Bu Blogda Ara

10 Temmuz 2009 Cuma

1997-1998 AWAY FORMA DÜZELTME ve KALİTE FARKI

Blogun biryerlerinde geçen hararetli tartışmaların içinden güzel bir bilgi çıktı hemen paylaşayım yanlış bilmeyelim. Benim de koleksiyonumda yer alan 1997-1998 sezonu away formasını bkz:1997-1998 SEZONU GALATASARAY FORMALARIM ben 1997-1998 sezonun 2.yarısında giyilmiş olduğunu düşünüyordum. Fakat blogu takip eden müşkülpesent ve BURAK benim yanıldığımı söylediler. Bu forma 1997-1998 in ilk yarısında oynanan Dortmund (17 eylül 1997) maçında da giyilmiş. Yani bu forma benim bildiğim gibi 2. yarı forması değilmiş. Koleksiyonuma bakan ve bu formayı görenler için düzelteyim istedim.

Formanın ilginç yanı kalite farkı. İlk yarı giyilen kırmızı yakalı eski tip forma ile kumaş kalitesi olarak uzaktan yakından alakası yok. Bu beyaz forma 97-98 2.yarı parçalısı ve 98-99un tamamı gibi bir kalitede üretilmiş. Bakınca ve dokununca fark çok açık. Madem bu kalitedeki formayı ilk yarıda üretebilmişler neden devam etmemişler. Zaten yanılmamdaki en büyük neden bu aradaki kalite farkı. Kumaş ikinci yarı parçalısı kumaşı ile aynı. büyük ihtimalle bu fark yüzünden 2.yarıya başka bir parçalı forma ile çıktık ve toparladık ve işte o forma aynı away forma kalitesinde oldu.

Bir de FC Sion beyazı var. Bu beyaz forma tek maç giyildi ve kalitesinden söz edersek aynı ilk yarı parçalısı kalitesindeydi. Kumaşı ve üzerindeki parlak ince çizgiler tamamen aynıydı.

İşte bu sebeplerden ötürü ben bu formayı 2. yarı da giyilen bir forma sandım. Tabiki o zamanlar kombine sahibi olanların beni aydınlatması sayesinde gerçeği öğrendik. Koleksiyon kısmına bakanlar yanılmasın.

müşkülpesent bir resimle de beni aydınlattı. Ayrıca o sezonun bir diğer Beyaz Formasını da birkez daha paylaşayım. Sion maçında sadece 1 kez giyilen forma..

müşkülpesent ve BURAK 'a teşekkür ederim

1997-1998 AWAY FORMA

17 eylül 1997 Dortmund Maçı


Koleksiyondan


FC Sion Beyazı

3 yorum :

müşkülpesent dedi ki...

dortmund maçıyla ligde giyilen bu beyaz formanın arasında ufak bir fark daha vardı. dortmund maçında giyilinen sırtında Galatasaray yazıyordu. o forma herhalde ancak o gün giyenlerde vardır diye tahmin ediyorum

L dedi ki...

abi bu sion maçındaki forma nasıl olur da 1 kez giyilir ya. gel de deli olma. bu işlerin bir düzene sokulmaması insanı delirtir.

Yıldırım dedi ki...

Bir yanlışı düzeltmek isterim, o dönem ender satılan formalarla maçta giyilenler arasında kumaş farkı vardır.. içinde parlak çizgiler taşıyan formaları futbolcular giymedi hiç bi zaman.. kumaş yapısı 96-97, 97-98 ve 98-99da aynı idi bütün sezon boyunca.. ama piyasa da satılan forma kumaşları farklı idi.. futbolcuların giydiği forma kumaşlarında bir değişim olmadı.. bülent korkmaz bütün formalarını sergiledi 2005 de spor fuarında, o koleksiyon da belgesidir bu durumun..

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır