Bu Blogda Ara

9 Ağustos 2009 Pazar

BEYAZ FORMA FONTU ve GS LOGOSU

GALATASARAY-ANTEP

Öncelikle, ilk Netanya maçındaki fontların geçici olduğunu maçtan hemen sonra söylemiştik çünkü biliyorduk kontürlü font olacağını, fakat daha sonra bir yalanlama gelmişti; Beyaz formanın fontunun (1. Netanya maçındaki) geçici değil bu sezonki font olacağını söylemişlerdi bize yukarıdan. Daha sonra ilk Elano transferinde gördük yeni fontları, kontürlü ve oldukça şıklardı. 1.5 ay öncesinden biliyordum kontürlü font geleceğini ve parçalı formada beklediğim fontu görmüştüm ilk defa. Sonra düşündüm kendi kendime "yahu bu adamlar bizi yalanladı acaba kırmızı formada başka bir font mu, Netanya maçı fontu mu kullanılacak diğerlerinden farklı olarak" diye. Diğer formalardan farklı bir font kullanılması saçma olurdu nitekim olmadı zaten. Netanya maçı fontu değişti, çevresine kontür çekildi ve rengi turuncu olmaktan çıkıp adam gibi kırmızı oldu. Bizi boşuna yalanlamışlar yani.

İlk geçici yazımız ve üzerine yalanlama yazısı aşağıdaki linkteler:
FONTLARLA İLGİLİ DÜZELTME

GALATASARAY-NETANYA İLK MAÇ


GALATASARAY ANTEP

Yukarıdaki font değişiminden başka bir diğer konu; Fontun üzerindeki GS logosu. İlk olarak mor formada Netanya 2. maçında gördük bu logoyu ve çok güzel bir uygulama olduğunu çok yakıştığını düşündüm. Daha sonra TFF'nin GS logosuna (ligde genel olarak font üzerinde takım logolarına) izin verilmeceğini öğrendim bir takipçimizden. O haberi aldığımda çok üzüldüm çünkü çok şık duruyordu logo numaranın üstünde. Hatta Fenerbahçe'nin ve BJK'nın oynadıkları sezonun ilk resmi maçı olan "çakma Super Kupa"da da fontlarda logo göremeyince sevgili ufooo 'nun öğrendiği bilgi bir şekilde onaylanmış oldu. Kurala göre takım logolarının yerine fontlarda lig maçlarında forma sponsorlarının logolarının olması gerekiyormuş. Fakat Avrupada isteyen kendi logosunu kullanabilirmiş. İzlediğim lig maçlarında, ta ki Galatasaray'ın maçına kadar, özellikle dikkat ettim hakikaten hiçbir takımın logosu fontlarda yoktu onun yerine forma sponsorları vardı font üzerlerinde. Bunun üzerine YENİ FONTLAR başlığının yorum "kısmına çok saçma bir kural kulüp logolarının fontlarda uygulanması çok güzel bir görüntü ligde uygulanamayacak olmasına üzüldüm" demiştim.


Gelelim Galatasaray-Gaziantep maçına; Bu maçta ise beni çok şaşırtan bir olay oldu ve Galatasaray, fontunun üzerine GS logosu koydurmuştu, tıpkı 2. Netanya maçında olduğu gibi. Daha önce lig başladığından beri hiçbir takımda görmediğim gibi şuan oynanan Fenerbahçe-Denizli maçında da FB'nin fontlarında kendi amblemleri yok (Fener avrupa maçında kendi logosunu fonta koymuştu). İşte bu benim kafamı karıştırdı. Bir yandan ufooo "kural bu, takım logosu kullanılamaz diyordu" ve gözlemler de o yöndeydi, bir yandan da Galatasaray fontunun üzerinde logosunu kullanmıştı ligde tek olarak. Acaba atladılar mı bunu? Merak ediyorum öğreniriz yakında. Bir ceza falan almayalım :)


Fenerbahçe Honved (FB armasına dikkat)


Şuan oynanan Fenerbahçe Denizli (logo yok)

Kaynak: sporx, sabah.com.tr ve galatasaray.org

12 yorum :

FCN Blog dedi ki...

Hocam bizim logolarımızı sponsor firma yapmıyor Galatasaray Store kendisi çiziyor. Bu yüzden sanırım herhangi birşey söylenirse veya herhangi bir kısıtlama getirilirse GALATASARAY STORE LOGOSU diye lanse edilir.

O loga bu yıl orada duracak merak etmeyin siz..

Rahat olalım, keyfimize bakalım :)

Selocan24 dedi ki...

Biliyorum bizim ekibin yaptığını fakat fb de dahil daha önce kendi armalarını kulananlar ligde forma sponsorları ile çıktılar maçlara. İlk defa GS de takım arması gördüm ve bana kuralın o olduğunu takım logosunun kullanılamayacağını anca bir şey yazacaksak Adidas yazabileceğimizi söylediler.

Bu şekilde olması çok güzel içim rahatladı cidden keyiflendim :)

vobeya dedi ki...

selocan resmi sitede daha net resimler var.bi göz at istersen

Selocan24 dedi ki...

Gördüm, koydum, teşekkür ettim :)

vobeya dedi ki...

ne demek abi her zaman

Santiago dedi ki...

Çok güzel fontlar emeği geçen herkese teşekkürler.

uğur kaya dedi ki...

eski fontlar berbatmış, ben sabrinin formasındaki fontu çok eski resim zannettim önce. dağlar var arasında..
P.s: yorumlardaki kelime doğrulamaları kaldırırsan iyi olur be admin, zaten yorum yazıp konuya müdahil olmayan yurdum milletinin yarım olan şevkinide kırma...

Selocan24 dedi ki...

:) ben ona hiç dikkat etmedim kaldırayım en iyisi..

ufooo dedi ki...

bugün galatasarayımız bizi hem antep'i yenerek hemde federasyonun saçma sapan kuralına karşı çıkıp gs logosunu fonta koyarak bizi çok mutlu etti.çok sağol aslanım galatasarayım..

ufooo dedi ki...

arkadaşlar farkettinizmi tffnin yayınlamış olduğu gs formalarında iki basamaklı rakamlarda rakamların arası birbirine çok yakındı ama maçta bunu düzeltmişler ve daha güzel olmuş..

ismail efe dedi ki...

resimlere biraz daha dikkatli bakarsanız fontların değişmediğini görürsünüz, sadece iç kenarlarına kontur geldiği için rakamlar daa ince ve naif gözükmekte.

Selocan24 dedi ki...

Abi nasıl değişmemiş yahu :). Yazı karakterinden bahsediyorsan evet yazı karakteri aynı fakat hem rengi hem görünüşü değişmiş. 2 resimdeki fonta aynı denir mi şimdi.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır