Bu Blogda Ara

26 Kasım 2013 Salı

ART NİYET?

Belki de değil, ancak bu haftaya kadar gözümüze oldukça battı, yazmamak olmazdı.

Geride bıraktığımız hafta oynadığımız Sivasspor maçı sahamızda oynadığımız 6. karşılaşmaydı. Bu 6 maçın hiçbirisinde esas kombinasyonumuzu giyemedik. 80'ler, 90'lar, 2000'in ilk yarısı gibi parçalı formamızı hep kırmızı şort ile kullandık. Deplasman kombinasyonu ile yani. (bir maçta ilk yarı beyaz şort giydik ancak karıştığı için biz(!) değiştirdik ve 2. yarıya kırmızı şortlarla çıktık)

Kırmızı şort giyme sebebimiz takımların beyaz kitleri ile gelmesiydi. Bu 6 rakibin de (Sivas, Konya, Karabük, Gaziantep, Rize, Antalya) üst-şort-çorap kiti tamamen beyazdı. TFF kuralları gereği şortların karışmaması gerektiği için de biz giydik kırmızı şortu. Peki bu 6 rakibin kendi sahasında beyaz şort giyen diğer 2 İstanbul kulübüne yaklaşımları nasıl oldu? Onlara nasıl geldiler? buna bir bakalım.

Antalyaspor henüz Fenerbahçe ve Beşiktaş ile İstanbul'da maç yapmadı. 6 takım içinden 5'i ile devam edeceğiz bu sebeple.


Gaziantep hem Fenerbahçe, hem de Beşiktaş ile deplasmanda oynadı. İkisine de kırmızı forması ile gitti. İç saha takımları beyaz şortlarını giyebildiler bu sebeple (Beşiktaş'ın bu seneki iç saha kombinasyonu beyaz şortlu). Diyebiliriz ki, onların iç saha formalarında kırmızı renk yok, bu sebeple Antep rahat geldi, düşünmek zorunda kalmadı. Diyebiliriz... Yazının sonunda bu kısma tekrar değineceğim.


Karabükspor; Beşiktaş ile deplasmanda oynadı ve kırmızı formasını giydi, Beşiktaş bu sebeple iç saha kombinasyonunu bozmak zorunda kalmadı. Hadi şimdilik buna da aynı sebepten eyv... Fenerbahçe ile oynamadı henüz İstanbul'da. Onlara da kırmızı ile gelirler, garanti.


Rizespor; Beşiktaş ile oynadı, Beşiktaş'ın formasını bozmayacak şekilde mavi tonlarındaki geçişli formasını giydi. Bize de o şekilde, aynı mavi ağırlıklı formalarla gelebilirlerdi, biz de bu sayede kendi kombinasyonumuzu giyebilirdik. Bize o şekilde gelmediler. Düz beyaz geldiler, giyemedik.


Konyaspor dün Beşiktaş ile oynadı. Bize düz beyaz gelen takım Beşiktaş karşısına üst,şort ve çorabı yeşil olan kit ile geldiler. Bize de aynı şekilde gelebilirlerdi, biz de kendi kombinasyonumuzu bozmadan giyebilirdik. Gelmediler, giyemedik.


Üstelik Konyaspor'un TFF katalogunda düz, üst-şort-çorap kitinin tamamen yeşil olduğu bir kombinasyon mevcut değil. Ya şortu, ya da çorabı beyaz olan kombinasyonları mevcut TFF katalogunda. Yani karışmaması için deplasmana ekstra kombinasyon kasmışlar. Bize de yapabilirlerdi, yapmadılar.

Şimdi yukarıdaki meseleye gelelim. Demek ki takımlar karışmaması için ekstra kombinasyonlar yapıyorlar deplasmana gittiklerinde. Gaziantep ve Karabük bize karşı da Konya'nın Beşiktaş'a karşı yaptığı ekstra özveriyi gösterebilirdi. Antep beyaz formasının altına siyah şort-çorap, Karabük ise lacivert şort-çorap giyebilirdi. Biz yapmıştık geçen sene hatırlarsanız, hem parçalının altına, hem de beyazın altına siyah şort-çorap giymiştik.

Bu 5 takım içerisinde sadece Sivasspor'un kimseye eyvallahı yok şimdilik. Fenerbahçe'ye bile düz beyaz gelip Fenerbahçe'nin kendi sahasında lacivert şort-çorap giymesini sağladılar. Tek istisna bu şu an.

Şimdi; takımızın ana renklerini sarı-kırmızı görüp deplasmana beyaz forma ile gelmeyi düşünmek tabi ki esas forması beyaz ağırlıklı olan Beşiktaş'a, ya da şortu ve çorabını beyaz kullanan ve bunu artık iyice oturtmuş Fenerbahçe'ye öyle gelmekten daha mantıklı onların gözünde. Burada da suç tamamen bizim, takımın kendi renklerini ve kombinasyonunu rakiplere kabul ettirememek ve nasıl geleceklerini öğretememek tamamen bizim hatamız. Yine de ben hani şu 5 takıma bakıca diğer rakiplere daha düşünerek geldiklerini düşünüyorum. Belki de saçma düşünüyorum.

2 yorum :

Osman KARA dedi ki...

önemli olan biz taraftar olarak ne yapabiliriz örneğin konuyla ilgili kulübe ortak bir yazı yazabiliriz sıkıntılarımızı bildiririz.

AntaRes dedi ki...

Tüm "renkdaş"larımızdan özür dileyerek;
Biz eşşek oldukça, semer vuran çok olur.
1 tane adam yok şu işle ilgilenen.
Bi adam maçtan bi hafta önce rakipleri arayamaz mı?
Telefon bedava nerdeyse memlekette!
Demez mi;
"Kardeşler biz şu formaları giyecez, şu kombinasyon ile,
ona göre gelin, feriştahınız gelse o kombinasyonla çıkacak Galatasaray sahaya"
Bu ne kadar zor olabilir yahu?
Bu sezon ciddi ciddi sorgulamaya başladım takımımı.
"Büyük klüp?"
"Efsane başarılar?"
"Dünya klubü?"
"Etik?"
"Galatasaray ruhu?"
Hadi oradan...

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır