Bu Blogda Ara

24 Nisan 2010 Cumartesi

MOR RENK UNUTULACAK MI ?


Aslında bu konu, yakın zamanda yazdığımız 1-2 konu ile alakalı. Örneğin; Her sene başka bir 3rd renk çıkartmamız ile veya iki 3rd rengi bir arada kullanmamız ile alakalı... Daha yeni yazdığımız için de, bu konuda çok detaya girmeyeceğim. Sadece mor renk ile ilgili kafamızda soru var, konuşarak fikir belirtelim.

Geçen sezonun sonlarına doğru ve yazın ortalarında mor renk bir formanın çıkacağını herkes duymuştu. Gerçi lila, eflatun gibi renkler de ortaya atılmıştı. Formalar çıkana kadar tonunu bilmek oldukça zor tabi, tıpkı gelecek sezon formalarının tonlarını kestiremememiz gibi... Temmuz'un sonlarında formalar tanıtıldığında gördük ki, bildiğimiz koyu bir tonda mor renk. Bu seneki en kaliteli formamız olmasını geçtim (kumaş-desen vs...), rengi de hiç öyle milletin geyiğe alacağı bir renk ve tonda değildi. Ancak yine de henüz daha söylentiyken bile kendisine çok düşman edindi. Formalar tanıtıldıktan sonra biraz azalsa da, hala sevmeyeni ve yakıştıramayanı var. Bizim de tarafı olduğumuz bir başka kesim de; Bu formanın 3rd geleneği için muhteşem bir forma olduğunu düşünüyor. Kısacası, kimisinin çok sevdiği, kimisinin ise nefret ettiği bir forma oldu mor renk. Kutupları net anlayacağınız. Tabi forma satışında en önde gitmesi ve rekor kırması, seveninin daha fazla olduğunu gösteriyor ne mutlu ki.

Esas konuya gelirsek; bu kadar tartışılan ve aynı zamanda tarihe geçmiş bir forma olan mor renk formamızın, mor rengini ne kadar benimseyeceğiz ? Ben bir takımın 3rd renklerinin de belli olmasından yanayım. Yani her sene bambaşka bir renk ile çıkaracağımıza, belirli 3rd renkleri dönüşümlü veya birbirleri ile birlikte kombine ederek kullanma taraftarıyım. 3rd renk geleneğimiz henüz çok yeni olmasına rağmen (98-99 sezonu), Şimdiden, füme-turuncu-mor-siyah ve olası Somon rengi olmak üzere, 5 farklı 3rd rengimiz oldu bile. İngilizler bu sayıya 100 senede falan erişiyorlar (hatta erişemiyorlar). Fümeyi biliyoruz. Bizim ciddi anlamdaki tek 3rd rengimiz. Bir kaç sezon kullandık, hatta üst üste 3 sezon bile kullanıldı. Bu sebeple füme bizim aslında tek gerçek 3rd rengimiz. Eğer tek maçlık hazırlanan 2 adet siyah formamızı saymazsak, ki saymayız zaten, siyah forma da 2 sezon "sezon forması" olarak kullanıldı. Gelecekte de bu rengin kullanılma olasılığı yüksek olduğundan, siyahı da 3rd rengimiz sayabiliriz. Turuncu forma fikri mükemmeldi. Çok da yakıştı takımımıza, ancak henüz tek senesi olduğu için geleneksel 3rd rengimiz diyemiyoruz (1. geleneksel yaz şenlikleri gibi saçma). Fakat turuncunun mora karşı şöyle bir avantajı var, sevmeyeni yok (tabi mutlaka vardır). Sempati ile yaklaşılan bir forma oldu, bu sebeple de turuncunun önü açık sanki. Ancak bu forma kültüründen pek anlamadığımız için, emin de olamıyorum hani. Peki ya mor ? Mor renk bu konunun esas oğlanı, çünkü tartışılan bir forma ve renk. Acaba Galatasaray tasarımcıları bu renge sahip çıkacaklar mı ? Yoksa torunlarımıza böyle bir formamız da vardı mı diyeceğiz ?


İngilizlerden örnek vereyim. Geçenlerde Chelsea takımının gelecek sezon giyilecek olan forması tanıtıldı. Formanın yakasının çevresi kırmızı renk. İlk bakışta "oha Chelsea, ne alaka" diyor insan doğal olarak. Ancak İngilizlerin forma kültürünü bilenler, seneleri geri sarmaları gerektiğini biliyorlar. Çünkü bu adamların hiçbir rengi tesadüf değil, ve tek senelik değil. Geri sardıklarında bir zamanlar kırmızı rengin Chelsea tarafından away renk olarak kullanıldığını, daha sonraları, yaka-kol ucu gibi küçük detaylarla ara sıra hatırladıklarını görüyoruz. Sene 2010 olduğunda da aynen o tarihten gelen rengi ve detayı formalarına işlemekten çekinmiyorlar, üstelik 3 büyük rakibinin de ana rengi kırmızı olmasına rağmen. Peki Galatasaray ne yapabilir ? Kalksın hemen ertesi sene mor yapsın demiyorum veya direkt dümdüz mor bir renk forma yapsın da demiyorum. Ancak her sezon yeni bir renk çıkartacaklarına, moru da belki 5 belki 10 sene sonra direkt bir formaya veya başka bir formanın detay rengi olarak koymaları gerektiğini düşünüyorum, tıpkı Chelsea gibi. Ne bileyim; belki 5 sene sonra mor detaylar-yakalar vs... içeren bir beyaz renk away, belki mor beyaz bir çubuklu, belki de bir 15 sene sonra direkt dümdüz bir mor... Bu aynı şeyleri diğer 3rd renklerimiz için de yapmalıyız, yani Turuncu için de aynıları geçerli veya seneye çıkması muhtemel somon da tek sezonluk olmamalı. Fümeyi de boşlamamalıyız tabi. Ancak ne olursa olsun daha fazla 3rd renk çıkartmayalım başımıza.

Merak ediyorum, sizce bu kadar tartışılan bir renk, ileri ki senelerde kullanılmalı mı ? Ben fikrimi yukarıda yazdım, sizinkini de merak ediyorum. Tabi fikre katılıp renge katılmayabilirsiniz. Yani mor olmasın da, turuncuyu yapsınlar diyebilirsiniz.

7 yorum :

slifer dedi ki...

bence güzel ama benim içimde bir yeşil sempatisi var nedenini bilmiyorum ama yeşil de olabilir sanki

ahmetcan_48 dedi ki...

Alican, abi dün Beşiktaş'ın maçına baktın mı? Adamlar ilginç bir kombinasyonla sahaya çıktılar. Çubuklu forma altına beyaz şortla.

Selocan24 dedi ki...

Muhtemelen ceza alacaklar TFF'den. Çünkü böyle bir kombinasyon sezon başı bildirilmedi TFF'ye.

calibra dedi ki...

Ben bizim Federasyonun o kadar takılacağını sanmıyorum ya :)

Kaldı ki bu kadar da sıkmamalılar.

Beşiktaş 4. formayı da çıkarmadı piyasaya, o da ilginç ayrıca :)))

Fethi dedi ki...

adnan polat bu seneki formaların tanıtım gecesinde her sene farklı bir rengi kullanacaklarını açıklamıştı.o yuzden en azından yakın gelecekte mor rengin formamızda kullanılacagını dusunmuyorum.

birde mor,turuncu veya yeşil aslında en güzel rengimiz beyaz.3rd formalar için bu kadar uğraşılacagına beyaz formaya biraz daha onem verılse bence daha iyi olur.

Selocan24 dedi ki...

Başkana bakarsak önümüzdeki sezon 3rd formayı bizim oylarımız ile seçecektik. Ancak şimdiden çıkmış formalar.

Her sene ayrı renk nedir yahu. Bu ne bolluk arkadaş. Beyaz'ı zaten ayrı tuttum yazıdan. Onu 3. rengimiz olarak kabul ediyorum. Bence de en büyük ağırlık ona verilmeli, ben bu yazıda onun harici konuştum. Gelecek sene bir beyaz formamız bile olmayabilir, yerine krem yapabilirler. O bile düzgün değil anlayacağın.

Seco dedi ki...

şimdi görünce aklıma geldi de fenerin turkuaz formasının üzerinden 2 sezon geçti ama hala teknik kadro eşofmanlarında veya kaleci kazağının çizgilerinde bu rengi kullanıyorlar.
aynı şekilde geçen sezon kullandıkları fosforlu sarıyı bu sezon da bazı ürünlerde görüyoruz.

ama bizim böyle birşey yapacağımızı sanmıyorum bu sezon turuncuyu unuttuğumuz gibi seneye de moru unuturuz.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır