Bu Blogda Ara

16 Eylül 2010 Perşembe

ŞİŞİR


Geçen sezonun sonunda kaynaklardan aldığımız ve aslında medya ile paylaşılmayan forma satış rakamlarımızı burada sizlerle paylaşmıştık. Daha sonra Tribündergi'de buraya yazdığım yazıdaki linki bir başlığın altına kopyaladım. Çat hemen mesaj geldi, verdiğiniz sayılar tamamen yanlış, Galatasaray'ın forma satış rakamı 600.000'lerde diye. Az çok yurt dışındaki takımların forma satış sayılarını bildiğimden bu sayı bana çok komik gelmişti. Üzerinde durmadım. Sonra bir röportaj yayınlanmıştı, tam hatırlamıyorum kimdi, ancak ya eski başkanlarımızdan ya da yöneticilerden biri Mercan formanın pazarlama stratejisini anlatırken "geçen sezon mor forma 300.000 sattı" gibi bir laf etmişti. Ona da gülmüştüm. Sonra bir kaç sene önce GS Store'un 250.000 forma civarı bir satışa ulaştığını yine kulüpten biri gazetelere haber etmişti. Baya bir sene öncesine göre müthiş bir sayı 250k. Ona da hafif bir tebessüm ettim şimdi hatırlayınca.

Geçtiğimiz günlerde Nike ve Adidas'ın 2005-2009 arası forma satış sayılarının, takımlara göre ilk 5'i sıralandı. Bu rakamlar ortalama. Yani 4 sezonun ortalaması alınarak en çok forma satışı yapılan ilk 5 kulübü listelemişler. Yukarıdaki resimde Adidas'ı aldım sadece. Bizim tek bir formamızın 300.000, toplamda 600k'lara çıktığımız forma satış sayılarına bakınca Milan falan yanımızda tuzla buz olmuş, tek rakibimiz Bayern.

Biz bu şişirme sayıları ortaya çıkarttığımızda eleştiri almıştık. Yanlış bilgi yazdığımızı söylemişlerdi. İşin o kısmına girmiyorum, ne kadar doğru şeyler yazdığımız zaten kendiliğinden ortaya çıkıyor. Galatasaray değil sadece; Fenerbahçe'nin de, forma satışlarından kar eden diğer kulüplerin de, bu tip abartı sayıları ortaya attığını çok okuduk. Bilmeyen bir adam "vay arkadaş" falan der. Neden kulüpler bu tip şişirme yöntemine başvuruyorlar anlamıyorum. Galatasaray geçen sezon yaklaşık 160.000 forma satışı ile Türkiye'de en fazla forma satış sayısına ulaşan kulüp oldu. Ancak hepsi bu kadar, yani 600 binler falan hikaye.

Bugün de yabancı bir gazete haber yapmış, Facebook'ta en çok taraftarı olan Galatasaray'ın Jakarta'da bile taraftarı var falan diye. Ben de bir araştırma yaptım, demek ki takımına ürün bazında en az gelir sağlayan taraftar da bizde. Bu araştırmayı yaparken zorlanmadım... Kulübe falan yükleniyoruz da, biz taraftarların pek çoğu sadece sözde taraftar. Karın doyurmayan cinsten.

2 yorum :

erdem diye biri dedi ki...

En çok satan kulüp 160 bin'de kaldıysa bence ülke çapında problem var demektir. Bunu da formanın üzerine 90 lira'yı yapıştıranlar düşünsün bir zahmet...

Selocan dedi ki...

50 lira olacak hali yok formaların. Zaten kulüp bu 90 liranın maksimum 15-20 lirasını kendi kasasına koyabiliyor. Ayrıca başka ürünler için Adidas'a ücret bile ödüyoruz. Eğer formalar ucuzlarsa kulüp bu işten ciddi zarara uğrar.

Adidas'ın ülkelere göre belirlediği fiyatlar var, Türkiye de en ucuz forma satışı yapılan ülkelerden biri. (Avrupa'da 70 euro ve üstünde satılıyor formalar) Tamam tabi ki 90 lirayı herkes veremez. Ancak 30 milyon taraftarımız var diye övünürken sadece 160bini de forma alabilecek durumda değil, bundan çok daha fazlası rahatlıkla olabilir.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır