Bu Blogda Ara

9 Temmuz 2009 Perşembe

SUPER LİG FORMA REKLAM DÜZENİ

Süperlig de oynayacak takımların üzerlerine alabileceği reklamların özellikleri ve olabilecekleri yerler aşağıdaki gibidir. Henüz hepsini doldurmamışız. Hürriyetin haberine göre yeni düzenlemeler şu şekilde olacak.

2009-2010 sezonu yeni sponsorluk düzenlemeleri

1) En üst iki profesyonel ligde mücadele eden kulüpler, iç saha ve dış saha forma setlerinde farklı forma reklamı kullanabilecek.

2) Formalarda ön yüz, sağ kol ve arka yüz üst kısımda futbolcu numaralarının üstünden başka bir yerde reklam bulundurulamayacak.

3) Formanın ön yüzünde bulundurulacak reklamın boyutu en fazla 200 santimetrekare olacak.

4) Formanın arka yüzünde bulundurulacak reklamın boyutu en fazla 150 santimetrekare olacak. Bu reklamlar futbolcunun sırt numaralarının yerini değiştirmeyecek ve görünürlüğünü engellemeyecek şekilde olmalı.

5)Sağ kolda bulunan reklamın boyutu en fazla 50 santimetrekare olacak.

6)Şortlarda sağ ön yüzden başka bir yerde reklam bulundurulamayacak.

7)Reklamın boyutu en fazla 100 santimetrekare olacak


Burada benim kafama takılan sağ kol reklamı. Yeni düzenlemeye göre sadece sağ kola reklam alınabiliyormuş. Eskiden, örneğin geçen sene ülker reklamı her 2 kolda da mevcuttu. Acaba olası TFF arması da sol kola mı düşünülmüş. Geçtiğimiz günlerde TFF kendi logosunu takımlara koyma kararı almıştı, sponsorlar ve takımlar bu uygulamaya karşı çıkmışlardı, daha sonra sorun tatlıya bağlandı diye okumuştum. Belki tatlıya bağlanma şekli budur. Yani sağ tarafta sponsor sol tarafta TFF logosu. Aynı durum şorta alınabilecek reklamlar için de geçerli. Yine yukarıdaki yazıya göre şortun sağ tarafına reklam alınabilecek ve sol taraf boş bırakılıcakmış, reklam alınmayacakmış. Bunun 2 sebebi olabilir. 1.si futbolcu numaraları sola yazılır. 2.si futbolcu numaraları yine yazılır ayrıca bir de TFF logosu konur üstüne. Ayrıca İç saha ve dış saha farklı reklam düzenlemesi de ilginçmiş. Bir ara Juventus bunu yapmıştı sanki.

Bu reklam bolluğu son derece kötü bir görüntü, formayı kapatıyor. Fakat ben daha beterini de gördüm. Fransada takımlar sağ kol, sol kol, sırt, şort arkası, şortun sağ önü, sol önü ve göğüse alabiliyorlar. Arjantinde bunlara ilave omuzun sağ ve sol ön taraflarına da küçük reklamlar alınıyor. En abartısı, Galatasaray'ın da yer aldığı Zayton Cuptaki Al Ahly takımının çoraplarının dışa bakan kısımlarında bile reklam var yahu !!! Galatasaray yine 3 reklamla kurtulmuş :D

Ayrıca bir de not düşeyim benim gördüğüm en ilginç sponsorluk anlaşması, şimdi yılını hatırlamadım 04-05 olabilir, Fransa kupasında mücadele eden bütün takımların Adidas formalar ile sahaya çıkmasıdır. Dünyada eşi benzeri var mı bilemiyorum. Örneğin PSG Nike, Lyon Umbro giyer yıllardır. O sezon da ligde yine bu markaları giydiler. Fakat kupada tamamen aynı tasarım hiç bir değişiklik yok fakat kollarda 3 çizgi olan Adidas marka forma ile sahaya çıktılar. Sadece bu 2 takım değil bütün takımlar bunu yaptı. İşte bu benim görmüş olduğum en ilginç sponsorluk anlaşmasıydı ve bir sene sürdü.

Bir not daha Lyon ligde formasında 5-6 çeşit farklı reklam ile sahaya çıkıyor. Fakat kendi storelarında formalar satılırken sadece göğüs reklamlı olan versiyon satılıyor. Umarım bizde de o şekilde olur.

19 yorum :

vobeya dedi ki...

şort olayı şöyle benim bildigim kadarıyla
şortun arka yüzünde sponsor firma logosu olacak.şortta sadece sağa reklam alınabilecek ve soldaki numaranın üstüne klüp logosu konuşacak

Selocan dedi ki...

nasıl yani arkaya ne logosu konacak ? Adidas mı? yoksa başka bir reklam mı?

vobeya dedi ki...

adidas

Selocan dedi ki...

o Çok saçmaymış ya kesin olmak zorunda mı? yoksa isteyen mi koyacak ? zaten formalar adidas ne gerek var şortun arkasında adidas yazmasına

vobeya dedi ki...

http://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/2009DK/TFF/talimatlar/Sportif-Ekipman-ve-Reklam-Talimati.pdf


bu adreste yer alıyor hepsi

vobeya dedi ki...

bu yıl da şortumuzun arkasındaydı ve kötü bir görüntüydü

Selocan dedi ki...

he anladım sen hologramlı adidas yazısını diyosun küçük olan. Ben de koca reklam olacak sandım :D

vobeya dedi ki...

:D o küçük adidas şortun arka kısımının solunun altındaydı.hlogram sağ üstteydi arkaya reklam koysalar anca kaba etin olduğu yere koyarlar.=) tabi biraz(hatta çok)kötü olur.

Özgür Şeker dedi ki...

şorttaki adidas logosu iyi ya :) kırmızı şortun üzerinde karizma oluyor :D

Melih Carter dedi ki...

arkadaslar hepinize toptan bi sorum olcak. bayadir dusunuyorum bu projeyi, keske yonetime de iletme sansim olsa, sizinle paylasmak isterim:

simdi malum 2010 sezonuna geldik. bunun anlami bu sezon bitmeden 17 Mayis gunu bizim en mutlu gunumuzun 10. yil donumu! acaba yonetim ve adidas bi toplansa, final macinda giydigimiz beyaz formanin AYNISINI (marshall yerine turk telekom yazanini) hazirlayip sadece satsa (maclara da giyilse mukemmel olur) onlar super gelir saglar bizde inanilmaz guzel bi aniya sahip oluruz. ne diyosunuz arkadaslar?

Selocan dedi ki...

Aslında güzel fikir olur çok da satar eminim.

Biraz kıl bir yazı olacak ama şimdiden özür dileyeyim öyle bir adam değilim:D Şu da var bir takımın uefayı kazanması birkerelik bir heves değildir en azından büyük takımlar için. onu her sene kazanmak zorundasınızdır, hatta Galatasaray gibi bir takımın Şampiyonlar Ligini her sene kazanması için mücadele etmesi lazım. Yani bu bir dünya savaşı değil kazanan ömür boyu o ünvanla dolaşsın, istediği toprakları alsın vs.. Bu hersene yapılan ve hersene kazanılması için mücadele edilmesi gerek bir durum. Galatasaray bu kupayı tarihinde 1 kere kazandı diye onun tamamen ve tek sahibi olmadı hepimiz biliyoruz.. her sene bunun için savaşmalıyız üzerinden 10 sene geçti ve kulüp hersene 17 mayısta balo yapıyor ne yani bu :D kurtuluş savaşı gibi bir kere kazanmakla bitiyor mu?

dediğim gibi aşırı kıl bir yazı oldu ve böle saçma sapan yazılar yazan bir adam değilim birinin yorumu üstüne. Senin fikrin muhteşem sadece o formayla sınırlı kalmamalı her sene böyle efsane bir formayı taklit etmeliyiz bence de. eminim bu sene çıkacak kötü formaların açığını kapatır. Ben sadece bunu hep söylerim ve heryere de yazarım.. sen şimdi bunu yazınca aklıma geldi senin fikrinle bir alakası yok.

Tabi senin bu güzel fikrin de buraya yorum olarak yazılan birçok güzel fikir gibi kale alınmayacak. Sonuçta mor forma çıkaran bir kulüpten bahsediyoruz!!!

Melih Carter dedi ki...

estafurullah yorumunuz kil degildi :) aslinda dediklerini okuduktan sonra size gercekten hak verdim. yani sonucta tamam buyuk basari ama abartmamak gerek di mi? o kupayi her sene sonuna kadar kovalamak onemli. neyse bu sene cikicak igrenc form fikrinden gercekten cok korkuyorum, ben mor veya lila forma istemiyorum! kimse de istemez eminim ki, hele ortasinda kocaman ve sacma bi sekilde "turk telekom" sirt eski isim olan yerde de "ulker" yazan, reklam bilboard misali formalar kabuslarima giriyo resmen, aaah ah guzelim turuncu formam, gor ne hallerdeyiz :)

Selocan dedi ki...

Bu senenin en güzel olayı şu olurdu: süper bir formamızın çıkacak olması değil, bir sürpriz olup mor formanın çıkmayacak olması. 2 si şuan beni daha çok sevindirir. Ne hallere düştük :D

ben ki ilk bu fikir söylendiğinde savunmuştum mor formayı olabilir farklı renk 3rd forma çıksın diye pek karşı değildim yani.. ama zamanla heralde toplu taraftar öfkesi beni de etkiledi ve mor formadan nefret eder oldum :D

Melih Carter dedi ki...

aslinda bana en cok koyan baska sey ne biliyo musunuz? tamam onlara imrenmek hos degil ama arkadas fenerium da adamlar sampiyonlar ligine katildiklarinda ozel kollari sampiyonlar ligi armali formalari satiliyo! yani haksizlik degil mi bu? biz kolunda ulker mis avea ymis tasimak zorunda miyiz!? bak adamlar avrupa maclarinda giydikleri formanin aynilarini store larinda satiyolar! biz niye yapamiyoruz onu AN-LA-MI-YO-RUM! ben de kolumda o reklamlar yerine UEFA kupasi armali turuncu forma istiyorum, neden olmuyo yani!!!

Selocan dedi ki...

evet avrupada kulüpler satış yaparken o baskılarıda ekleyebiliyorlar istek üzerine biz yapıyor muyuz bilmiyorum ??? Herşeyi geçtim -hadi ben sevmiyorum- kış ortasında bile uzun kollu forma satmadı bu kulüp storelarda bırak patch'i falan beyaz ve turuncunun uzun kolluları satıldı mı? ben parçalı ve 3 bantınkini bile görmedim bu sene uzn kollu forma satıldı mı? bilen yazsın :D

Melih Carter dedi ki...

bence uzun kollu formalar guzel oluyo ben ankara da ankamall alisveris merkezinde acilan gs store da sadece beyaz kaleci formalarinin uzun kollusunu gordum bu sene ama digerlerininkini gormedim. Ama bu uefa veya champions league patch leri mutlaka ilgilenilmesi gereken bi konu. eminim ki o formalar satisa ulker reklami formalarin ardindan bir de UEFA patch ile ciksaydi simdiki cironun 1-2 kati satis daha olurdu, eminim cunku benim gibi dusunen cok kisi taniyorum. Bir de store lardaki urun noksanliklari beni deli ediyo. yukarida bahsettigim gs store kucuk bi tane ama Ankara nin en cok insan gelen alisveris merkezinde bulunuyo. Ve en az cesidin oldugu storelardan biri! gerci cogu store birbirinin mallarini satmiyo, birinde olan digerinde olmuyo cogu zaman. en basit ornek, galatasaray adidas basketbol formalarina gecince inanilmaz sevindim ve almak icin sabirsizlaniyordum. Gittim taa ocakta sordum o store a, subatin sonunda dediler. ben bugune kadar sormaktan biktim ama sezon bitti o formalar o store a gelmedi, ne sort, ne forma ne antrenman ekipmanlari. Yazik gercekten, bu kadar gelir gelcek yerleri boyle savsaklayamayiz! sonra gelir gider borcumu 210 milyon $ diyoruz. tamam ben forma aldim diye o borc silinmez ama damlaya damlaya birikir. e ne oldu gittim internetten bi saticidan aldim en sonunda, elimden baska bisey gelmedi, galatasaray.org daki online gs store da yalan, surekli beden bitiyo...

L dedi ki...

ben burdaki muhabbeti kaçırmışım, mailden cevap verdim. neyse nasılsa devam eder burdan.

ya abi mora takmayın o kadar. olur öyle şeyler. açık mavi gördük biz, mor koymaz.

müşkülpesent dedi ki...

kabul edelim ki store yönetimimiz başarısız bu konuda fenerium baya bir önde en küçük ihtimal uzun kollu forma kış ortasında bile olmuyor bizim mağazalarda yıllardır bu böyle.

bu arada mor forma yapılır sorun değilde arkasında kırmızı ülker yazısıyla baya kötü olcak gibime geliyor bir de sırt numarası ve isim rengi de ne yapsan uymaz ona yani nerden baksan tutarsız bir forma olur.

armAsıgı dedi ki...

Antalyaspor'da şortun arkasında aksa jenarötör reklamı var.??? Yanlışsam düzeltin.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır