Bu Blogda Ara

6 Aralık 2009 Pazar

İstikrar

Selamlar. Şimdi efenim, tabii bizim kafa bozuk olduğundan, habire bu işlere çalışıyor. Bir şey daha bulduk çıkardık. Buyrun.

Önce görsel.



Yukarda gördükleriniz, son 15-20 yıl içerisinde Galatasaray'ımızın giydiği bazı parçalı formalar. Hepsini koymaya lüzum görmedim, zaten geri kalanların büyük kısmı da çubuklu veya düz.
Bilindiği gibi, bizim esas formamız, parçalı sarı-kırmızı formadır. Ama nasıl parçalı? Bu işlerden biraz anlayan ve Galatasaray'ı tanımayan biri, bu resimlere baktıktan sonra "Hacı nasıl oluyo ya?" der. Yukarda 3 çeşit parçalı var, hatta siyahlıyı da ayırırsak, 4. Aslında bizim gerçek parçalımızın da hangisi olduğu bellidir, yazılarımızda veya yorumlarda değiniyoruz sık sık. Ama mesele o değil. Gerçek parçalımız, ya da bir başka çeşit, diyelim bu seneki gibi; bu parçalı çeşitlerinden biri seçilip, "bizim parçalı budur, böyle parçalı giyiyoruz" denip, (artık kim diyecekse, o ayrı) o doğrultuda yapılmalı formalar.

Mesela, son döneme bakacak olursak, son 5 sezonun 4'ünde her iki tarafın da tek renge ayrıldığı parçalı çeşidi tercih edildi. İlk 3'ünde bizde hep olduğu gibi sarı renk sağdaydı, bu sezon ise solda. Bu 5 yıllık dönemdeki tek istisna, geçen sezon giyilen parçalı idi.

Bu bahsettiğimiz durumu sabitleyen bir takım var. Daha önce klasik çubuklu giymesine rağmen, 2000 civarından beri bu konuda yön değiştiren Milan'ın formalarına göz atacağız. Atalım.



2 istisna hariç, 2000 yılından beri Milan, bu tarz çubukluyu giyiyor. Yani sadece gövde kısmından çubukların geçtiği tür. Kendi stillerini oluşturmak adına gayet başarılı bir hamle olduğunu söyleyebilirim. Belki de ilerde iyice yerleşip, "Milan çubuklusu" şeklinde bu tip formalara isim verilebilir.

İşte bizim de yapmamız gereken bu tip bir hamle. Artık hangisi olur bilemiyoruz ama, parçalı türlerinden biri seçilip, her yıl o tip parçalı, o sezonun kreasyonlarına uydurularak giyilmelidir. Bir istikrar oluşmalı yani. Ha, daha kötüsü de var bizde malum;10 senede bir evinize gelen uzak akraba gibi her an çıkıp "böö!" diyebilecek olan çubuklu.

2 yorum :

Sportman dedi ki...

Bu işin bir standardı olacaksa; sarı rengin solda olduğu, kolları ters renkli, arkası sadece kırmızı ve beyaz şortlu olmalı. Ligdeki ve kupadaki başarılarla birlikte üstüne bayrak da koydurabilirsek, daha güzel olur.

Sanırım, Galatasaray Tarihi'nin en güzel forması olarak gördüğüm, geçen sezonki parçalıyı tarif ettim. :) Ama ilk paragraftan anlayacağınız gibi, o formanın da UEFA maçlarında giyilen, beyaz şortlusu tercihimdir. :)

Lappapzade dedi ki...

katılıyorum diyebilirim. geçen seneki kombinasyon, forma tarihimizde ilk 5'e rahat girer. ama tabii beyaz şortun sabitlenmesine kadar, içerde her maç parçalı giyilme hadisesi var...

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır