Bu Blogda Ara

21 Ekim 2009 Çarşamba

NEUCHATEL'DEN DE ÖNCE ! 1987-1988 BEYAZ FORMA

Dün calibra'nın ayağının tozuyla resmini koyduğu ve beni büyük şoka uğrattığı beyaz 95-96 sezonu formasını henüz yeni sindirebilmişken yeni bir şok daha yaşadım bu sabah.

Galatasaray 1970'lerin başından beri beyaz formayı dönem dönem maçlarına giyiyor. Belki daha da eski vardır da, benim bildiğim beyaz forma miladı 70'lerin başı (Edit: 60'ların sonundan beri düzeltelim). Efsane UEFA zaferinden önce beyaz formaları oldukça seyrek giyerdik. Şimdi nasıl away formamız beyaz kabul ediliyorsa, o dönemler away hakkımızı düz kırmızı veya düz sarıdan yana kullanıyorduk. İşte arasıra birkaç sezon da beyaz forma yapılıyordu. Bazı beyaz formalar ise dünkü olay gibi çok eski olmasa bile hatırlanmıyor, biri çıkıp koymasa bilinmiyordu. Yani 1995-96 sezonu o kadar da eski bir sezon değil, fakat yine de tek maç giyilen beyaz formamızı ben bu kadar zamandır forma araştırıyorum ilk defa görüyorum, calibra sağolsun.

İLK BEYAZ FORMALARDAN

Bilinmeyen formaların yanı sıra aslında beyaz formaların günyüzüne çıktığı, herkesin dikkatini çeken bir forma haline geldiği ilk maç tabi ki Neuchatel maçıdır. O meşhur formanın tanınmasının en büyük sebebi o maçta kazanılan tarihi zaferdir. İşte şimdi esas konuya bağlayayım yazıyı;

NEUCHATEL EFSANESİ

1987-1988 sezonu PSV ile oynanan Şampiyon Kulüpler Kupası ilk tur karşılaşmaları. Galatasaray ilk maç için PSV'ye konuk oluyor. İşte o maç giyilen forma ise neredeyse kimsenin bilmediği bir forma. O maça Galatasaray düz beyaz bir forma ile çıkıyor. Maçı 3-0 kaybediyoruz ve yurda dönüyoruz. AliSamiYen'de oynanan maçı 2-0 kazanıyoruz fakat bu bir üst tura çıkmaya yetmiyor. Eleniyoruz.

1987 PSV MAÇINDA GİYİLEN BEYAZ FORMA

Şimdi tam tersini düşünelim. Dışarıda oynanan maçı 2-0 kaybettiğimizi, ASY'deki maçı 3-0 kazanıp tur atladığımızı düşünelim. Bu ASY'de oynanan maçta da beyaz formayı giydiğimizi düşünün. O zaman Neuchatel'den bir sezon önce beyaz forma efsanesini yaratmış olacaktık. Fakat gerek kaybetmemiz, gerek maçın Hollanda'da oynanıyor olması, gerekse elenmemiz bu formayı tarihe gömmüş, biz de beyaz forma efsanesi için bir sezon daha beklemek zorunda kalmışız :). Bu arada bizi yenen PSV noldu derseniz; O sezon şampiyon kulüpler kupasını kazanan takım PSV oluyor ve bütün kupa boyunca onu yenen tek takım kim derseniz, tabi ki Galatasaray.

1987 PSV MAÇINDA GİYİLEN BEYAZ FORMA

Galatasaray Avrupa maçlarıyla özdeşleşmiş beyaz formasını gördüğünüz üzere uzun süredir kullanıyor. Xamax, Sion ve Arsenal zaferlerinde hep bu forma vardı ayrıca hüzün yaşadığımız ve bu sebeple hiç hatırlamadığımız maçlarda da bu formaları giymişiz görüldüğü üzere. Yani beyaz forma bizim için çok önemli bir forma. Bu sezon bu kadar kötü bir beyaz forma yapıldığına inanamıyorum. Hele eski efsanelerin yanında oldukça sönük kalıyor 09-10 sezonu beyaz forması.


Formayı biraz inceleyecek olursak; 89-90 sezonu için yapılan sarı forma ile aynı kalıba sahip gibi duruyor. Yakadaki sarı kırmızı şeritler ve kollardaki kırmızı çizgiler hariç, beyaz dışında başka hiçbir renk formanın hiçbir yerinde bulunmuyor. Çok sade, sade olduğu kadar da güzel.

1987 PSV MAÇINDA GİYİLEN BEYAZ FORMA

1989-90 SEZONU SARI AWAY FORMA

1987 PSV Maçında giyilen beyaz forma işte yukarıdaki sarı formayla aynı kalıp. Beyaz formanın resimleri net olmadığı ve kalıbı tam göremeyenler için bu sarı yardımcı olacaktır.

Resim Kaynak: Milliyet Arşiv

11 yorum :

müşkülpesent dedi ki...

psv nin sağ beki 2 numara o zamanlar sırtta isim yazmadığı için tribünlerden 2 numara 2 numaraaa diye bayağı bir küfür yemiştir daha sonra o iki numara galatasaraya psv nin başında bir kere daha sami yen'de boyun eğdi ama 2006 yılının mayıs ayında da efsanevi şampiyonluğu kazandığımzda başımızdaydı 2 numara yani gerets.

Selocan24 dedi ki...

Oo güzelmiş :) Teşekkür ederiz bu güzel bilgi için.

ahmetcan_48 dedi ki...

Selocan kardeşim yine harika işler çıkarıyosun. Bu arada sitenin yeni teması da çok iyi olmuş. Ben de yeni bir blog açtım onla uğraşıyorum ondan bu aralar senin bloğa da fazla bakamadım. Bu arada benim yeni bloğu da izlemeye almışsın, hoşgeldin kardeşim bloğuma da şeref verdin.

Selocan24 dedi ki...

Sağolasın ustam ekip de çok sağlam ama, ben de onlara teşekkür ediyorum. Temayı da zaten Lappappa ekibi hazırladı. calibra da çok büyük isimdir galatasaray ve formalar konusunda. Güzel bir ekiple yeni temamızla uğraşıyoruz işte. Siz de beğeniyorsanız ne mutlu bize.

Aldım abi kaçar mı. İtalya'da forza Juve !

ahmetcan_48 dedi ki...

Eyvallah abi Cimbom ve Juve :)

ahmetcan_48 dedi ki...

Abi bu arada şu son yayınladığın 1995-1996da İstanbul maçında giyilmiş olan beyaz forma ne kadar harikaymış ya. Valla açık söyliyim şu 90ların formaları kadar güzeli gelmedi ya hayranlığın gün geçtikçe daha da artıyor. İnşallah o formayı da koleksiyonuna eklersin.

Selocan24 dedi ki...

Onu calibra yazdı :) zaten senin sevdiğin sezonları hep calibra yayınlayacak. 95-96, 96-97 onda. Umarım katarız tabi koleksiyona. Ama tek maç giymiş takım nereden bulacaksak.

ahmetcan_48 dedi ki...

Abi eyvallah. Valla ne biliyim ya baksana ne kadar da güzel duruyor ve yaka kısmı ile tam bir renk kominasyonu uyumu sağlanmış. Keşke daha çok maçta giyilseymiş.

calibra dedi ki...

İnanılmaz ya, şoktayım!

eline sağlık Alican.

Umarız ki canlı görme şansına erişiriz bu formayı :)

sercangs dedi ki...

1909-1910 Istanbul Lig Sampiyon takim fotosunda bir oyuncuda beyaz forma var :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Galatasaray_SK_1909-1910.jpg

Kaleci olamaz, cünkü kaleci ayakta duran beyaz süveterli Ahmet Robenson.

Metin Oktay zamanindada beyaz forma vardi
http://4.bp.blogspot.com/_ouuuojZNI6c/Skn7uDL4CPI/AAAAAAAAA_Q/KUE9Y202ypM/s1600-h/b_1.jpg

Bu hemde baska tasarim. GS sitesinde 18.12.1960 haberinde vermislerdi bu resmi, ama Metin Oktay pek genc gözükmiyor.
http://2.bp.blogspot.com/_ouuuojZNI6c/Speqe6A9WhI/AAAAAAAAB5w/6WsVkE7hzOA/s1600-h/metin_oktay_b18.12.1960.jpg

Selocan24 dedi ki...

@sercangs

doğrusun ustam zaten linkini koyduğun fotoları da bizzat ben koymuştum atlamışım durumu teşekkür ederim..

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır