Bu Blogda Ara

19 Mart 2012 Pazartesi

Kayıp Çubuklu


Merhabalar efem. Ne zamandır bu tip bir post atmıyorduk. Normal aslında. Yani, ne kadar kayıp formamız olabilir ki sonuçta, değil mi? Biz arşivlerden filan belli sayıda bulduk ve bloga kayıt düştük. Karşımıza çıktıkça da yaparız.

Bu formayı keşfetmemizin hikayesini de kısaca anlatayım: Bendeniz geçen sene, birkaç senedir yapılmakta olan (geçen sene 4.sü yapıldı) Beyoğlu Sahaf Festivali için İstanbul'a gitmiştim. Oradaki ilk günümde dolaşırken (ki geç gelebilmiştim, artık ne kaldıysa) bir dükkanda eski spor dergileri gördüm. Birkaç tane vardı. "La ne ki bunlar" diye eğilip baktım. Fotospor dergisi, ilk bakışta 60'lardan gibi duruyor -ki 1960-1970 arası formaların fotolarına bakarsanız, yine aynı derginin ismini görebilirsiniz. Fiyatlarına baktım. 5'er lira. Üstlerine atladım. Aldım kaçtım. Neyse akşam eve döndük. Naylon ambalajdan çıkardım dergileri. Bir tanesinde Metin Oktay fotosu var. Çubuklu formalı. Daha önce görmediğim bir çubuklu. Merak ettim, acaba bilinen bir çubuklumuz mu diye. Hemen geldim bloga. 1960'lardaki formalara baktım. Yok. Sonra Selocan'a sordum, o da "bilmiyorum" dedi. Böylece kesinleştirdik meseleyi. Kaç zamandır da bekliyorduk paylaşmak için. Geçenlerde tam bahsedecekken de yeni bilgiler geldi ve yine erteledik.

Fotoğrafın bulunduğu dergi, 3 Nisan 1967 tarihli. Yani 66-67 sezonundan bu forma. Çubuklu, şu Lefter Küçükandonyadis'in meşhur fotoğrafındaki çubuklunun tipinde. Yani tam ortada bir çubuk yok. V yakanın ucunun iki yanından farklı renk çubuklar geçiyor. O yüzden, -mesela- bu çubukluya atfen yapılacak bir çubuklu, kimseyi rahatsız etmez, etmemeli.

Ayrıca gördüğünüz gibi, beyaz şort ve kırmızı çorapla birlikte giyilmiş. Ve Türk bayrağı var arma yerine.

6 yorum :

Adsız dedi ki...

böyle çubuklu yapılsın gık demem neydir gecen sene ki felan olacağına olmasın!!

burranazzo dedi ki...

müzedeki forma bu forma olabilir. arkadan fotosu var mi hic formanin?

Emir OTLUOGLU dedi ki...

Bu beyaz şort, kalın sarı bantlı kırmızı çorap kombinasyonu bize çok yakışıyor. Artık birilerinin aklına gelse de yeni formalara uygulamak giysek bol bol :)

Taha dedi ki...

açıkçası galatasaray'ın çubuklu forma üretmesini istemem. gözüme hoş gözükmüyor.

ANIL dedi ki...

http://www.gsstore.org/urunDetay.asp?urunID=15850
metin oktay forması tam parçalı olmuş sanırım?

Selocan dedi ki...

Arka kismi tam parcali degil.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır