Bu Blogda Ara

12 Ağustos 2009 Çarşamba

2000-2001 SEZONU LİG MAÇLARI YILDIZLI TÜRK BAYRAKLI FORMALAR KOLEKSİYONA EKLENDİ

Koleksiyona 2 adet müthiş değerli forma katıldı. İlk defa 2000-2001 senesinde uygulanmaya başlanan Türkiye 1. liginde (super lig) 5 şampiyonluğa bir yıldız uygulaması sebebiyle sadece lig maçları için tasarlanmış özel 2000-2001 sezonu Füme ve Kırmızı formalar koleksiyona eklendi.

Bu formaların değerli olmasının sebebi hiç satılmamış olmaları. Üzerindeki Türk bayrakları, Yıldızlar ve Adidas logoları maçtan önce basılıyordu ve futbolcular o şekilde sahaya çıkıyorlardı. Bu baskılar sadece lig maçları içindi. Lige getirilen yeni kural çerçevesinde bunu yapmak zorundalardı ve o sene çıkan formaların üzerlerine takım bu baskıları ekliyordu. Avrupa da ise standart satılan versiyonlarımızı kullandık. Bkz:2000-2001 SEZONU GALATASARAY FORMALARIM

Türk bayrağının hemen altında formanın orjinal dikiş Adidas amblemi mevcut. O logonun üstünü Türk bayrağı ile kapatınca orta kısma Adidas baskısını basmak zorunda kalmışlar. Oldukça pratik bir çözüm aslında, biraz amatörce gibi görünsede. Bu özellikleri formalara değer katıyor.


Formaları kısaca anlatmak gerekirse. Güzel denk gelen bir şey de; Formalarımın ben de olan versiyonlarından (Avrupa maçları, standart satılan versiyon) farkı, yazlık kışlık farkı. Benim koleksiyonumda bulunan Füme forması kısa kolluydu bu Yıldızlı türk bayraklı versiyon uzun kollu. Fakat kımaşlarında bir değişim yok 2 side aynı kumaşta nispeten ince kumaş diyebiliriz.




Kırmızı formalarımda ki fark ise: Bendeki avrupa versiyonu formam kışlık bir formaydı kumaşı kalındı ve uzun kolluydu. Fakat dün koleksiyona katılan Kırmızı Lig versiyon beni çok şaşırttı. Kısa kollu olmasının yanında kumaşı da bendeki uzun kolludan farklı ve ince bir kumaşa sahip.




Bu formaların fontları mükemmel. Füme formanın sarı çevresine kırmızı kontürlü bir fontu, Kırmızı formanın ise (parlamış çok çıkmamış) beyaz üzerine gümüş kontürlü bir fontu var. Çok başarılı.

Yukarıda da söylediğim gibi bu formalar hiçbir zaman satılmadı. Sadece maçtan önce bu baskılar futbolcuların formalarına basılır ve lig maçlarına bu şekilde çıkarlardı. Bu sebeple bulunması oldukça zor formalar diyebiliriz, özellikle Kırmızı olan forma fümeye kıyasla biraz daha zor bulunur.

Füme formayı zamanında çok sevdiğim Emre Aşık giymiş ve üzerinde Hagi de dahil o dönemin yıldızlarının imzaları var. Kırmızı forma ise Fatih Akyel tarafından giyilmiş zamanında. Onun unuttuğu efsane dönemden bir hatıra bu forma. Hep söylerim formaları futbolcuların üzerinde tutarım diye, o yüzden bu forma benim için çok değerli, isme bakmaksızın.

Son olarak bu yıldızlı türk bayraklı lig versiyonu serisinde tek eksiğim o dönemin çubuklu forması. Resmi aşağıdadır. Rastlayan olursa ya da hediye etmek isteyen :) bana mail atabilirsiniz. Koleksiyon içinde küçük bir koleksiyonu tamamlamış olurum böylelikle. Bir sitede satılıyor fakat araba parası istediği için almam imkansız tabi !


Bu 2 çok değerli, futbolcu üzerinden alınma formalar ile koleksiyondaki "maç formaları" sayım 66'ya yükseldi ve henüz içinde 2009-2010 sezonu formaları yer almıyor. Onlar da geldiği zaman Ekim hedefim olan 70 maç formasına ulaşmaya çalışacağım.

Kırmızı formayı çok yakın bir arkadaşımın babası, zamanında GS ile alakası olmuş biri, bana hediye etti. Kendisine bizzat o dönem Fatih Akyel vermiş formayı bir yemekte. Kendisi blogu takip etmez büyük ihtimalle yine de sonsuz teşekkürlerimi buraya da yazayım.

Füme forma ise, belki beni en baştan takip edenler hatırlayacaklardır, bu forma daha önce de koleksiyonumdaydı. Ben bu formayı Prekazi 85-86 formam karşılığında takaslamıştım. Daha doğrusu çok yakın bir dostumla değiş tokuş etmiştik aramızda takas olmaz öyle. Benim bu kırmızı formayı da yakaladığımı görünce dün, bu fümeyi de koleksiyona katmamın güzel olacağını söyleyip bana geri verdi. Bu kral insana da sonsuz teşekkür ederim huzurunuzda :).

Ve en son artık yeniden düzenlenen 2000-2001 SEZONU GALATASARAY FORMALARIM bölümüne bir göz atın derim. 66 forma 19 sezon Sadece Galatasaray

46 yorum :

vobeya dedi ki...

kesin o forma !

Selocan dedi ki...

:)hangi forma ?

vobeya dedi ki...

valla hiç bi fikrim yok abi:Dbiraz ip ucu versene

Selocan dedi ki...

Verdim zaten :) hiç sevmediğimiz bir futbolcu hatta nefret ederiz kendisinden onun oynadığı bir dönemden. Ve sadece futbolcu üzerinden aldındığı takdirde bulabilrsin o formayı o VERSİYONU ile satılmadı çünkü hiç.

Çok verdim ya kopya :)

burakkab dedi ki...

sergen mi acaba kimden nefret ederiz başka gsde oynamış..

vobeya dedi ki...

hay allah ya.abi hangi futbolcuyu hiç sevmeyiz.fatih akyel mi

Selocan dedi ki...

Sergen mi :) ben çok severim Sergeni keşke onun forması olsa. İnsan olarak değil tabi fakat futbolcu olarak ilahtır benim için

Evet Vobeya doğru cevap :)

vobeya dedi ki...

:D heyyy oleyyy bildimm :D :D

Selocan dedi ki...

peki forma ? :D

vobeya dedi ki...

işte forma hangi forma üstad hemen koy şunu ya :D

Selocan dedi ki...

daha fotosunu çekmedim. Yarın güzel ışıkta çekerim öyle koyarım.

vobeya dedi ki...

sezon hangi sezon abi :D

Selocan dedi ki...

olmaz abi heyecanı kalmaz işin. :D

vobeya dedi ki...

tamam o zaman yarın sabahtan dikilicem bilgisayar başına ve bekleyeceğim :D

Selocan dedi ki...

aman be abi o kadar abartma bi ara öğlen gibi koyarım resimleri :)

vobeya dedi ki...

tamam ben bekliciiim yinede



:D

mbelge dedi ki...

97-98 düz beyaz forma mı? (:

Melih Carter dedi ki...

yoksa uefa finalindeki beyaz efsane formami ! :D

Selocan dedi ki...

yok o kadar degil:) ama onun icinde calismalarim var birkac aya cikar biseyler. Fakat o degil. Biraz daha yeni ve ben de olan bir formanin baska versiyonu sadece futbolcularda bulunan versiyonu ve yazlik bende kisligi var ( bu da baya buyuk ipucu) artik bilirsiniz:)

vobeya dedi ki...

selocan hani bi forma vardı kaleci forması mı değil mi diye o forma nın resmini buldum bi bak



http://www.maxicep.com/konu-disi/dunya-futbol-tarihinin-en-kotu-formalari-194673.html

mbelge dedi ki...

Ee o zaman;
GALATASARAY 2000-2001 SEZONU KIRMIZI FORMA (3rd) mı?? (:

Selocan dedi ki...

Yok melih o formadan zaten bende var Final forması. Fakat futbolcu üstünden alınma değil tabi zamanında başardan almıştım. O formayı hangi futbolcu satmak ya da vermek isterki bulalım :) futbolcudan alınmışını... Ancak geçen sene satılıyordu Hagiden çıkma final forması fiyatı ise 100.000 dolardı :)

Vobeya campos un formasını mı diyorsun o kaleci formasıydı biliyorduk onu. O konuda benim laci formama kaleci demişlerdi sonra camposa kadar uzanmıştı konu :)

vobeya dedi ki...

yok arkadaş kaleci forması diil yazıo da orda

forma kesinlikle kaleci forması değildir. formada bunu kanıtlayacak bir çok emare bulunmakta. bunları şöyle bir sıralarasak eğer;


ondan bi sana danıştım

Selocan dedi ki...

Evet mami aynen de kendisi :) Fakat lig versiyonu olan ve hiç satılmamış olan yıldızlı ve türk bayraklı versiyonu . akyelin üzerinden alınma formadır. Ve benimkinden farkı yazlık ince kumaş olması tabi bir de yıldızı ve türk bayrağı :) tebrik ederim

Selocan dedi ki...

heh işte o benim lacivert formam için yazılmıştı aslında. Camposun forması o seneki çılgın tasarımlarla ilgili falandı karıştı biraz konu o başlıkta :)

vobeya dedi ki...

tmm o zaman :D forma demek kırmızı mami ye helal olsun :D

mbelge dedi ki...

Vallaha bu kadar ipucudan sonra bulmamak olmazdı zaten (: Sende bulunan haliyle bende de var o forma. Yıldızları da kendim yapmıştım hatta kumaş boyasıyla, arkaya da ismimi yazmıştım (: çocuk aklı tabii (: şimdi olsa dokunurmuyum hiç (: yıldızlı ve türk bayraklı halini hatırlayamadım şimdi, ama görünce hatırlarım herhalde...

Selocan dedi ki...

hatırlarsın mami görünce Haginin son lig maçında giydiği formayı düşün o zaman da üzerinde yıldızlar ve türk bayrağı vardı.

Şimdi o sezonun füme yıldızlı olan versiyonu da vardı ben de bi arka vermiştim geri alabilirsem o sezonun lig versiyonunu da tamamlamaya çalışıcam. Bir de çubuklusunun yıldızlısı var tabi.

awepower dedi ki...

düz beyaz lotto forma mi?

Selocan dedi ki...

Yok awepower o formadan var bende. bu forma 2000-2001 sezonu lig maçlarında giyilen yıldızlı ve türk bayraklı versiyonu kırmızı forması. Bendeki bir zamanlar satılmış ve avrupa versiyonu olan yıldızsız olanıydı. Şimdi tüm yıldızlıları tamamlarım inş. abakalım füme var bir arkımda çubukluyu da bulursam.

mbelge dedi ki...

Hagi'nin son maçındaki formayı hatırladım evet (: onu hatırlayınca da arşivimdeki fotoğraflara bakmak aklıma geldi. 65. formanın fotoğrafını da buldum (: resmi sitenin girişinde yer almıştı haginin fotoğrafı o forma ile.

http://www.galatasaray.org/images/giris/1702__115splash_hagi.jpg

McDennis dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=mmLiza-2SVs&feature=related

Forman hayirLi oLsun.. Ben de koleksiyon sayimi 13'e cikardim.. :)

youtube'da bu videoyu buLdum. Belki gormussundur ama...

Fatih'in formasi ReaL madrid'i 3-2 yendigimiz macta giyiLenin kisa kollu ve turk bayraklisimi yani?

Selocan dedi ki...

Evet deNNis o forma. yukarıda mami fotosunu koymuş :) Kısa kollu yıldızlı türk bayraklı.

i! FuRKaN !i dedi ki...

piyasaya sizan türk bayrakli avea reklamli yeni parcali formamizi uluslararasi ebay sitesinden almak isteyenlere:

http://cgi.ebay.com/09-10-SOCCER-JERSEY-Galatasaray-HOME-size-M_W0QQitemZ260462280044QQcmdZViewItemQQptZUS_Men_s_Athletic_Apparel?hash=item3ca4c2fd6c&_trksid=p3286.c0.m14#shId

i! FuRKaN !i dedi ki...

selocan kusura bakma arka arkaya msjlar atiyorum kusuruma bakma ama amerikan ebay sitesinde reklamsiz eski forma gördüm + iki reklamli bir forma (aria + vakifbank) linkleri wereyimde...

http://cgi.ebay.com/NEW-Mens-Galatasaray-SK-Soccer-03-04-Jersey-Top-M_W0QQitemZ310160402209QQcmdZViewItemQQptZMen_s_Clothing?hash=item4837002721&_trksid=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.com/NEW-Mens-Galatasaray-SK-Football-04-05-Red-Jersey-Top-M_W0QQitemZ310160599059QQcmdZViewItemQQptZMen_s_Clothing?hash=item4837032813&_trksid=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.com/NEW-Mens-Galatasaray-SK-Soccer-03-04-Jersey-Top-Medium_W0QQitemZ150364433742QQcmdZViewItemQQptZMen_s_Clothing?hash=item23026b2d4e&_trksid=p3286.c0.m14

http://cgi.ebay.com/1-GALATASARAY-ISTANBUL-SOCCER-JERSEY-UMBRO-MEN-S-TURKEY_W0QQitemZ360179069768QQcmdZViewItemQQptZUS_Men_s_Athletic_Apparel?hash=item53dc587348&_trksid=p3911.c0.m14

bu da konyasporlu bi oyuncudan alinmaymis:
http://cgi.ebay.com/37-GOKHAN-TURKISH-SOCCER-JERSEY-BY-LOTTO-MENS-S-TURKEY_W0QQitemZ360178594598QQcmdZViewItemQQptZUS_SM_Fan_Shop?hash=item53dc513326&_trksid=p3911.c0.m14

Selocan dedi ki...

At abi bir mahsuru yok :) Vakıfbank reklamlı formayı atmamışsın ama :) o bir tane sahte var heralde ondan bahsediyorsun 80 ler yazmış hatta

burakkab dedi ki...

yukarıda ebay de satılan formalardan alan varmı acaba..yada bilgisi olan neden o kadar ucuz onlar kumaşları falan dandikmi neden bilen varmı?

Selocan dedi ki...

Aslında fiyatlarının pahalı olması için sebep yok zaten. Önceki sezon formaları ve çok eski de değiller klasik sayılmadıkları için formaların fiyatlarının uygun olması normal. Yalnız alacaksan kargo fiyatını sor çünkü reklamsız olan umbrolar Avustralyadan geliyorlar. Kargosu formadan daha pahalı olabilir.

burakkab dedi ki...

baktım yeni sezon forması 11 dolar..ancak kargo 20 dolar.toplasan yine burdakinin yarı fiyatı ediyor..ancak kulüp bundan para kazanmıyor.

Selocan dedi ki...

Yeni sezon formasını diyorsan. Güvenme abi onlara. Ben hayatta yeni sezon formasını internetten almam. Çin versiyonu olabilir, 2.kalite olabilir. Tamamen çakma olabilir her şey olabilir. Bir de formanın kendi resmini de koymamış zaten.

vobeya dedi ki...

selocan bu şekilde maç forması toplayacak mısın

Selocan dedi ki...

Nasıl futbolcu üzerinden alınma forma mı? Ben pek sevmem imzalı veya futbocunun üzerinden alınma formaları. Fakat bu yıldızlı ve türk bayraklı versiyonlar için başka çarem yok. Sadece futbolcular giydi bu versiyonları çünkü. Yoksa bende olan bir formanın futbolcu giymiş olanını bulsam almam.

vobeya dedi ki...

yok böle farklı formaları.örneğin ben hep gs store reklamlıları arıyorum:D

Selocan dedi ki...

Yok abi o zaman eski zamanlarda uğraş dur. Adec saatlisini bul show tv lisini bul, emek sigortayı bul arada 2 günlük reklamları bul.

Ben reklama bakmıyorum. benim forma toplama kriterim esasında formanın özelliği. Yani kumaşı, deseni aynıysa, yakası şusu busu dış görünüşü aynıysa ve genelde reklam da o sezon çoğunlukla kullanılmış reklamsa, benim için yeter. Aksi halde işin içinden çıkılmaz. Ancak bu yıldızlı formalar farklı benim için. Özel bir durumları var o sezon yıldızların geldiği ilk formalar ve başka bir hava katıyorlar standartlara oranla. Yani reklam farkı gibi bir durum değil aynı formanın atıyorum yıldızsız versiyonu olupta marshall reklamlısı olsa almam. Fakat bu formaların avrupa versiyonlarına göre farklılıkları var.

Yani şöyle diyeyim örneğin 01-02 sezonu telsim reklamlı bir formaya rastlarsam almam. Çünkü forma aynı forma hiçbir farkı yok. Fakat eğer ben de telsim reklamlı 01-02 forması olsaydı arialısnı bulunca telsimi verirdim. Çünkü esas reklamı aria o sezonun. Yani az çok anlamışsındır. Reklama çok bakmıyorum formalar aynı formalarsa hiçbir farkları yoksa benim için farklı reklamlılarını almam boşuna yer kaplar öyle düşünüyorum. Fakat dediğim gibi bu yıldızlı versiyon farklı reklam gibi değil, formanın kendisinde ufak değişimler olduğu için koleksiyona kattım. Ayrıca çubuklsunu da bulduğum zaman kendi içinde çok güzel ve nadir ufak bir koleksiyon olacaklar :)

mbelge dedi ki...

Bazı formalar kendiliğinden efsanedir, parçalı gibi. Bazı formaları efsane yapan şey ise o forma ile yaşananlardır. İşte bu iki forma da güzel anılar hatırlattığı için unutulmazdır. 66 forma dile kolay. Önce tebrik, sonra da sayıyı artırmak için başarılar dilerim. (:

(Aradaki yaş farkından dolayı abi diyeceğim izninle) Abi, F.Akyel hakkında kullandığın söz dikkatimi çekti.Onun unuttuğu dönem demişsin ya, aslında öyle değil biliyormusun? Kendi ağzıyla da itiraf ettiği gibi o dönemi hiç unutamıyor ve yaptıkları için büyük pişmanlık duyuyor. Sorsanız, en büyük 'keşke'si bundan 8 sene önceye dönmektir. Tıpkı ileride e.b.'nin olacağı gibi F.Akyel de gayet pişman yani. Eee söylemiştik pişman olacağını, hiç üzülmüyorum o yüzden, beter olsun!

Selocan dedi ki...

Cok guzel yazmissin mami. Hakikaten bu formalar bileklerinin hakkiyla efsane oldular. F.A ne kadar pisman olursa olsun dedigin gibi bu yuvaya geri donemez oteki adam bundan da beter. Dedigim gibi o isim zaten bu forma kadar efsane olamaz hicbir zaman.

Cok tesekkur ederim mami siz begeniyorsaniz ne mutlu bana

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır