Bu Blogda Ara

13 Aralık 2009 Pazar

GELECEK SEZON İÇİN KİŞİSEL AWAY DÜŞÜNCEM


Tamam biliyorum henüz ülkece böyle formalara alışık değiliz, kaldıramayabiliriz. Bir an kendimi Galatasaray Premier Lig'de oynuyormuş farzettim ve şöyle bir forma aklıma geldi. Anlatmakla görmek arasında çok büyük fark olacağı için de kafamdaki fikri sağ olsun Okan hayata geçirdi. Kendisine sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Bu formayı gelecek sezonun henüz belirlenmemiş kalıplarına göre, içlerinden en uygun olanına, kalıplar belli olduğu zaman uyarlamaya çalışırız. Şimdi sadece genel fikri anlatayım sizlere.

Bu forma benim gelecek sezon için away düşüncem ve Galatasaray'da hep olanın aksine, beyaz formanın üzerine sarı kırmızı detayların kullanılmadığı bir forma. Şimdi neden bizde klasik olarak kullanılan away kullanımından kaçındım açıklayayım;

İlk sebebim aslında çok açık, öyle olması gerekiyor. Bu işlerin üstadları İngilizler böyle yapmış yıllarca, yapmaya da devam ediyorlar. İkinci sebebim ve esas düşündüğüm de buydu kafamda tasarlarken; Her sene illaki bir kırmızı forma yapılıyor, ya da sarı kırmızı desenler içeren çubuklu, bantlı 3rd-4th formalar yapılıyor. Yani üzerinde sarı veya kırmızı veya her ikisinin de kullanıldığı 2 forma zaten her sezon yapılıyor. Bu sebeple 3rd ve 4th formayı bu tarz tasarlayıp (Çünkü illaki yapılıyor bu sene de kırmızı çıkacak Ocak ayında), away formayı alakasız renklerden yapalım düşüncesi bana oldukça yatkın geldi. Bu formayı bu renklerle tasarlarsak (renklere de değineceğim) esas renklerimizden oluşan 3rd veya 4th formalar yapmanın yolu açılabilir. Aksi halde sarı kırmızı detaylar içeren 3 forma bir sezonda bence oldukça fazla.


Şimdi neden bu renklerde onu da açıklayayım. İlk önce gördüğünüz gibi formanın üst ve şort kısmı birbirine zıt renklerde. Açık renk üst, koyu renk şort mantığını ben çok yakıştırırım takımlara. Formanın hiçbir yerinde sarı kırmızı renkler yok. Formanın şort kısmı Füme renkte, ancak özellikle belirtiyorum 98-99 sezonu füme formasının renginde. Yani 99-00,00-01,04-05 ve 06-07 sezonu füme renklerinde değil. İçerisinde hafif mavi tonları işlenmiş olan 98-99 sezonu füme formasının renginde. Şortun Adidas logosu, 3 çizgileri ve numaralar da üst kısma uygun beyaz renkte.


Formanın üst kısmına gelirsek yine herhangi bir sarı kırmızı detay yok. Düz beyaz formanın detayları şort ile uyumlu 98-99 füme formasının renginde. Yakalar, Adidas 3 çizgileri, Adidas logosu, kol ve göğüs reklamları, armanın üzerindeki 3 yıldız, hepsi 98-99 füme renginde. Yine isim ve numara fontları aynı fümeden. Tozluklar da yine füme renkte, Adidas ve çizgiler beyaz renkte.

Belki bir ekleme; bu seneki Arsenal away forması gibi çok ince, boyuna füme çizgiler eklenebilir formaya.

Kafamdaki fikir işte bu. Madem illa ki kırmızı formalar veya sarı kırmızı detayların kullanıldığı formalar yapılacak. Bu away forma bize gelecek sezon için cuk oturur. Hem renklerin, Avrupa'da büyüklüğünü ispatlamış 2 renkten oluşması da aslında bize bu formanın çok uzak olmadığını gösteriyor. Hem bizden hem farklı bir away forma. Kafamda Home Parçalı formamız netleşti, Away de netleşti, sıra geldi 3rd'e. Onu da biraz düşüneyim.

Tabi ben anlatsaydım ne kadarı anlaşılabilirdi bilmiyorum, bu sebeple Okan'a bu formayı hayata geçirdiği için çok teşekkür ederim bir kez daha. Okan'ın blogu için Tıklayın

25 yorum :

L dedi ki...

e abi sen değil miydin siyah-beyaz-gri renklerinden 2'sinin kullanılması fazla olur diyen?

Selocan dedi ki...

Abi sen de anlamadıysan beni. Ben parçalı formada, yani sarı kırmızı renklerin olduğu bir formada, formaya konan ince detayın ya siyah ya da beyaz renkte olmasını söylüyorum. Yani parçalı formada gidip beyaz yaka kullanırsan ardından siyah font koyarsan buna olmaz diyorum. Yoksa sadece 2 renkten oluşan bir forma da siyah da beyaz da kullanılabilir sakıncası yok. Esas bu formaya eklenecek bir sarı veya kırmızı işi bozar hacı.. Mantık budur.

okanöztoprak dedi ki...

Selocan abi.. 3rd forma ne olacak?
Mor renkle biseyler mi dusunuyosun yoksa??

Selocan dedi ki...

Daha bir renk düşünmedim. Aslında düz bir füme forma 3rd olabilir diyordum gelecek sene için. Ancak bu away tarzı hiç kullanılmadığı için buna öncelik verdim. Bu sebeple de 3rd formaya başka bir renk bulmak zorunda kalacam :) Bakınıyorum. Zaten bulduğumda ilk senin haberin olur :)

mertgs6 dedi ki...

bende gecen bir 3rd forma dusundum. forma siyah olacak adidas logosu çizgiler fontlar da mor olacak. kafamda tasarladım cok sık olur bence

Selocan dedi ki...

3rd forma için çok şık bir düşünce olmuş. Mor rengi bir daha kullanırlar mı bilemem. Ancak güzel olur görüntü olarak..

arnawut dedi ki...

çok beğendim ya keşke yapsalar:)

Unknown dedi ki...

arkAdaşlar bir yandan geleneksellik diye sarıyı kırmızının yerine koymazken diğer yanda diğer mavinin tonlarından nefret etme geleneğimizi unutmayalım lütfen. oldu olacak sarı lacivert yapalım daha modern görünürüz belki çoğu kişi bunu anlayamaz kaldıramaz ama ingilterede böyle diyelim. alakasız renk seçerken , forma işinden çok iyi anlayan insanlar aşırı tepki gösteriyorsa bu tamamen ezeli rakibin rengine daha yakın olmaktandır. yoksa gri olsun kahverengi olsun pembe olsun daha iyi. turk telekom reklamı ilk alındıgında lacivert zemin uzerine beyaz yazı dusunup uykuları kaçan ben ve birsürü fanatik gs li sırf bu yuzden lacivertreklamistemiyoruz.com u açacaktık oy toplamak için. bence moda yönünü düşünürken mavi lacivert gibi renkleri bi unutalım

Unknown dedi ki...

ben fenerbahçeliyim,ama sizi bu forma tasarımı işinde beğenerek takip ediyorum...türkiyede bu işten bir tek siz anlıyorsunuz.umarım gs yönetimi bu forma tasarımını es geçmez,hem çok güzel hem de profesyonel bi çalışma olmuş...ayrıca parçalı formanızdaki detayların da (koldaki 3 bant vs...) beyaz olması daha sade ve asil durur...böyle fikirleri gel de fb yönetimine anlat...illa kendi çizdikleri olacak...

L dedi ki...

@boo:

hocam ne laciverti ne mavisi, yazıyı okudun mu sen?

ayrıca, mesele renk değil, ben daha önce bir seri yapmıştım, "gs'nin giyebileceği away formalar" diye, orada arsenal'ın bi forması vardı, bu seneki beyaz away, altı koyu gri şort. işte bizim o ve bu çizimdeki gibi away giymemiz gerek. renkten öte bir gereklilik bu. biz hiç yle away giymedik.

L dedi ki...

@cem salih:

teşekkürler. biz de umuyoruz burada tartışılan fikirlerin ele alınmasını veya uygulanmasını.

Selocan dedi ki...

@boo

Mor formanın içindeki mavi tonu ne kadarsa bu fümede de o kadar mavi tonu var. Ayrıca yazıda da yazdığım gibi bu füme renginin aynısını biz 98-99 sezonunda formanın bütününde kullandık. 99-00 sezonundaki formada da yine buna yakın bir füme vardı. Yani kafamdan şu renk olsun demedim. Tarihimizden örneği var bu rengin.

okanöztoprak dedi ki...

Selocan abi.. Hemen bi kaç yorum önce arkadasimizin dedigi siyah forma nin üzerine mor u dededim..
http://i47.tinypic.com/viitde.jpg

Selocan dedi ki...

Güzel olmuş hem de gelecek sezon kalıbıyla. Görüntü olarak çok güzel duruyor.

L dedi ki...

benzer bir örnek:
http://www.whoateallthepies.tv/barry.jpg

Selocan dedi ki...

Mesela süper bir forma bu. Ama şortu Lacivert. O şort füme olsa al koy takıma giysin.

L dedi ki...

evet abi. bi örnek daha hatta:
http://images.football.co.uk/Dynamic/News/400x400/CristianLedesmaNew.jpg

felix mourinho dedi ki...

şekil, yaka olarak gayet hoş. "98-99 sezonu füme formasının renginde" olarak rengi belirtmişsin. o renk üzerine şortlara sarı - kırmızı şeritler nasıl olur acaba? hagi'nin rapid wien'e attığı goldeki forma gibi, şort deseni.

siyah üstü mor forma da kaleci forması gibi sanki.

L dedi ki...

o da olabilir ama, bu yapılırken amaç zaten, "sarı-kırmızının içinde olmadığı away forma" nasl olur, onu görebilmek.

aslan bayat dedi ki...

COK GÜZEL BİR CALISMA OLMUŞ TEBRİK EDRİM BİRAZ DAHA GENİŞ DÜŞÜNEREK GALATASARAYIN BİR DÜNYA TAKIMI OLDUGUNU BİR KEZ DAHA ISPATLAMIŞ OLDUNUZ TEKRAR TEBRİK EDERİM...

L dedi ki...

@aslan bayat:

teşekkürler.

Enes dedi ki...

Biz) istediğimiz kadar düşünelim, kulüp forma konusunda taraftara hiç değer vermiyor. Tavsiye edilen, kulübe gönderilen tasarımlar umursanmıyor bile...

L dedi ki...

konuyla ilgilenenler için:

http://lappappa.blogspot.com/2009/12/ust-ack-alt-daha-koyu.html

TA dedi ki...

kırmızı forma üzerine sarı çizgiler olabilir.manu nun son forması çok iyi.kırmızı üzerine siyah çizgi.kırmızı gibi harika bir rengi gs kullanmıyor.geliyor başlığı örneğinde olduğu gibi.ama sade kırmızı değil tabi.kırmızı üzerine sarı çizgiler.bu çizgiler nasıl olur bilemem.

TA dedi ki...

kırmızı üzerine beyaz çizgilerde olabilir.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır