Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2009 Pazartesi

ESAS GALATASARAY FORMASI

Aslında bu yazıyı Istanbul 'un yazmasını çok isterdim, doğrusu da o olurdu zaten. Kendisi hakkında bir yazımda olacak ilerleyen zamanlarda, bu bloga katkısı benim yaptığımdan fazla. Her neyse fazla dağıtmadan esas konuya gelirsek; Mesele çok merak edilen gerçek renk ve şort meselesi, bu konu hakkında çok tartışıyoruz.

Öncelikle renklere değinelim;
"Vişneye çalan koyuca kırmızı ve turuncudan izler taşıyan tok bir sarı" Direkt olarak bize Ali Sami Bey'in anlatımıdır. Bu anlatımdan yola çıkarak az çok ilk renklerimizi tahmin edebiliyoruz. Şimdi Istanbul'un ve benim çok sevdiğim bir fotoğraf paylaşacağım. Bu fotoyu bana gönderdikten sonra özellikle dikkat etmemi istediği şey Fenerbahçe ile olan renk kıyaslaması, ben dikkat etmezdim Istanbul ufkumu açtı.


Resme bakacak olursak (büyük boyutludur); Benim bir alakam yok, az çok çevremden biliyorum. Fotoğraflara ilgisi olanlar, siyah beyaz fotolar çekenler özellikle, ton farklarını iyi anlarlar. Benim gibi anlamayanlarda bu resime bakıp yine de bir fikir yürütebilirler.

Şimdi en sonunda resme gelelim:). Resim bir Fenerbahçe maçından. Ebedi dostlar ! beraber güzelce fotoğraf çektirmişler. Hakikaten hoş fotoğraf ben çok beğeniyorum.

Önce sarıdan başlayalım. Fenerbahçenin sarısı ile bizimkinin farkını zaten biliyoruz. 2005 öncesi senelerde bu tonlar birbirlerine daha yakınlardı şimdiye kıyasla. Bu fotoğraftaki formalara bakacak olursak, sarıların ton farkı oldukça fazla. Bizimkisi FB'nin yanında oldukça koyu kalıyor tıpkı şimdiki gibi.

Lacivert ve Kırmızı arasındaki ton farkına bakalım; Fenerbahçenin lacivertinin koyuluğu bizim kırmızının yanına yaklaşamamış. Düşünün öyle bir kırmızı tonumuz varmış ki lacivertten koyu. Bu özelliği ile de kırmızının tonunu koyuluğunu biraz kavramış oluyoruz.

Bana işte Ali Sami Bey'in anlattığı tanıma uyan bir forma rengi gibi geldi bu formalardakiler. Yani şimdikiler gibi.

Şimdi Renklerin yerlerine bakalım;
Galatasaray esas parçalısı aslında uzun süredir yapılmıyor. Sebebi o tartıştığımız yer meselesinden çok sırtın da ayrıca zıt olması. Şöyle anlatayım; Şimdiki parçalı formalarda örneğin sol taraf ön kısım kırmızı ise arkası da kırmızıdır, fakat esas parçalıda kırmızı taraf formayı giyince üzerinize sol taraftadır yani sol ön kırmızıdır, sol tarafın sırt kısmı ise sarı renktedir (şimdikiler gibi aynı renk değil yani ön ve arkası). sol kol ön taraf sarı renktedir, arka tarafı ise kolun kırmızı renktir. Ayrıca sol yaka da sarıdır. Sağ ön taraf sarı renktir, sağ sırt bölgesi ise kırmızıdır. Sağ kol ön kısım kırmızıdır, sağ kol arka kısım ise sarıdır, ayrıca sağ yaka da kırmızıdır. Yani tam bir zıtlık vardır formanın her yerinde. Tamamen parçalı, tamamen zıt. O yüzden çok uzun süredir esas formayı göremedik.

Şort Meselesi;
Şort evet bir zevk meselesi. Kimileri beyazı sever, kimileri kırmızı, kimileri siyah olsun der sarı da çok giydik, parçalı şort bile giymişliğimiz var. Zevk ve sevme meselesini bir kenara bırakırsak esas şortumuz beyaz renktir. Resimde de görüldüğü gibi.

Çoraplar;
Çoraplar kırmızıdır bu sene beyaz şorta kırmızı çorap giyeceğiz. Geçen sene beyaz çorap kullanmıştık. Bunu düzeltmişler. Esasında çoraplar kırmızıdır

Ve en önemlisi Yakalıdır formamız. (ben V yakayı daha çok seviyorum fakat yakalıdır)

Sonuç olarak bu resimdeki forma Galatasaray'ın 1908 yılında çıkartmış olduğu esas formayla, ilk formayla birebirdir ve bizim gerçek formamız bu şekildedir. Yakalı, parçalı (arkası ve önü zıt parçalı) ve beyaz şortlu. Tonları şimdikiler gibi koyu. İşte esas formayı bu foto ile biraz daha kafamızda canlandırabiliyoruz. Beğenip beğenmemek ayrı mesele, örneğin ben Metin Oktay parçalısını daha çok severim bu ana formadan. Ama Galatasaray klasik forması denince bu formanın aklımıza gelmesi lazım gibi.

İlk Parçalı forma


Her görüşe açığız. Tabi ki çok tartışılacak bir konu. Lütfen yorum kısmında kendi düşüncelerinizi bizimle paylaşın.

2 yorum :

Sercan dedi ki...

Resim 1920lerdenmis.

Bu ara Selocan coraplari unuttun :)
Beyaz sortun altina kirmizi sort :)

Selocan dedi ki...

evet onu unuttum onu. kırmızı çorap bir de :D

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır