Bu Blogda Ara

19 Ağustos 2009 Çarşamba

100. YIL FORMALARI

Renkleri beni bağlamaz ben Arjantin'de ve genel olarak da Boca'yı desteklerim. Maradona'sından mı Riquelme'sinden mi tartışılır fakat 2'si de Ortega'dan iyidir. Boca her zaman desteklediğim bir takım olmuştur.

Şöyle bir gezinirken Boca'nın 100. yıl formasına denk geldim. Bilmeyenler de öğrenmiş olur, Boca'da bizim gibi 1905'te kuruldu ve doğal olarak 2005 senesi onların 100. yıllarıydı. 100 yıldır değişmeyen formaları için öyle ahım şahım bir nostaljik forma tasarlamamışlar. Bildiğimiz sezon içi formalarında devam etmişler, ne de olsa zaten hiç değişmedi bu formaları, son yıllarda renkleri koyulaşsa bile.

Formayı ilk küçük resim halinDe gördüm ve 100. yıl olduğunu anlamadım. Ortadaki sarı bantta hep alışık olduğum reklamların (pepsi veya Megatone) aksine bir görüntü gözüme çarptı . Dedim bu ne ilginç reklam daha önce Boca'da rastlamadım. Sonra resmi büyütünce anladım ki forma 100. yıl forması ve sarı banntaki de reklam değil.


Real Madrid'de 100. yıl formalarına reklam almadı 3 adet forma tasarlamışlardı beyaz siyah ve lacivert 3 'ü de reklamsızdı (ayrıca onlar 100. yıl formalarına adidas 3 çizgiyi de koydurtmadılar omuzlarına fakat ona Real'in gücü diyelim). Satılan formalar bir reklamlı bir reklamsız şekilde satışa sunuldu o sene.


Bir diğer örnek Inter. Inter geçen sene ve ondan önceki sene kullandığı ve çok tartışılan haçlı formasının üzerine reklam koymamıştı bu forma onların 100.yıl özel formasıdır ve haç da özel bir anlam ifade eder. Onun yerine armasının alt kısmına Pirelli küçük şekilde yazılmıştı.


Daha bu şekil bir çok takım var 100 yıl ve özel formalarına reklam almayan. Sizin de aklınıza gelirse paylaşabilirsiniz.

Bizim 100. yıl formamızın bir yerlerinde kurucularımızın resmi olacaktı ben göremedim. Kocaman yazılmış bir avea reklamının altında olduğu söyleniyor. Millet özel formasına reklam almazken biz standart göğüs reklamı ebadımızı daha da büyüttük o sene, o formada. Hani illa ki reklam alacaksınız bari Inter gibi bir çare bulsaydınız.


Ne diyelim yapan yapıyor, yaptırıyor işte.

12 yorum :

vobeya dedi ki...

http://www.subsidesports.com/uk/images/product/large/EspanyolCent9900.gif


espanyol 100. yıl forma


ve espanyolun başka yıllara ait formaları

http://www.subsidesports.com/uk/images/product/large/EspanyolASS0607.gif

http://88.87.211.197/MEBO/imagenes/Evento/20080830_CF_2628_pet.jpg

http://www.albionroad.com/images/stories/uniforms/espanyol-away-shirt.jpg


aradaki fark belli sanırım.koca bir göğüs reklamı 100. yıl formalarında yok.

Adsız dedi ki...

konuyla alakalı değil ama ben tffnin açıkladığı formalarda ankaragücünün 100.yıl formasını göremedim.acaba iç sahadaki çubuklu formamı 100.yıl forması yoksa henüz tanıtmadılarmı.eğerki o çubukluksa lotto diğer tasarımlarından bir farkı yok bizim kulüplerimiz neden bu detaylara özen göstermezler hiç anlamam

Selocan dedi ki...

Ankaragücü 100.Yıl forması yapacak mı? açıkladılar mı? Aslında yakın zamanda Ankaragücü diye bir takım kalmayabilir.

Adsız dedi ki...

açıklama duymadım ama 100 yıllık bir kulübün yapması lazım bende son zamanlarda pek başarılı olmasada türkiyenin köklü klüplerinden ve ateşli bir taraftar kitlesi var.ayrıca birleşme olursa a.gücü a.spora değil a.spor a.gücüne katılır diye düşünüyorum.yani yeni bir klüp kurulmaz kurulmamalı a.spor tüm oyuncularını ve imkanlarını a. gücüne versin olsun bitsin

Sercan dedi ki...

Baska takimlardada adidas cizgileri yoktu 100. yil formalarinda.
FB
http://images.hemalhemsat.com/pictures/2007/5/13/22181743630.jpg
http://images.hemalhemsat.com/_upload/200646/135422001163583497988077_1_0.jpg

Milan
http://www.subsidesports.com/uk/images/product/large/ACMilanHCentSide9900.gif

Benfica
http://img259.imageshack.us/img259/2350/benfica0405frentems1.jpg

Selocan dedi ki...

Doğrusun son zamanlarda biraz garip taraftar kitlesine sahip olsa da 100 yıllık bir takım. Ama işte onu M Gökçek'e sormak lazım ipler onun elinde.

Selocan dedi ki...

İstanbul nerelerdeydin :) Bu arada çizgi meselesine çok takmadım da şu reklama acaip taktım

müşkülpesent dedi ki...

inter'in formasına haçlı diye mahkeme açılmıştı türkiye'de fenerli futbolcuları psikolojik olarak etkilemiş olabilir diye ilk 11 kadrosunda 7 kişinin katolik olduğu bir takım nasıl etkileneceksa haç işaretinden o da ayrı. ayrıca haçlı olmak için değil milano bayrağı olduğu için forma o şekilde dizayn edilmiştir.

awepower dedi ki...

adidas çizgileri severim ben.
formaya daha bir hava katıyor özellikle baskı değilde dikiş olursa.
sanıyorum Galatasaray da istese çizgisiz forma dizayn ettirebilir, zor olmasa gerek.

reklam konusunda %100 katılıyorum.
100. yıl formamızdaki reklam iğrenç otesi olmuştu.

http://www.subsidesports.de/de/images/product/large/BayernMunichHLS0506.gif

buda bayern in 2006 sezonu forması o da çizgisiz...

Selocan dedi ki...

Cizgili cizgisiz olmasi farketmez benim icin bazilarina yakisiyor nazilarina olmuyor. Ayrica zor adidasa cizgisiz forma yaptirmak. Galatasaray'in yaptirabilecegini zannetniyorum. Bayern adidasa istedigini yaptirabilir. Diger takimlarda ozel formalarina ozel istekle o cizgileri koydurtmadilar. Galatasaray da belki 100.yil formasina cizgileri koydurtmayabilirdi evet. Fakat herhangi bir sezon herhangi bir formaya cizgi koymayin diyemez. Bayern disindaki hicbir takim bunu yapamaz diye biliyorum. O cizgiler adidas icin cok ozel. Formadaki logosuyla esdeger. Her isteyen kaldirtamiyor.

Ama konu cizgi degil yani onu oylesine yazmistim:)

Unknown dedi ki...

çizgi de adidasın reklamı yani 3 çizgiyle avea aynı kapıya çıkıyor aslında. millette sıfır reklam bizde 2 reklam 100.yıl formasında

armAsıgı dedi ki...

100.yıl formasına reklam alacağız diyelim bari bir çare falan düşünde yaptığın o güzelim armanın üstüne koyma.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır