Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2010 Salı

AYNEN BÖYLE DEVAM


Yazıya geçmeden eskiden başıma gelmiş bir hikayeyi anlatayım. 2 sene önceydi, koleksiyonuma kaynak sağlamak amacı ile geçmişte 2'şer adet aldığım 98-2001 arası formalardan birkaçını meşhur açık arttırma sitesinde satışa çıkartmıştım. Bütün formalar zamanında Başarspor'dan alınmış orijinal formalardı. Bir de Galatasaray'ın kendi ürettiği UEFA ve Super Kupa anısına yapılmış gümüş renkli formayı da satışa koymuştum. Hepsi orijinal, hepsi lisanslı, aynı zamanda satışı o zamana göre 6-7 sene önce bitmiş klasik formalardı. Yaklaşık 5-6 formayı bu sitede satışa çıkarttım. Bu ürünlerin satışından komisyon alan site, yetmezmiş gibi listelemek için de para alıyor biliyorsunuz... 2 gün sonra arttırmalarımın sonlandığını gördüm. Daha doğrusu listede, onlarca çakma formanın arasında, bir benim formalarım yoktu... Sebebini sordum. Bana sitenin çağrı merkezi; kulübün bu tip satışlara izin vermediğini, Galatasaray arması taşıyan ürünlerin izinsiz olarak satışının yapılamayacağını söyledi. Benim 98-2001 arası 5-6 orijinal klasik formamın satışını bu sebeple engellemişlerdi. Listelemek için verdiğim para da ceplerine gitti tabi.

Şimdi bakalım hem kulübün, hem de o çok duyarlı sitenin 2 sezonluk durumuna. Açın bakın siteye. Şuanda; lisanssız, kulübümüze tek kuruş katkı sağlamayan yüzlerce, belki de binlerce forma satılıyor. Yeni sezon formaları bunların hepsi... Şuan GSStore'da satışı süren yüzlerce forma; 3'te biri, yarısı fiyatlarla bu sitelerde satılıyorlar. Bu formalar uzakdoğudan kaçak geliyor ve kaçakçılık yapan bu adamlar Galatasaray adını kullanarak, ancak 1 kuruş bile katkı sağlamadan bu takıma, binlerce lirayı ceplere indiriyor... Peki göz göregöre, bir günde milyonlarca hit alan bu sitede yapılan satışlara karşı kulüp ne yapıyor ? Peki o çok duyarlı site, kaçak getirilen bu formaları sitesinde satışının olmasına nasıl göz yumuyor ? Eminönü'de 3-5 dükkanda satılan kaçak formalardan çok daha büyük bir sorun internet siteleri. O dükkanlarda 1 forma satılıyorsa, bu sitelerde 100 forma satılıyor günde. Öyle kuru kuru slogan bulmakla olmuyor bu işler. 5 kişilik, içinde avukatlar ve bu işe hevesli Galatasaray sevdalıları olan bir ekip kurulsa. Bu ekibin başında durduğu bir ihbar hattı olsa, çok daha faydalı olmaz mı ? Geçen sezonda da kaçak formalar ve bu ihbar hattı meselesinden çokça bahsetmiştik. Hiç bir yere gelemedi kulüp bu kadar zamandır.

8 yorum :

TeMPeSt dedi ki...

bu sitelerden GS forması ya da herhangi bir urununu alan adama GS taraftarı demek zaten gunah olur.sonra stadda futbolcu ıslıklarlar bişey vermeden kulube orda burda ahkam keserler.Bi de en buyuk GS lı benim gb gozukurler...Hepsinin boynu devrilsin..Kulup bunları nerede engelliycek mantıklı bir hareket bizim kulupte ne arar ..

calibra dedi ki...

Kaç gündür uzak kaldım siteden, özel ve ailevi işlerim dolayısıyla...

Sevgili Alican yine çok önemli bir noktaya değinmiş...

Kulüpte hukuk servisinde görev yapmakta olan avukat bir arkadaşıma da aynı durumdan bahsetmiştim zamanında...

Bir kez daha soracağım. Belki kendi ilgilendiği işler arasında değildir ama, yararı olabilir.

Malesef ismi malum olan internet sitesi, resmen sahte forma satanların açık mağazası olmuş ve kıyamet gibi satış yapılıyor...

Aslında kulüp bunu rahatlıkla engelleyebilir diye düşünüyorum. Sonuçta satışları yapanlar belli, üyelikleri dondurulur, operasyonlar düzenlenir sahte mallar toplatılır... Bilemiyorum neden engellenmiyor...

slifer dedi ki...

anti gittigidiyor.com çok uyanıklar bu arada.

yıldırım dedi ki...

@selocan
bu arada nooldu o formalar sattın mı o zaman.. elinde satmak istediğin forma var mı şu anda..
yada sende var diye almak istemediğin satan birilerine yönlendirme şansın?..
bu arada bende ki formaları da yayınlamaya çalışıyorum, beğenen olursa takas da uyar bana..
özellikle uzun kollu tercih etmediğini biliyorum, benim de özel tercihimdir, bende ki kısa kolluyla uzunları da değişmek isterim.

Selocan dedi ki...

Yok abi ya hepsini sattım zamanla. Şuan elimde hiç 2 tane aynı formadan yok ne yazık ki. Zaten koleksiyon yapmayı da bıraktım, şu astronomik fiyatlar yüzünden.

Benim tanıdığım ve o bahsettiğim formalara sahip bütün insanlar da zaten koleksiyoncu. Biri yine bu blogda yazan Calibra mesela.

Ama olur da rastlarsam haberleşiriz, yardımcı olmaya çalışırım seve seve.

ahmetcan_48 dedi ki...

Selocan, şimdi konu formadan, koleksiyondan açılmışken; abi sen geçen sezonun kırmızı formasını almadın diye biliyorum. Abi devam etmiyor musun artık koleksiyona?

Selocan dedi ki...

Heves kaçıklığı ahmetcan. Bu işin bokunu çıkardılar. Eskiden olsa çıkar çıkmaz alırdım, şimdi aklıma eserse alıyorum. İndirime de gitti zaten. Bizim burda outlet var. Alırım bir ara...

ahmetcan_48 dedi ki...

Boşver abi sen o çakal takımını. Seni sanal alemde de gerçek hayatta da bilen biliyor. Devam et abi sen bu işe. Zaten ülkedeki en büyük GS forma koleksiyoneri sensin. Bırakma bu işi bence.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır