Bu Blogda Ara

11 Mayıs 2009 Pazartesi

BU FORMALARIMIZI HATIRLIYOR MUSUNUZ ? #1

Galatasaray 1990 sezonundan günümüze farklı markalarla, 2000 yılına kadar her sezon aşağı yukarı 3, 2000 yılından sonra ortalama 4 forma ile mücadele etti. Bazı sezonlar tek maç giydikleri ve çoğumuzun haberi bile olmayan çok değişik formalarla da sahaya çıktılar. Koleksiyonuma kaynak ararken yaptığım internet araştırmalarında çoğumuzun hiç hatırlamadığı formalarla karşılaştım. Alt tarafa birkaçının resmini ekleyeceğim bazılarınınsa resimleri dahi çok zor bulunur halde, öyleki zar zor bulduğum birkaç formanın resim kaliteleri o kadar kötü ki daha iyilerini bulana kadar koymamaya karar verdim. Bu pek de bilinmeyen formaların 3'ü dışında hiçbiri koleksiyonumda mevcut değil, daha resimlerini bulamazken kendilerini nasıl bulacağım zaten. Ah bizim çok geç kalan store kültürümüz diyorum başka da birşey demiyorum !!! Ufak bir not düşeyim; bu formalar tamamen tasarımı farklı formalar, 1995-1996 sezonundan önceki seneler her maça aynı formanın yakası farklı, arma dikişi farklı vs... şekilde çıkıyormuşuz zaten, belli bir standart zor yakalanıyormuş. Aşağıdaki formalar bu karışıklığın dışında tamamen farklı tasarım hazırlanıp giymiş olduğumuz formalardır.

1991-1992 Home




1991-1992 Sezonunun hemen hemen her maçında giymiş olmamıza rağmen pek fazla bilinmeyen forma. Çok şanslıyım ki Koleksiyonumda mevcut. Tasarımı sayesinde ona efsane Şimşek Desenli lakabı takılmıştır. Alışıla gelmişin dışında ne parçalı ne de çubuklu tamamen farklı bi dizaynda üretilmiştir. Bu dizayn 1991-1992 sezonunda umbro marka giyen diğer yurtdışı takımlarında da standart kullanılmıştır. Ayrıca Bu forma Galatasaray'ın Umbro markasıyla ilk tanışmasıdır ve ilerleyen sezonlarda Adidas'dan sonra en çok giyilen marka olmuştur ( topu topu 3 farklı marka giyildi 20 yıllık sürede ) ve tam 7 sezon aralıklarla bu marka ile sahaya çıkılmıştır.

1991-1992 Away


Yukarıdaki formanın deplasman versiyonu olan bu forma aynı şekilde olup, renkler formaya zıt yerleştirilmiştir. 2-3 maçın dışında da giyilmemiştir

1992-1994 3rd


Yukarıdaki forma 1992-1993 ve 1993-1994 Sezonlarında sadece birkaç maçta giyilmiştir. Çok fazla giyilmemesine rağmen ilginç bir şekilde piyasada bulunabilen, koleksiyoncuların forma ararken sıklıkla satışına rastladıkları bir formadır. O dönemde pek rastlamadığımız bir şekilde satışa çıkarılan bir formadır. Buna rağmen pek fazla bilinmez. Futbolcu üstünde fazla kaliteli resmini bulamadığım için koymadım bulunca ekleyeceğim.

1993-1994 4th



Yukarıdaki forma hakkında benim de pek fazla bilgim yok, sadece 1 veya 2 maçta giyildiğini düşünüyorum, hatta bu resim olmasa bu formayı belki de hiç bilemeyecektik. 1993-1994 Sezonu Umbro 4th Forma. Tasarımı bence çok güzel en beğendiğim formalarından biri, koleksiyonumda görmeyi çok isterdim fakat bulunabilmesi imkansız.

1994-1995 4th

Yukarıdaki formayı 1994-1995 Sezonunda Bir Beşiktaş maçında giydik. Onun dışında başka bir maçta giyip giymediğimizi bilmiyorum. Yine çoğu kişi tarafından bilinmeyen güzel bir formamız Umbro marka.

1996-1997 4th

Yukarıdaki forma benim en beğendiğim Galatasaray formalarından birtanesi, ayrıca koleksiyonumda görmek istediğim formaların başında geliyor. Çok az sayıdaki maçta futbolcular bu formayla sahaya çıktılar ne yazık ki. Oysa ki Beşiktaş aynı tarzda sadece renkleri farklı formayı birçok maçta giydi. Çok az giyilmesinden ötürü fazla bilinmeyen formamız 1996-1997 Sezonu Adidas. Umarım birgün rastlayıp koleksiyonuma katarım. ( Resim kalitesi çok düşük )

1997-1998 Away İlk Yarı


Sadece Şampiyonlar Ligi Ön elemesinde tek maçta giyilen ( FC Sion ) Adidas formamız. Bu kadar güzel bir forma neden tek maç giyilir anlam veremedim. Daha çok giyilseydi piyasada bulunabilme imkanı olabilirdi. Yine çok beğendiğim ve Koleksiyonumda şiddetle görmek istediğim forma.

1997-1998 Sezonu 3rd


Formayı bulup almadan önce böyle bir formanın varlığından bile haberdar değildim öyleki bana ulaşana kadar inceleme fırsatım olmadığı için hangi sezon olduğunu bile çıkaramamıştım. Hiç bir Fotoğrafına veya videosuna rastlamadım fakat ne şanstır koleksiyonuma katma fırsatım oldu.İnceledikten sonra yakasından anladığım kadarıyla 1997-1998 sezonu forması, fakat bir avrupa maçında giyilmiş olduğunu düşünüyorum ( türk bayrağı olmayanlar avrupa maçlarında giyilmiş formalardır, biraz ters bir durum ancak öyle )

AYRICA;
Galatasaray 1996-1997 sezonunda 2 farklı forma daha giydi. Bu formaların resim kaliteleri çok düşük olduğu için koyamadım her 2 side birer veya 2 şer maçtan fazla giyilmediler. Bir tanesi Düz sarı ( Koleksiyonumdaki değil ) Bisiklet yaka ve de boyundan kolun ucuna kadar klasik adidas kırmızı 3 şerit inen forması, diğeri düz kırmızı ve sarının tam ters versiyonu, kırmızı bisiklet yaka ve boyundan kollara kadar sarı 3 şerit. Gerçekten güzel formalar ve adidasa tekrar dönüşte ilk defa 3 şeritlerin kullanıldığı formalar ki bir sonraki 1997-1998 Sezonunda da bu klasik kollarında şerit olan formalar kullanılmamıştır. 1998-1999 sezonunda tekrar şeritler eklenmiştir.

Bu formaların dışında belki de şimdiki sezona en yakın fakat çok az bilinen bir formamız daha var 2003 teki Bingöl depreminden sonra oynanan Trabzonspor Galatasaray maçında Galatasaray depremde ölenlerin saygısına düz siyah forma ile çıkmıştı. Bu forma maçtan 2 gün önce hazırlanmıştı ve sadece bu maça özel üretilip satışı yapılmamıştı. Güzel formaydı satılsa iyi olurdu Simsiyah forma ve kırmızı umbro ambleminin dışında başka hiçbir deseni yoktu, çok sade fakat bir o kadarda güzel bir formaydı.Ayrıca 2002-2003 sezonundaki 6. formamızdı belki de tek sezonda en fazla forma giyen takım ünvanını almışızdır. Fotosunu bulamadığım için koyamadım.

8 yorum :

Adsız dedi ki...

siyah umbro forma da çok güzeldi... 2002-2003 sezonu formalar bakımından benim favori yılımdır zaten... çubuklu forma, düz kırmızı-sarı-siyah-beyaz, altın sarısı, metalik gri. toplam 7 forma oluyor... sezon öncesi olmypiakos maçında giydiğimiz düz bir sarı forma vardı, o da çok güzeldi ve pek bilinmezz...

http://img529.imageshack.us/img529/8573/bsplayer200905262121125.png
bu da siyah formamız, pek kaliteli olmasa da

Adsız dedi ki...

http://img37.imageshack.us/img37/735/65289928.jpg
bu da bahsettiğim düz sarı forma

Selocan dedi ki...

o formayı biliyorum düz sarı olanı... Daha henüz o sezon için asıl forma dizaynlarımız belirlenmeden önce hazırlık maçlarında giyilen formlardı hatta aynısının düz kırmızısı da mevcut, bu sarının aynısı fakat kırmızı renkte.. teşekkür ederim bilgin için siyah formanın resmi güzel yakalanmış koyuyorum..

sleeperjohn dedi ki...

93-94 4. formayı bende hatırlıyorum. Sanırım bir gece maçında giyilmişti. Bu fotoğrafta ise gündüz giyilmiş. Tahminimce o 2 maçtan başka da giyilmemiştir. Tekrar görmek hoşuma gitti bu formayı :)
Keşke biraz daha özgün ve orjinal tasarımlar yapsa firmalar. Bütün takımlarda aynı tip değişik renkte formalar görmekten bıkmadık mı ?

Selocan dedi ki...

evet o maçı hatırlıyorum hatta geçen Tugay anısına yapılmış bir videoda bolca karşıma çıktı o forma. bence çok güzel bir forma ama bulunur mu ki :D

Ercan Güney dedi ki...

96-97 çubukluya ait dergiden çektiğim bikaç resim. (Dergilerden baktığım kadarıyla ilk yarı boyunca hep parçalıyı giymişler.)

http://img149.imageshack.us/img149/2100/316250.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/2999/07072009534.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/2597/07072009535h.jpg
http://img107.imageshack.us/img107/6974/07072009536.jpg

Selocan dedi ki...

Abi mükemmelsin uğraşıp resim falan bulmuşsun bu formanın resmi internette yok hiç. Benim en sevdiğim çubuklu formadır ve koleksiyonumda en çok görmek istediğim 4 formadan biridir çok teşekkür ederim yarın bu resimlerle bir başlık açacağım katkın çok sağlam çok sağol..

Selocan dedi ki...

çekmişsin yani bulmuşsun dediğime bakma

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır