Bu Blogda Ara

11 Şubat 2010 Perşembe

TÜRKİYE LİGİ'NDEKİ FARKLI RENK 3RD FORMALAR

Galatasaray'ın bu sezon kendi renkleri ile alakasız bir forma tasarlaması olay oldu. Aslında olay olmasının sebebi Mor renk tercihi olabilir. Ancak 3rd forma kültürünü müthiş yansıtan bir forma oldu bu mor forma.

Süper Lig'de ki pek çok takım 4-5 forma tasarlar ve bunların hepsi ana renklerinden oluşur. Mesela; çubuklu, parçalı, enine çizgili tasarlanmış aynı renk formalar sık rastladığımız bir durumdur Süper Lig'de. Galatasaray 3rd forma temellerini çok öncesinde atmasına rağmen, bu sene en çok söz ettirdi bu durumdan. Ancak sadece Galatasaray değil, bu sezon Anadolu takımları da kendi renkleri ile alakasız 3rd formalar yaptılar. Bir de aynı renklerden 38 tane forma tasarlamasalardı tam kusursuz olacaktı. Ancak bu da bir şeydir. Gelecek sezonlarda da kendilerinden bu tip formalar bekleriz. Ayrıca Galatasaray dışındaki diğer 2 büyük İstanbul takımının da biraz 3rd forma kültürü benimsemesi temennimdir. İşte bu sezon Galatasaray ile birlikte 3rd forma kültürünü benimsemiş Anadolu takımları.

Ankaraspor 3rd forma


Ankaraspor bu formayı 1 kere giydi diye hatırlıyorum bu sezon, zaten pek maç yapamadılar, ancak bu formayı gördüğümü ve "artık iyice Ankaragücü olmuşlar" dediğimi hatırlıyorum.

Antalyaspor 3rd forma



Diyarbakırspor 3rd forma



Sivasspor 3rd forma


Sivasspor bu sezon 3rd formasını Galatasaray'dan sonra en çok kullanan takım oldu. İç saha dış saha durumlarını takip etmedim ancak genelde dış sahada giydiler bu formalarını.

Trabzonspor 3rd forma


Trabzonspor'un aslında 3rd formasının rengidir turuncu forma. 2000 yıllarda daha önce de denenmişliği ve giyilmişliği vardır. Ancak bu sezon turuncu formalarını hiç giymediler diye biliyorum. Çubuklu ve parçalı 2 ayrı bordo mavi takılmaya devam... E peki neden yaptınız.

Geçen sezon Bursaspor


Geçen sezon Galatasaray dışında Bursaspor da Turuncu bir forma yapmıştı. Aslında biraz kavun içi. Bir çok maçta da giydiler diye hatırlıyorum. Yakışsa bile yeşil şort giymeselermiş daha bir hakkını verirlerdi 3rd formanın. Bu sezon ise yeşil ve beyaz dışında başka bir formaları yok. Diğer Anadolu takımlarının akibeti de Bursaspor gibi olmaz umarım.

19 yorum :

Adsız dedi ki...

bu formalardaki tasarımları daha özgün olsaymış daha iyi olurmuş diyarbakırınki gibi bitane barca forması vardı galba

N. Burak dedi ki...

ben bu şekilde bir araştırma yapmıştım ve en eskisi 1991 yılında olmak üzere türkiyede beyaz dışında takımın renklerinden ayrı sadece 55 forma bulabildim

Selocan dedi ki...

Müthiş araştırma olmuş. Elinize sağlık. Hangi takımlar ve hangi sezonlar olduklarını bilmek isterim açıkçası :)Bir de siyahı kattınız mı onu da merak ettim.

Selocan dedi ki...

@ türkoğlu

Evet Barça formasının aynısı :)

Burak Eken dedi ki...

Bu konudaki en ilginç olay; bu sezonki Ankaraspor-Galatasaray maçına, Ankaraspor'un sarı, Galatasaray'ın mor formayla çıkmış olması.

Selocan dedi ki...

Heh ben de hangi maç diyordum :)

Taner357 dedi ki...

Diyarbakir düpedüz alinti yapmis FCB'dan:) Gögüs reklaminda kapitalizme yenik düsmüsler ama..

liverpoolandkop dedi ki...

Diyarbakır'ın ki Barca forması gibi renkler aynı marka değişik, birebir aynı diyemeyiz belki ama Bursa'nın geçen sezon ki formaları arma ve reklam hariç markasına kadar W.Bremen forması.

L dedi ki...

@n.burak:

hocam o araştırmayı detaylı nerede görebiliriz yav

b.p. dedi ki...

@N. Burak
Araştırmanı halka açamayı düşünüyor musun?
Merakla bekleyen bir kitle olduğunu tahmin ediyorum:)

L dedi ki...

abi halk ayaklandı, devlet panikte. bi an önce bu sonuçları görmeliyiz :)

Sercan dedi ki...

diger takimlarin klasik home nedir?
FB cubukluv e GS parcali
ama BJK, TS, Bursa, Altay, Göztepe, EsEs, Sakarya, Antalya vs nasil?

N. Burak dedi ki...

evet siyahları kattım hatta galatasaray formalarında bu blogdan yararlandım :) mail adresinizi verirseniz size gönderebilirim fotoğrafları

Selocan dedi ki...

gsforma_selocan24@hotmail.com

Buraya gönderebilirsiniz. Çok teşekkür ederiz. Süper bir paylaşım.

L dedi ki...

eyvallah hocam.

L dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
b.p. dedi ki...

selocan blogda bekliyoruz bu araştırmayı :)

calibra dedi ki...

Gönül daha güzel kalıplar, desenler isterdi ama bu da bir başarı tabii... Sivas'ın Antalya'nın mavi giymesi, Ankara'nın sarı giymesi (artık giyememesi de diyebiliriz heheha)... Bunlar güzel hareketler. Trabzon Kappa, TS Club falan derken Turuncu'yu yerleştirdi iyice kataloğuna.

TAbii bir de efsane su yeşili var! Bilmem hatırlayanınız var mı :)

Anadolu kulüplerimiz iki renkten 5 formayı bıraksalar da adam gibi 3. 4. formalar yapsalar fikrine katılıyorum ben de kesinlikle..

b.p. dedi ki...

@calibra
Sadece bi avrupa kupası maçında giyilmişti o su forma. İlk turuncu formanın giyildiğinin ertesi 2004-05 sezonuydu. Şimdi bile düşününce baya ilginç bir tercihmiş.
Hala bazı kappa mağazalarında bulunur bu forma. ilgilenenlere duyrulur.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır