Bu Blogda Ara

20 Haziran 2009 Cumartesi

3. Forma Geleneği

Biliyorsunuz özellikle 2000'lerin başından beri, hemen hemen her takımın olduğu gibi, bizim de en az 3 formamız oluyor. Bazen bu rakam boku çıkarılıp 6'ya da varabiliyor. İdeali 3, en fazla 4'tür.
Bu 2000'den beri olan süreçte şu salak 00-01 sezonu dışında her sezon beyaz formamız oldu. Hatta daha önceye de uzanıyor da, biz şimdilik Milenyum başlangıcından itibaren ele aldığımız için, o taraf etkisiz kalıyor. Belki başka bir incelemede o tarafa dokanırız.
Bu demek oluyor ki, bizim artık geleneksel 2. formamız beyaz formadır. Bu zaten az-çok kabullenilmiş bir şeydir de. Tarihimizin, Türk futbol tarihi'nin en büyük başarısı bu beyaz formayla kazanıldı, daha ne olsun. Ayrıca Neuchatel maçı filan.
Geriye ne kalıyor. 3. forma. Bu formanın da renginin hemen hemen belli olup, her sezon üretilmesi gerekiyor. Bunu geride bıraktığımız sezonun öncesinde 4 sezon gördük. Bu malum 4 sezonda, beyazın arkasından 3. forma hep gri veya siyah oldu. Şimdi bu formalara bir bakalım. Forma resimlerini de bilin bakalım nerden buldum?


Gördüğünüz gibi bir düzen de var, gri-siyah-gri-siyah şeklinde gidiyor. Bunun özellikle düşünüldüğünü sanmam. Çünkü hem o arada çalışılan marka değişiyor, hem de bu konuda yetkili mercilerin bu kadar ayrıntılı düşüneceğini tahmin etmem. Bakın "kesin öyle değildir" demiyorum, "sanmam" diyorum.
Aslında bu 3. koyu renkli forma geleneği bu 4 sezonun öncesinde de var da, dağınık biraz. Ben özellikle düzene girdiği bu dönemi seçtim incelemek için.

Geride bıraktığımız sezon, bu 3. forma kategorisini turuncu forma doldurdu. 4 sezonluk seriye bir ara verildi. 3 parçalı gudik şeyi saymıyorum. O kendi başına bir fenomen zaten...
Turuncu formanın varlığı güzel, ahali sevdi de, ama şöyle bir şey var ki, 2 ve 3. forma kültürüne ters. Şöyle: Efenim genellikle yabancı kulüplerde gözlemleyebileceğiniz gibi, bir takımın çoğunlukla 2 "away" forması vardır. Bunların biri açık renk, diğeri de koyu renktir. Örnek verelim hemen, Manutd nam takım, bu sezon kırmızı-beyaz 1. forması haricinde bir beyaz, bir de mavi forma kullandı. Nitekim Milan da her sezon çubuklu'dan hariç bir beyaz bir de siyah üretir.
İstisnalar kaideyi bozmaz tabii. Bu sezon da beyazın yanına koyu renk üretildi mi, seri devam eder yine, ama siyah veya gri üretilip, turuncu 4. olarak da düşünülebilirdi. Sonuçta yine satılır ve sevilir, nedir ki?

Biz parçalıyı standart yapamıyoruz, milletin 3. forması bile bellidir. Cidden bu konularda bile "adamlar yapıyor bilader" tavrına düşmemek mümkün değil. Basit şeyler yahu bunlar, neden hep sallantıda kalıyor? Bu sezon umarız yine koyu renk bir forma olur. Olmalı da.

Sonuç olarak efenim, Galatasaray'ımızın 1. forması parçalıdır, 2. forması beyazdır, 3. forması ise üretilse de üretilmese de (koyu) gri veya siyahtır. Bunlar dışında yapılan farklı renk formalar tabii ki hep olacaktır. Sarı-kırmızı veya bu renklerden biriyle yapılacak başka formalar ise, kesin olarak gereksizdir. Buna da daha sonra değineceğiz.

18 yorum :

CEM KALAY dedi ki...

Bu sezon koyu formamız mor olacak sanırım :D

Şaka bir yana gerçekten kulübün belli bir düzene girmesi gerekiyor bu konuda. Bir arada logo değişiminden bahsediyordunuz burada, tabi kesin birşey değildi ama konuşulduğu da bir gerçekti sizin söylediklerinize göre. Daha önce Siyah zeminli logo yapılmıştı. Hala birşeyler değiştirmeye uğraşıyoruz.

Bakalım ne zaman düzeni bulacağız?

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

o morun zaten allah belasını vermesin. kesinleşse de kurtulsak.

zemini bilemem de, şövlaye logo, ara sıra 2. formada filan kullanılabilir aslında. veya hani nostaljik bir forma yaparız, ona kondurulur. öyle kullanılabilir.

düzeni bekleme derim ben. umutsuzum o konuda. o işleri biri veya birilerine emanet etmedikçe, hep sallantıda kalacaktır. bu iş için bir grup, komite filan bile kurulabilir aslında. veya var da bizim mi haberimiz yok?

CEM KALAY dedi ki...

Bu arada bu haber gerçekmi bilmiyorum;

http://www.samanyoluhaber.com/sondakika-155606.html

Galatasarayımızın forma tasarımları çalınmış.

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

hehe, millet o kadar meraklanıyor ki, biri gitmiş dayanamamış çalmıştır heralde:D

Selocan24 dedi ki...

Benim sahsi fikrim sudur. Parcali forma illaki, away forma sari renk (acik renk hem), 3rd forma kirmizi renk ( buda koyu:)), illaki 4 th forma olacaksa o da siyah fume veya beyazdan biri olmali bu 4 th her sene donusumlu olabilir beyaz siyah ve fume arasinda . Ya da radikal bir renk de olabilir 4th. Yani ilk 3 e dokunmadan 4 th istedikleri gibi olsun:) tabi bu benim sahsi fikrim. Forma tasarimlarinin calinmasi da komik olmus:))

Selocan24 dedi ki...

Yani bu modada yeni cikti 98 oncesinde formalar parcali duz sari ve duz kirmizi olarak cikiyordu arada tektuk beyaz goruyorduk. Ne olduysa 98 de isler karmasiklasti:)

Santiago dedi ki...

Konuyla ilgisi yok ama çubuklu forması söylentisi olduğu için yazıyorum şöyle bir parçalı'nın yanına çubuklu'nun yerine şöyle bir forma daha güzel olmaz mıydı?

http://yfrog.com/18forma0g

Selocan24 dedi ki...

Evet illaki çubuklu çıkacaksa böyle enine olmadı güzel BJK ya da yakıştı FB ye de enine çizgili formaları ben de severim parmadan gelen bir sevgi heralde. Yakışır o forma tabi illaki çubuklu yapmak zorundalarsa:D

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

abi yazıda da var, gs nin sarı-kırmızı renklerle başka bi forma yapması yanlıştır. düz de olsa, çubuklu da.

Selocan24 dedi ki...

Ben fümeyi de seviyorum zaten blog dikkat ederseniz sarı kırmızı ve fümeden oluşuyor bilerek seçtiğim renk o kenar rengi :D

Riluial dedi ki...

füme forma da standart olmalı. sarı ve kırmızı renge çok uyuyor

bu arada aslında 2000-2001 için de beyaz forma yapılmış. nedense sonrada vazgeçilmiş. sanırım sezon öncesinde bir maçta giyilmiş

Selocan24 dedi ki...

oo güzel haber resmi olsa süper olur o formanın. Ama heralde o zamanlar 3 formada sınırlıymışız beyaz güzel olabilirdi mesela fümeyi düşünelim ortası beyaz kenatşar kol altları kırmızı güzel olurdu. Sağol ustam paylaştığın için resmi de varsa bomba olur..

Riluial dedi ki...

http://img526.imageshack.us/img526/6880/0001beyazjardel.jpg

şöyle küçük bir resmi var.

Selocan24 dedi ki...

tamam bu formayı hatırladım. ben farklı bir tasarım sanmıştım. Bu forma aslında bizim UEFA yı aldığımız aynı forma. Sadece baskıyla bir türk bayrağı basılmış adidas logosunun üzerine ve kapanan adidas logosunu da ortaya yine baskıyla yerleştirmişler hatta formanın tersini çeviirp içerden bakılınca adidas logosunun türk bayrağı aldında kaldığını görebiliriz. Bu baskılar 00-01 sezonunda yıldızlı lig formalrında da kullanıldı bir Başarspor klasiği olabilir bu baskılar.
Ama forma birebir 99-00 beyaz forması yani reklamı ve baskıları sonradan eklenmiş.

Çok sağolasın güzel arşiv oldu bu resim ...

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

hocam o 99-00'ın beyazı işte. sadece reklam farklı. hatırlıyorum ben de.

Selocan24 dedi ki...

oldukça amatörce yapılmış bir formaydı bu baskı meselesini nerden mi biliyorum bende de yıldızlı 00-01 füme vardı onda da türk bayrağı adidası kapatıyordu çok amatörce bir yapım el yapımı resmen :D he noldu forma prekazi formasıyla takas ettim Emre aşıkın kendi maçta giydiği formaydı

CEM KALAY dedi ki...

Valla o beyaz formayı Uefa'yı aldığımız günün ertesinde aramaya gitmiştim ama hiçbir yerde bulamamıştım ne yazık ki :)

En aznıdan takımımızın armasında bulunan beyaz rengi, 3.forma olarak klasikleştirmemiz güzel aslında.

Birde aynı şeyi parçalıda yapabilsek süper olacak. Her sene klasikleştirmekten kastım, hep aynı şekilde forma çıkartılması değil tabiki, ince değişiklikler yaplabilinir formanın üzerinde. Sadece belli bir düzenimiz olmalı bu iki formada.

Doruk dedi ki...

Her sezon için üç ya da dört forma demişsin ama bence parçalı, beyaz ve siyah/gri formanın yanında bir düz renk (kırmızı formamız gibi, turuncu formamız gibi. açık mavi ve altın rengi başarısızdı bence) ve bir çubuklu gerekir diye düşünüyorum. çubuklu forma da önemli.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır