Bu Blogda Ara

30 Eylül 2009 Çarşamba

FENERBAHÇE - CHELSEA



Pek Galatasaray formaları ile alakası yok konunun fakat geçen Chelsea'nin, hemen ardından da Fenerbahçe'nin maçını izlediğim zaman dikkatimi çekti şu fosfor meselesi. Fenerbahçe'nin çok beğendiğim bir forması 3rd forması. Dev bir armanın formaya işlenmesinin yanısıra kullanılan fosforlu sarı da formanın bir diğer güzel özelliği. Adidas çizgileri, Adidas logosu, avea reklamı fosforlu renge sahip. Aynı şekilde sırttaki isim ve numaralar, hatta Ülker reklamı da ! fosforlu renge sahip. İşte burada biraz abartıya mı kaçmışlar diye düşündüm maç sırasında. Önden bakılınca çok şık forma, fakat arkadan insanın iyice gözünü alıyor fosforlar. Bana göre tabi bu. Fosforu sırt kısmında biraz daha kısıtlı kullanabilirlerdi. İşte burada Chelsea örneğini vereyim; Chelsea de tıpkı Fenerbahçe gibi away formasına fosforlar çekmiş ve güzel bir forma tasarlamışlar. Sırt kısımlarında ise isim ve numaralar beyaz renkli yazılmış, bence daha oturaklı olmuş. Tabi bu arada Premier Lig'in kurallarının da bu durumda etkisi vardır mutlaka. Premier Lig'de oynayan her takım aynı yazı karakterini kullanmak zorundadır. Yazı karakterlerinin yanısıra o yazıyı ve numarayı çevreleyen kontürler de bir standarttır bu Lig'de. Zaten oldum olası çok beğenmişimdir Premier Lig'in yazı karakterini. Ayrıca bir standartın olması da, her takımın düzgün yazı ve numaralarla sahaya çıkması da ayrı bir güzellik bence. Abuk Subuk karakterler olmuyor en azından. Her neyse belki yazı karakterlerinin dışında renkler için de belli bir standart vardır. Her isteyen her rengi kullanamıyordur bu sebeple beyazı seçmişlerdir.




Premier Lig isim - numara karakteri ve rengi

Sonuç ne olursa olsun beyaz renk benim gözüme daha oturaklı gözüktü. Fenerbahçe'de beyaz veya daha fosforsuz bir yazı ve numara rengi kullanabilirdi. Artık Türk takımlarının arkaları çok kalabalık olduğu için benim gözümü aldı açıkçası bu sırttaki fosforlar. Tabi bazı fotolarda oldukça güzel de durmuş kabul edeyim, fakat maçta çok sırıttı bana.

Bu arada renk standartı var mıdır bilmiyorum demiştim Premier Lig'de. Bunu söylememdeki sebep Chelsea'nin Avrupa maçlarında kullandığı isim ve numara rengi. Font tabi ki Premier Lig'den farklı fakat rengini de değiştirip fosforlu yapmışlar. Belki Lig'de bu renk kullanılamıyordur.

Avrupa maçları isim - numara karakteri ve rengi

1 yorum :

Adsız dedi ki...

Fenerbahçe'nin formaları chelsea'nin pazarda satılan çakma formaları gibi.
Hani şu hep rasladığımız sahte nike'lar,adidas'lar varya:)
(Galatasaray'lı olduğum için söylemiyorum bunu)

Bu aralar benim kafama takılan başka birşey var:
Galatasaray antremanlarında furbolcuların giydiği kamp ürünlerindeki gs logosunun düşmesine takıldım.Spor sitelerinde,galatasaray.org'da antreman raporlarında genelde 10 futbolcudan en az bir kaçının giydiği eşofmanlarda gs logosunun içi düşmüş.Önceden pek önemsemiyordum ama bu aralar bayağı çoğaldı bu durum.fotoğraflarda gayet net ortaya çıkmaya başladı.
yıkanırken düşmüş olacaklarını tahmin ediyorum buna bir çözüm bulunmalı.Mesela senin çok direttiğin armaların dikiş olması gerektiği gibi.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır