Bu Blogda Ara

1 Temmuz 2012 Pazar

Hong Kong Meselesi


Hong Kong milli takımının yaklaşık bir ay önce tanıtılan formalarıyla bizim sızan beyaz formamızın kalıp olarak aynı olması tartışmalara yol açtı. Birçok insanın aklına “Nike bize Hong Kong’un formalarını mı kakaladı?” sorusu gelebilir. Ancak gözden kaçan bir durum var. 1997’ye kadar Birleşik Krallık’a bağlı bir İngiliz sömürgesi olan, bu tarihten sonra da Çin’e bağlı bir bölge olarak Asya’nın en büyük serbest ticaret bölgesi olma özelliğini devam ettiren ve bir şirket gibi yönetilen bu özerk ülkenin nüfusu 7 milyon. Nüfusun göz ardı edilemeyecek kadar büyük kısmının da sadece ekonomik sebeplerden dolayı bu bölgede yaşadığı ve Galatasaray’ın 25 milyona yakın taraftarının olduğu söylendiğine göre Hong Kong’un bizden daha üst seviyede görülmesi saçmalık olur. Ayrıca o desenin tarihimizdeki yerini inceleyen bir yazı da yakında geliyor. Bir takım, bir takımın formasını giyecekse; Hong Kong Galatasaray'ın formasını giyer anca. Tanıtımın önce yapılması yanılgılara sebep olmasın.

20 yorum :

akide dedi ki...

Bu konu hakkında şahsi olarak benim canımı sıkan aslında kimin kimden kakaladığı mevzusu değil. Benim canımı sıkan formalara elit denilip, tamamen takıma özel denilip sonra başka takımlara da bu formanın aynısından yapılması. Açıkçası eğer ki elit oluncaksa Nike Hong Kong'a bu forma Galatasaray'ın ve başkasına bu şekilde forma yapamayız diyebilecek olmasıdır. Önce bize bir forma yapıp ardından o formayı daha bir kere giymeden başka takımlara da vermeleri pek hoşuma gitmiyor benim.

Mehmet Bilgin dedi ki...

öyle birşey söz konusu değil sonuçta biz de geçen sene başka takımlar için özel tasarlanan forma tasarımlarını hazır kullandık.

akide dedi ki...

Benim bildiğim geçen sezon katalog ürün kullandığımız. Bizim geçen sene giydiğimiz formaları aynı sezon içerisinde özel olarak giyen bi takım yoktu.

Unknown dedi ki...

Bence elit takım kategori mevzusu kumaş kalitesi işte ter tutmayan ozellik t bantlar falan ve ekstra gunluk kullanılcak kıyafetlerden olusuyor..Modellerde hiç bir ayrıntı goremıyorum formanın ensesine Galatasaray yazmak içine takima ait bir cumle yazmak elitliği gostermez diye dusunuyorum..Ama bir ornek gostermek gerekirse kotu sezonlar geciren werder bremenin yeni formasındaki ufacık forma ustu detaylar bile göze cok hos geliyor..

umutation! dedi ki...

galatasaray formasına zeval gelmesin diye nike savunulmaya çalışılmış yazıda, gerek yok. savunulacak bir tarafı da yok zaten.


bu olay gösteriyor ki elit melit yalan. modelleri zaten beğenmemiştim, hiçbir özel detay yok.

ha bir de şu var, manchester yunaytıd olucam, yüz binlerce satış hedefi koyucam, tutacak benden 1 ay önce vietnam gelecek aynı formayı tanıtacak. bana da diyecekler ki "ya bakmayın önce onlar tanıttı ama aslansınız kaplansınız elitsiniz"

o noktada çekeceğim siktirle karşıki dağlar inler. birbirimizi kandırmayalım, belki sözleşme öyle imzalanmıştır, ama elit melit değiliz.

bi şu formaya bakıyorum, http://photos.madeinsport.com/E12/PSG_REP1_479818-410_1_900.jpg

bi şu formaya bakıyorum,
http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2012/06/New-PSV-Soccer-Jersey-2013.jpg

bi şu formaya bakıyorum,
http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2012/05/New-Man-Utd-Top-2012-13.jpg

bi şu formaya bakıyorum,
http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2012/05/New-Celtic-Away-Top-2012-2013.jpg

bir de şuna bakıyorum,

http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2012/06/New-Galatasaray-Home-Kit-2013.jpg


gülüp geçiyorum.

Selocan dedi ki...

Gösterdiğin formaların ne ekstra özelliği var ? Inter formalarına bakabildin mi ? Ya da Juventus ? Ya da Barcelona'nın geçiş formalarına ? Ne özellikleri var bu formaların ?

Gösterdiğin formaların da ayrıca ne özellikleri var ? PSG forması beyaz olsa yandaki çizgiler sarı-kırmızı olsa mükemmel bir Galatasaray forması mı olacaktı ? Sahi ne özellikleri var bu linklerdeki formaların ? Fransa formasına ağzı açık bakan millet, aynı kalıptan üstelik baka hiçbir takıma uyarlanmayacak parçalı forma yapılınca neden sırt çeviriyor ?

N. Burak dedi ki...

Arkadaşım biraz bilerek konuşsan keşke o PSG formasını güzel forma diye göstermesen bize. İstediğin kadar eleştir ama bildiğin konuda eleştir. Biz nasıl tam parçalı olmayan formayı benimseyemiyorsak, PSG taraftarı için de bu formanın bir değeri yok.

aydın özer dedi ki...

her ne olursa olsun formayı guzel gosteren sarı-kırmızı renklerdır. bu formalarında hıc bırınde sarı-kırmızı yok. gerı kalan tum parcalar barca forması dahıl benm ıcın bır anlam ıfade etmıyor. cuval olsun sarı-kırmızı olsun. olay bıtmıstır...

sedat dedi ki...

örnekten de anlaşıldığı gibi bu forma özel bir tasarım değil isteyen takımların kullanabildiği bir şablondur. parçalı formanın da geçen sezon ki fransa formasının kalıbından olması gibi.
elit kategorideki takımların forma tasarımları ertesi sezondan itibaren diğer takımlar tarafından kullanılmaya başlanır. aynı sezonda değil. kandırmayın kendinizi. nike'ın özel olarak tek yaptığı enseye yazdıkları yazılar.

Selocan dedi ki...

@sedat

abi lütfen hiç bilmeyen insana anlatmaya çalışıyoruz da, yarım yamalak bilip savunan adamla başa çıkmak çok zor.

Öncelikle kalıp ile tasarımın ayrı 2 şey olduğunu söylemem lazım. Sen karıştırmışsın çünkü. Nike Adidas gibi her sene farklı kalıp çıkartmaz. Nike'ın bu kalıbı Fransa forması ile birlikte geçen sene de satılıyordu, hatta belediye bile giydi o formadan. Ancak hazır kalıp halini giydi. Bu kalıp hala güncel, eski falan değil. Nike'ın en çok para yatırdığı takım olan Fransa'nın bu seneki dış saha forması da bu kalıptan. Güncel yani. Kalıp özel olarak üretilmez hiçbir takıma. Birkaç kalıp üretilir ve takımlar bu kalıplardan herhangi birini seçer. Fransa kalıbını almışız demek bu sebeple komik. Tasarım değil ki bu.

Tasarım olarak da bakarsan olaya orada da yanılıyorsun işte İsteyen herhangi bir takım, bu kalıptan parçalı bir forma yapamaz. Ancak ve ancak düz olarak alabilir. Bu kalıbın hazır olarak bulunabileceği tek hali düz tek renktir. Belediye'nin kullandığı gibi...

Tıpkı geçen sene Inter'e Nike'ın özel tasarımı olan çubuklu halinin bu kalıba yapılması gibi, bu sene de bize parçalı hali yapıldı, özel olarak.

Özel kategoride olmayan hiçbir takım bu formayı sittin sene parçalı hali ile giyemez. Ta ki Nike onu kataloga parçalı haliyle koyana kadar.

İşin kumaş kalitesine, laser deliklerine T bantlarına falan girmiyorum. Yaza yaza tüy kalmadı...

Lütfen şu konuları iyi araştıralım. Tasarımın ve kalıbın aynı şey olmadığını bilelim artık.

umutation! dedi ki...

selam tekrar, işte olduğumdan anca dönebiliyorum.

barca juve formalarını gördüm, daha kötüsü yapılamazdı herhalde. interde kararsız kaldım. bize gelirsek;

açıkçası benim için tam parçalı olmuş, yarım parçalı olmuş o kadar önemli değil. güzel olsun sadece, dışarıda gururla giyebileyim o yeter. size gösterdiğim formaların ortak özelliği vücuda oturmaları. harika oluyor giyince.


gym'e haftada 4-5 kez gidiyorum ve gittiğimde de üzerimde hep forma oluyor. arsenal, celtic, juventus, hatta cirio zamanının lazio forması bile vardı. ama en çok sorulan forma linkteki oldu: http://www.soccershopusa.com/Images_Products/Adidas-DCUnited-HomeJersey-2008-2010-228586-1.jpg

neden derseniz, o kadar iyi oturuyor ki vücuda... kesim nasıl olmalı'nın cevabı sanki. şık duruyor. elimdeki en şık forma budur. 2. en şık forma da bu:

http://arsenalfcblog.com/wp-content/uploads/2007/06/arsenal-white-kit.png

bakın dümdüz beyaz, baktığınız zaman "ne özelliği var" dersiniz yine ama giyince öyle olmuyor.

bizim parçalı da 100. yıl formasına benziyor, o da çuval gibiydi bu da aynı olacak gibi. ve kesinlikle şık değil, giyince düzgün durmayacağı anlaşılıyor resimlerden.

ha t bantmış, lazer delikmiş kimsenin de umrunda olduğunu sanmıyorum. elitlik lazer bantsa kalsın.

Selocan dedi ki...

Formalarımız çuval gibi olmayacak ki, o nereden çıktı ? 2 tip forma satılacak. Biri futbolcuların giydiği versiyon, ki bu linklerini paylaştığın formalar da tanıtım formaları olduğu için futbolcu versiyonlarıdır büyük ihtimalle. Bu formalar vücuda yapışık olacak zaten. Slim Fit diyoruz bu teknolojiye ve sadece bizim de içinde olduğumuz premium takımlara yapılıyor. Bizde de olacak yani. Tabi fiyatları daha tuzlu.

umutation! dedi ki...

aynı olsa daha tuzlu olmazdı. ben bu saydığım formalara ekstra para vermedim çünkü, diğer taraftar formaları ne kadarsa bunlar da o kadardı. çıksın görürüz tabii yine ama benim bugün buraya asıl yazmış olma nedenim hong kong saçmalığı.

2funn dedi ki...

selocan benim için tam parçalı önemli değil vücuda oturan forma önemli diyen biri için nefesini boşa harcama arkadaş da kendine sarı kırmızı bi bady alsın giysin gymde

2funn dedi ki...

ha bu arada arkadaşa tavsiyem bi üst posttaki kürek takımı forması alması:D

sedat dedi ki...

@selocan
tasarımın da şablonun da kalıbın da ne olduğunu senden iyi biliyorum. benim işim bu. sizin gibi hobi veya keyfi yapmıyorum bu işi.
nike'ın kalıpları adidas kadar çok çeşitlilik göstermez ama elit kategorideki takımlara yaptıkları tasarımlar o sezon için benzersiz olur. bu da klübün tercihinde olan bir durumdur. juventus veya inter gibi düz çubuklu da giyebilirler yada barcelona manu gibi orjinal tasarımlar yaparlar. werder bremen, aston villa celtic gibi galatasaraydan daha üst düzey olmayan takımlara bile her sene özel tasarım formalar hazırlanır.
galatasaraya ise çıkan iki formasında da özel bir tasarım hazırlanmamış durumda. ilk yapılması gereken gerçek parçalı forma bile yapılamıyor hala. kimse parçalıya özel çok farklı bir tasarım beklemez zaten önemli olan doğrusunu yapmaktır. ama daha bunu bile becerememişler ki bunda nike'ın değil tarihine sahip çıkamayan yönetim suçludur. nike galatasaray işbirliğinin farkını ortaya çıkaracağı asıl yer olan deplasman formasında ise kulüpten kulübe renginin değiştirip kullanıldığı bir şablon tasarıma sahip forma seçilmiş durumda. bu da kulübün tercihi olabilir bilemeyiz. daha sonra çıkacak 3. formada durum netleşir.

Ahmet Anıl Demirhan dedi ki...

selamlar. hong kong forması hakkında iyi kötü bir şeyler yazmışsınız. az sonra size avustralya'nın 2012 başlarında çıkan deplasman formasını göstericem. bunun hakkında neler diyeceğinizi merak ediyorum.

http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2012/03/New-Socceroos-Jersey-2012-2013.jpg

saygılar.

Unknown dedi ki...

Ben bu avustralya nın formasını gormemıstım ..kalıp malıp her sey hikaye yemin ediyorum ya kendı kendımızı kandırıyoruz resmen bu formaların hiç bir ozellıgı yokmus ben bunu anladım..ayrıca herkes biliyordur ki avustralya forması once hazırlandı ..kumas kalitesi falan filan eyvallahta insan özenir ya

Selocan dedi ki...

Yahu yemin ederim yoruldum. Bu sezon 3 formamız çıkacak. Nike premium takımlara zaten 3 forma yapmaz, herifler bizim için 3 forma yapıyorlar. Varsın beyaz tasarımını başka takımlardan bize uyarlasınlar. Diğer 2 forma neyimize yetmiyor ? Sanki Barcelona'ya her sene 3 forma yapıyorlar, 3'ü de birbirinden farklı oluyormuş gibi konuşmayın. Zaten 3 forma YAPMAZ nike. Beyaz'ın orijinalliği sizi kesmediyse Parçalı ve Kırmızı formanın orijinalliği ile yetinin.

arda dedi ki...

inşallah kırmızı forma güzel olur da bu seneyi kurtarır

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır