Bu Blogda Ara

1 Ekim 2009 Perşembe

YAHU YOK MU SİZİN TASARIM EKİBİNİZ ?



Kardeş Blog Lappappa Marsilya'nın başarılı forma çalışmalarından bahsetmiş. Benim de tasarımlarını en çok beğendiğim Adidas formalarıdır Marsilya formaları. Tasarım ekibi kimse tebrik etmek lazım. O kadar başarılı formaları görünce aklıma dünkü maç geldi ve bu sefer de oldukça başarısız çalışmaların olduğu Wolfsburg'dan bahsedeyim dedim.

Dün Manchester United - Wolfsburg maçını izlerken Wolfsburg'un forması ilgimi çekti. Koskoca Almanya şampiyonu takım, muhteşem bir kadroları var, Avrupa'da ilk defa bir Şampiyonlar Ligi mücadelesi veriyorlar. İngiltere'ye, Rusya'ya, Türkiye'ye gelecekler. Dünya onları izleyecek falan da falan ... Yahu şu formalarınızı biraz daha üst düzey tasarlasanız. Adidas'ın verdiği kalıbı aynen uygulamış Wolfsburg, üzerinde hiçbir değişiklik, şekil, çubuk, parça, desen yapmamış. Adidas'ın en çok kullanılan ve genelde maliyet'in azalması adına küçük takımlarda sıklıkla hazır kullandığı forma kalıbını direkt almışlar. Yeşil beyaz olan renklerini formalarında, çizgileri beyaz genelini yeşil olarak kullanmışlar. Away formalarında da tam ters kullanmışlar renklerini. İşte bu kadar basit. Bir 3rd forma yapmak akıllarına gelmiş farklı renk fakat o da hakem formasına benzemiş.






Küçümsemek gibi olmasın fakat bu formaları, Kayserispor veya Sivasspor'da, ki onların da Away veya 3rd'lerinde, görsem şaşırmazdım. Bu 2 takımın Home forması bu şekilde olsaydı onlara bile çok basit kaçardı. Beşiktaş'ın da mesela home forması aynı tasarıma sahip fakat tasarım ekibi bu kalıbı geliştirmiş, kendi bir şeyler katmış. Pençe formayı yaratmış. Kartal figürü ile özdeşleştirmiş. Bu işte tasarım ekibinin bir çalışması beğenseniz de beğenmeseniz de.


Koskoca Wolfsburg'un demek ki bir tasarım ekibi yok. Adidas belki tasarım ekibi olmayanlara hazır forma sağlıyordur bu konuda bir bilgim yok, ayanux açıklayabilir durumu daha sonra. Her neyse ben yakıştıramadım, basit buldum.

Bir de yeni formalarımız çıktığı zaman kendi tasarım ekibimizi tartışmıştık. Tamam yine mükemmel ötesi bir ekibe sahip değiliz fakat şükretmek lazım Wolfsburgu gördükçe :). Bu işlere kafa yoran bir ekibimiz var sonuçta.

Son birkaç başlık Galatasaray Formalarından dışa mı çıktı :). Konsepti fazla kaydırmadan bir yerden bağlıyoruz yine Galatasaray'a. Ara sıra böyle başlıklar olur :).

5 yorum :

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

yok abi ne dışa çıkması. bu yazdığın konu direkt bizimle de alakalı. da bu okur milleti nerelerdeyse.

b.p. dedi ki...

Marsilya ve B.Münih'in adidasla "hisse"sel bazda ilişkisi olduğu için forma tasarımlarında daha farklı örneklere izin veriyorlar diye biliyorum.
Fenerbahçenin durumuda bunun bi versiyonu sayılabilir. Eski başkanlardan Emin Cankurtaran'ın şirketi adidasın türkiye temsilcisiydi.

Selocan24 dedi ki...

Marsilya'nın Adidasla hissesel ilişkisi olduğunu bilmiyordum. Bu herşeyi açıkkladı aslında. Zaten B.Münih, Marsilya takımsal olarak - Almanya, Fransa da ülkesel olarak en güzel formalara sahip takımlar bana göre. En çok onları beğenirim. Adidas biraz adam kayırmış :)

Bizim de Özhan Canaydın sayesinde Nike ile yakın ilişkimiz olacaktı ama hiç faydasını göremedik her konuda olduğu gibi :). Canaydın'ın Nike ile alakası var.

Lappapzade Abdurrahman Çelebi dedi ki...

fb'nin evet, öyle bir durumu olabilir. çünkü dikkat edersek eğer, son yıllarda fb'ye özel formalar da olabiliyorr. bu sene de öyle sanırım. ben başka yerde görmedim onların tasarımı.

rtamer18 dedi ki...

selocan bizim 2 kaleci formamız aynı kalıp hiç bişey oynamadan uyguladık sadece renkleri değiştirdik?

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır