Bu Blogda Ara

9 Ekim 2009 Cuma

BOLOGNA 100.YIL ANI FORMASI



Bologna'yı ve resimdeki adamı çok severim fakat konumuz bu değil. Bologna da tıpkı bizim 1908 serisi formamız gibi bir anı forması tasarlamış. 100. yıllarına özel ve 1909 yılındaki ilk formaları örnek alınarak yapılmış forma tıpkı bizim 1908 serisi formamız gibi Limited Edition. Belirledikleri sayı da 1909. Formayı incelediğimizde; Onların da ilk formaları tıpkı bizimki gibi parçalı ve tıpkı bizimki gibi tam parçalı; Yani kollar, yakalar, sırt-göğüs tamamen parçalı. Benzerlik bununla bitmiyor; Şortları da tıpkı bizim ki gibi beyaz renk ve çorapları da tıpkı bizim ki gibi renklerinden koyu olan kullanılarak yapılmış. Gerçekten lacivert yerine sarı konsa tıpkı bizim ilk formamız. (Cebi saymıyorum ne gerek varsa)


Formayı inceleyemedim doğal olarak fakat resimlerden gördüğüm kadarı ile kullanılan kumaş bizdeki gibi değil. Ya parlak kaliteli bir kumaş kullanılmış ya da forma kumaşı ile yapılmış. Yakından görmeden bir şey diyemeyeceğim. Fakat şunu söyeleyebilirim bizim ki gibi gömlek veya uzun kollu tişört görüntüsü vermiyor, daha bir forma gibi duruyor. He tabi bu ne kadar doğru, sonuçta o yıllarda forma kumaşı olmadığından standart gömleklerden veya bildiğimiz kumaşlardan yapılıyordu formalar.




Fakat yine de ben bu Bologna örneğini görünce kendi düşüncemi belirtmek isterim. Bizim 1908 serisi formamızın biraz daha formaya benzer yapılmasını tercih ederdim tıpkı Bologna gibi. Yani 1908 serisi formamızı koleksiyonuma dahi katmadığım anı formalarımın yerine, koleksiyonumun değerli bir bölümü olan Özel formalarım bölümüne katabileceğim bir forma olmasını dilerdim. Tabi bu adamların benim koleksiyonuma göre iş yapacak halleri yok fakat bu formanın daha özel olmasını isterdim. Hatta takımızın da en azından bir maça bu formayla çıkmasını isterdim (Tabi adam gibi forma olarak tasarlanmış haliyle). Örneğin Manchester United uçak kazasında kaybettikleri futbolcularının 50. yılı anısına geçtiğimiz yıllarda sadece 1 maça 50 sene önceki formaları ile çıkmışlardı. Ya da bir anı forması değil fakat yine bir Limited Edition örneği olarak Barcelona'nın Mes yazılı ve sadece tek maç giyilen sonra da sınırlı sayıda satışa sunulan forması gibi bir pazarlama tekniği ve daha özenli bir şekilde bir özel forma tasarlanabilirdi. Bu sayede çıkalı yıl olmasına rağmen hala satışı süren ve sadece 1908 adet satılan Limited Edition !!! 1908 serisi formamız storelarda bitmiş olabilirdi.





Bu arada belirteyim tasarım olarak 1908 serisi formamız gerçekten mükemmel, fakat buna forma demek içimden gelmediği ve daha çok formaya benzemesini istediğim için biraz tepkiliyim. Yoksa tasarım oldukça şık (birkaç kötü özelliği var örneğin sarı ile kırmızının yeri tartışılır fakat 1908 yılında da bu tam oturmamıştı bazı futbolcuların kırmızı-sarı formaları varken bazıları sarı-kırmızı formalara sahipti aynı maçta, diğer bir kötü özelliği yakalarının da parçalı olması lazım bunu atlamışlar). Zaten bir dünya para veriyorsun. Bologna sağ olsun bir yaramı daha deşti :)

3 yorum :

L dedi ki...

abi o diil de heriflerin bu seneki yeşil awayi çok iyi.

yusufgs dedi ki...

ben yeşil awayi pek beyenmedim.Forma ve renk olarak güzelde Milanın 2005 yılıdı galiba kaleci formasına benzıyoç

L dedi ki...

evet aynen. ama pek kullanılmayan bir renk olması açısından ben beğendim. sahada ilginç duruyor.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır