Bu Blogda Ara

18 Temmuz 2012 Çarşamba

SPORCUYSAN.COM 1. ÖDÜLLÜ TASARIM YARIŞMASI

ANKET KAPANMIŞTIR. Oy kullanan herkese teşekkür ederiz. Forumdaki oylar ile toplanıp finale kalan 5 belirlenecek. Biz de Cuma'ya kazananı açıklayacağız.

Sporcuysan.com 1. ödüllü tasarım yarışmamızı geçen hafta başlatmıştık. Güzel ilgi gördü. 28 tasarımcı yarışmanın; "Galatasaray tarihinde var olan bir formayı hikayesi ile birlikte günümüz formalarına uyarlama" temasıyla hazırladıkları çizimleri bize gönderdiler. Hikayelerini de yine aynı şekilde yolladılar. Hangi formalardan, hangi tarihi olaydan esinlendiklerini yazdılar. Bu başlığın en altında bulunan anket ile sizlere en beğendiğiniz tasarımı soruyoruz. En fazla oyu alan 5 tasarımcı finale kalacak. Finalde forum modlarından oluşan (daha sonra kimler olduğunu yazacağız) jüri tarafından birinciyi belirleyeceğiz. Jüri oylaması, hem tasarımın güzelliği, hem de yarışmanın temasına uygunluğu olarak 2 bölümde ayrı puanlanacak. En fazla puanı alan yarışmacı ödül sponsorumuz olan Sporcuysan.com tarafından hediye edilecek 2011-2012 sezonu siyah formanın sahibi olacak.

Tasarım yarışmalarımız yeni forma sezonunda da, yeni formalarla, yine Sporcuysan.com desteği ile devam edecek. BAŞLIĞIN EN ALTINDAKİ ANKETE OY VERMEYİ UNUTMAYIN. Hem katılımcılara, hem de oy verenlere çok teşekkür ederiz.

ANKET 3 GÜN SÜRECEK 17 TEMMUZ GECESİ OYLAMA BİTECEK.

TASARIMLAR (Alfabetik sıralanmıştır)

ahmetgs17
Hikayesi: 1942-1943 Yıllarında kullanılan ince çizgili forma... Bu sezon bir anlamda formanın 80. yılı...
80.yıl anısına özel hazırlanmış logosuyla beraber ince çizgili forma...

alican34
Hikayesi: Sunacağım bu nacizane tasarımı 1953-1954 sezonu 3 Bant formadan esinlendim. Bu çubuklu forma ilk olarak 1953 yılında kullanılmasına rağmen , 1950'ler boyunca en çok kullanılan çubuklu forma ünvanına sahiptir. Bu formamızda çubukludan çok 3 bant görünümü dikkat çekerken , kalın bir kırmızı bantın geçtiği formamızın ,geniş yakaları vardı... Ne mutlu ki bana İsfendiyar'ın , Büyük Ali'nin , Torik Necmi'nin bıraktığı bu emaneti günümüze uyarlayarak sizlerle paylaşıyorum.

basser21
Hikayesi: Fatih Terim’le Türkiye’deki kupalara ambargo koymaya devam eden Galatasaray, 4. kez Şampiyonlar Ligi’ne çıkıyordu. Artık tecrübe edinme dönemi kapanmış, Avrupa’nın devleriyle rekabet zamanı gelmişti. Gheorghe Hagi gibi bir maestroya sahip olmanın da avantajıyla takımımız, çarpıcı sonuçlara imza attı... 98/99 sezonundaki 3rd formadan esinlenerek yapılan bu forma, ilk giyildiği günden itibaren bir geleneğin öncüsü olmayı başarmış, hafızalarımıza kazınmış efsane füme formamız.

Berkant Güven
Hikayesi: Ali Sami Beyin  ''vişneye çalan koyuca tatlı bir kırmızı ve turuncudan iz taşıyan tok bir sarı'' diyerek tarif ettiği sarı-kırmızı renkleri 1908 yılından itibaren kullanan takımımız 1960-61 sezonunda kuruluş formamızdan beri ilk kez beyaz renkli formayı kullanır.Aradan geçen yıllarla 2.formamız ve 3. rengimiz haline gelen beyaz forma Türk spor tarihinin en büyük gününde yine üzerimizde olacaktır.Ben bu forma ile hem bu ilk beyaz formamızı günümüze uyarladım hemde yıllardır özlediğimiz sade beyaz formayı sizlere sundum.Dönemindeki formaya ek olarak sadece kol uçlarını renklendirdim.

Beymon
Hikayesi: 2288 Forma
Mor rengi Galat'ların rengiydi. Galat'ların kurduğu saraylara hitaben kurulmuş Galatasaray için aslında Mor rengi çok şeyi ifade ediyor. Mor ayrıca cesaret ve asilliğin rengi. 2288 in açılımı da bu. Galat'lar 2288 sene önce bu topraklara geldi ve bu efsane tarihin ilk adımı oldu.

BOYofHELL
Hikayesi: Galatasaray tarihinin parçalı haricindeki en önemli formalarıdır beyaz formalar. Zira Avrupa’da temsilimiz çoğu zaman beyaz formalarla gerçekleşmiştir.98/99 sezonunda Avrupa’yı sallayacak kadro kurulurken de yerindeydi beyaz forma.98/99 sezonunun beyaz forması daha modern, daha kibar bir şekilde karşınızda…

BrownGreenOrange
Hikayesi: 1991-1992 yılı,Galatasaray'ın forma tarihindeki belki de en ilginç yıldır. Formalarda günümüzde de bazı takımlar tarafından kullanılan şimşek stili forma bulunmaktadır. Bu formayı Bülent Korkmaz,Tugay Kerimoğlu,Cevad Prekazi,Arif Erdem gibi Galatasaray tarihinin önemli futbolcuları da terletmiştir. 
Sunduğum bu formayı Galatasaray'ın şimşek misali rakiplerine korku salmasını,rakiplerine karşı üstünlük kurmasını desteklemek için yaptım. Eski cırtlak renklerin yerine,daha modern renkler kullandım. Ve birkaç küçük ayrıntıyı daha değiştirerek bu şekilde bir forma ortaya çıkardım. Bir de kırmızı yerine siyah şort kullandım. Yıldırım Demirören'in son armağanı olan fontu kullanmayı da ihmal etmedim.
O yıl Galatasaray için çok iyi bir yıl değildi,belki yağmur yağdıramamıştı ama formaları takip eden bizler tarafından unutulmaz yıllardan biri olmuştu...

Can Uluçay
Hikayesi: 2000 ruhu sadece Galatasaray'ın UEFA kupasını almasında değil, milli takımımızın tarihindeki ilk önemli başarısında da önemli rol oynamıştı. Çoğunluğu Galatasaray'lı oyunculardan oluşan milli takımımız EURO 2000'de gruplardan çıkmayı başarıp çeyrek finalde Portekiz'e elenmişti.

chaatai
Hikayesi: Galatasaray için gelenekleri herşeydir. Bunun yanında Türkiye'de her zaman ilklerin takımı olmayı başarmıştır. Gelenek ve yeniliklerin sentezi olan bu forma, modern çizgileri ile geleneklerine göndermeler yapıyor. Forma Tarihimizde zaman zaman gördüğümüz, alternatif 3rd forma olarak düşünülebilecek forma aslında bir "Parçalı" varyasyonu. Bu sene formamızda taşımaya hak kazandığımız Türk bayrağı, efsane Metin Oktay armasına dönüş yaparak kullanıldı. Ayrıca formanın ensesinde, çizilen ilk armamız olan Gayin-Sin filigran olarak yer alıyor. 
Bu tasarım, forma tarihimizdeki tüm alternatif formalara atfen yapılmıştır.

E.Y.
Hikayesi: Bu formayı 2008-2009 beyaz formadan esinlenerek tasarladım.Yakasının ve kol uçlarının renklerini değiştirdim.Çoraplara da bazı detaylar ekledim.Formanın sol tarafındaki kolonlarda ise UEFA Kupası'nda çeyrek finalden itibaren yaptığımız maçlar yazmakta.

emoronch1e
Hikayesi: Galatasaray'ın 1965-1967 yılları arasında giymiş olduğu, siyah şort ve çorap kombinasyonuna sahip olan çubuklu formayı günümüze uyarladım. Siyah çorabın yerine sarı-kırmızı çubuklu çorap kullandım. Şorta da çubuklu detay ekledim. Formadaki en önemli detay ise bütün reklamların ve oyuncunun isminin yazdığı bölümün saydam olmasıdır ve bu kısımların resmin küçük halinde görünmemesidir. O dönemde formada reklam ve oyuncu ismi yoktu. Hem o döneme gönderme yapmak, hem de formaya değişik bir hava katmak için bu kısımları saydam yaptım.

Emre97_
Hikayesi: Kuruluş formamızı örnek aldığım bu tasarımımda , farklı olarak yatay çizgiler kullandım. Zamanında Ali Sami Yen ' in "Maksadımız İngilizler gibi toplu halde oynamak, bir isme ve bir renge malik olmak ve Türk olmayan takımları yenmek" amacıyla kurduğu kulübümüzün kuruluş formasını yeniden yorumladım.

Er_Jahn
Hikayesi: 1991 yılı Cumhurbaşkanlığı maçında bir defa giyilen parçalı şorttan ilham alınarak ve blogda belirtilen parçalı font fikri ile pekiştirilerek hazırlanmıştır.

Eren Altay
Hikayesi: Galatasaray İçin Mükkemmel Bir Yıl.Finale Çıkan İlk Türk Takımı.Bu Yıl Boyunca Çok Sayıda Buyuk Takımı Yendi.Finalde İse Maç Çok Heycanlı Geçti.Normal Süre Beraberlikle Bitti.Uzatmalarda Gol Olmayınca Maç Penaltılara Kaldı.İşte Muhabirlerin Popescunun Penaltısı Sırasında Söyledikleri Cümleler
"Atarsa Bızım.Atarsa Kupa Bizim ! Popescu Haydi Oğlum Haydi Oğlum Gooooool Kupa Bizim Kupa Bizim ! Korkunç Bir Şey.Allahım Sana Şükürler Olsun.Uefa Kupası 1999-2000 Kupası Bizim"
2000 Senesinden Esinlenerek Yaptığım Bu Formada Tabii Ki De Değişiklikler Oldu.Ense Kısmına Bu Forma İle Kazandığımız Uefa Kupası Resmi Konuldu.Önde İse Kabartma İle Uefa Kupası Şampiyon Kadromuzu Koydum.Umarım Bize Bu Sene De Uğurlu Gelir Ve Avrupada Yeni Bir Başarı Daha Yaparız 

Gökay Akpınar
Hikayesi: Yıllardır kullandığımız klasik parçalı formamızın yeni antrenman ürünlerimizin tasarımı göz önüne alınarak kombine edildiği bir forma . İlk tasarımım olması nedeni ile forma reklam bölümlerinde bazı eksiklikler bulunmaktadır.

ismailhy58
Hikayesi: Füme formalardan en sevdiğim ikisini bir bütün olarak yansıtarak günümüze uyarlamaya çalıştım. Bu formalar: 1998-99 ve 2004-05 sezonun füme formaları.Sarı kırmızı kalın bantlı forma bana her zaman Hagi' yi ve Avrupada bozguna uğrattığımız takımları, ince çubuklu forma ise Necati'nin Schalke ağlarına gönderdiği enfes rövaşata golünü hatırlatır. Formanın ortasındaki kalın bantlara kabartma şeklinde Galatasaray logolarını ekledim. Ayriyetten formanın üstünde de saydam Galatasaray logoları bulunmakta. Yakalar ve kol uçlarını sarı kırmızı parçalı şeklinde yaptım. Şort ve çorapları da formanın üst kısmına uygun bir şekilde düzenledim.

kerlonmoura
Hikayesi: Galatasaray'ın 1920-1932 yılları arasında kullandığı bu kombinasyondan bir hafta önce haberim oldu. Oldukça ilgimi çeken bu kombinasyonu, yarışma sayesinde uygulama şansını buldum. Formanın bütünlüğünü sağlamak için siyah ve bej detaylar (Galatlar logosundan esinlenerek) kullandım. Umarım formamı beğenirsiniz.

KhanBlack

Hikayesi: 2010 Yılı Galatasaray'ın acı günleriydi başkanımız Özhan Canaydın ve Değerli Büyüğümüz Ali Oraloğlu Vefat etmiş vefat günlerinde yas tutmak için bu siyah formamı giymiştim bu tasarımı onların adına yapıyorum.

materyal
Hikayesi: 98-99 Hagi
8-9 yaşlarındaydım, bir spor mağazasında bana sorulan hangi takımlısın sorusuna "Galatasaray" yanıtını vermiştim. Mağaza sahibi de bana, sana o zaman bir hediye vereyim dedi ve üzerinde Hagi'nin resmi ve imzası olan bir kartpostal verdi. Kartpostalın arka yüzünde Hagi'nin hayat hikayesi vardı: doğum yeri, doğum tarihi, oynadığı takımlar, hatta burcu bile yazıyordu. Her gün okurdum o hikayeyi, tüm bilgileri ezbere biliyor olsam bile. Ama esas mesele kartpostalın ön yüzündeydi. Ön yüzünde Hagi'nin top sürerken çekilmiş bir fotoğrafı vardı. O muazzam tekniğini fotoğrafa bakarak bile anlayabilirdiniz. Ve o Galatasaray'ın yıldızıydı, 10 numarasıydı, sarı-kırmızı parçalı forması, siyah şort ve konçuyla...

mavis_cihat
Hikayesi: Galatasaray'ımızın Avrupa Arenasında başarıdan başarıya koşarken bize zaferler yaşatırken giydiği beyaz formanın tarihimizde önemi oldukça büyük. Forumda dolaşırken bu formanın tasarımını bir futbolcunun üzerinde uygulandığını gördüm beni bayağı etkilemişti ve oradan esinlenerek bu formayı yaptım.

Mickey O Neil
Hikayesi: Galatasaray tarihinde zafer kelimesinin yanına konulabilecek bir forma varsa, o forma beyaz formadır. Neuchatel ve Arsenal zaferlerinde giyilen beyaz formayı, ben hem tasarım hem de kombinasyon açısından, geçmişteki örneklerinden biraz farklı yansıttım.Beyaz üste ince kırmızı çizgiler ekledim ve formayı sarı detaylı kırmızı şort ve çorapla kombine ettim.

orhanebay
Hikayesi: 1953-1956 yıllarında arasında giyilen düz kırmızı formamızın günümüze uyarlanmış versiyonu. O dönem beyaz şort ile giyilen bu formayı günümüze sarı şort ile uyarladım. Galatasaray'ın renklerine aşık biri olarak formayı tamamen vişneye çalan koyuca tatlı bir kırmızı ve turuncudan iz taşıyan tok bir sarıyla tasarladım. Yani gerçek Galatasaray'ı yansıtan sade bir tasarım.

redhunter59
Hikayesi: Galatasaray'ın kuruluş forması ve renklerinden günümüze ve şampiyonlar ligi formatına uyarlanan bu formada Gayın-Sin Logosu kullanılarak asırlık tarih yeniden canlandırıldı. Formanın ortasından geçen kırmızı bant Galatasaray'ın yüzyılı aşkındır süren geleneklerinin bir yansıması ve yanından geçen sarı ince çizgiler bu süreçte elde edilen başarıları temsil ediyor. Yakanın iç kısmında Futbol kulübünün kurluş tarihi olan "1905" yazarken, arka dış kısıma "GALATASARAY" adı işlenmiş. Neoklasik bir şort kullanılan formada, çoraplarda kırmızı desenler yer alıyor ve yine çoraplardaki aslan figürleri ise Galatasaraylı oyuncuların gücüne güç katıyor.

sablali
Hikayesi: Tarihimizin en enteresan formalarından biri. Sadece 1958-1959 sezonunda giyilen bu formada sarı rengin üzerinden geçen çapraz kırmızı geniş bir bant bulunmaktadır. Formanın orjinalinde yaka çok geniş ve sarı-kırmızı renklerinden oluşuyordu. Fakat endüstriyel futbol ve markalar artık buna izin vermiyor. Orjinalinden farklı olarak formanın kol uçları ve alt kısmı kırmızı renkten oluşuyor. Ayrıca formada Metin Oktay'ın bahsettiği orjinal renkler kullanılmıştır.

sebulba
Hikayesi: 2003-04 sezonunda Umbro tarafından hazırlanan kırmızı deplasman formasından esinlendim. sadeliği ve kırmızı içerisindeki renk geçişleri ile çok şık bir formaydı ve bunu günümüz kalıplarında desenlerini bu kez dikey değil yatay kullanarak revize ettim. Galatasaray'ın sahadaki en büyük karekteristik özelliği olan kırmızı iyi bir away forma alternatifidir her zaman...

Talha Uysal
Hikayesi: 1988-1989 sezonu... Galatasaray Şampiyon Kulüpler Kupası 1. Tur'da Rapid Wien'i 2-1 ve 0-2'lik skorlarla geçip tur atlamıştı. 2. Tur'da rakip İsviçre ekibi Neuchatel Xamax'tı. İsviçre'de yapılan maç İsviçre temsilcisinin 3-0 gibi farklı bir skorla galibiyetiyle bitmişti. Türkiye'de teknik direktör Mustafa Denizli'ye tepkiler vardı, Mustafa Denizli rövanş maçı öncesi "Tur atlama şansımız %51." dedi ve aslanlar İsviçrelileri sahaya gömdü. Rakiplerine 5 gol atarak futbolun mucizelerle dolu olduğunu kanıtladılar.

ultras
Hikayesi: Beyaz zemin üzerinde sarı-kırmızı dikey şeritli formamız ilk kez 1978-79 sezonunda deplasmanlarda kullanıldı. fatih terim, gökmen özdenak, cüneyt tanman ve erdoğan arıca gibi efsanelerin sırtındaydı. 30 yıl sonra 2008-09 sezonunda tekrar deplasmanlarda 3. forma olarak kullanıldı.

Yasin Özyapı
Hikayesi:  Rivayete göre kaptan olarak sarı kırmızı takımda oynadığı yıllarda eşofmanının yakasına taktığı arslanlı bir rozet, zamanla ARSLAN kişiliği ile bütünleşti ve onun ardından tüm futbolcular yakalarına aynı rozeti takmaya başladı, Galatasaray’ımızın ARSLANLAR diye anılmasına vesile oldu. “Arslan Forma”mızla, sporcu, mücadeleci ve örnek kaptanımızı minnetle anıyor, gücümüzü simgeleyen bu forma Arslan Nihat’a ithaf ediyor.



ANKET

11 yorum :

Zarganian dedi ki...

chaatai'nin tasarladığı formanın arkasındaki desenler fazla olmuş. O yüzden oyun emonch1e'ye

Unknown dedi ki...

herkes chaatai ye oy vermiş. tabii ki başka arkadaşlara yani eski forma kalıplarımızı kullanıp kurallara uygun emek gösterenlere oy veren rektaşlarımz da var ve bu da böyele olması gerek. çünkü chaatai tarihimizden bi formayı kullanmamış sanırsam. doğruyu söylemek gerekirse çok beğendim farklı bir şey ama. diğer arkadaşlara haksızlık olur uygun düşmez. saygılarımla

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
rtsbora dedi ki...

gerçek parçalı tasarımı için (en azından bana öyle geldi) Er_Jahn benden oy aldı. yalnız yakın zamana kadar kullandığımız kalın çubuklu forma tasarımına hiçbir yarışmacının yer vermemesi beni şaşırttı. özellikle uefa kupasına giden yolda o forma bize çok uğurlu gelmişti. önündeki marshall boya yazısını da hiç unutmam.

not:BrownGreenOrange'in bahsettiği "Yıldırım Demirören'in son armağanı olan font" nedir, biri beni aydınlatırsa sevinirim.

Unknown dedi ki...

Murat kardeşim haklısın,bunu yeterince açıklamayarak hata benim aslında. Benim yaptığım forma bütün 3rd formalara atfen yapıldı açıklamada da yazdığım gibi,böylesi daha uygun olur diye düşündüm. Eğer tek bir forma seçmem gerekirse 1943-1945 tarihlerinde giydiğimiz forma benim tasarımım benzeri.

http://www.galatasarayformalari.com/formacizimleri/#/content/19401950/08.jpg/

Teşekkürler yorumun için :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
rtsbora dedi ki...

gerçek parçalı tasarımı için (en azından bana öyle geldi) Er_Jahn benden oy aldı. yalnız yakın zamana kadar kullandığımız kalın çubuklu forma tasarımına hiçbir yarışmacının yer vermemesi beni şaşırttı. özellikle uefa kupasına giden yolda o forma bize çok uğurlu gelmişti. önündeki marshall boya yazısını da hiç unutmam.

not:BrownGreenOrange'in bahsettiği "Yıldırım Demirören'in son armağanı olan font" nedir, biri beni aydınlatırsa sevinirim.

Ali Aydoğdu dedi ki...

bora rtsbora 2013-2014 sezonundan itibaren tüm Süper Lig ve Bank Asya takımları, formalarında sadece Arial yazı tipindeki harfleri ve numaraları kullanacak. Diğer yazıtipler ve numaralar yasaklandı.

Unknown dedi ki...

Bak böyle daha iyi oldu şimdi Çağatay =)

rtsbora dedi ki...

@Ali Aydoğdu teşekkürler bilgilendirme için. premier lig gibi bir standart getirilmesi güzel olmuş. ancak keşke ariral yerine özel bir font kullanılsaymış. neyse, buna da şükür. bir de şu sırt reklamı ile futbolcu isimleri yer değiştirirse tamamdır.

Parrhesiastes dedi ki...

oyum emoronch1e'ye 3-4 senede bir bu şekil bir çubuklu çıkarılmalı. Parçalı ana formamız ama unutmayalım ki çubuklu da bu takımın geçmişinde anılarında hafızasında yer eden bir formadır.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır