Bu Blogda Ara

20 Ekim 2009 Salı

Sarı Sarı, Kimin...

Şimdi efenim, alttaki postta gördüğünüz 3rd forma, hiç de o dönemin forması gibi değil. Yani böyle daha bi derli toplu, daha bir dönemin ilerisinde bir forma. Az giyilmiş sanırım tabii, yazık olmuş. Onu bırak, bizim zar-zor haberimiz oluyor.
Bir tek logo ve Türk bayrağının konumları sakat, o da o dönem itibariyle bu işlere çok özen gösterilmediğinden, normal.

Ben de hazır o resim ve sezon tazeyken, bu tasarımın modern hallerini de göstererek şöyle bir ortaya dökelim dedim.
Öncelikle şunu söyleyeyim, o dönemden bu tasarıma sahip başka takımların da formalarının olduğunu hatırlıyorum ama, hangi takımların olduğunu çıkaramıyorum. Ona sinir oldum.



Bu sezon o formanın neredeyse aynısını Marsilya ve Hamburg giymekte. Açıkçası çok şık formalar. Bu sezon bu takımların formalarına böyle nostaljik rötuşlar yapan Adidas tasarımcılarına buradan öpücüklerimi yolluyorum.
Hamburg'unkinde düz bir zemin varken, Marsilya'da beyaz zemin üstünde mavi ince çizgiler geçiyor. Beşiktaş'ın da bir süre böyle formalar giydiğini biliyoruz. 06-07'de de vardı hatta. Devam ettirmediler.
Ayrıca bu 2 formayla Gs'ninkinin arasında koldan geçen çizgiler hususunda ufak bir fark var, o ve logo-bayrak hariç, aynı formalar.

Bloga girenler bilir, ben sarı formaya karşıyım. Çünkü temelde gereksiz. Nasıl ki Manutd kırmızı-beyaz çubuklu forma giymiyor, nasıl ki Real Madrid mor-beyaz parçalı giymiyor, bizim de asıl renklerimizle başka bir kombinasyon giymemiz doğru değildir. Yani sence/bence'den öte bir durum. Forma kültürü gereği.
Ama, madem biz ara sıra saçma-sapan çubuklu da giyebiliyorsak, ne bileyim 5 senede bir de bir sarı'yı kaldırabiliriz, öyle değil mi? O yüzden yukardakinin modernize edilmiş, şu Hamburg ve Marsilya formalarına benzer bir halini giymemiz beni çok rahatsız etmez. Şık yani.

Son olarak da, bu 2 formanın tasarımının, bizim bu seneki beyaz ile aynı olduğunu, sadece v yaka'nın ucunda bir değişiklik olduğunu söyleyelim. Dikkatli bakılırsa görülebilir.



Edit:Aha da buldum. Hem de manalı bir foto.

1 yorum :

Selocan dedi ki...

Az önce Almanya maç özetlerini izledim. Hamburg bu hafta bu formayı giymiş. Dedim yuh bizim 90'daki sarının aynısı. Üzerine bu başlığı görmem de ne tesadüftür. Eline sağlık. Son foto anlamlı :)

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır