Bu Blogda Ara

9 Kasım 2009 Pazartesi

2009-2010 SEZONU KIRMIZI FORMA


Yeni sezon formalarımızın tanıtılmasından yaklaşık 1.5 ay önce bir tanıdığım bana kırmızı formadan bahsetmişti. Üstüne bir de tembih edip, "sakın kırmızı formanın çıkacağını bloguna yazma" demişti. Yazmak için can atsam da burada paylaşamamıştım, zaten o konuşmamızdan birkaç hafta sonra kırmızı forma söylentisi yayılmış ve burada biraz paylaşma fırsatı bulmuştuk. Daha sonra lig başlamadan önce TFF'nin yayınladığı, takımların forma düzenini gösteren resimli albümünde de kırmızı formamız bulununca, artık söylentiden çıkmış oldu bu haber.


Galatasaray'ın kırmızı formanın tanıtımını sezon başlamadan önce, tanıtımını yaptığımız diğer formalarla birlikte yapmayışının altında pazarlama stratejisi yatıyor olsa gerek. Galatasaray bu sene oldukça akıllı bir iş yaparak (riskli de aynı zamanda), marjinal bir forma tasarladı. Bu mor renk formanın çok satacağı belliydi. Öyle de oldu zaten. Galatasaray tarihinin en çok satan forması oldu daha ilk aylarında. Mor formayı satın alan bazı taraftarlar da, Galatasaray'ın klasik haline gelmiş Parçalı ve Beyaz formasından da aldılar, çünkü Mor forma güzel olmasına güzel, fakat Galatasaray'a özgü bir formanın da dolapta bulunması ayrıca güzel bir durum. Ya da, eğer mor forma çıkmasaydı, böyle marjinal bir forma tasarlanmasaydı çoğu insan tek formayla idare edecekti. Benim tahminime göre bu sene 2 farklı Galatasaray forması alan taraftar çoktur. Yani bu sene çok akıllıca bir iş yaptı Galatasaray.

Şimdi bir de şöyle düşünelim; Galatasaray, sezon başı kırmızı formayı diğer 3 formayla beraber satışa çıkarmış olsaydı, düz kırmızı formanın da seveni çok olduğundan, bir çok taraftar bu formayı almak isteyecekti. Bu da, mor formanın bu sezon yaptığı büyük patlamayı belki de yapamamasına sebep olacaktı. Hatta düz kırmızı formayı alan bir insan belki moru da alacaktı fakat parçalı güme gidecekti. Yani anlaşıldığı üzere bu iş tamamen bir pazarlama stratejisi. Sevileceği belli olan kırmızıyı formayı geç tanıtarak diğer formaların önünün kapanmamasını sağladılar. Ayrıca bu sayede, sezon ortaları ve sonlarına doğru artık iyice düşen forma satışları, Ocak'ta çıkacak yeni bir formayla tekrar canlanacaktı.


Kırmızı formayı tahminlerime göre biraz tarif edeyim. Mor forma ile aynı kalıpta olacağı kesin. Çünkü TFF'nin yayınladığı albümde öyle gözüküyor. Benim tahminlerime göre, aynı mor gibi parlak bir yapıya sahip olacak ve morda olduğu gibi kumaş üzerinde ince çizgiler olacak. Yani bildiğimiz mor formamızın kırmızı hali olacak birebir. Bence güzel bir düşünce, çünkü hem kalıbı hem tasarımı, kumaş yapısı, şekil şemal olarak formayı bir bütün düşünürsek, mor formamız bu seneki en başarılı formamız. Bu sebeple kırmızı formanın da aynı olacağını ve rengin de sevilen bir renk olduğunu düşünürsek, Ocak ayında düşen forma satışlarının canlanacağı kesin.

Şimdi kafamda bir soru oluştu. Eğer tahmin ettiğim gibi parlak kumaşta bir kırmızı forma yapılacaksa şortu nasıl olacak ? Bir önceki başlıkta beyaz formamızın altına neden daha uygun bir beyaz şort yapılmadığını Lappapzade bize anlatmıştı. Aynı durum şimdi de karşımıza çıkar mı diye sormayacağım. Yani hali hazırda bir kırmızı şortumuz varken acaba bu formaya uygun bir şort yapılacak mı diye düşünmek saçma olur. Çünkü eğer parlak forma yapılacaksa elbetteki parlak kırmızı şort da yapılacaktır. Ama bu olay beni kıllandırdı açıkçası. Belki de şortumuz aynı kalacaktır, kırmızı formamız parlak kumaştan yapılmayacaktır. Öyle bir ihtimalde var. Yani düz bir kırmızı formamız da olabilir.


Aslında forma çoktan tasarlandı. 2009 senesinin başında diğer formalarla beraber tasarımı yapıldı ve bekletiliyor şuanda. TFF çizimlerine göre kalıbı da belli. Merak ettiğim tek konu parlak kumaş olup olmayacağı ki büyük ihtimalle öyle olacak. Bence de öyle olmalı, zaten oldukça başarılı olan mor tasarımını devam ettirmek akıllıca.


Bir diğer konu da isim ve numara fontunun rengi. Ben daha önce basketbol formalarımızın fontlarından bahsederken pek ilgi çekmese de değişik bir noktaya değinmiştim. O başlıkta gördüğümüz üzere basketbol takımlarımız da futbol takımımızla aynı fontları kullanıyor ve bayan takımının kırmızı formasında yine futbol takımızın ki ile aynı şekilde fakat sarı renk bir font kullanmıştı. Yani ortada hali hazırda ve futbol takımımızla aynı şekilde, üstelik sarı renk olan bir font var. Kırmızı formamıza sizce de bu çok iyi gitmez mi? Bence düşünülmesi gereken bir konu bu. Ancak TFF'nin yayınladığı çizimde beyaz font kullanıldığı için değişmesi gibi bir şey söz konusu değil bu sezon için.


İlk Resimdeki gibi uzun kollu satışa çıkacak mı, hiç zannetmiyorum. Bu sene uzun kollu çıkması muhtemel tek formamız parçalı gibi gözüküyor. Ancak biz yine de uzun kollu halini de gösterelim :) Bu arada bu çizim için sevgili Okan'a (Okis58x) çok teşekkür ederim.

7 yorum :

Riluial dedi ki...

kırmızıyı da parçalıyı da almayı düşünüyordum. bir mesaj attım cevap verme zahmetinde bile bulunmadılar. şimdi ne diye daha fazla paramı harciyim? bu konuda kızdım biraz storea...

Riluial dedi ki...

selocan24 bir önceki yorumumu yayınlamayabilirsin. biraz kızmıştım. blogunu bir şikayet dinleme yeri olarak gördüm bir an. kusura bakma.

Selocan24 dedi ki...

Yok ustam bir saygısızlık durumu yok ki ortada. Haklısın sen de bir yerde.

Okis58x dedi ki...

Simdi gordum yayinlandigini..
Benim fikrim e gore mor formayla ayni kalipta olacaktir..Bilemem artik..
Gayin-sin.net te bu soru yu Melih abi ye sordugumda mor formayla ayni kalipta oldugunu soylemisti.. çünkü sezon baslamadan önce formalari görme imkanini bulmustu kendisi..
Her neyse.. Eger baska istekler olursa seve seve yaparim....
Selamlar..

balkış dedi ki...

şimdiye dek adidasın en çok sevdiğim forması liverpoolun klasik kırmızı formasıydı çok seviyordum. bu kırmızı formamızda onlarınkıne cok benzıyor sadece çizgileri sarı ve mordaki gibi hafif beyaz gibi şeritler var. artık liverpoolun formasına değil bu kendimizin kırmızı formaya hasta oldum diyebilirim çok hoşuma gitti. hele uzun kollusu çıkarsa tadından yenmez =)

mischa dedi ki...

Çok güzel bir forma olacağı kesin. 2 sene öncesinin düz kırmızının tadı damağımızda kalmıştı. Çok güzel bir pazarlama stratejisiyle geç çıkartıyorlar. GS Pazarlama AŞ artık güzel işlere imza atıyor. Teşkkürler paylaşım için. görüşmek üzere...

calibra dedi ki...

merak ediyorum...

2007-2008'deki kırmızı formamızın kırmızısının tonu, parçalıda yer alan kırmızının tonundan daha farklıydı ve bence çok daha güzeldi.

acaba bu formadaki kırmızının tonu ne olacak.?

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır