Bu Blogda Ara

27 Ağustos 2009 Perşembe

1989'DAN 1905'E EKSİK KALMIŞ RESİMLER

Bu bölümde 1989'dan 1905'e serisinde daha önce eklemediğim eksik kalmış formalarımızın resimlerini paylaşacağım. Bazı formaların tam yıllarını bilmiyorum bilen varsa paylaşsın bizimle.

1979 GALATASARAY FORMASI



1979 Yılında Puma formalar ile sahaya çıkmışız. Ben bilmiyordum. Fakat istanbul ve blog takipçilerinden cenk bana daha önceki sezonlarda Puma şort giydiğimizi söylemişti, demek o şortların üstleri de varmış. öğrenmiş olduk.

1977 GALATASARAY FORMASI


Aslında bu forma bilindik klasik Metin Oktay forması. Fakat reklamı farklı. o zamanlar Volvo reklam ile sahaya çıkmışız. Bu da diğer resim dizisi için güzel bir foto oldu. Muhtemelen verilmiş ilk reklamlardan.

SARI LACİVERT FORMA


Bu formanın hikayesini daha önce 2 başlık açarak paylaşmıştık bkz: GALATASARAY ve SARI LACİVERT FORMA !!! ve GALATASARAY ve SARI LACİVERT FORMA !!! #2. Galatasaray'ın meşhur sarı lacivert forması. 71 ile 74 yılları arasında bir ankaragücü maçında giyilmiş olması lazım.

60'LARIN SONU 70'LERİN BAŞI


O dönemdeki klasik Metin Oktay parçalı formamız ve yine klasik geniş yakalı çubuklu formamız.

1969 GALATASARAY


1955- 56 GALATASARAY


Bu formadan da bahsetmiştik kendi yılları arasındaki resim dizisinde. 1955 yıllarında giyilmiş olması lazım. Muhtemelen Metin Oktay'ın Galatasaray'daki ilk senesi.

1931-1932 GALATASARAY



Seri bitti. Bu eşsiz arşivi bizimle paylaşan Sercan Sevinç'e çok teşekkür ederim. Onun sayesinde pek çok insan müthiş bir arşive kavuştu. Bir şeylere öncü olabildiysek ne mutlu bize. Galatasaray formalarının bu kadar kapsamlı resimleri olan bir arşive ben daha önce rastlamamıştım. Bundan sonra bu resimler alır başını gider internette, pek çok insan Galatasaray formalarının tarihini resimleri ile öğrenmiş olur. Bu blogu açtığım zaman internette aradığımda çok az kaynak ve resime ulaşabilmiştim ne yazık ki. Hele ki eski yıllar çok sıkıntılıydı. Sercan'ın muhteşem katkısı sayesinde umarım bu tür tarihi resimlerin olduğu bloglar çoğalır sadece Galatasaray değil diğer takımlarında bu tip arşivlerine ulaşabiliriz.

Son olarak dün de yazdığım gibi. Size kolaylık olması açısından bugün veya yarın 1989'dan 1905'e resim dizisindeki bütün formaları 10'ar yıllara bölerek sağ taraftaki sarı kolona koyacağım. Böylelikle isteyen istediği yıla tıklayıp istediği formamıza ulaşabilecek. Blog içinde kaybolmayın bir kolaylık olsun.

13 yorum :

armAsıgı dedi ki...

Emeği geçenlere çok teşekkürler harika bir arşiv olacak.Ben yazıcıdan çıkarıp bir dosya haline getiririm muhtemelen.

adozzi21 dedi ki...

bunun yeri burası değil ama görmen gerektiğini düşünüyorum..

http://www.sahibinden.com/dunyada_tek!_1962-63_metin_oktay_imzali_forma-92WQQaXQQ15374330WQQpXQQdisplayitem&keyword=metin%20oktay

Selocan dedi ki...

Biliyorum kaçırır mıyım :) Ama o kadar param yok :) İleri de piyango vurursa düşünebilirim.

O formaya geçen ay

http://galatasarayformalari.blogspot.com/2009/07/kralin-formasini-da-sattilar.html

başlığında değinmiştim.

Adsız dedi ki...

Galatasaray formasının her türlüsü güzeldir.HA eski ha yeni hiç farketmez

Selocan dedi ki...

Selam plesk o muhteşem site sana mı ait biz geçen aylarda başlık açıp tanıtmıştık

http://galatasarayformalari.blogspot.com/2009/07/muhtesem-bir-site-tube1905.html

Yukarıdaki başlıktan görebilirsin

adozzi21 dedi ki...

nasıl görmemişim anlamadım :)

o kadar paran olsa blog değil müze açardın zaten :)

Selocan dedi ki...

Abi aslında acaip karşıyım ben böyle uçuk fiyatlı forma satılmasına. Fakat buna pek bir şey de söyleyemiyorum Yani Metin Oktay'ın forması sonuçta. Ben Hakan Ünsal'ın formasına 10bin Lira istendiğini de gördüm :) Klasik denip hepatu formalarına 2000 isteyeni de. Yani hiçbir forma o kadar etmez etmemeli. Ama bu Metin Oktay ulaşmak o kadar kolay olmamalı :)

ayanux dedi ki...

bu fırsatçılıktan başka bir şey değildir.

ayanux dedi ki...

ajarket te umbro forma puma şort olan bır resim mevcuttu mesela.

b.p. dedi ki...

Kırmızı puma formayı Kemal Sunal'ın Gol kralı filminde gördüm. Beşiktaş Galatasaray maçı vardı filmde. Hatta beşiktaş da aynı formanını siyah beyazını (UFO reklamlı) giyiyordu ama puma amblemi yoktu onda.
Filmin dvd veya divxi falan varsa daha net fotoğraflar edinilebilir.
Anlamadığım şey niye formada kulüp arması bulunmuyor?

Selocan dedi ki...

muhtemelen 1-2 macta giyildi forma. Yani sezon icinde genel olarak kullandigimiz bir forma oldugunu dusunmuyorum. Arma o yuzden gecici formaya konmamis olabilir. Bu arada bir bilgi vereyim b.p. ilgini cekecektir ben cok sasirmistim ogrendigimde konusu acilmisken soyleyeyim. Fenerbahce 88 yilina kadar hicbir formasina arma koymamisti. Yani kurulusundan itibaren 80 sene boyunca hicbir formasinda arma kullanmamis. Duydugumda cok garipsedim oldukca ilginc. Ilk olarak 88-89 sezonunda arma dikilmis formaya.

b.p. dedi ki...

Formaların armasız olması benimde dikkatimi çekmişti. Ama 88e kadar hiç bir zaman kullanılmadığını bilmiyordum.
70lerden önce çoğu avrupa takımı da armasız forma kullanıyordu. Hatta Celtic 68'de şampiyon kulüpler kupasını aldığında ne arma ne de forma numarası vardı formada. Halbuki Galatasaray'ın 50lerdeki formalarında bile arma var.
Formaya reklam alıp arma dikmemek saçmalık ama. Göğüsünde kocaman PE RE JA yazan sarı formalarla oynamışız bi dönem düşünsene.
Şu tarz bi çözüm daha iyimiş
http://www.turkfutbolu.net/tarih/images/kadro/kadro_1980/fb1980-1981kadro.jpg

Selocan dedi ki...

Gönderdiğin forma da Puma marka :) demek ki bir dönem 3 takımda Puma giymiş. 79 ile 81 arası. Ben yeni bir resim buldum 80-81 sezonumuz onda da Puma kullanmışız.

Bu arada çözüm ilginç ve güzel de nedeni ne acaba arma dikmekten daha kolay mı ki ?

Bizim 1926 yılında çekilmiş bir fotomuz var onda da 1-2 futbolcu galatasaray logosu dikmiş formalara ama o dönemden sonra dediğin gibi uzunca bir süre biz de kullanmamışız 50lere kadar.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır