Bu Blogda Ara

18 Nisan 2011 Pazartesi

KAPTANIN 3rd KÜLTÜRÜ


Bu blog hiçbir zaman fanatik futbol muhabbetlerinin bulunduğu, ya da TRT 3 kafasındaki adamların yazdığı bir blog değil. Olmayacak da. Dünkü malum mesele konusunda ben Arda Turan'ı sonuna kadar destekliyorum. Ettiği küfür vs... açıkçası skimde değil (al küfür). Adam politikacı değil, halka seslenmiyor, halka mal olmuş sanatçı... (bu ne be !). Kameralar karışında son derece düzgün biri olduğunu biliyoruz. Arkadaş ortamında hepimizin yaptığı muhabbeti yapmış, kimilerine göre söylediklerinde haklı, kimilerine göre değil. Bunlarla ilgilenmiyorum.

Sadece Arda Turan'ın 3rd kültürüne katılmadığımı belirteyim. Gerisi bizi ilgilendirmez. Gerçi beyaz ve siyah formadan yana olduğunu söylemesi durumu biraz toparladı. Zaten 3rd formalara karşı olması değil, aykırı renk 3rd formalara karşı olması meselemiz. Pek çok taraftar da onun gibi düşünüyor.

Ben Galatasaray'ın 3rd forma kültürünü son sezonlarda iyi kullandığını düşünüyorum. Ancak her sezon bambaşka bir renk bulmak yerine hali hazırda kullandığımız, beyaz-sarı-turuncu-mor-füme-siyah gibi renklerin birbirleri ile kombin ederek veya tek renk olarak kullanılması taraftarıyım.

Mercan formaya gelince. Dediğim gibi her sene bambaşka renkte forma çıkması saçma (bu sebeple ona karşıyım), ancak şort çorap kombinasyonu ile öncüdür bu ülkede. Kim ne derse desin bu sezonki en iyi formamız.


Tabi şu da var. Ülkede mor pembe tarzı feminen görünen renkler konusunda ön yargı büyük. Futbol takımı bu renklerden birini kullanınca taraftarlar "üüaaghaooghha" tarzı tepkiler gösteriyor, üstüne rakip taraftarlar da aynı tepkiyi verince kıyamet kopuyor. Halbuki bu forma sadece bir 3rd forma, sarı kırmızı dışında olması şart. Siyah da olabilir, Pembe de. Zaten sezonda 4-5 kereden fazla da giyilmez (gerçi bizde kıyamet biraz da fazla giyildiği için oluyor). Galatasaray sarı-kırmızı renkleri bir kenara atmadı, bizim home formamızda da sarı-kırmızı hala var, her sezon çıkarttığımız bir 4th formada da var. E 4 formayı da aynı renk yapamazsın.

Gerçi bu kıyamet siyah bir 3rd forma olsa kopmayacaktı. Ancak hem Arda, hem de taraftarların sövdüğü bu mor ve mercan formalar son 2 senenin en çok satan formaları. Hepimiz sövüyoruz, Arda da dahil hepimiz bu rengi giyiyoruz.

Benim Arda Turan sevgim bambaşkadır. Karadağ'ın bile Jovetic'i, Vucinic'i varken bu ülke topraklarında yetişmiş bir dünya yıldızı bulunmaması can sıkıcı. Belki de marka değeri deyip deyip milyonlar saçtığımız ligin tek marka değerine sahip futbolcusunu yok etme çabası sonuç vermeyecek. Ona ahkam kesenlerin yarısı onun kadar Galatasaraylı bile değil deyip, fazla işi uzatmıyorum. Ben kaptanımın arkasındayım, bu konuda polemiğe de girmem. Ancak 3rd forma kafasını biraz değiştirmesi lazım. Tıpkı pek çok taraftar gibi...

Bir de karşı tarafı dinleyin. Mor ve Mercan formanın yaratıcısı Evrim Timur Hanım'ın yaptığı açıklama. Buyrun.

30 yorum :

Yasin dedi ki...

"eğer misafir takımın hakem tarafından onaylanacak bir forması yok ise maç oynanmadan mağlup sayılıyor.
karşılaşacak takımların formalarında hiçbir ortak rengin bulunmaması gerekiyor." şeklinde bir bölüm var o yazıda,

peki haftasonu oynanan Ankaragücü-Bucaspor maçındaki durum neydi?

Selocan dedi ki...

Bunu Ankaragücü Buca maçında yapabilirsin de Avrupa'da yapamazsın. Belki orada da zorunlu şart vs... vardır ayrıcalıklar ancak Avrupa maçlarında kağıt üzerindeki kuralları en başta uygulamazsan sana yardımcı da olmazlar.

Yani Türkiye ligi ne yazık ki ölçü değil. Yazılan hiçbir kural uygulanmıyor.

Kaan dedi ki...

Arda doğru gördüysem milletin eline koz veriyorsunuz tarzı bişi söylüyor.Yani asıl problem Arda'nın pembeyi,moru sevmemesi değilde rakiplerin bunun üzerinden kendileri ile uğraşması.

Ilaqwain dedi ki...

Şimdi avrupada işlerin farklı işlediği şurdan anlaşılır. Parçalı formamızın sırtındaki değişiklik.

Ve asıl konuya gelince. Yahu nedir bu Arda'nın şanssızlığı. Nasıl sızar bu medyaya. Katılıyorum hepimiz yaptığı muhabbetler bunlar. Ancak bunları alehimizde kullanacak kişi sayısı oldukça fazla. Allah şimdiden Ardaya kolaylık versin işi zor. Ben Ardanın avrupaya gitmesinden yanayım. Niye diye sormayın işte. Bunca şey olmuş ve olacak. Arda daha da karalanacak. En azından avrupaya giderse şimdi alehinde konuşanlar o zaman Ardayla grur duyup ona hakkettiği sözleri söylerler.(Evet bu kadar inanıyorum başarılı olacağına). Her şeyiyle iğrenç bir sezon geçiriyoruz ancak bugün pederle ettiğim kavganın(fb li kendisi) ardından kararımı verdim. Giyice formamı gidicem maça. Ardayı da ayakta alkışlayacağım.

seko dedi ki...

bence sorun yönetimin forma satmak için o sezonda sankı sadece o renk(mor ,mercan )formaların gıyılecek gıbı o forma uzerınden tanıtımlarını yapması ve alternatıf forma oldugunu gösterememesi

Selocan dedi ki...

@serkan

aynen abi. Çok iyi özetledin. 3rd alt tarafı ama, sanki renklerimiz değişmiş muhabbeti var, yeni futbolcular onlarla tanıtılıyor vs...

tunc dedi ki...

FCN Blog yeni sezon formalari buyuk olcude belirlendi diye bir haber girmis bundan haberiniz varmi acaba size boyle bir duyum geldimi ?

L dedi ki...

@tunc:

bizim yazdıklarımızdan farklı bi bilgi yok orada.

pepino dedi ki...

demek ki bunlar hep dogru orantılıymıs cemal ozgorkey gitti ona baglı olarak evrim timur gitti bizim sapıkca sahamızda 3rd giyme gelenegimiz de gitti, ayrıca olabildigince her mac parcalı giymeye basladık demek ki onların bir parmagı varmıs bu iste

burranazzo dedi ki...

Konunun net anlasilmasi icin özet geciyorum.

Galatasaray'in kaptani sıçarken bile ornek olmali...

gerisi teferruat...

L dedi ki...

@burranazzo:

kesinlikle abi. ben bu konudaki tartışmalarda arda'nın söylediklerine dikkat etmesi gerektiğinde ısrarcı oldum, fakat çoğu kişi "arkadaş arasında olur" diyerek savunuyor bu vidyoyu. anlamak güç. beğenmiyosan da tut çeneni abi. al işte bu daha mı iyi oldu.

burranazzo dedi ki...

@enjoy the lappap

arkadas arasinda olur hocam. ama arkadas arasinda olur. orda sana kamerayi dogrultmuslar essek kadar sen agzina geleni soyluyorsun. Bir de kim ki bu arkadaslar? Ayhan mi? Sabri mi? Is yerindesin sen... Kampta... Evde degilsin...

Azicik adamlik olur insanda. Sonra herkes Arda cok efendi arda cok komik cok iyi cocuk der ama kimse yemez.

Ben yonetimin de bir gunahi oldugunu dusunmuyorum. Sana bir sorumluluk verilmis ve bunun bilincinde olman gerekir senin.

Nereden geldigini unutan her Türk böyle maalesef.

O yuzden bizden bi cacik olmaz. Arda gider yurtdisina 4 sene sonra gelir bedelli askerligini yapar sonra cimbom yine alir onu. Sonra da futbolu birakir ticarete atilir.

