Bu Blogda Ara

2 Ekim 2009 Cuma

ARKASI DÜZ AVRUPA PARÇALILARI

Daha önce bahsettik, UEFA'nın kuralları gereği sırttaki isim ve numaraların net gözükmesi için isim ve numaraların yazıldığı bölgenin düz ve tek renk olması lazım. Bunun UEFA'da belli bir ölçüsü var. Yani tamamen düz yapmanıza gerek yok arka tarafı. Fakat Galatasaray son birkaç senedir ortada kare bir düz bölge yapmak yerine sırtı tamamen düz yapıyor ki bence çok daha güzel gözüküyor. Geçen sene ve bu sene arkası düz formalar oldukça dikkatimizi çekiyor fakat sadece bu 2 senede kullanılmadı bu formalar. İşte bir kaç resimle arkası düz formalarımız.

2009-2010 Sezonu Avrupa Arkası Düz Parçalı Forma




2008-2009 Sezonu Avrupa Arkası Düz Parçalı Forma





2007-2008 Sezonu Avrupa Arkası Düz Parçalı Forma



2005-2006 Sezonu Avrupa Arkası Düz Parçalı Forma


Bu 05-06 Avrupa Parçalısı forması işte yukarıda bahsettiğimiz tamamen düz sırt yerine, UEFA kriterlerine uygun isim ve numaranın düz kare bir zemin üzerine yazılması şekline yapılmış. Oynandığı maçı ise hatırlamaya gerek yok :).
UEFA'nın isim ve numara Kuralları
Dikkat etmişsinizdir 2006-2007 sezonunu atladım. Neden atladım açıklayayım. O sezon bir saçmalık olduğu ve 2 tane Home formamız olduğu için, bir Parçalı bir Çubuklu yaptıkları için ve Çubuklu formanın isim numara kısmı zaten düz zemin olduğu için Parçalı formamızda bir değişikliğe gerek duymamışlardı ve o sezon Avrupa maçlarına Çubuklu forma ile çıkmıştık. Bu çubuklunun arkası Ligde de zaten düzdü.

7 yorum :

müşkülpesent dedi ki...

kişisel favorim 2007-2008 avrupa forması. sarı numara çok yakışıyor keşke ligde de öyle giyilebilse

ismail efe dedi ki...

umarım fotolarda kırmızı zemin üzerine sarı renkli numaraların nasıl durduğunu herkes bir kere daha görmüştür.
kahrolası beyaz kullanma hastalığı formaların güzelliğini örtüyor diyip 2005-2006 sezonundaki parçalı arkasının tamamen düz sırttan daha güzel durduğunu söylemek isterim
saygılarımla

Selocan24 dedi ki...

07-08 konusunda ben de katılıyorum Sarı font ayrı bir güzel duruyor. Resimlerde de çok şık çıkmış.

ahmetcan_48 dedi ki...

Peki selocan, abi şimdi şunu sorucam sana. 2001-2002 sezonunda şampiyonlar liginde liverpoola karşı oynaığımız maçta o seonki parçalı formayı giymiştik ve arkası da düz değil parçalı idi sonra da 2003-2004te de Juventusa karşı Şam. Li.de oynadığımız maçlarda yine parçalı forma giymiştik ve o parçalının da arkası düze değildi aynen ligde kullandığımız gibiydi. Bu bahsettiğim sezonlar da UEFA neden bu formalara karışmadı yani arkası da parçalı olan formalara izin verdi?

b.p. dedi ki...

@ahmetcan_48
Uefa'nın bu kuralı 2005'ten beri geçerli.
2003-04 sezonu parçalısında da uefa sarı numaralara izin vermemiş, beyaz basılmıştı. Sarı, kırmızı, siyah, beyaz baya karışık bi forma olmuştu o yüzden.

Ercan Güney dedi ki...

Aslında o kural yıllara göre değişiklik gösterebiliyor. Örneğin bu yıl milan, inter, barca vs.. gibi takımlar çubuklu formaları aynen giydiler. Gerekçe ise her iki renkte koyu olunca açık renk font ayırt edici özelliğini koruyor.

metty dedi ki...

alatasaray avrupada giydiği parçalıların arkasının tamamen tek renk olası yıllardan beri gelen birşey kardeşlerim o zaman lar fontlar pek bol olmadığından sadece tekrenk yapılıyordu sonrlarıda gelenek halini almaya başladı dikkat ederseniz eski avrupa maçlarında parçalı formaya dediğim gibi

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır