Formalarda sosyal sorumluluk olayı başlıyor artık, her takım da buna dahil olmak istiyor. Bu haftaki Süper Lig maçlarına takımlar beyaz kurdeleyle çıktılar mesela, "kadına şiddete son" mesajı vermek için. Hoş uygulamalar bunlar. Ancak gözüme çarpan bir olay var. Barcelona göğsüne Qatar Foundation reklamı alınca, Unicef'i sırta atmak zorunda kaldı. UEFA abi de "kıramadı" tabii Barça'yı, bunu kabul etti. Reddettiğini düşünemiyorum zira karşılarına alacakları kurum Birleşmiş Milletler olacaktı. Bu durumu gören Chelsea de hemen "
ben de sorumluyum" dedi. Ama merak ettiğim şey, aynı olay başka bir kulüple ve başka bir yardım vakfıyla yaşansaydı sonucu ne olurdu? Mesela 2009 2010 sezonunda Beşiktaş sırtında
Kızılay ve Mehmetçik Vakfı reklamlarına yer verdi, ama Şampiyonlar Ligi'nde kullanamadılar. Beşiktaş bu reklamları sildirmemek için UEFA'ya başvurdu mu vurmadı mı bilmiyorum ancak her şekilde hayır cevabını vereceği kesindi UEFA'nın bana göre. Barcelona ve Chelsea örneklerinden sonra UEFA artık her kulübe bu konuda izin vermek zorunda kalmalı. Ama şöyle bir nokta var ki bana göre çok önemli: Atıyorum, yarın öbür gün Galatasaray sırtından o çirkin Ülker reklamını attı ve Filistin'in bağımsızlığı için çalışan bir yardım kurumunun reklamını aldı oraya. UEFA, Avrupa kupası maçları için kabul edecek mi bunu?
5 yorum :
Uluslararasi kuruluslara izin verir UEFA. Yerel olanlarina zannetmiyorum.
güzel tespit. katı forma kuralları bulunan uefa'nın böyle bir tutumda bulunması çok ilginç olmuş. hoş reklam sahibi unicef olunca zannetmiyorum ki uefa hayır desin.
Peki Barcelona'nın bu formasını bu şortu ile bu sezon giymesi detayına ne demeli :)
Ben farklı bir detaya takılıyorum. Mourinho'nun mâlum açıklamalarından birkaç ay sonra UEFA'nın UNICEF dolayısıyla Barça'ya böyle bir ayrıcalık tanıması sizce de ironik değil mi? :)
Diger yandan su forma rengi ile ayni tonda yapilan iclik olayina da hastayim. Deplasman formasinin icligi bile farkli arkadas.. Detayci duzenleri inanilmaz valla..
Yorum Gönder