Kisacasi mesele kumas. Kumas iyiyse, gerisi kendiliginden gelir... Kumas kötüyse yapacak bi sey yok...

Messi de dunyanin en iyi topcusu. Ona ne kadar baski var acaba hayal edebiliyor musunuz? O cikip da bunu da yazin demiyor. Efendi gibi oynuyor topunu... Rooney kosmadigi alem yok ama cikiyor topunu oynuyor arkadas...

Arda'dan kimse bi sey yapmamasini beklemedi... O boku yiyorsun madem cik topunu oyna dedi...

Ama kumas iste... olmayinca da olmuyor...

Turgay Seren 19 yasinda kaptandi arkadaslar...

Bilmem anlatabildik mi?

burranazzo dedi ki...

O armanin oldugu hersey giyilir...
Kefen dahil.. Kimseye kalmadi onun OROSPU rengi olup olmamasi...

Begenirsin begenmezsin biz bile burda dahi cikip bunu soylemedik... Sen ki Galatasaray Kaptaniyim diye taşak gezdiriyosun etrafta...

Yemisim oyle kaptani...

burranazzo dedi ki...

Bi de arkadas su Arda Turan avukatligi bitirecek beni.

Fanatikliginizi takim hususunda gösterin rica ederim.

Bize ne biterse bu adam?
Bitmesin efendim. Göt göbek almis basini gitmis. 2 depar atamaz olmus.
Ne bicim profesyonel bu?

Bizim gotumuzden ter damliyor 3 kurus para icin. Galatasaray Kaptani da bi zahmet kosuversin. Kendine baksin. Nedir yani? Sanki maden iscisi mubarek... Ne insanlar ne zor hayatlar yasiyor.

Bitirirse kendi kendini bitirecek...
aynen bu videoda oldugu gibi... aynen emre abisini taklit ettigi gibi...

L dedi ki...

@burranazzo:

işte tam şu anda bütün olanlar unutulup, herkes "ardaaaaaaeaeaeaeaaaaaaaa" modunda yine. gollerden bahsediyorum.

ayrıca "işyeri" terimini kullanman harika olmuş. yeri değil evet ama, bu memlekette futbol hala "iş" olarak görülmüyor işte abi. orda öyle halısahada lakırdı yaparmış gibi geliyor ona. bu hataya bu kadar gevşek bakılması kafayı yedirtir insana.

Selocan dedi ki...

Allahtan maçtan çok önce yazmışım bunu, yoksa ne konuşurdunuz belli değil. Blog hayatımda yaptığım en doğru hareket oldu bu.

Tanita Tikaram dedi ki...

Arda'nin forma hakkindaki yorumlari kendisi hakkindaki dusuncelerimi kesinlikle degistirmedi. Aksine erkek gibi cikip 'bizim kendi aramizda yaptigimiz bir konusma, ben pembe formalari begenmedim, taraftarlar gibi parcali formayi istiyorum' diye de acikca fikrini beyan etti. Konu eger kufur etmesiyse, bana garip gelmedi zira klasik topcu ortami ve muhabbeti... Her hafta stadlarda elli bin kisi ana avrat duz gidiyor. Duymayan, etmeyen, olsa olsa sagir sultandir.

Arda isterse sahaya ciplak ciksin, yine de GS'liginden suphe etmem. Oynasa da oynamasa da, binlerce gereksiz calima girip topu taca atsa da, tiyatro, sinema kapatsa da Arda'dir benim gozumde.

Gelelim forma meselesine. Daha on sene oncesine kadar Barcelona olsun, bilimum premiership ligi takimlari olsun cart sari, turuncu, fosforlu renklerde CL maclarini oynarken millet agzi acik izliyordu 'abi adamlar deli forma yapmis' diye. Ne zamanki GS geleneksel formalarinin disinda orjinal birseyler yapmaya kalkisti, hemen tuu, kaka, fahise oldu. Yok morardi, yok kabiz oldu.

Ciktigi hafta hem mor formayi hem de somon formayi aldim, itina ile dolabima koydum. Itiraf edeyim parcali formadan bile daha cok seviyorum bu iki formayi, ikisi de super bence. Giyen hicbir erkege de "efemine" gozuyle bakmadim :)

Bunlari yazarken Arda iki tane cakmis Manisa'ya, bu hafta yine alemin krali yaparlar Arda'yi..

müşkülpesent dedi ki...

lappap güzel demişsin beğenmiyorsan tut çeneni yani orada öyle sivrilik ve farklılık yapmak zorunda değilsin çünkü galatasaray kaptanısını. fatih terim hakan şüküre forma denetirken böyle bir yorum gelir miydi takımdan acaba bir de o tarz otorite eksikliği var.

kendi muhabbetidir yapmış ama yapmasa daha iyiydi. sikko hürriyet web sitesi de bugün pembe pantolonlu resmini koymuş böyle malzeme yaparlar işte. asıl öyle konuşarak sen milletin eline malzeme veriyorsun.

müşkülpesent dedi ki...

bizim bile beğenmediğimiz neler oldu ve burası da internet yani ne küfürler ediliyor şimdi burada yorumları kontrol eden selocan ve lappap size soruyorum size bir gün orospu rengi diye bir yorum geldi mi.

yani arkadaş arası muhabbet başka terbiye olayı başka. ben fenerin formasına bile bir kere orospu forması demedim ya da hiçbir renge orospu rengi demedim.

arkadaşlar da bahsetmiş arda avukatlığı da ayrı iş bir de şu git arda durma arda falan diye sikko edebiyat yapanlar var ki onlara hiç bir şey diyemiyorum.

Ilaqwain dedi ki...

Messi bir ablaya dön poponu demedi mi ? Peki bu ne kadar basında dönüyor kaç kişi bunun farkında. Arda belki yanlış yaptı kamera önünde sövmekle ancak ee bir de biz vuralım. Burranazzo da maşalla görse dövecek Ardayı. Yuh ulan be bu kadarını tahmin bile edemezdim. Merak ettim acep kendileri ne işle uğraşıyor da o kadar kusursuz yapıyorki iş ahlahı hakkında nutuk atıyor.

Adsız dedi ki...

Benim mercan forma (milletin pembe diye niteledigi) ile bir problemim olmadi; tek problemi teri fena halde gostermesiydi (ozellikle yaz aylarinda). Yalniz hayatimda hic bir takimin bu kadar ruhsuz, bu kadar sahada kendini belli etmekten itinayla kacinan bir forma gormedim, ta ki bizimkiler su somon formayi giyene kadar. Sahada o kadar silik duruyor ki futbolcularin uzerinde onun yerine formayi cikarip atletle oynasalar herhalde goze daha hos gelirdi. Yalniz bu Evrim Hanim'in aciklamalarini aklim almiyor; yok federasyon soyle buyururmus, yok 1 yil uzerinde calismislar falan filan fismekan... Gectigimiz aylarda bir yerlerde cikmadi mi bu somon formanin uzerindeki aslan desenin bir yerlerden 'arak' olmadigi? Ben mi yanlis hatirliyorum? Yahu surada insanlar cok daha az zaman ayirarak ne guzel isler cikariyorlar; bu kadar mi kotu insanlari kulupte gorev veriyoruz? Bizim takimin organizasyonunda olup bitenleri bazen aklim almiyor...

JackOfSpades dedi ki...

bu olaydan sonra nike firmasına bence gerekli mesaj da gitti.acayip renk sevdası olmaz artık.

burranazzo dedi ki...

@Ilaqwain

Bizim kimseyi dovecegimiz yok birader.

Ben Galatasaraylilik durusuna sahip insanlarin kulupte olmasini istiyorum.
Kume düssek bile sahaya yuregini koyan futbolcular istiyorum.

Eger oyle futbolcularimiz yoksa BUNLARI SIKE SIKE OYNATACAK BIR KAPTAN ISTIYORUM.

Merakini giderelim. Ben 8 senedir Sanat Yönetmenligi yapiyorum.
3 sene boyunca saat 08.30 da ise baslayip gece 02.00-03.00 calistim. Simdi de 09.15 baslayip 20.00 gibi cikiyorum. 8 senedir hastalandigim gun sayisi 10'u gecmez. Anladin mi beni?

Kaldi ki ben hergun antreman yapip,
ultra modern yiyeceklerle beslenen
habire spor yapan biri de degilim.
Kisacasi Arda'dan daha fazla hastalanma riskim var. Senin de oyle otekinin de.

GALATASARAYLIYIM ayaklarini birakalim. Ilk once ekmek parani kazandigin yere bir saygin olacak... ondan sonra geleceksin karsima...

Bence IS AHLAKI denilen bir sey de yok. INSAN ya AHLAKLIDIR ya da AHLAKSIZ...

Ben Arda'yi severdim. Ama O video da gordugunz bir kac insandan off the record cok sey duydum zamanla. Bi de GS Bonus cekim hatiralari var ki o bende sakli.

Umarim merakini giderebilmisimdir birader.

Hadi hayirli tiraslar.

Efkar dedi ki...

Herkes Görüşünü Dile Getirmiş. Kimi Sövmekten Beter Etmiş, Kimi Kendi Gibi Düşündüğü İçin Arda'dan Yana Tavır Koymuş. Bende Arda Gibi Düşünüyorum. Burası Türkiye Öyle Her Rengi Alternatif Forma Olsun Diye Üretemezsin. Füme, Siyah, Turuncu, Turkuaz, Mavi, vs vs Bi Dünya Renk Varken ve Avrupada Tüm Takımlar Sarı Giyerken Biz Yıllardır Sarı Forma Beklerken Fanteziye Kaçanlara Tepkidir Bu. Tepkinin Şekli Bu Olmasa Daha İyi Olurdu Ama Biz Gibi Davranmış İçinden Geldiği Gibi Samimi Fikrini Dile Getirmiş. Benim Adı Geçen Forma Konusundaki Tavrım Nettir. Belki Selocan Hatırlar Soruyu En Kısa Sürede Cevaplayana Mercan Forma Hediyesi Vardı. "Ben O Forma İçin Mücadele Etmem" Gibi Bişey Demiştim. Benim İçin GS Forması Olmadığından Soruya Doğru Cevap Vermek ve Kazanmak İçin Mücadele Etmicemi Belirtmiştim. Bu da Bir Tepki Ama Biz Bize Olsak Tepkim Böyle Olmazdı.

Kaan dedi ki...

@burranazzo

İstediğiniz işi yapın istediğiniz seviyede iş ahlakına sayip olun ama ne olursa olsun bu görüntülerden çıkıp birinin adamlığını sonra Galatasaraylılığını sorgulayacak mantığa sayipseniz isterseniz ancak boş ahkam kesersiniz.

burranazzo dedi ki...

@Kaan

Bu goruntuleri baz alarak konusmuyorum.

Arda Turan'in genel tavir, tutum ve
hareketlerine bi yorum getiriyorum.

Kisiler beni zerre kadar ilgilendirmez. Ama Galatasaray Kaptani ise is degisir.

Emin ol Servet, Ayhan, Sabri yapsa zerre umrumda olmazdi...

Dedim ya severdim Arda'yi...

Benimki hem üzüntü, hem sinir, hem de yakistiramamak.

Kisacasi ahkam kesmiyorum. Mal meydanda maalesef.

burranazzo dedi ki...

Kisacasi benim derdim Arda degil.

Arda'nin temsil ettigi GALATASARAY...

Kaan dedi ki...

Her şeyi çok fazla büyütmeyi ne kadar çok seviyorsunuz.O Arda'nın temsil ettiği Galatasaray geçen sene ezeli rakibinin şike yaptığını idda etti bundan önceki senelerde kalecileri satın aldığını söyledi o Galatasarayın başkanı.O Arda'nın temsil etttiği Galatasaray varya onu kimler kendi çıkarları için nasıl ne biçin temsil etti zamanında.

Arda bir insan ve 23 yaşında ve eğer 23 yaşını geçtiysen bilirsinki Arda 23 yaşında normal bir insandan bile daha az hata yapıyor ki Arda normal bir 23 yaşında insan değil her gün linç medyada linç edilmeye çalışılan,baba dediği başkanın ilk çukurda onu ittiği sattığı bir genç.Ama eğer sen hala diyorsan ki koskoca Galatasaray'ı 23 yaşındaki Arda temsil eder.O zaman hiç konuşmayalım bitmişiz.

Gala's dedi ki...

Arda pembe renk giyilmez demiyor, pembe forma giyilmez diyor. Bu ayrıma dikkat.

burranazzo dedi ki...

We care about football...

fuck politics.. ;)

Ates olmayan yerden duman cikmaz...
Ben degil atalarimiz soylemis zaten.

Galatasaray kaptani, dikkat GALATASARAY KAPTANI, (arda Turan değil yani) GALATASARAY KAPTANI
SICARKEN BILE ORNEK OLACAK...

Kimse cektiginiz sikintilarla ilgilenmez, gemiyi limana getirip getirmediginize bakar.

Tarihinin en kotu sezonunu yasayan GALATASARAY'in "KAPTANI" yoktur mesela. Acik ve Net mi?

Benden bu kadar...

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır