Bu Blogda Ara

16 Mayıs 2010 Pazar

FORMAYA BÜTÜN BAKMAK


Ben de bunu çok yapıyorum. Buraya yazarken de yapıyorum, konuşurken de yapıyorum. Normal aslında, ama yanlış. Home formamıza Parçalı deyip geçiştiriyoruz, aslında Parçalı demek ile Home formayı anlatmış olmuyoruz. Tamam formanın üstü Parçalı, e peki devamı ne sizin bu formanın ? Bir İngilizle forma muhabbeti etsem bana bu soruyu sorar, eminim. Çünkü Manchester United Kırmızı formasının altına, bütün sezon boyunca çoraplar ve şortları değiştirerek, 4 tane başka kombinasyon yaratıyor. Ancak evinde sezon boyunca sadece 1 tanesini giyiyor. Yani onlar için kırmızı üst demek, home demek değil. Nedir ? Kırmızı üst - beyaz şort - siyah çorap. Budur Home formaları. O yüzden aslında biz de Home formamızdan bahsederken, bütün olarak bahsetmemiz lazım. Tabi bu konuda sorunlarımız var. Mesela 80'lerin başından beri, yani yaklaşık 30 senedir Home formamız aslında "gerçek home" formamız değil. İşte bu sebeple biz taraftarlar da belki istemeden, belki de artık otomatikleşmiş bir şekilde "Parçalı bizim esas formamızdır" diyoruz. Ama nasıl Parçalı ? Sadece parçalı olması yetiyor mu ? E yaşımızdan olsa gerek yetiyor diyoruz. Alışık değiliz çünkü.

Şimdi blog açıldığından beri çokça tartıştık bu konuyu, bize göre tartışılacak bir yanı yok, ancak tartıştık, fikirlerimizi yazdık. "Beyaz şort veya beyaz çorap bizim değil Fenerbahçe'nin kültürü, bize gitmiyor bu renk. Galatasaray'ın esas şortu ve çorabı kırmızıdır" diyen çok takipçimiz oldu. Aslında çok haklılar, çünkü yıllar oldu esas Home formamızı görmeyeli. Ben mesela kanlı canlı göremedim. O kadar yaşım yok. Yaşı olanlar da unutmuştur artık, dile kolay 30 yıl. Tabi ki bu kadar uzun süre gördüğü bildiği kombinasyonu benimsemiş, hele bir de bu sezonların neredeyse tamamında en büyük rakibi beyaz şort ve beyaz çorap giymişse, bu beyaz kombinasyonunu benimsememek, hatta nefret etmekte çok haklılar. Bir de son 2 sezonda giyilmeye başlanan, Fenerbahçe kültüründen gelen, beyaz şort ve beyaz çoraptan türetilmiş Home formamız, insanları iyice çileden çıkarttı. Sen 30 sene sonra bir şeyi düzgün yap, parçalının altına beyaz şort giy, sonra git çorabı da beyaz yap. E tabi ki insanlar benimsemez. Çünkü bu Fenerbahçe kombinasyonu.


Yapmamamız gereken şey şu; Home formamızı sadece parçalı olarak görmemek lazım. Ya da Home forma diye her sezon beyaz şort ve beyaz çorap giymemesi lazım takımın. O zaman en büyük rakibimiz gibi gözüküyoruz ve çoğu insan tarafından benimsenmiyor. Sonra kalkıp esas şortumuz kırmızı diyorlar. E abi haklılar yani. Formamıza şortu ile, çorabı ile bakacağız. Kombinasyonun tümüne bakacağız. Sadece parçalı üst yetmeyecek o formanın "Home" olması için. Galatasaray'ın esas kombinasyonu, yani "esas home forması" parçalı üst, beyaz şort, kırmızı çoraptır. Bu kombinasyonun ise Fenerbahçe ile hiçbir alakası yoktur. Beyaz şortun altına kırmızı çorap hiçbir zaman giymemiştir Fenerbahçe. Onların esas formaları beyaz şortun altına aynı renk çorap giymektir. Bu bizde yoktur, ya da en azından olmaması gerekir. Eğer sen kalkıp 30 sene sonra hasret kaldığın beyaz şortun altına rakibin beyaz çorabını koyarsan,nefret edilirsin işte

Ben bir karar aldım, bu tam kombinasyon yapılmadığı sürece, Esas Home gibi bir tanım kullanmayacağım artık yazılarda. Mecburen Home diye bir forma yapılacak ve biz de Home diyeceğiz. Ama esas lafını kullanmam kırmızı çorapla giyilmedikçe. Bundan sonra "Home" formamıza bütün bakacağım.

9 yorum :

Enes dedi ki...

Fenerin, Beşiktaşın pek umursamıyorum lakin Allahını seven söylesin, sarı-kırmızı'nın altına beyaz nasıl estetik durabilir ki?..

O şort ya kırmızı olur, ya da siyah... Hiçbir türlü hoşuma gitmiyor beyaz şort, gelenekler de o kadar önemli değil.

Selocan dedi ki...

Yakışıp yakışmaması ayrı mesele. Eğer bu formanın altına beyaz şort yakışmıyor dersen, işin içine kendi kişisel görüşünü katmış olursun. Bana göre de çok yakışıyor beyaz şort. Parçalı formanın bir renginden eğer sen şort yaparsan, o formanın bütün simetriğini ve parçalı görünümünü bozarsın. Sarıyı bir kenara fırlatıp atarsın. Sarı veya kırmızıdan başka renk bir şort yaparsan, formanın Parçalı görünümünü bozmazsın her 2 rengi de aynı değere koyarsın.

Ama bunlar işte zevk ve kişisel görüş meselesi. Sen beğenmiyorsun ben çok beğeniyorum. Fakat kim ne düşünürse düşünürsün, bizim esas forma kombinasyonumuz budur. Kişisel görüşe imkan vermeyecek tek gerçek de budur. Yani yapabilecek bir şey yok. Yeşil şort ve çorap olsaydı parçalının altına, yine diyecek ve yapılabilecek bir şey olmazdı. 1 tane gerçek var ortada geri kalan hepsi kişisel görüş.

Ayrıca bir takımın en karakteristik özelliği formasıdır ve forma geleneğidir. Gelenekler o kadar önemli değil dersen biz kapatalım bu blogu gitsin, boşu boşuna bu kadar yazı yazmışız bunca zaman.

Enes dedi ki...

Ben geleneklerin yaşatılmasına değil, aslında bu geleneklerin sadece 'gelenek' olduğu için sürdürülmesine karşıyım...

Örneğin Özhan Canaydın döneminde değişmeden evvel 30 seneye yakın bir süre o kötü tonlardaki sarı-kırmızı kullanıldı. Yarım asır sürmüş, değiştirilmiş, daha sonra tekrar kullanılmaya başlanmış bir şey gelenek olamamaz. Bu bence parçalı forma konusunda da geçerlidir...

Dönüp bakalım, Fenerbahçe bir sene çubuklusundan vazgeçmiş mi?.. Şu gün sırf kötü duruyor diye Fenerbahçe klasik çubuklu kombinasyonunu değiştirirse çok yadırgarım çünkü 'gelenek' budur. Bizim ki daha önce bir çok kez başarısız olmuş bir gelenek oluşturma çabası...

Selocan dedi ki...

Bizim de amacımız o zaten. Yapılamamış becerilememiş zamanında bir kenara atılmış geleneğimizi kültürümüzü hatırlatmak. Yoksa BJK gibi oluruz ki olduk zaten.

Istanbul dedi ki...

Parcali formanin altina beyaz sort olunca sari ve kirmizi daha parlak ve güzel duruyor
kirmizi sortsa sanki kulübün renkleri sadece kirmizi gibi, sarida ise moda rengi gibi

siyah sort zaten terimin getirdigi sey.
Zaten 81 sene beyaz sortlan ciktik.

Orjinal renklerin kaybolmasi galiba endüstriyel renk / üretimi gecildigi senelerde oldu.
Ha birde sisman yankonun dükkandi 1920lerden sonra belki kapandi. O kumasi bulmakta zordur.

pepino dedi ki...

fener hicbir zaman cubukludan vazgecmedi evet ama bizimde tarihimizde parçalı ve çubuklunun ikisi de var o yuzden asıl formamız parcalı olsada cubuklu da var sonucta tarihte
bu arada o asıl home formamızı 1 kere dunya gozuyle gorduk ;
http://i.radikal.com.tr/644x385/2009/01/14/fft5_mf101519.Jpeg

http://www.hurriyet.com.tr/_np/6176/7136176.gif

cogu kisi izlememistir bile bu macı gecen sene ortasında hazırlık macıydı bremende beyaz corap oldugu icin giydik ve cok guzeldi

Selocan dedi ki...

İlk fotoğraf muhteşemmiş. Paylaşıcam bunu blogda. Teşekkür ederim pepino :)

fatih dedi ki...

kendimi gs nin forma tarihini bilir sanırdım ama daha asıl klasik kombinasyonumuzu bile bilmiyormuşum.yeni öğrendim parçalı forma beyaz şort kırmızı çorap olduğunu. aslında çubuklu karşıtlığında ne kadar ısrarcıysam parçalı altına da hep kırmızı şort giyme isteğim konusunda da o kadar ısrarcıydım.çünkü esas home kombinasyonumuz parçalı forma kırmızı şort ve çorap sanıyordum.tanjulu prekazili zamanda bu formayı tanıyıp aşık olmaktan kaynaklanıyordu bu düşüncem.çok da araştırmamıştım açıkçası.ama şimdi ben de asıl home kombinasyonumuzun ateşli savunucusuyum.ama eğer beyaz şortun altına kırmızı değil de yine beyaz çorap giyilecekse ilk tercihim tabii ki kırmızı şorttur

Selocan dedi ki...

Normal bu düşünce. Dedim ya, dile kolay 30 yıl ve hala süreç işliyor. Belki çocuklarımız, torunlarımız bile göremeyebilir. Ben göremedim işte ligde öyle bir maçımızı. Tanju bile yetişememiş bu kombinasyona. O kadar eski yani. Fatih Terim giymiş GS'de top oynarken, öyle eski işte.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır