Bu Blogda Ara

18 Ekim 2009 Pazar

88-89 SEZONU FORMASI 90-91'DE


Ben açık konuşmak gerekirse 90-91 sezonunda 2 tane farklı forma giydiğimizi düşünüyordum (parçalı ve çubuklu). Daha sonraları karşıma sürekli yeni forma çıkınca her sezondan, artık hiçbir senenin garantisi olmadığını ve hep yeni sürprizlerle karşılaşabileceğimi anladım. 90-91 senesi bu sürprizlerle dolup taşıyor tek tek bütün maçları inceleyince. Milliyet'in arşivlerine bakınca, her hafta maçlarını inceleyince çok farklı formalara denk gelebiliyorsunuz. Bazen bu formalar tek maçlık sürpriz formalar oluyor, bazen de başka sezonlarda giyilmiş formalar oluyor.


İşte bu sarı forma da başka sezondan tanıdığımız bir forma. 88-89 yılı için yapılmış bu formayı 90-91 sezonunda tek maç da olsa giymişiz. Bu kadar değişime ve istikrarsızlığa ne sebep oluyormuş çok merak ediyorum. Yani o sezon benim bildiğim bir parçalı bir çubuklu forma vardı. Fakat karşıma 2 sarı ve bir kırmızı forma çıkıverdi birden. Bu formalar genelde tek maçlık formalar. Anlamadığım konu; Aşağıdaki 2 başlıkta bahsettiğim sarı formamız hali hazırda varken neden 88-89 için yapılmış bir sarı formayı tekrar giymişiz. Sebep neydi acaba. Belki şimdi yakaladığımız istikrarı o zaman için düşünmek saçma birşey ama garipsedim işte. Aynı durum 91-92 sezonu için de geçerli ve o çok daha değişik ve ilginç bir durum. Bir ara ona da değineceğim. Bir de ufak bir bilgi daha; 90-91 Sezonun'un sonlarına doğru 87-90 arası giydiğimiz ters parçalı ve 88-90 arası giydiğmiz çubuklu formadan da giymişiz. Yani toplam o sene 2 parçalı, 2 çubuklu, 2 sarı ve bir kırmızı ile 7 forma oluyor. Ben yazının başında da söyledim 2 forma diye biliyordum önceleri :)

1989 Yılındaki Steaua maçı. Rakip Genç Hagi :)

Bu arada maçın tarihi 10-12-1990. Gaziantep ile oynadığımız maçı 1-0 Büyük Metin'in golüyle kazanmışız.

Resim Kaynak: Milliyet Arşiv

1 yorum :

Yıldırım dedi ki...

selam. o dönemde formalar bu yıllardaki gibi bi devrede giyilip çıkarılan ve dağıtılan şekilde diildi :) eğer işleyişi ve mantığı çözerseniz bunlara şaşırmazsınız diye düşünüyorum. Günümüzde firmalar hem ücretsiz forma temin ediyor hem de üstüne para ödüyor.
o yıllarda ise bi takım forma verilirdi, o formalar değişerek sezon boyunca yıkanıp tekrar giyilirdi. Eğer sezon boyunca giyilen formalar bikaç maçta giyilmiş ve sezon bitmişse takımın malzemecisi tarafından depoya kaldırılır, önümüzdeki sezonda ihtiyaç olursa (renkler karışması vs. durumlarda) depodan tekrar çıkardı. Bu yüzden o yıllarda bu seneki forma şeklimiz bu, başka giyilmez diye bir durum söz konusu olmadığı için formalar 5-6 sezon geçse dahi tekrar giyilebiliyordu.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır