Bu Blogda Ara

18 Kasım 2009 Çarşamba

"YÜZDE 70" GALATASARAY TÜRKİYE'DİR

mami'nin yaptığı güzel bir derleme. Dünya'dan Galatasaray manzaraları. Resim Kaynak: muharrembelge.blogspot

Az önce Sabah Gazetesinde bir haber okudum. Boğaziçi Üniversitesi Avrupa Çalışmaları Merkezi ve Madrid Üniversitesi ortaklaşa 5 Avrupa ülkesinde bir kamuoyu yoklaması yapmış. Konu futbol değil, fakat sonuç olarak Galatasaray büyük bir üstünlükle boy göstermiş bu araştırmada. Peki konu ne ? Haberin devamı için Tıklayın

Londra'da Adidas Mağazası

Konu Türkiye'yi hangi sembollerle tanıyorsunuz. Görüldüğü üzere sporla falan alakalı değil, oldukça genel bir soru. Yani Orhan Pamuk da çıkabilir bu anketten, baklava da... 5 Avrupa ülkesinin insanlarına işte bu soruyu sormuşlar ve katılımcıların %91'i İstanbul demiş ve yine aynı katılımcıların %70'i de Türkiye'yi Galatasaray ile tanıdığını söylemiş. Bunda zaten şaşılacak bir şey yok. Adnan Polatın da dediği gibi Galatasaray Türkiye'dir. Asya ve Afrika'da da yapsan bu anketi sonuç aynı olacaktır. Dünyayı sallayan ve Ülkemizin tanınmasında büyük katkısı olan bir simgedir Galatasaray. Dedim ya şaşılacak bir sonuç değil. Zaten konumuz da bu değil.

Brezilya'da bir çarşı

Bu haberi okuduktan sonra merak ettim. Hani bizler yabancı takım formalarına pek meraklıyızdır. Acaba bu Avrupa insanları da gidip bir Adidas Store'dan Galatasaray formaları alıyorlar mıdır ? Yurtdışında yaşayan insanlarımız tabi ki alıyordur da, bahsetmek istediğim Türk olmayan bir kişi de bizim formalarımızı alıyor mudur ? Tabi ki alıyordur da acaba nedir bunun oranı ? Bir Barcelona kadar değildir elbette, ancak bir Valencia'dan fazla mıdır, az mıdır ? Merak ettim paylaşayım dedim. Ben bir kaç yabancı koleksiyoncu tanıdığımda Galatasaray forması olduğunu biliyorum. Hem de ben teşvik etmedim, zaten tanışmadan önce almışlardı. Turistik şehirlerimizde gezinirken de üzerinde Galatasaray forması olan yabancı insanlar görmüşlüğüm vardır çokça. Yurtdışından bizi takip edenler yorumlarınızı bekliyorum.

4 yorum :

SsemihH dedi ki...

hcaom bi şekilde şuraya facebook'da başlat butonu ekle.
senin yazını orada copy paste yaparak yayınlamak istemiyorum fakat gerçekten güzel bir yazı hem bloguna ziyaretçi çekmiş olursun.

boo dedi ki...

ben amerikada şapkamdaki gs arması sayesinde futbol maçlarına oynamaya çağırıldım mesela. adamlar orda bile tanıdı bunun gs oldugunu ve benim futboldan anlıyor olma ihtimalimi . burada bu durumu kabul etmeyen fenerliler orada gs ye sahip çıkıyor elde kalan, kendilerini temsil eden türk'lüğün birtek galatasaray oldugu gerçeğini görünce.

müşkülpesent dedi ki...

belçika brüksel ve brugge'de de spor mağazalarında Türkiye'den sadece Galatasarayın formaları vardı.

Selocan dedi ki...

@SsemihH

Bulursam o özelliği ekleyeceğim bloga :) Bilen varsa bir yardım..

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır