Bu Blogda Ara

28 Temmuz 2009 Salı

YENİ SEZON FORMALARINA ÖZEL BAKIŞ


Bütün formalar hakkında tek tek genel görünüşlerini ve kendi fikirlerimi paylaştım. Şimdi genel olarak formalar hakkında ne düşündüğümü yazayım ve kendi bölümümü bitireyim.

Bu sezon giymemiz için yapılan formalar içinde en çok Mor formayı beğendim. Neden, üzerinde en çok çalışılan özen gösterilen forma o bana göre. Kafadan sallama yerine vakit harcanmış belli. Ben oldum olası 3rd renklerin aykırı olmasından yanaydım. Ta ki mor'a karşı bir önyargı besleyene kadar. Fakat öyle bir forma yapmışlarki diyecek bir söz bulamadım. Gidip ilk o formayı alacam gibi. İnsanı bence etkileyen bir yanı var ve giyildiği zaman da feminen gözükmeyen bir forma. Çok şık tasarlanmış. Kumaşı, desenleri çok iyi düşünülmüş. 'da anlatırken Milano'dan çıkmış gibi demiştim ve yine söylüyorum. Ben beğendim Galatasaray forması olmasada. En zayıf bulduğum beyaz forma; Hiç özen gösterilmemiş. Futbolcular tanıtıma fanila ile sahaya çıksalardı bende aynı his uyandırırdı. Dün geceden beri bu formaya yumuşayamadım. Hiç olmamış!!! Parçalı formaya pek söz söylenemez çok daha iyi olabilirdi büyük birkaç eksiği dışında yeterli bir forma.

Formalarda benim istediğim armalar kullanılmamış. Parçalıda ASY Bey'in fotosu ve güzel yazı mevcut, tamam şık bir düşünce fakat dışarıya da, maçlarda görünen yerlere de; Örneğin bir ASY Stadı'nın logosu konabilirdi son seneye özel. Bunu düşünmemişler.

Kaleci formaları oldukça başarılı onları sevdim açıkçası.


Son olarak Formalarımızı Vasat buldum çok daha iyi olabilirlerdi ve en beğendiğimden beğenmediğime sıralarsak Mor, Parçalı ve Beyaz derim. Geçen seneki formalara bakınca iç çekiyorum şimdi. Bu arada bazıları Kasım bazıları Ocak diyor, bir kırmızı forma çıkma ihtimali var. Umarım o çok başarılı olur yüzümüzü güldürür.

Ve son olarak Umarım seneye çok daha başarılı çalışmalar yapılır. Forma tasarımı konusunda aşmış insanlar var forumlarda, onlara bir danışsalar herşey daha güzel olabilirdi.

14 yorum :

Volvox dedi ki...

Mor forma üzerine hakikaten çok çalışılmış gibi bir durum var aykırı forma renginden ve gelebilecek tepkilere karşı olsa gerek ama güzel olmuş benim de sıralamam tasarım yönünden bakacak olursak sulocan gibi olacak Mor-Parçalı-Beyaz.
Bu arada beyaz üzerine çalışılıp çok daha iyisi yapılabilirdi.

Adsız dedi ki...

Bence adidas Türk takımları için hala 2. sınıf ve modası geçmiş kreasyonlar kullanmaya devam ediyor. 3 büyükler için yaptıkları formalar Avrupa'da adidas kullanan 1. sınıf kulüplerin (real madrid, liverpool, chelsea, milan ve tabii ki bayern gibi) bir önceki sezonki formalarının taklitleri gibi.

3 büyükler dışında Turkcell Süper Lig'de mücadele eden Sivas, Kayseri ve 2. sınıf milli takımlar (ukrayna, macaristan,letonya gibi)ise çoğu zaman 2 sezon öncesi kreasyonların değiştirilmiş hallerini kullanıyorlar.
Sanırım bunun sebepleri "büyük" takımların ayrıcalıklı olmaları ve görünmeleri gereğinden kaynaklanıyor.

Cem Kalay dedi ki...

Sıralamaya aynene katılıyorum.

Hayal kırıklığına uğradım bu sene ama ne yapalım alacağız taraftarlık görevimiz için bir tane.

Benim hayalimde sarı forma var daha çok.

Kırmızıyı iple çekiorum bu formalardan sonra açıkcası. İnşallah mor gibiözenle yapılırda biraz olsun rahatlarız.

ayanux dedi ki...

@EmrahS

Sevgili emrah kardeşim. Galatasaray adidas ın premium sınıfında olan takımlardan birisidir. premium demek tüm tasarımlara erişebilme hakkı demektir. fenerbahçe de premium dur chelsea de premium dur. Sadece Bayern in çok net bir ayrıcalığı vardır o da hisselerinin %10 unun adidas ag ye ait olması sebebiyledir.
şimdi burada adidas'ın yapabileceği bir şey yok. Neden yok sana anlatayım. Premium takımlara sene başında, yani nisan ayı gibi tamplate adını verdiğimiz tüm forma tasarımları boş halde yollanır. Daha sonra kulüpte tasarım ile ilgili departman bu boş template leri renklendirerek yönetim kurulunun onayına sunar. Onaylanan renklendirilmiş tasarımlar, numuneleri yapılmak üzere adidas a gönderilir. Adidas ilk numuneleri yönetim kurulunun onayına sunar ve üretimi için resmi izin alır. Yani adidas kafasına göre forma renklendirip galatasaray'a ''al kardeşim yeni formalar bunlar'' falan demez. yani galatasaray isteseydi chelsea veya milan'ın kullandığı boş template leri kullanabiliridi ama dediğim gibi işte bunlar tee geçen nisan ayında başlamış ve mayıs gibi üretilmiş formalar. yani öyle düşündüğün gibi değil. Ben sana diyim adnan polat bu formaların onayını 2008 kasım aralık gibi vermiştir.
tasarım başarısızsa bu galatasaray ve gsstore da olan tasarım ekibinin kötülüğündendir. zaten kötü olduğu belli parçalı forma 1,5 ay once piyasaya sızmıştı.

L dedi ki...

@emrahS:

hocam geçen seneki kreasyona adam gibi bir bak bakalım. 3 parçalı haricinde 2. sınıf tasarım bulabilecek misin.

Cem Kalay dedi ki...

Birde merak ettiğim konu, burada bir haber paylaşmıştım tasarımlar çalındı diye. ayanux adlı arkadaş deyince 1.5 ay önce piyasaya sızdı demişiti. Aklıma geldi. Acaba son dakikada tasarımlar değiştidemi bu kadar beklentilerin altında kaldı formalar, buda kafamı kurcalamıyor değil yani.

Unknown dedi ki...

http://www.gsstore.org/images/bedenolculeri/home-away-4th-replica.gif

Bütün formaların dikişleri bu şekilde...

Adsız dedi ki...

@ayanux
@Lappapzade Abdurrahman Çelebi

yorumun başında da belirttiğim üzere "bence" olaylar bu şekildedir. ama yine de beni aydınlattığınız için teşekkür ederim.

formaların 2. sınıf olduğunu söylememin asıl sebeplerinden biri de fontlardır.
tamam yönetim bu fontları seçmiş olabilir ama adidas da premium kabul ettiği bir müşterisi için 2002 Dünya Kupası'nda kalma fontları kullanmamalıdır (2005'ten 2007'ye kadar) ve ondan sonra da hiç değilse (Real Madrid'e yaptığı kadar zaten yapamaz)Dünya'da kullandığı genel fontları Galatasaray'a önerebilirdi. Bunun yerine yapıştırılmış bant gibi görünen genel adidas fontundan çakma bir font kullanıyor Galatasaray.
Bu arada merak ettim hangi takımların premium hangilerinin non-premium oldukları hangi kaynaklardan öğrenilebilir ?


ADIDAS GENEL FONT:
http://www.soccershopusa.com/Images_Products/Adidas_GermanyHomeJersey_Ballack_5.jpg

ADIDAS 2002 WC FONT:
http://www.soccervideos.eu/foto/32wc02ger-bra.jpg

GS 05/07 FONT:
http://www.sporx.com/images/galeri/29/7957/B_f18d0dea09899731e7b38a252e14274b.jpg

Selocan dedi ki...

Onu ben bilmiyorum Premium olduğumuzu da ayanuxdan duydum. O bir başlık açıp aydınlatabilir bizi aslında yineliyorum.

Adsız dedi ki...

bazı linkler hatalı.

ADIDAS GENEL FONT:
http://www.soccershopusa.com/Images_Products/Adidas_GermanyHomeJersey_Ballack_5.jpg


GS 05/07 FONT:
http://www.sporx.com/images/galeri/29/7957/B_f18d0dea09899731e7b38a252e14274b.jpg

L dedi ki...

türkçe'de en sevdiğim kelime bu ya:bence. bir de millet kendi saçmalığını "bence diyorum bak, bence" diyerek savunmuyor mu. tamam kardeşim, sence.

ayanux dedi ki...

@EmrahS

çok kısa anlatıyorum. daha sonra da silerim bu yazıyı zaten. öyle bir blog yorumlarında paylaşılacak bir konu değil, aksine zevkle ve uzun uzun yazılacak bir konudur.

adidas font üretmez, tasarlamaz. adidas'ın böyle bir derdi yoktur. adidas spor ürünleri yapar baskı yapmaz. ancak ve ancak buna para ayırmayan kulüpler yüzünden adidas, belli başlı bir kaç fontu mecburen skalasında tutar. hani biz yapmıyoruz ama var der gibi.

dünyada bu işin bir numaralı üreticisi ''sporting id'' dir. aslında daha eskilere gidersek bu işin mihenk taşı meşhur spor ürünleri baskıcısı chris kay dir. firmasını daha sonra sporting id ye satmıştır. dünyada numara ve isim kültürünün yayılmasının bir numaralı sebebidir. chris kay dünyada büyük takımlar olarak adlandırılan tüm takımların, dünya şampiyonu milli takımların, premier lig gibi en pahalı liglerin offical sırt no ve isimlerini hem tasarlayan, hem üreten, hem de satan adamdır. fenerbahçe nin de şu anda kullandığı kontraatack adlı dalgalı fontun yaratıcısı da o dur. fenerbahçe hayvani bi para ödeyerek yaptırmıştır o fontu chris e. hatta daha da uzatayım adidas bile abi biz yapamıyoruz sen yap der gibi chris kay ile çalışır çoğu zaman. hatta daha da uzatayım şok olun, adidas baskı olan 3 stripes ı bile chris kay a yaptırır.

mesela selocan çok yakınıyor formadaki arma dikiş olsun diye. olamaz, çünkü onu da sporting id üretiyor :) türk bayrağını da sporting id üretiyor mesela. galatsaray tam emin olmamakla birlikte 2003 de vermiştir 3d arma işini chris kay e. o malzemenin adı da lextra 3d dir.

yani sizin anlayacağınız iron baskı, flok baskı, 3d baskı, lextra, epl lextra, 3d lextra, soft lextra, va daha binlercesi gibi spor ürünlerinde kullanılan tüm baskı tekniklerinde lider firma bu firmadır. gidersin sporting id ye, bastırırsın parayı, yaptırırsın kendine özel font ve numara, götürürsün adidas a al kardeşim dersin bas bunu. yani adidas hiç bir kulübe al kardeşim senın fontun bu demez formada olduğu gibi. sen gidip yaptıramıyorsan adidas a dersin ''ver kardeşim senin hazırlardan bize'' diye.

senin anlayacağın font da adidas ın suçu değil. onun için de adidas a bok atmaya gerek yok. gerçi galatasaray yeni bir font tasarlamış bu sene için ama federasyon onayı bekliyormuş hala. tabi fontları sporting id mi yoksa adidas mı verdi orasını bilemiyoruz.

ilgili arkadaşlar site adresleri veriyorum, biraz da kendileri araştırsınlar.
http://www.sporting-id.com/
http://www.chriskay.com/

adidas sponsorship class larını gerçekten merak ediyor musun emrahs yoksa bilip bilmediğimi sınamak için mi sordun? merak ettiysen onu da yazarım ama gercekten merak etmenle alakalı. boş yere vakit kaybetmeyeyim şimdi. gördüğün gibi benim kısa yazı yazamamak gibi bir sorunum var :)

sevgiler

Selocan dedi ki...

Sen boş vaktinde yaz abi ben de bilmiyorum :)

ayanux dedi ki...

yok abi yav yazmıcam. şu yukarıdaki konuyu bile iki paragrafa sığdırdığım için çok kızdım kendime. sadece chris kay ve yaptığı font numaralar için nerdeyse 4 - 5 sayfa yazılır. bı 4-5 sayfa da uefa patch leri ve kulup armaları için çıkar. düşün abi yuvarlak şampiyonlar ligi logosunu yapmış, premier lig fontlarını yapmış bir adamdan bahsediyoruz :) dunya kupası ve aklına daha gelen milyonlarcasını söylemiyorum bile :)

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır