Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2009 Cumartesi

GALATASARAY ve SARI LACİVERT FORMA !!! #2



Yukarıdaki rezalet formadan daha önce bahsetmiştim bkz:GALATASARAY ve SARI LACİVERT FORMA !!! ve resimdeki Erman Toroğlu'nun biçtiği futbolcumuzu hatırlayamamıştım. Blog takipçilerinden cenk sağolsun bu formayı hatırlayanlardan ve bize güzel bilgiler vermiş yorum kısmına. Ben de bu güzel bilgileri başlık açarak paylaşaym dedim. Resimdeki Galatasaraylı futbolcu Metin Kurtmuş ve 70'lerde Meşhur Birch'li 3 şampiyonluk yaşadığımız dönemin ileri ortasaha mevkisinde top koşturuyormuş.
Bu bilgilerden yola çıkarak Birch ve Metin Kurt'un aynı anda takımda olduğu zamanları kesiştirerek formanın giyilmesi muhtemel yılları biraz daralttım ve 71 ile 74 yılları arasında bir zamanda giyilmiş olduğunu buldum. Bir daha yaşanmaması dileğiyle...

cenk teşekkür ederim.

7 yorum :

b.p. dedi ki...

Formanın üstü: http://1.bp.blogspot.com/_ouuuojZNI6c/SkNGQvntxiI/AAAAAAAAA5Q/i7tBhZtkRk0/s1600-h/1970beyaz.jpg
resimdeki beyaz forma.
Ama şortlar ankaragücünün olabilir. Her sezon bi kaç yerden haberi çıkan forma karışıklığı yada deplasmana giderken şortları tesislerde unutma gibi bi durum olmuş olabilir. http://www.football-shirts.co.uk/fans/marseille-auxerre-kit-clash_441

Selocan dedi ki...

bu marsilya olayını hatırladım komik birşey bir de 2 takımın hiçbir forması home away 3rd birbirlerine zıt olmadığı için yakın olduğu için ya da yine bir unutma hatırlmaıyorum karşı takımın formasını giyen bir takım daha vardı ispanyadaydı galiba. Bizde de evet böyle bir durum olabilir fakat ankaragücü içinde çok açık bir mavi.

borgakanturk dedi ki...

Cok ilginc bir konu.
Bende ilk kez goruyorum.
Fotograf kucuk olmasina ragmen
detaylara baktim.
iki takimin sort rengi ayni oldugunda
hakem birisininkini degistirmeye gonderebilir diye dusundum.

Bizim o seneki deplasman formasi sanirim forma-sort beyaz. Dikkat ettim fotograftaki Ankaraguclu futbolcunun sortu beyaz. Beyazlar karismasin diye galatasaraya heralde mavi sort vermisler. Ama o zaman niye Ankaragucu mavi sortu giymemiski? Cok garip bir durum olmus cidden. Ankaragucu malzemecisi Galatasaraya gicikligina mavi sortu vermis diye dusunuyorum.

Acayip hem de cok acayip bir hikaye ama.

borgakanturk dedi ki...

ha bir de kafama su takildi.
O zaman genellikle siyah-beyaz fotograflar cekilip sonra labaratuarlarda boyaniyordu hatta o boyamalar cok daha soft bir renk atmosferi yaratiyordu. Acaba biri bir hinlik yapip sortu mavi renge boyamis olmasin? Bundan suphelendim simdi.

Cunku renkler fotograftaki isik birbirini tam olarak karsilamiyor. o donemin spor basini bir hinlik mi yapmis acaba?

Selocan dedi ki...

Resim aslında oldukça büyük üzerine tıklarsan büyük bir resim açılıyor. Bir de 70'lerde herhalde artık yavaş yavaş renkli fotolara geçilmiş olması lazım. Zaten bu fotoyu bir arkadaşım eski bir dergiden almış orada da Galatasaray'ın bu renklerine gönderme yapılmış. Yani bir cinlik söz konusu değil. Hakikaten giymişiz bu formayı :)

Daha önce de şortların unutulduğu ve Ankaragücünden alınmış lduğu söylendi fakat Ankaragücünün renkleri resimde de görüldüğü gibi oldukça koyu. İlginç gerçekten o zaman beyaz forma giymemiz bile ilginç şortun mavi olması da bir sır açıkçası

Selocan dedi ki...

O forma dediğin gibi şu forma olabilir kollardaki sarı kırmızılar aynı ve beyaz şort giyilmiş.

http://1.bp.blogspot.com/_ouuuojZNI6c/SkNGQvntxiI/AAAAAAAAA5Q/i7tBhZtkRk0/s1600-h/1970beyaz.jpg

borgakanturk dedi ki...

Bu arada Metin Kurt kimdir sorusuna en iyi cevap

www.mahalletakimi.blogspot.com adli adresteki bir yazida mevcut.

ilgili link.

http://mahalletakimi.blogspot.com/2008/07/futbolu-sevdirenler-metin-kurt.html

-

adi gecen siteden alinti:

"...''top havada döndü durdu, Metin'in ortası Gökmeni buldu, Gökmen topa güm diye vurdu, Şen ola Cim Bom şen ola'' diye bir tezahüratımız vardı adının geçtiği. Solcuydu, futbolcular sendikası kurmaya kalkıp, düzenin tekerine çomak sokmaya uğraştı. 3 yıl üst üste şampiyon olunca takım, kendisine açıktan prim verdiler, almadı. Yanlış hatırlamıyorsam 1 sene bedavaya oynadı..."


Galatasaray Metin'leriyle guzel.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır