Bu Blogda Ara

13 Ekim 2009 Salı

ŞORTA REKLAM ?

Federasyonun yeni aldığı kararlardan biriydi şort reklamları, tıpkı sırtın üst kısmına alınan reklamlar gibi. Süper Lig'de birkaç takım bu fırsatı değerlendirip şortlarının sağ paçasına sponsorlarının reklamlarını yerleştirdiler. Galatasaray gibi şorta reklam almayan kulüpler de, kurallar gereği sağ paçayı boş bıraktılar. Halbuki daha önce de bahsetmiştik, bu boş tarafta normalde ve Avrupa maçlarında Galatasaray armamız bulunuyordu (bkz: AVRUPA ŞORTU / LİG ŞORTU, ŞORT REKLAMI). Daha önce yazdığımız yazıda Galatasaray için böyle bir durum şimdilik yok demiştik, yani şorta reklam almamız gündemde değildi. Anlaşılan karar değiştirmişiz.

Webaslan.com'da yer alan habere göre; Galatasaray şorta reklam almak için harekete geçmiş ve yapılan teklifleri değerlendiriyormuş. Yapılan teklifler uygun görülmediği takdirde sezon sonuna kadar kulübün markalarından birinin reklamı şorta basılması gündemdeymiş. Haberin devamı için buraya tıklayın...
Avrupa Şortu

Kulüp böyle bir karar almış, almaz demiştik, daha doğrusu almasını istememiştik. Bu sene reklamlardan yüksek gelir sağlayan kulübümüz bir fırsatı daha değerlendirip, zor ekonomik durumundan daha fazla gelirle sıyrılmayı düşünmüş anlaşılan. Gönül ister tabi Fransa ligindeki takımlara dönüşmeyelim, fakat mali sıkıntısı yüksek olan bir kulüp olarak (şimdilik), bulunan çarelerden biri bu reklamlar. İstemesek de yapacak bir şey yok.
Eskişehirspor Şort Reklamı

Webaslan'ın haberine göre uygun şartlar sağlanamadığı zaman kulübün kendi markalarından birinin reklamı konması gündemdeymiş sezon sonuna kadar. Bu da büyük ihtimalle, Erkek Voleybol Takımımızda da gördük, GalatasarayStore reklamı olacaktır. Eğer böyle bir durum olursa bize getirisi ne olacaktır ben anlayamadım, bilen varsa lütfen açıklasın. Yani bir sponsorluk parası elde edemeyeceğiz. Peki maçlara gelen ya da Tvde izleyen hangi Galatasaray Taraftarı Galatasaray Store'u bilmez ? Yani şorta bakıp " A bizim böyle bir mağazamız varmış gidip alışveriş yapalım" mı diyecek ? Belki ben anlamadım mantığını ve çok sığ düşünüyorum, bilen paylaşsın lütfen. Acaba taraftarı teşvik mi sahte formalara karşı ? Anlamadım açıkçası. Bize sıcak para sağlayacak bir sponsor bulunamadığı takdirde kendi markamız saçma olacaktır. Bari tamamen boş kalsın, formalarımızdan daha fazla soğumayalım. 2001-2002 sezonu başında Telsim'den kopup Aria ile anlaşana kadar o sene 2-3 hafta daha yeni açılan Galatasaray Megastore'un reklamını taşımızdık formamızda. Fakat o durum farklı, çünkü o mağazamız henüz yeniydi ve tanıtım reklamına ihtiyacı vardı. Boş kalan yeri onun alması çok doğaldı. Zaten Aria gelince de yerini devretti. Bu yıla geldiğimizde ise bana kendi mağazamızın reklamı saçma geliyor açıkçası.

Tabi bu kadar yazdım sanki GalatasarayStore reklamı kesinleşmiş gibi. Böyle bir durum yok. Takımımız hiç bir sponsor ile istediği biçimde anlaşamadığı takdirde bu yola başvuracakmış. Ben sadece bu fikrin bana mantıklı gelmediğini anlatmak istedim. Tabi ne kadar anlarım orası ayrı bir konu. Her ne olursa olsun ister bir sponsor, ister Galatasaray markası, Fransa takımları gibi olmak, maçlara reklam panosu gibi çıkmak beni üzüyor. Tabi bir de bu işin mali kısmı var. Büyük bir gelir elde edilecekse bize ne kadar söz düşer tartışılır. Hala internet sitelerinde ve sokaklarda binlerce sahte forma satılırken ve kendisine Galatasaray Taraftarı diyen kişiler de bu formaları aldığı sürece, Türkiye'nin en büyük taraftar kitlesine sahip takımı olmasına rağmen yeterli desteği göremeyen külübümüze başka çare kalmıyor galiba. Ben bu reklam durumunun geçici olacağı görüşündeyim. Hele ki bir Riva ve Florya projeleri hayata geçsin, ayrıca stadımız da bitsin zaten dünyanın sayılı zengin kulüplerinden olacağız. Ayrıca haberin kesinliği nedir onu da bilmiyorum fakat webaslan yazdıysa doğrudur.

Webaslan'ın haberini bana mail atan Recep Eker'e teşekkür ederim.

1 yorum :

Adsız dedi ki...

Şortumuza herhangi bir reklam almayı düşünmüyoruz fakat ilerleyen günlerde Bilyoner reklamı antreman formalarında mevcut olabilir.

Galatasaray yöneticisi

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır