Bu Blogda Ara

31 Temmuz 2009 Cuma

FONTLARLA İLGİLİ DÜZELTME



Çok sevinmiştik ama resmi nitelikte bir açıklama geldi bize. Fontlar geçici değilmiş ve bu sene bunları kullanacakmışız. Şimdi allah aşkına sanki birileri bizimle dalga geçiyor. Ya biz gerçekten hiç anlamıyoruz ya da bu işin başındakiler gerçekten bu işi beceremiyorlar. Hakikaten hiç bu kadar ağır yazmam, yazmamışımdır ama bu resmen bizimle dalga geçmek demek. Yahu siz bu işi biliyor musunuz? O kadar komik ve saçma bir font ki bu, nasıl özellikle milyonlarca seçim arasından bunu seçebildiniz hayret ediyorum. Renkten haberiniz var mı? bu fontun rengini inceledinizi mi ? Bizim formaların, bizim renklerin yanına bunları koydunuz mu ? Bir uyum gördünüz mü ? Yazı karakterine hiç girmiyorum çünkü düzgün laflar kullanarak çıkamam işin içinden. Komedi gibi, bizimle gerçekten dalga geçiyor olmalılar. Bu işin başında kim var çok merak ediyorum. Gerçi 100 yıllık formamızın renklerinin yerlerini bilemeyecek kadar aciz bir tasarım ekibinden bahsediyoruz. O yüzden bu saçma sapan fonta ve renklere şaşırmamak lazım. Fakat yeter artık Rezalet !!!

Benim inanasım gelmiyor. Yani bu fontların; bu renklerle, bu karakterlerle, bu formaya bu takıma uyduğunu, yakıştığını düşünebildiklerine inanamıyorum aklım almıyor ve söyleyecek laf bulamıyorum. Bize bunu mu uygun gördüler gerçekten şimdi o kadar karakterin ve rengin olduğu fontlar arasından. Bir takipçi (çıkaramadım şimdi) bunlar fenerli olmalı demişti katılıyorum ben de artık o arkadaşa.

22 yorum :

cagataykose dedi ki...

http://img357.imageshack.us/img357/4216/beyazforma.jpg

Çağdaş spor çizgilerini taşıyan yeni beyaz formamız, performansı ve dinamizmi simgeliyor. Galatasaray’ın “UEFA” şampiyonluğunun 10. Yılı anısına tasarlanan beyaz forma, onunla UEFA Kupası’nı kaldıran Galatasaray’ımızın yine bu formayla Avrupa’dan kupa getireceğine inancımızın simgesidir.

Herhangi Biri dedi ki...

bence geçen sezonki fontlardan çok daha güzel duruyor (ama gene de güzel diyemiyorum)
yanlarına kontur yada gölge verilse sanırım çok daha güzel olacaktır
ayrıca klasik formadaki sarı kırmızınun yerlerinin bilinmediğini yazmışsınız ama forma detaylarından ve yazılanlardan anlaşıldığı üzere ilk giyilen ve bugüe göre ters olan formanın anısına hazırlanmış olduğu anlaşılıyor
sevgiler saygılar

Selocan dedi ki...

Hayır ilk giyilen formalarda ters forma yoktur. o zamanki 11 futbolcunun üzerinde 8 tane bizim klasik yerlerimizde olan yerlerdedir renkler, sadece 3 futbolcuda bu renkler terstir. O zamanın şartlarına göre o 3 oyuncunun formasında hata olmuştur. Sadece o 3 oyuncuyu analım diye bir forma yaptılarsa bilemem, fakat açıklamaları düştükleri durumu daha da komik hale getiriyor. Galatasarayın 100 yıldır parçalsının yeri bellidir bir babayiğit hastasını kabul edip çıkacak ortaya çünkü bir şeyi andıkları falan yok tamamen hata. ilk formalarımıızın resmini koyarrım yakın zamanda görelim bakalım ne nerde. Açkklamaları çok daha komik. Mesela bu beyaz forma ile 2000 final beyazını örnek almışlar bu akıl almaz komik bir açıklama ayrıca bildiğin addias kalıbını kullanıp sarı kırmızı bant çekmişler. Bir kere benzeteceksen kırmızı yaka yapıcaksın arkadaşım o zaman benzer biraz da olsa forma. fontlarında büyük olmalarının dışında alakaları yok birbirleriyle. Benim bu tasarımcılara olan inancım artık 0 bari kabul et adam gibi seneye düzelt. iyice sıvama olayı.

emregs75 dedi ki...

Ben Selocan a yüzde yüz katılıyorum. Numaralar bana Clint Eastwood un kovboy filmlerini hatırlattı. Renk konusu ise tam bir amatörlük. Geçen senede kırmızı formamızın arkasında siyah renkli numara vardı. Kısacası biz bu işten anlamıyoruz.

Renkleri ters olan parçalı formamıza gelince 1908 lerdeki fotolara eger bakarsanız her ıkı tarafı farklı olan formaları goreceksınız. Ama bu 1915 lı yıllarda son olmustur. O tarıhlerden 1987 ye kadar sag tarafı kırmızı olacak sekılde parcalı gıymısız. 87-92 arası ıse tıpkı bu senekı gıbı sag tarafı sarı olan formaları gıymısız. Sonucta yonetım bır degısıklık yapmıs, onlara gore pazarlama bıze gore ıse tam bır skandal...

Ben bunada sukur dıyorum, lotto ve umbro nun 2004 tekı formalarını hatırlayın lutfen.

Herhangi Biri dedi ki...

cevabınız ve yorumunuz için çok teşekürler.
1908 serisindeki formalar komple ters olduğu ve ilk giyilen parçalının anısına yaptıklarını söylediklerine göre, sanıım bahsettiğiniz gibi tasarımcılarda aymazlık ve başıbozukluk had safhada (bu arada ayrı bir başlıkta 1905GS efendileri ve galatlılar logosunu da değerlendirmek gerekiyor)

belki fazlaca polyannacılık oluyor ama genede herşeye rağmen parçalı mitosunun oluşmasını ve gözle görülen bir gelenek oluşmasını çok çok olumlu karşılıyorum.

çünkü 2005 yılında 100. yıl forması çıkana kadar neredeyse hasretle bekledik. o bize ait olmayan sakil çubuklularla vakit geçiriyorduk. hala eski fotolara bakınca nasıl oldu da maçlara çıkabildik diyorum.

neyse konu fazla dağılmadan teşekkürümü edeyim iyi geceler dileyeyim

saygılarımla

Adsız dedi ki...

umbronun üstüne yok. kalite olarak en iyisi, bazı uçuk tasarımları olabiliyor ama en iyisi umbro bence. neden anlamıyorum 1 yılda numarası falan sökülen adidasa falan kaliteli diyoruz. eski umbro formalarım duruyor sapasağlam. umbro fontları falan da gayet hoştu.

bu sene bence 2. lotto faciası yaşıyoruz. herşeyiyle o yıla benziyor yapılanlar. dandik fontlar, vasat olabilecek formalar, reklamların üstünü kapatmak falan filan... neyse takım iyi olsun bari. ama adidas iyi falan değil benim için...

Selocan dedi ki...

Öncelikle bir şeyi açıklayayaım ben formaları beğenmedim değil açtığım ankette beğendim fakat daha iyi olabilirdi şıkkını işaretledim. Herşeye rağmen formaları beğendim. Fakat benim sinirlendiğim nokta akıl almaz yanlış işler var ortada ve bu adamlar çıkıp hatalarını kabul etmiyorlar ve oldukça komik hikayeler anlatıyorlar çok daha gülünç duruma düşüyorlar. Yoksa formaları vasat da olsa beğendim.

Ancak bunlar bilmiyorlar ya, vallahi bilmiyorlar!! bak her şeyine varım bütün formlarımı veririm Bu adamlar farkında değildi yaptıkları işten, yüzde yüz eminim. Yani 1908'de yaparsın, 80lerde yaparsın bu hatayı fakat 2009-2010 da yapmazsın bu ne amatörlük. Galatasaray'ın renklerinin yeri bellidir 100 yıldır bellidir ve biri çıkıp açıklasın biz hata yaptık diye. Ne anma ne bir şey bu adamlar bak yüzde yüz eminim diyorum sana bütün formlaarımı da ortaya koyarım ben. Yaptıklarının farkında değillerdi bizler söylene kadar. bence büyük bir skandal var ve bu açıklamalarla sıvamaya çalışıyorlar oldukça da kpmik duruma düşüyorlar. Yahu bu beyaz formanın nesi uefa final forması neresi yani lütfen biriniz söylesin bana uefa final formasına nesi benziyor bunun. Fontların nesi benziyor? büyük olmalarından başka. Önce renklere bakın. Bir gs tasarımcısı çıkacacak adam gibi biz hata yaptık ve o praçalıyı ters yaptık diyecek ve uefa final formasına benzetmek için değil kafamıza göre bize verilen en basit kalıbı sarı kırmızı ban ve 3 çizgiyle boyadık diyecek bu olay kapanacak.

acaip patladım en sonunda :) normalde umrumda olmaz ama bari saçma sapan açıklamalr yapmasınlar

emregs75 dedi ki...

Umbro 1986-1994 yıllarında altın çağını yaşıyordu. Ta ki Brezilya milli takımını Nike alana kadar. O sene Nike futbola ciddi yatırımlar yaptı. Onu Reebok ve Lotto izledi. Sonra Umbro rafa kalktı. 2000 lerde ise Puma ayağa kalktı. Umbro iyice geriledi. Geçen sene Nike Umbro yu satın aldı. Az daha iflas ediyorlardı çünkü. Umbro dan gelecek yıllarda bir çıkış bekliyebiliriz.

Her şeye rağmen lütfen 2.lotto faciası demeyin. O formalar kadar kötü değil formalarımız. Ama alıncak ve saklanacak kadar güzelde değiller malesef.

vobeya dedi ki...

bana göre 00-01 den sonra başlayan lottolarla formalarımız değişik bir hal aldı.lottoları hepimiz biliyoruz.reklam baskıları falan.daha sonra mavi formamız geldi.bir başka değişiklik olarak.

şimdi yönetime soralım.uefa ve süper kupa şampiyonu bir takıma ve bu yıl da uefa da yer alan bir takıma bu formalar ve bu fontlar yakışıyor mu.H A Y I R.

beşiktaş ın formalarını en başta kötü bulmuştum ama gs nin hali içler acısı.fb akıllılık edip çok güzel arma formayı çıkardı.peki biz neden farklılık deyince aklımıza sadece farklı renkler geliyor.neyse konu fonttu ama kendimi tutamadım.

beğenmediğim lotto fontlarının yerini aldılar.yazık oldu.hemde çok...

vobeya dedi ki...

http://mayislar.blogspot.com/2008/06/galatasaray-2008-2009-formalar_442.html

bu fontu gören çok kardeşim vardır eminim.bu daha iyi olmaz mıydı.

Selocan dedi ki...

Herşey bundan daha iyi olurdu bir kere renk ne ya öyle kırmızı mı şimdi o ?

McDennis dedi ki...

Selocan fena patlamissin.. Hak vermemek elde degil.. Tekrar 2001 yilina donduk. Gecen sene cikan guzel formalardan sonra, cok amator isler yapiliyor ve ortbas edilmeye calisiliyor.. Biraz Celtic'i ornek alsinlar.. Gecen sene bizim toplam 4 formamiz varken, Sampiyonlar liginde oynayan Celtic'in sadece home ve away formasi vardi! Ve ikisi de harikaydi..
Ve bu takimlar home formalarini bir degil iki sezonluk cikariyor. Beklesinler, iki senede bir cikarsinlar ama guzel yapsinlar, bastan savma degil...
Saygilar

http://lefoot.wordpress.com/2009/07/31/celtic-forma-koleksiyonu-baslangic/

Melih Carter dedi ki...

@vobeya

dostum harika bi font resmi gostermissin ama gercekten sen gosterene kadar ben o fontu gormemistim. linkteki habere gore aslinda gecen sezonun fontu o olcakmis ama niye olmamis anlamadim. ne guzel rakamlarin altinda galatasaray armasi var, renkler cok guzel, madem yapilabilir birsey, neden yapmamislar onu hayret valla!!

selocan dostum sinirine ve tepkine tamamen katiliyorum, hislerime tercuman olmussun adeta! :D

Sercan dedi ki...

Selocan parcali konusunda hakli
Üzücü birseyler ögrendik ama paylasimi internetet iyi olmaz.
Sadece büyük bir rezillik ve selocanin dediklerini iyi okursaniz neler oldugunu anlarsiniz.
http://2.bp.blogspot.com/_qOZn6xm85K4/SF3-kIo-lSI/AAAAAAAAA4U/Dhm1OtQjGOk/s1600-h/Galatasaray+2008-2009+Forma+Font.jpg
Bu fontlar tam bize göre
rengi? süper
font?
klasik ve nostalji :)

http://img95.imageshack.us/img95/7538/9eylul1962.jpg
http://img95.imageshack.us/img95/5963/1955i.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/1935/big15374330o4u.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/7789/cimbomchampionwj7.jpg

i! FuRKaN !i dedi ki...

ARKADASLAR!!!

elanonun imza töreninde giymis oldugu formada degisik bir font war, sade we kontürlü, eger yeni fontumuz bu ise netanya macindakilerden daha güzel...

Sercan dedi ki...

Ulan Ceren hanim
bizi kandirdimi ne :)
http://img188.imageshack.us/img188/3665/90171802.jpg

Selocan dedi ki...

Sıkıldım ben ama düzeltme yapmaktan. Kafadan salladığımızı düşünecekler. Bilmiyorlar ki en tepeden geliyor haber. Oyun oynuyor heralde bizimle bu takım.

i! FuRKaN !i dedi ki...

aman iyi iyi, rahatladik :)
gs.org da kaliteli resimler yüklenince yakindan inceleriz...

Sercan dedi ki...

Maalesef. Ceren hanimin dediklerini ekledim zaten. Acaba bugünmü degistirdiler :)

cagataykose dedi ki...

http://i32.tinypic.com/14idf6g.jpg

http://i32.tinypic.com/ncfskl.jpg

Özgür Şeker dedi ki...

Bugün Elano'nun formasındaki font bundan mıydı?

Özgür Şeker dedi ki...

Buradaki ;

http://armaninpesindeyiz.blogspot.com/2009/08/elano-imza-toreni.html

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır