Bu Blogda Ara

29 Haziran 2009 Pazartesi

SIRTTA ÜLKER REKLAMI

Kaynaklardan gelen ciddi haberlere göre gelecek sezon formamızın sırt kısmında Ülker reklamı taşıyacakmışız. Blog takipçilerinden müşkülpesent geçenlerde bana bu durumdan bahsetmişti ben de sorup soruşturdum ve müşkülpesent 'in haklı olduğu ortaya çıktı. Ülker bildiğiniz gibi kulübün ana sponsorlarından ve göğüs reklamını türk telekom aldıktan sonra başka bir yönteme başvurmuşlar. Güzel bir fiyat karşılığında! (ki Galatasaray'ın şuan gerçekten çok ihtiyacı var) formamızın sırt kısmına Ülker reklamı olmasına karar verilmiş. Benim şahsi fikrim kulüp menfaatleri için yapılan bu anlaşma ve iyi para karşılığında konacak reklama saygı duymak. Fakat şu da var ki taraftar olarak düşündüğümde de bir büyük takıma yakışmayacak görüntü bu sırt reklamı. Avrupa'nın büyük liglerinin büyük kulüplerinde (Fransa Hariç) bu uygulamaya giden bir takım var mı bilemiyorum yok galiba. Bildiğim kadarıyla Fransadaki kulüpler ve Güney Amerika kulüpleri bu tip sırt reklamları alıyorlar hatta abartıp heryerine alan şortuna bile koyduran takımlar var. İş Galatasaray'a gelince açıkçası yakıştıramadım fakat ne yazık ki para sıkıntısı çeken bir kulüp olarak bunlara katlanmak zorunda kalmışız, demek ki durum gerçekten vahim!
Ayrıca benim tam olarak bilmediğim (bilen varsa lütfen paylaşsın) bir konu da , bu tip reklamların UEFA tarafından avrupa maçlarında yasak olduğu. Yani göğüs reklamı dışında omuzlarda veya sırtta olan reklamlar ile avrupa maçlarında mücadele etmek yasak diye biliyorum ben. Ve merak ettiğim konu bu formalar satışa bu şekilde mi çıkacaklar? veya 2 tip te çıkaracaklar mı? Fransa ligi takımlarının formaları satılırken bu reklamlar ile birlikte satılmıyor zannedersem ama Güney Amerikayı bilemem. Ülkemize gelince %100 eminim formalar sırt reklamları ile satışa çıkarlar. 100. Yıl formasına alınan ve kurucularımızı bile kapatan DEV reklamdan sonra 2. kez hayal kırıklığına uğradım. Fakat külübün ihtiyacı varsa yapacak birşey yok. Bir anket açıyorum eğer formalar sırtta Ülker reklamı ile satışa çıkarsa bu formaları alır mısınız almaz mısınız? yoksa alırım fakat reklamı da kınarım mı dersiniz ?
Bu konuyu gündeme getiren müşkülpesent teşekkür ederim.

ANKET



9 yorum :

mami dedi ki...

Öncelikle ankete 'kesinlikle almam' cevabını verdiğimi söyleyim. Ve bu sırt reklamına da karşı olduğumu ve bunu kabul edemediğimi de belirteyim.

Göğüs reklamından şikayetçi olurken, bu sezon, uzun seneler sonra, daha kabul edilebilir bir reklam olarak Türk Telekom reklamına çok olumlu yaklaştım. Hani aria'yı, çerceveli avea reklamını falan düşününce, beyaz Türk Telekom yazısı çok çok mutlu edici. Bunu da Trabzonspor formasına dayanarak söylüyorum tabii, henüz bizim forma lansmanımız yapılmadı. Ama şimdi de sırt reklamı çıktı. Kabul edilebilir bir durum değil, istediği kadar gelir getirecek olsa da. Forma mı reklam panosu mu belli değil. Sadeliği ve özellikle parçalı formayı savunurken, her tarafında reklam olan bir formayı benimseyemem.

Avrupa maçları meselesine gelince. Benim bilgim de Avrupa maçlarında yalnızca göğüs reklamına izin verildiği yönünde. Sırttaki reklam falan Avrupa maçlarında çıkarılıyor. Hatta Avrupa klüplerinin bu reklamsız formaları ayrı bir forma olarak satışa çıkardığını da duydum. Tabii bizde böyle bir durum olacağını sanmıyorum. Dediğiniz gibi 100.yıl formasında bile DEV gibi reklam varken, Avrupa maçlarındaki giyilen sırt reklamı olmayan formalar ayrıyeten satışa çıkarılmayacaktır.

Selocan24 dedi ki...

Bana da öyle gibi geliyor aynen reklamı satışa çıkacaktır. Açıkçası koleksiyoncu olmasam ben de almazdım kesinlikle zaten beğenmeyerek de olsa alırımı işaretledim.

Bu seneki formalar geçen senekilere kıyasla hayal kırıklığı olacak gibi ne yazık ki.

vobeya dedi ki...

satış yaparken reklam kaldırılabilir.hatırlarsak 2005-06 da cola turka reklamı ve türk bayragı yoktu...

müşkülpesent dedi ki...

kesinlikle almam zaten ülker sevmediğim bir marka. kollarında cola turka yazıyor diye forma almadım ben sırtında yazanı hiç almam.

uefa o formayı öyle oynatmaz o güzel ama bizimkiler kasım aralık ayında bile uzun kollu forma satmayı akıl edemezken iki çeşit forma çıkarmayı akıl edeceklerini hiç sanmıyorum. fenerbahçe'nin reklamsız yüzüncü yıl forması ayrıca satılırken bizim olmadı bu da ayrı bir ayrıntı.

Riluial dedi ki...

gerçekten cola turka reklamı yeterince irite ediyordu beni. ülker falan olursa hiç almayı düşünmüyorum. bu da sana yarar koleksiyoncu arkadaşım. yıllar sonra biz kafayı duvarlara vururuz niye almadık diye. senin elinde değerli birer forma olmuş olur. :D

Ercan Güney dedi ki...

http://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/2009DK/TFF/talimatlar/Sportif-Ekipman-ve-Reklam-Talimati.pdf

Bu sezondan itibaren formaların logo sponsor vs yerleşimleribi garip olacak.

cenk dedi ki...

İşte benim de hep korktuğum ve bağışlayın ama tiksindiğim budur! dün göğüs, bugün sırt, yarın ne var peki? MAzallah k** üstünde reklammı? Avusturya falan gibi. Bu endüstriyel futbol masalını bize artık nasıl yutturacaklarını şaşırdılar!

slump dedi ki...

bari numara altı olsaydı. federasyon neyi düşünerek böyle bir karar vermiş acaba? tam anlamıyla rezalet.

bu arada talimatlar şortun arkasına ve önüne de reklam almaya izin veriyor. umarım biz kullanmayız.

Selocan24 dedi ki...

o da olur yakında. herşeyi beklerim !

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır