Bu Blogda Ara

12 Ekim 2009 Pazartesi

SARI FORMA VE 4th KÜLTÜRÜ ÜZERİNE


Yazıya Lappapzade kızma diyerek başlamak istiyorum. Armanın Peşindeyiz ! blogunda ve çeşitli forumlarda konuşulan bir konu bu. Biz de, daha henüz yeni sezon formalarımız çıkmadan çokça yazmıştık isteklerimizi (isteklerimi daha doğrusu). En son resmi maçlarda 1996-1997 sezonunda giyildi sarı forma ve bundan sonra bir daha hiç kullanılmadı. Sarı renk bizim üvey evladımız gibi görüldü ve formalarda ağırlıklı renk olma gibi bir durumu hiç olmadı o tarihten bu yana.

SON MOHİKAN
Şimdi az çok formalardan anlayan ve nasıl olması gerektiğini yine az çok bilmeye çalışan biri olarak kendi düşüncemi yazmak isterim. Bir takımın 4 tane forması olmasına karşıyım. Bir takımın bir Home, bir Away, bir de 3rd forması olması lazım ve bu yeterlidir. Biraz daha özelleştirirsek ve Galatasaray için konuşursak; Home forması mutlaka ve mutlaka parçalı, Away formasının da bana göre beyaz olması doğrudur. Ayrıca 3rd formanın tamamen farklı bir renk olması da doğrudur ve dünyada, büyük takımlarda sıkça gördüğümüz bir durumdur bu. Galatasaray bu sisteme geçerek hem kalitesini konuşturdu, hem de ekonomik olarak kendine yarar sağladı son 2 yıldır.

E peki madem Galatasaray doğru olanı yapıyor, neden kendi renklerimizin tekini kullanarak bir away ve 3rd yaratmaya çok karşı çıkan Lappapzade bana kızsın ? Yani kısacası, neden sarı formaya sempatim var ve kullanılmasını istiyorum ? Cevap vereyim;

Son olarak sarı formayı resmi maçlarda 96-97 sezonunda görmüştük. Bu sezondan önce de sıkça kullanılan bir formaydı ki, zaten o seneler mantık "parçalı home, sarı away ve kırmızı 3rd" şeklindeydi. Peki 96-97 yılından bu yana (96-97'yi saymıyorum) kaç tane kırmızı forma giydik ? Tam 7 kere ! Ayrıca bu sene Ocak ayında bir kırmızı forma daha gündemde, onu da sayarsak 12 yılda 8. kırmızı formamızı giymiş olacağız. Bu 8 formanın sadece 2 tanesi (00-01 Adidas ve Lotto dönemi) bir sezonda 3 forma çıkarttığımız için 3rd forma olma şerefine erişmiş. Geri kalan 6 forma için, o sezonlar 4 veya daha fazla forma çıkartmışız ve bu formalar 4th veya 4th başka forma olduğu için 3rd olmuşlar. Şimdi anlamışsınızdır sarı forma sempatimi. Ezilen tarafın yanında olmak :).

Galatasaray bu sene doğruyu yaptı (mıştı) ve sezona dünya standartlarında bir forma kültürü ile girdi. Bana göre; Sarı Kırmızı Parçalı formamız varken ve Xamax + Sion + UEFA Arsenal Finali gibi efsane maçlara beyaz forma ile çıkıp onu Away bellemişken ki çok doğru, 90'ların başı ve ortaları gibi, ayrıca çok düz bir mantık olarak gördüğüm "düz sarı away, düz kırmızı da 3rd olsun" mantığına karşıyım. Fakat şunca senedir saçma 4th formalar illa ki çıkıyor. Yani 3 tane forma neyimize yetmiyor da illa ki her sene 4, hatta bazı seneler 5-6 forma çıkarıyoruz ? Bu sene lige 3 forma ile başladık mesela, ne eksiğini gördük ? (eksiğini görmememizin en büyük sebebi işte bu doğru olan aykırı renk 3rd forma geleneğidir). Fakat ne yapalım demekki 3 forma hala yetmiyor ve bir 4th çıkıyor sonuçta.

Benim düşüncem ve isteğim işte bu zorunlu durumda devreye giriyor; Bu çıkmaya mahkum 4th forma ile alakalı yani. Madem çıkacak, bari 12 senedir hasret kaldığımız Sarı forma çıksın. 12 senede 7 kere gördüğümüz takımımızın renklerindeki öz evladını ! Ocak ayında bir kez daha görmeyelim. Ya da bu sezonu unutalım ona da razıyım ve gelecek sezon yine her nedense çıkmak zorunda olan 4th formamız Sarı renk olsun. Ya da ne bileyim mesela 06-07 sezonunda 2 tane Home (bir parçalı, bir çubuklu) yapmasaydık da çubuklu yerine sarı yapsaydık.

Hem eskilere bakıldığı zaman düz kırmızı formamızı mı hatırlıyorsunuz yoksa 90'ların başı ve ortalarında Avrupa maçlarında sürekli kullandığımız, Barcelona ve Manchester gibi efsane maçlara çıktığımız Sarı formamızı mı hatırlıyorsunuz gerilere gidince ? Hangisi size nostaljiyi ve efsane maçları hatırlatıyor, Sarı mı Kırmızı mı ? Açıkçası bana, 90'larda kırmızı hiçbir şey hatırlatmıyor fakat Sarı forma beni gururlandırıyor. Yani bana göre asıl torpili sarının görmesi gerekirken bir kenara atılmış, "eskilerin kahramanı" yok sayılmış 10 yılı aşkın süredir. Şu aşağıdaki formaları kim hatırlamaz, kim sevmez ki ?



İşte Sarı forma hakkında tamamen kendi görüşlerim bunlardır. Tabi ki her 2 rengimizi de eşit seviyoruz ve 2 rengimizi ayrı sevenleri birbirine düşürmek istemem. Fakat iş formaya gelince kırmızı baya bir torpilli. Kısacası ben 4th formaya ve takımımızın renklerinin ayrı ayrı, düz bir şekilde kullanılmasına karşıyım, fakat illa ki bu yapılmak zorundaysa 12 yılda 7 kere yapılan kırmızı değil de sarı kullanılsın. Forumları, blogları takip ediyoruz, dikkate alıyoruz diyen yöneticilerimiz de lütfen bu isteğe artık bir kulak versin.

Bu arada o kadar yazık 96-97, 12 yıl, şu bu diye. E peki 02-03'teki Altın forma ne iş derseniz. Dedim ya yukarıda kendi fikrim diye, işte bu Altın forma da fasulye bana göre, onu hiçbir zaman sarı olarak görmedim. Gören var mı ?


Bu konuyu bir kez daha gündeme taşıyan Armanın Peşindeyiz ! 'e (Haber için buraya), forumlara ve bana bu konu hakkında mail gönderip, bu konu hakkında yazmamı sağlayan Güven Gider Bey'e teşekkür ederiz.

11 yorum :

EN BÜYÜK CEYLANCI dedi ki...

hocam acikcasi bu sezon cok umutluydum ´sari formadan´ ama yine bizi yanilttilar tipki önceki yillarda oldugu gibi,oysaki ne moru bekledik nede portakal renkli formalari.ben acikcasi her ikisinde karsi idim vede isin dige ryanindan bakarsak maddi olarak evet tavan yapti.
ama hic alakasi olmyan renkleri kullanip olmasi gereken,formlara hasret ,gider olduk,
gectimiz yillarda -4 cesit forma cikti bu kezde piyasaya siyah forma cikti
acik ve net söyliyeyim
.gerek 2004-2005-deki -05-06- -06-07 -2007-2008- yilalarinaki formalar yani bizim rengimiz olmayan formalr beni asti,yani siyah renkle birlikte bi takimin kullandigi renk
4 farkli oldu
sari-kirmizi-beyaz-siyah-yedek renkler yok heaspda
benim hep kafamdaki renk konusun söyle idi
1-sari kirmizi parcali
2-sari
3-kirmizi
4-ve beyaz formalar

en derin saygilarimla.......

L dedi ki...

1. @en büyük ceylancı:
hocam mor bekleniyodu bea. vardı yani az-çok biliniyodu.

2. abi öyle bi yazmışsın ki, millet yazıyı okuduktan sonra "ne menem adammış bu lappap" diycek kesin:)

3. sarının üvey evlat gibi görünmesinin sebebi, bizim diğer rengimizin kırmızı olması, yani bayrak renklerinden biri. eğer bu -atıyorum- siyah olsaydı, aynı 12 yıllık dönemde sarı forma da yapılırdı.

4. abi bin kere yazdım yine yazayım:benim tutumum "bence"lik bir şey değil. kriter bu, ben de bu doğrultuta yapılmasının doğru olduğunu söylüyorum. kişisel sempatilerden öte şeyler bunlar. ama halen daha binlerce kişi "bence çubuklu giyelim abi!" diyebiliyor.

5. tamam yapılmasın, yapılmaması gerek filan ama, her sene de bu seneki gibi doğru iş yapılmıyor ki zaten. alışığız yani. bi sene de sarı olsun. hem yeni sarı daha koyu olduğu için değişik bir tecrübe olur, olsun yani naapalım:)

6. @en büyük ceylancı:

alakası olmayan renkler mi?
bir şey diyemiyorum valla ben...

Adsız dedi ki...

Şorta reklam geliyor.
Yorumlarını bekliyoruz.

bonedriven dedi ki...

wallahi anlamıyorum bu sarı forma ısrarını taraftarda. dümdüz sarı forma ezeli rakibin sembolü olan hayvanı hatırlatacaktır illa ki. bir de sarı forma alıp altına kot çeken denyolar illa ki olacaktır. forma rengi için çok pasif hem, alev alev kırmızı varken.

Cem Kalay dedi ki...

Sarı formaya bende rakip takım rengi denmesini anlamıyorum. İki takımında belki tek ortak noktası sarı. Sonuçta iki takımda isterse düz sarı yapabilir ama Fenerbahçe'nin son yıllarda düz sarı yaptığını ben görmedim, hatırlamıyorum varsa ne zaman çıkarttıklarına dahil bilgilendirsin biri beni.

Her sezon ard arda çıkartsalar sarı formayı, tamam taklit etmeyelim derimde adamlar en son ne zaman çıkarttıda biz bu kadar tepki veriyoruz sarıya anlamadım.

Bunada bi değinirsen iyi olur bence, sarı formanın fb forması olmadığına.

Ayrıca en baştaki forma çıkarsa seve seve alırım, altınada kotumu çekerim!

Bende 4 forma konusunda seninle aynı fikirdeyim. Fazla oluyor ve bu sene mor ile kırmızının kalıbı aynı. Yani mor forma alan bir kişinin aşırı bir sempatisi yoksa düz kırmızıya bence çok satmaz diye düşünüyorum. Tarzları çok benzer çünkü.

Selocan dedi ki...

Açıkçası ben sarı rengi sadece Fenerbahçe rengi olması mantığını anlamıyorum. 2 takımın sarı tonları da oldukça farklı zaten. Sarı da bizim kulübümüzün rengi. Hem yazıda da yazdığım gibi 90'lar tarihinin en efsane Avrupa maçlarına bu sarı formayla çıktık. Sarı'nın kabul görmemesi ilginç, sonuçta Galatasaray sadece kırmızı renkten oluşmuyor. 100 yıllık efsane parçalı formamızın bir diğer rengi de sarı.

Şöyle bir durum da var Cem Kalay'ın dediği gibi her 2 takım da sarıyı dışlamış durumda Fener de benim bildiğim kadarıyla 2000lerde bir fosforlu yaptı sarı gibi, onun dışında onlarında 2000lerde sarısı yok. Ortak renk olması 2 takımı bu kadar rahatsız ediyor demek. Bu da işte dev rekabetin cilvesi. ortak renge bile tahammül yok.

Ben de açık konuşursam; eğer hem sarı hem kırmızı da 12 yıldır yapılmasaydı, ya da 12 yıl boyunca eşit sayıda çıksaydı bu sene Kırmızı çıksın derdim. Ben de bir kırmızı sempatizanıyım. Fakat 12 yıldır hiç sarıyı görmemek özletti açıkçası.

Bir de şu var Alisamiyen'in bir maçta tribünlerinin kıpkırmızı olmasını kim istemez. Ya da sap sarı olmasını kim ister :)

L dedi ki...

abi şu ortega'nın geldiği sene, 02-03'te sarı forma vardı fb'de. hatta 05-06'da da vardı. düşündükçe çıkıyo lan.

Herhangi Biri dedi ki...

elinize sağlık çok güzel bir konu olmuş
bana kalırsa arada bir de olsa sarı formayı (efsane man.utd.maçını anımsamak açısından) görmek çok güzel olur. unutmayalım ki birçok avrupa ülkesi bizi bu sarı formamızla tanıdı sevdi.
kişisel zevklere ve tasarım kriterlerine gelince:
2ci formanın (bizde away kültürü olmadığından 2ci diyorum) beyaz olması artık kabul gördü yapacak bişey yok. ben hiç ama hiç beğenmiyorum orası ayrı
genelde away fomalarda bir koyu bir açık rengin olması gerekiyor. bu yüzden beyazın olduğu bir sezon sarıyı giymek garip kaçar.
sonuç olarak reklerin ortaya çıkması ve görünürlük açısından beyazın yanında sarıyı kullanmamak en doğrusu. yani sarı formada beyaz ya da beyazın yanında sarı kullanmamak gerek
gönlümden ve kalbimden geçenler de
parçalı
sarı
siyah(arada bir renk değişebilir tabi)
saygılarımla

bonedriven dedi ki...

yahu ben sarı renk fenerbahçe rengi demedim ki. dümdüz sarı forma kanarya kuşunu andırıyor dedim. arada fark var.

L dedi ki...

@ismail efe:

eyvallah hocam. dediğin gibi awaylerin biri açık biri koyu olmalı. o konuya da değineceğiz bir gün. yoksa değinmiş miydik? yok lan.

sarı, birkaç yılda bir kullanılabilir, ne bileyim beyazın yerine mesela. sonuçta bir geçmişi var. alakasız denemez.

Selocan dedi ki...

@bonedriven

Pardon ustam yanlis anlamisim. Gerci sirf senin soyledigin sey icin yazmamistim

@lappapzade

Dogrusun abi vardi :)

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır