yakanın takımımda olmasını çok istemem. Galatasaray epey uzun süredir formalarında yakayı gerçek anlamda kullanmıyor. Aslında bu Galatasaray'ın değil Adidas'ın suçu. Bir türlü yakayı gerçek anlamda tasarlamıyorlar. Ya bisiklet yakanın uçlarına ekliyorlar, ya da V yakanın uçlarına. Bu seneki Adidas tasarımlarında gerçekten yakaya sahip tek şekil, Milan'ın yaka tarzı gibi duruyor. Onda bile, aslında V olan yakanın değişime uğramış hali kullanılmış bana göre.

Galatasaray'dan örnekler verecek olursak. Galatasaray en son geçen sene beyaz formada yaka kullandı, bu sene hiçbir formasında yaka yok. Ancak o beyaz formanın yakasına dikkatli baktığınızda aslında bisiklet yaka olduğunu ve yaka çıkıntılarının sonradan eklendiğini görürsünüz. Bu Adidas'ın seri üretim stratejisi. Çünkü bu formalar kimi takıma yakalı, kimi takıma yakasız üretiliyor. Ancak baktığınızda kalıp aynı kalıp, forma aynı forma. Böyle bir sonradan yaka ekleme stratejisi var Adidas'ın. Geçen seneden bir önceki yakalı formalarımız, 06-07 sezonunda. O yakalar da sonradan eklenme. Zaten tamamen aynı kalıptaki diğer home formalara bakarsanız anlarsınız. O sezondan da geriye sayarsak Galatasaray'ın gerçek anlamdaki yakalı formaları ile karşılaşıyoruz. 100 yıl forması ve 04-05 füme umbro, benim gerçek yakadan saydığım lacoste yaka tanımını karşılıyorlar. 90'lardaki formalara zaten bakmaya gerek yok. O formalar hep güzel yakalar kullanırlardı.

Benim gerçek yaka dediğim olay şu; Hani yaka bağır açık derler ya. Yakanın alt kısmı, üst göğüs, boğaz tarafının açık olması ve yakanın kapandığında bu kısmı da kapatması... Yani bağrı hafif açık olmayan "yakalı" forma, bana göre gerçek yakalı forma değildir. Yukarıda da yazdığım ve Galatasaray'dan örnekler verdiğim yakalar gibi, bisiklet yakadan veya V yakadan bozma yakaları ben sevmiyorum. Ancak bu zamana kadar Adidas'ın mantığı hep yukarıdaki çakma yakalar oldu.


Şimdi 2 örnek var önümde. Biri Umbro marka İngiltere forması, diğeri de Joma marka Sevilla forması. Bu 2 formanın da yakaları gerçekten yaka. Aynı zamanda da göze çok hoş gelen dik yaka tarzı. Yani işe biraz modayı da katmışlar. Galatasaray'ın Home forması, tarihten ve kuruluş formamızdan yola çıkarak söylüyorum, yakalıdır. Benim de çok sevdiğim V yakalı Metin Oktay forması aslında gerçek parçalımız değildir. Gerçek parçalının yakalı olması lazım. Şimdi hemen bir geçmişimize bakalım. Galatasaray en son Parçalı ve yakalı formasını ne zaman giydi ? 1998-1999 Sezonunda... Kaldı ki o formanın da yakası siyahtı ve şekli tam yakalı gibi değildi. Bahsettiğim şekilde en son yakalı parçalı formamızı 1997-1998 sezonunda giydik. Yani tam 12 sene önce.


Adidas'ın son birkaç yıldaki bu garip yakalarının sebebini yukarıda yazdım. Ancak gelecek sene için şöyle bir umut var (gerçi gelecek sene giyilecek formalarımız çoktan tasarlandı). Adidas uzun zaman sonra Lacoste yaka üretti ve formalara monte etti. Yukarıdaki Çin Milli Forması bu yakaya sahip formalardan biri. Tamam çok güzel değil ve benim istediğim gibi dik yaka değil. Ancak Adidas'ın son zamanlarda gerçek yaka yapma konusunda en ileriye gittiği şekil bu. Sevilla ve İngiltere formasındaki gibi bir yakanın Galatasaray'da kullanılması şık olurdu. Hem de 12 senedir yakalı bir parçalı forma kullanılmazken...

9 yorum :

Okis58x dedi ki...

Kesinlikle katiliyorum, hep istemistirim böyle yakali bi parçali formam olsun..

Sportman dedi ki...

Dik yaka, maç sırasında futbolcuları rahatsız edebilir.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

buna iyi değindin burak. fb'nin bu seneki beyaz mesela, dik değil bunlar kadar ama, kesiyo bazıları. boral, emre filan.
kesince de bütünlüğün amına koyuyolar. yasak olmalı aslında.

Caner dedi ki...

Benim sevmediğim bir yaka stili.

ahmetcan_48 dedi ki...

@selocan

Abi yalnız 12 senedir yakalı parçalı kullanmadık demişsin ama 2005'te Adidas'la yeniden anlaştığımızda üretilen ve takımında birkaç maçta giydiği 100.yıl forması yakalı parçalı formaydı.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

o pek sayılmaz sanki be abi.

muratcan dedi ki...

Zamanında Benfica da bunu 2003-04 sezonunda sponsor Vodafone iken kullanmıştı. Miklos Feher zamanında.

ahmetcan_48 dedi ki...

Lappap hocam tabi aslına bakarsak 100.yıl için üretilen bir yerde anı forması niteliğinde ama takım da bunu o sezonun son birkaç maçında bir de FB'yi 5-1 yendiğimiz kupa finalinde giydiği için dediydim.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

evet abi, o da doru.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır