Nike pek fazla 3rd forma yapmayı sevmez. Geçtiğimiz senelerde yazılarımızı takip edenler Avrupa'daki pek çok Nike Premium takımın 2 forma kullandığını, gerektiği durumlarda 3. formasını bir sezon önceki formadan seçtiğini hatırlarlar. Bu sezon ise, geçtiğimiz bir kaç senede sinyalini verdikleri premium takımlarına aynı tasarımda forma verme işinin suyunu çıkarttılar.
Bu sezon Nike hemen hemen bütün premium takımlara, önceki senelerin aksine 3 forma birden çıkarttı. 3. formayı, yani alternatif olanının konseptini ise Şampiyon Ligi olarak belirledi. Bu formalara kendi içlerinde Şampiyonlar Ligi formaları diyorlar ve sadece forma değil, belirlenen bu alternatif renkte pek çok yan ürünü de piyasaya sürüyorlar.
Satış stratejisi olarak güzel bir uygulama kendileri için, ancak ben birbiri ile tamamen aynı sadece renkleri değiştirilmiş formaların bu takımlara dağıtılmasını hoş bulmuyorum. Belli bir konsept oturtulmuş olabilir fakat bence bu konseptin arkasına saklanarak kolaycılığa kaçmış Nike.
Taraftarlar, yaklaşık bir sene önceden tasarlanmaya başlanan formalar için zaman zaman, "bir senede bunu mu tasarlayabildiler" tarzı eleştirilerde bulunuyorlar Nike için. Nike'ın kendi tasarım düşüncesinde sadelik ön planda olduğundan bu eleştirileri pek doğru bulmam ben, ancak bu sezonki 3. forma meselesinde bu eleştiriyi ben de yapabilirim.
Formaya gelirsek, Nike'ın en beğenilen ve uzun süredir bizimle olan Revolution kalıbının başka bir versiyonu olan forma bana kalırsa şık. Düz, tişörtvari olması benim hoşuma gidiyor. Zaten burada Nike'a yaptığım eleştiri her takıma aynı formayı kakalaması, yoksa tasarım bana kalırsa güzel.
Bu sezon Nike premium olmayan takımlara daha fazla güzellikler sunmuş durumda. Eskisi gibi direkt kalıplara çok fazla hapsetmeden, çok sınırlı yan ürünler düşüncesinden vazgeçerek ve hatta premiumların bazı güzelliklerinden bile faydalandırarak, elit olmayanları mutlu eden yeni bir sisteme geçti gibi. Trabzonspor formalarına bakarak geçen senelere göre olan farkı az da olsa anlayabiliriz.
Bu güzelliğin yanında premiumlara sürekli aynı formalar vermesi ise kötü. Zamanında çok övdük, şımardılar. Yan ürünler ise şahane, ona fiyatları harici sözümüz yok.
2 yorum :
bunu nike 2002 dünya kupası formalarında da yapmıştı. Tek kalıp ve varyasyonlar yapma alışkanlıkları malesef var. bir de nike bu yaka modeliyle ülke bayraklarını ortaya koyma ihtimalini de kaldırmış bu tasarım açısından büyük bir handikap olmuş.
Mor forma
http://www.gsstore.org/urunDetay.asp?urunID=31343
Renkler seçimlerinde de bir acayiplik var. Örneğin, Juventus'un ne köklerinde ne de geçmişinde yeşil ile ilgili en küçük bir ilgisi - alakası olmamasına rağmen çıkarılan forması oldukça ilgincime gitti.
Yorum Gönder