Bu Blogda Ara

6 Aralık 2009 Pazar

SİYAH VE BEYAZIN AYNI FORMADA KULLANIMI


Geçen hafta yazdığım, Manchester United'ın şortlarıyla ilgili başlıkta, çıkardığım 3 konu var demiştim hatırlarsanız. 2'sini o başlığa yazmıştım ve çok uzun olduğundan 3.yü başka zamana ertelemiştim. İşte şimdi Manchester United maçını izlerken bizde olmaması gereken bir durumla alakalı bir konuyu paylaşım.

Belki çok detaylı bir konu, belki bazılarınıza saçma gelebilir. Ancak bir formanın mükemmel olmasını istiyorsam ben bu uyuma da dikkat ederim, çoğu insana saçma gelecek olsa da.

Away ve 3rd formaları tamamen geçtim. Konuda bahsedeceğim forma Home formamız. Bazı seneler sarı kırmızı Parçalı formamıza siyah veya beyaz Adidas logosu, yaka, kol ucu, şerit, dikiş, isim ve numara fontu, şort vs... ekleniyor, formaya biraz hava katması açısından. Bana bu uygulama, her ne kadar esas Parçalı tanımına uymasa da, çok güzel geliyor. Hatta 98-99 sezonu Parçalı formamızı bu kadar çok sevmemin en büyük sebebi formada ki siyah detaylar. Ancak bu gözüme hoş gelen durumu genelde özellikle yeni sezonlarda bozan başka bir durum oluyor, o da zıt renk kullanımı. Yani açmak gerekirse; Siyah ve beyaz detaylar aynı Home formaya eklenince, o bana güzel gözüken detaylar bir anda çirkinleşiyor.

Misal, Çirkin !

Misal, Güzel !

Son sezondan örnek vereyim. Galatasaray bu seneki parçalısında pek fazla bu siyah beyaz ayrıntıları kullanmadı. Beyaz kullanımı font rengi, göğüs reklamı ve şort ile sınırlı kaldı. Buraya kadar herşey çok güzel. Sade bir forma, font rengi de sarı veya kırmızı olamayacağı için beyaz seçilmesi oldukça mantıklı. Ancak görüntüyü bozan -belki çok küçük bir detay- siyah Adidas logosu. Eğer bu logo beyaz yapılsaydı ki, görünme zorluğu çekilebilirdi, bu benim görmek istediğim bir detay olurdu. Aslında son Home formamızda bu Adidas logosu dışında bir örnek olmadığı için pek sorun teşkil etmiyor bu durum (Tabi bir de kimsenin anlamadığı kollardaki siyah beyaz avealar!!), ancak dikkat edilmesi gereken bir konu diye düşünüyorum. Örneğin bu sene formamıza beyaz bir yaka eklenseydi ve diğer detaylar da beyaz kalsaydı çok başarılı bulurdum ben bu formayı. Ancak bu kadar beyaz detay varken gidip siyah yaka yapılsaydı o zaman berbat olurdu forma, ya da göğüsteki Türk Telekom siyah olsaydı çok çirkin dururdu. Çok ince ama önemli.



Neyseki Galatasaray bu konuda dikkatli bir takım bu çok küçük detaylar dışında henüz böyle bir duruma çok rastlamadım ki, Adidas logosu ne kadar önemlidir. Geçtiğimiz senelerde siyah detayları çok olan 01-02 lotto ve 03-04 Umbro parçalıları gibi formalarda siyah şort kullanmaları ve beyaz detaylardan kaçınmaları oldukça olumlu. Aynı şekilde 98-99 sezonundaki formada da yine siyah detaylar oldukça fazlaydı ve isim numara fontları, hatta şort dahil, siyah kullanılmıştı. O seneler için müthiş bir forma. Yine 2005 2006 sezonu (ki çok başarılı bir örnektir) ve 2008-2009 sezonu parçalı formalarında Siyah Adidas logosu ile beraber siyah font kullanımı (08-09 fontu berbat, sadece renk düşünürsek) formaları güzel yapan ufak detaylar. Bir uyum sağlanmış. Ayrıca 05-06 sezonu parçalısında ki yakadan geçen ince siyah şerit ve Siyah Adidas 3 çizgisi de bu uyumu mükemmelleştirmiş. Gerçi geçen seneden başlayan ve iyi ki de başlamış dediğimiz beyaz şort kullanımı, o siyah detayları biraz bozuyor belki (geçen seneki parçalının kusurcuklarından biri de buydu, ama canı sağ olsun). Bu sebeple benim önerim beyaz şort illaki olacaksa, olsun da zaten, formadaki diğer detaylar da beyaz kullanılsın. Birkaç senede bir siyah detaylı forma olacaksa, o sene siyah şort da olsun mesela. (Man U gibi). Bu seneki beyaz şort ile beyaz font kullanımı da bu açıdan sevdim. Beyaz şort yapılıyorsa siyah font olmamalı.


Dediğim gibi Galatasaray bu konuda dikkatli bir takım. Pek örneği yok tarihte (Ki 97-98 sezonunda parçalıya siyah veya beyaz görseller eklenmeye başlandı). Aslında örneği olmamasının sebebi yakın zamanda bu tip siyah beyaz eklemelerden kaçınması. Ben sade forma severim, ancak birkaç yılda bir siyah ayrıntısı çok veya beyaz ayrıntısı çok (tabi sadece siyah ya da sadece beyaz ayrıntı) forma isterim. Özellikle beyaz ayrıntısı çok parçalı forma isterim, çünkü yapılmadı henüz. Kısacası belki Adidas logosu ve font renklerini kural dışı tutabilirsiniz ki tutmayın derim, bir formada siyah detay varsa beyaz eklenmemeli aynı formaya, ya da beyaz detay varsa (şort da dahil) siyah renk eklenmemeli o aynı formaya diyorum. Ben böyle düşünüyorum.

Dediğim gibi saçma gelebilir ancak olması gereken bu diye düşünüyorum. Maksat forma konusunda biraz detaycılığa önem vermeyi göstermeye çalışmak nacizane bilgilerimizle.

3 yorum :

müşkülpesent dedi ki...

manchester united'ın yıllar önce yaptığı yenilikçi bir forma tasarımı

http://tinyurl.com/ydemvpo

arma forma tarzı fakat old trafford desenlisi.

Lappapzade dedi ki...

abi bu konuda mutabık olduğumuza sevindim. bu konuda 01-02 roma parçalı örnek alınabilir. siyah için de beyaz için de.

Riluial dedi ki...

2003 2004 sezonunda şampiyonlar ligi maçlarına beyaz fontla çıkmak zorunda kalmıştık. :)

http://yfrog.com/57back184j

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır