Bu Blogda Ara

11 Ağustos 2009 Salı

AVRUPA'DA DİKİŞ ARMA ve FARKLILIKLAR


Bana bir kaç gün önce ilginç bir mail geldi. Yurtdışında yaşayan bir Galatasaray'lı bana aldığı Galatasaray formasının resimlerini gönderdi maille. Bana Türkiye'de Galatasaray Storelarda satılan ve Made in Turkey etiketli formalar ile yurtdışında satılan Made in Portugal (başka ülkelerde üretiyor olabilir bana resmini attığı Portekiz yapımıydı) formaları arasındaki farkın ne olduğunu sordu. İlk başka ne farkı olacak ki dedim aynıdır heralde diye cevap verdim. Daha sonra bana fotoğraflarını yolladı formasının. O zaman ilk gözüme çarpan şey arka tarafın alt kısmında olan Galatasaray yazısıydı. Bu yazı dikişle atılmıştı. Başka bir ayrıntı oldukça ilgimi çekene kadar bunun üzerinde durdum.

Esas ilginç olan, daha sonra bir fotoda bana armanın ve üzerindeki yıldızların yakın çekimini yolladı. Burada işte çok şaşırdım çünkü armamız ve yıldızlarımız dikişti. Biz basbas bağırırken artık şu logoları dikiş yapın diye meğer Portekiz Adidası bu formaların armalarını dikişli üretmiş.Bizim futbol takımımız bile dikiş armayla sahaya çıkmıyor.

Formanın hakkında pek bir şey bilmiyorum. O yüzden mail gönderen kişiye de kesin bir cevap yazamadım. Benim aklıma gelen tek şey, Avrupada Galatasaray store'un azlığı sebebiyle, GSstore tarafından tasarlanan formaların Adidas'ın direkt olarak Avrupa için kendi üretip sattmış olabilmesi ihtimali. Bir tek bu geldi aklıma ve bu sebeple Adidas belki küçük oynamalar yapıp o şekilde satıyordur formaları. Fiyatını biraz yukarı çekip diğer Avrupa kulüplerindeki gibi logo ve yıldızları dikiş yapmıştır mesela.

Eğer siz bu konu hakkında bir bilgi sahibi iseniz lütfen paylaşın. Biz dikiş arma isterken meğer Avrupada üretiliyormuş da bizim haberimiz yokmuş. Bu arada bu dikiş armalı forma 05-06 sezonu forması. Daha sonraki sezonlarda yine Avrupada armalarımız dikiş mi bir fikrim yok.

Bir diğer farklılık Göğüs reklamında. Gsstoreda satılan parçalı formaların Göğüs reklamları baskı değildir. Formayla bütün kumaşın üzerine işlenmiştir. Fakat bu formada ki avea baskı.

3. farklılık etiketinde. Bizim etiket formanın ense kısmına basılmış şekilde. Bana gelen maildeki formanın etiketi ise bildiğimiz etiket.

Ve son olarak öğrendiğim bir özelliği bizim formaların %100 mikro polyester, Portekiz yapımının ise %100 polyester olması.

Kısacası bizim formalar daha bir kalite geldi bana fakat onların ürettiklerinin armasının ve yıldızlarının dikiş olması can sıkıcı !

Bu forma sahte değil gibi etiketinde Made in Portugal yazıyor. Eğer China veya Korea falan yazsaydı iş değişirdi :). Ancak ön alt kısımda duran parlak zımbırtının olmaması şüpheli.

Bu konu hakkında bilgisi olan paylaşsın lütfen merak ediyorum.

Bu forma bana mail ile gelen 05-06 parçalı forması






2005-2006 Galatasaray Store Parçalısı




Benim zamanında GsStore'dan aldığım 05-06 kırmızı çubuklu forma (parçalı daha zordaydı onu çekemedim)




Bu etiket formanın iç sol alt kısmında. Yakada değil


8 yorum :

vobeya dedi ki...

arkadaşlarımda taraftar formaları vardı.logoları farklıydı.direkt olara formayla bütün üretilmiş logoları olan formalar.ayrıca bu resim gibi bazı farklılıklar vardı


http://www.mezun.com/mezunusa/images/gs-mezunstore-forma.jpg


yaka kısmındaki sarkı kırmızı alev desenleri maç formasıyla aynı değil.


bence taraftar formasıdır bu avrupa için üretilen..

Selocan dedi ki...

Taraftar forması değil. Climacool'a etiketine ve deliklerine dikkat et. Bunlar taraftar formasında olmaz. Hem taraftar formasında dikiş arma da yok. kumaşla bütün arma taraftarlarda

calibra dedi ki...

Bu konuya kesin açıklamayı getiriyorum sanırım..

Şimdi bu logo mevzuu karışık. Adidas üretmiyor yani. Takımlar kendileri veriyor Adidas'a...

Tüm dünyada kabul gören, hatta pek çok formanın sırtına numara ve isim baskısı da yapan, pek çok kulübün armasını (bizim şu an kullandığımız armaları mesela) yapan bir firma var.

http://www.lextra.com

Bunlar uefa ve fifa'ya turnuva logosu yapıyor ayrıca, süper çalışıyor adamlar...

Takımlar bu firmayla anlaşıyor, amblemleri alıyorlar, veriyorlar adidas'a nike'a, bastırıyorlar..

Şimdi ben bu formayı görünce, gözümün önüne direk umbro 2003-2004 ve 2004-2005 formaları geldi. Aynı amblem çünkü.

Biz 2005'te adidas'a geçene kadar bu lextra amblemleri kullanmıyorduk. Aynı bu formadaki amblemleri umbro formalarda kullanıyorduk, muhtemelen de kendimiz üretiyorduk veya Türkiye'de başka bir firmaya ürettiriyorduk...

Bu forma da belki ilk üretimlerden biri... O yüzden bu amblemler gönderilmiş olabilir.

Böylece 2005-2006 için tasarlanmış olan bu formada bu amblem kullanılmış olabilir.

Bu arada lextra ürünleri efsane yahu.. Ama çok pahalı genelde... Ve kendisi satmıyor :)

Selocan dedi ki...

lextra ürünleri efsane derken bizim logolardan bahsetmiyorsun diye düşünüyorum :) Yeter artık bıktım o armaları görmekten adam gibi dikiş yapsınlar. Bence bu formadaki arma kullanılsaymış o zamanlar, şimdi de aynısının beyazı (dikiş) kullanılsaymış çok daha güzel olurdu. Dikiş logo ve armalar takıma zenginlik katıyor bu baskı arma ve yıldızlar çok ucuz görünüyor be Calibra. Tabi ben sadece armalar için söyledim o firmanın diğer ürünlerini bilmiyorum siteye bakayım bi :)


teşekkür ederim verdiğin bilgi için büyük ihtimalle prototip bir forma olabilir. Arması hakikaten umbro arması. belki de kendi emekleriyle bişeyler yapmaya çalışmışlardır :)

calibra dedi ki...

adamların efsane oluşunu şuna bağlıyorum: uefa ve fifa için tüm koldaki logoları bunlar üretiyorlar, dünyadaki liglerin pek çoğu kollarındaki logoları bunlara ürettiriyor, aynı zamanda adidas'a umbro'ya logo - font üretiyorlar, dünyadaki pek çok takımın logosunu yapıyorlar..

Bizim logo dikiş olsa tabi ki daha güzel olur ama bu tip standartlaşmış olaylara bayılıyorum ben :)

Bizim amblemin dandikliği yine bizim forma tasarım/onay ekibinin suçu... Sen de adama bize dikiş yap diye, amblemi daha kaliteli şöyle böyle yap de, yapar sonuçta :)

Herhangi Biri dedi ki...

bu arada bu seneki beşiktaşın damlasınıdaki yıldızlar dikiş malesef:(
ayrıca yeni formaların fontların hakkında bugünkü bir haber:
http://fanatik.ekolay.net/Galatasaray-Yeni-formalarda-buyuk-skandal_3_Detail_32_141704.htm?ver=10

ne kadar doğru bilmiyorum ama bana bir yetkili adidasın mümkün olduğunca formalarda dikişi azaltarak performansı artırdığını söylemişti (fakat bayern örneği karşımızda durmakta)

vesselam güzel bir konu olmuş elinize sağlık

ben logonun dkişine değilde beyaz olmasına karşıyım sebebini daha öncede açıkladım ; S beyaz zemin üzerinde belli belirsiz kalıyor.

saygılar

i! FuRKaN !i dedi ki...

ben yurtdisinda kaliyorum, almanyanin köln sehrinde, en kisa zamanda hem adidas shopa hemde gsstorea ugrayacagim... gördüklerimi size aktaririm

Inferno dedi ki...

Kumasindan belli olabilir ama bence bu forma kopyadir.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır