Son 3 sezondur Galatasaray'ın en çok satan formaları alternatif renkteki 3rd formaları. Turuncu, mor şimdi de mercan forma, Galatasaray'ın en çok satan formaları konumundalar. Hal böyleyken etrafında bu cazip 3rd formaları gören ve maddi durumu el vermeyen taraftarlar çakma formalara yöneliyorlar. Tıpkı GS Store istatistikleri gibi çakma forma istatistikleri de aynı 3 formanın son 3 sezonda en fazla satılan forma doluğunu gösteriyor. Bu çakma formaların fiyatları GS Store'da satılan Parçalı taraftar forması ile aşağı yukarı aynı fiyattalar. Kulübün de ciddi bir önlem almaması, taraftarların ne yazık ki bu formalara yönelmesini sağlıyor.
Adidas'tan bizim 4 formamız için de taraftar forması yap demek, maliyeti arttıran bir istek. Zannediyorum ki bu ekstra yük sebebi ile Adidas'tan elde edilecek kar düşük oluyor ve bizler de milyon adetleri bulan forma satış rakamlarına ulaştıramadığımız için kulübü, bu ekstra istekler ekstra maliyetler demek oluyor. Bu konu hakkında bir bilgim yok, ancak ben böyle olduğunu düşünüyorum. Eğer ekstra bir yük olmuyorsa, 4 formanın da taraftar versiyonunun üretilmeme sebebini aksi halde anlayamam. Ancak açık konuşmak gerekirse taraftarlara da bu konuda güvenemiyorum. Yani kulüp dese ki; Tamam, biz 4 formanın da taraftar versiyonunu yapacağız. Taraftarlar her sezon satılan çakma forma adeti kadar taraftar forması alacaklar mı ? Bunun güvencesi var mı, yok... Ancak en azından her sezon sansasyonel olması düşünülen bir 3rd formanın da taraftar versiyonu yapılabilir... Tamam 4 formayı da yapın demiyoruz. Ancak geçen sene mor, bu sene de mercan formanın taraftar versiyonu üretilseydi güzel bir maddi katkı sağlanabilirdi sanki...
Bir diğer taraftar forması sorunsalı kadınları ilgilendiriyor. Son 2 senedir kadınların ilgisini çeken renkte formalar çıkartıyoruz. Benim son 2 sezondur üzerinde mercan veya mor forma harici Galatasaray forması gördüğüm kadın sayısı pek fazla değil. Yurt dışında mücadele eden büyük takımlar kadın taraftarlar için de forma üretiyorlar. Galatasaray'ın en az erkekler kadar kadın taraftarı da olduğu düşünülürse kadınların vücut ölçülerine göre özel kesime sahip formaların üretilmemesi düşündürücü. Sonuçta satışta olan formaların şekilleri biz erkeklere özel olarak üretiliyor ve kadınların üzerlerine aynı şekilde oturmuyor. "Arkadaş İstanbul Fashion Week'e mi gidecek bu taraftarlar" diye düşünebilirsiniz. Ancak bu mor ve mercan formanın kadın ölçüleri üretilse hangi kadın kalkıp şimdiki mevcut formadan alır ? Bence alan olmaz. Unutmayalım Galatasaray tasarım ekibinin başında da bir kadın var. Evrim Hanım'ın projeleri arasında bu da var mıdır ? Yoksa onun elinde olmayan sebeple, yine Adidas'ın bize çıkaracağı fatura sebebiyle hiç olmayacak bir durum mudur bu ? Bana 2. si olası geliyor... Şimdi yine İngiltere'yi örnek göstereceğim. Bu sefer Chelsea konuğum. Chelsea'nin Store'una girdiğiniz zaman kadınlara özel formaların da olduğunu görürsünüz. Bu formaların teknolojik olarak bütün özellikleri standart formalar ile aynıdır. Onlar da Climacool ile üretilirler ve görünüş itibari ile de standart olan forma ile birebir görünüme sahiptirler. Tabi bütün teknolojileri standart olan forma iile birebir aynı olduğu için fiyatları da aynıdır. Yani bunu bize uyarlayacak olursak; Climacool teknolojisine, birebir görünüme sahip bir mercan forma düşünün, ancak kesimi kadınlara uygun. Tıpkı şuan satışta olan Mercan forma gibi de 92 liraya satışta olsun. İşte Chelsea örneğini bize uyarlarsak böyle bir tablo oluyor. Ancak bir de Universidad de Chile örneği var karşımızda. Ona da son olarak değinelim;
Yukarıdaki forma Şili takımı Universidad de Chile'ye ait. Takımın kendine ait bir forması var. Erkek kalıbına özel üretilmiş ve maçlara o forma ile çıkıyorlar. Ancak kadın taraftarları da düşünerek onlara ait bir taraftar forması tasarlamışlar. Resimden gördüğüm kadarı ile bu bir taraftar forması, yani Climacool tarzı forma teknolojilerine sahip değil. Bizim Parçalı taraftar formamız gibi yani... Ancak bu formayı Chelsea veya diğer kadın formaları tasarlayan takımlardan ayıran bir özellik, tamamen farklı bir tasarıma sahip olması. Yani standart olarak takımın sahaya çıktığı forma ile hiçbir benzerliği yok, tamamen değişik bir kalıp, değişik bir tasarıma sahip olarak sadece kadınlar için özel olarak üretilmiş. Yine bu formayı da üretici firma olan Adidas üretmiş ve forma özellikleri taşıyan bir kıyafet. Tişört falan değil yani. Yine bize uyarlayalım; Kadınların son 2 senedir en beğendiği formalar kuşkusuz ki mor ve mercan formalar. Şili takımı U C gibi eğer tamamen kadınlara özel ve fiyatları maç formalarından çok daha uygun olan Mercan renkte, farklı tasarıma sahip taraftar formaları Adidas tarafından üretildiğini düşünün. Formaların özellikle uygun fiyatlı olması kadın taraftarların büyük ilgisini çeker diye düşünüyorum.
Her taraftar için farklı formaların tasarlanması ve her bütçeye göre bir forma olması tabi ki bizim ülke şartlarında herkesin hayali. Ancak Adidas'ın gözünde bir Real Madrid, Bir Chelsea, bir Milan olamadığımız sürece bu ekstra formaların bize ekstra maliyetleri olacaktır. Tabi yine biz taraftarların yeteri kadar forma konusunda takıma destek çıkmaması da, yine bu tip projelerin hayalden öteye gidememesine sebep oluyor olabilir. Gerçekleşmesi çok zor projeler olsa da biz bu blogda dünyada var olan mevcut forma konularını Galatasaray'a uyarlamakta özgürüz.
7 yorum :
bunları gs store'nin öneri şikayet bölümüne yazıp yollaman lazım. ben geçen sene dökülen logoları yazmıştım ha demiyorum benim sayemde logolar daha sağlam oldu ama belkide benim yolladığım mesaj bardağı taşıran son damla olmuştur harekete geçmişlerdir artık olabilir yani yazıp yollamak lazım.
selamlar,
ben bir de şunu merak ediyorum. Barcelona'ya gittiğimde orada FC Barcelona'nın hem Nike ürünlerinin hem de Barcelona Official tarzı store ürünlerinin logosu olan forma atkı vs olduğunu gördüm.
Tabii Nike'la daha pahalıydı. Biz neden bu tarz bir anlaşma yap(a)mıyoruz?
hocam ben daha farklı ve alakasız bir konuya parmak basçam.Burada hemsiz hemde biz defalarca adidasın anadolu takımlarına yaptığı saygısızlıktan bahsettik.ama şimdi aynı şeyleri nike içinde söyleme vakti geldi.en küçük bir örnekle adanasporun geçen yıllarda kullandığı turuncu formalar ile ibb formalarını yan yana koyun ne demek istediğimi anlarsınız.artık klüplerin avrupada olduğu gibi kendi tarzlarını yaratmalarının zamanı gelmedimi?örnek olarak sampdoria formasını vermek istiyorum adamların belli bir kalıpları var ve bunu şirket değişse bile yine uyguluyorlar
İBB'nin geçen sezonki forması da bu turuncu formanın aynısıydı. Değiştirmediler yani. Ancak dediğin doğru Nikeın bu kalıbı kaç senelik kimbilir. Benim bu konuda pek bilgim yok ancak bence bu ufak takımlar sponsorluk anlaşması falan yapmıyorlar kendileri gidip Nike storelardan kendi formalarını alıyorlar. Aynısı Adidas kullanan ufak takımlar için de geçerli. Yani bence öyle bir durum var, bu kadar dandik olamazlar yoksa... Eğer anlaşmaları varsa Adidas'ı da Nike'ı da s.keyim afedersin
takımınız güçlüyse (maddi veya sportif olarak değil, geleneklerine bağlılık olarak) ve paranız varsa adidas ta nike ta ne öksürürseniz onu yapar size.
gariban anadolu takımının 3-5 set almaya gücü anca yeter zaten, bide üstüne forma kültürü lüksü bulamaz.
selocanın lafına bayıldım bu arada. eğer bu takımların anlaşmaları varsa hakikaten nike/adidas/puma vs.., hepinizin taaa....
yazının ana temasına dönersek, kadın-taraftar-store ürünleri vs. hep paraya bakar. bastır parayı adidas sana kralını yapsın. bu kadar da basit.
bu arada hep olumsuz örnek vermeyelim gençlerbirliğinin forması ve a.gücünün forması en azından üzerinde çalışıldığını gösteriyor.
Eğer kalburüstü bir takım değilseniz bazı modeller ve o modellerin hazır renkleri var onları kullanabiliyorsunuz. Linke bakarsanız bu sezon beledeiye gibi takımların kullanabileceği formaları görebilirsiniz. Ayrıca bu politikayı diğer liglerdede uyguluyorlar. Mainz, Friburg vb takımlarda böyleydi mesela...
http://www.sport-mania.gr/football/nike_andr_emf_agwna.htm
Yorum Gönder