Bu Blogda Ara

23 Temmuz 2009 Perşembe

FENERBAHÇE FORMALARINI TANITTI



Nihayet Fenerbahçe de formalarını gösterişli bir törenle (tören diyorum artık bu tanıtım işine de bir sınır getirmeleri lazım) tanıttı. Bu sene bir ilk olarak kaleci formalarıda tanıtımda kendine yer buldu. Sanırım bu Türkiye de bir ilk. Daha önce kaleci fomasının da görücüye çıktığı bir tanıtımı en azından ben hatırlamıyorum. Bir de neden sadece 3 forma ? Beşiktaş formalarında da aynı durum söz konusu. Sanırım Adidas bir takım yaptırımlar uyguluyor bu sene takımlara..

Neyse efenim, formaları yorumlamaya başlamadan evvel kısa bir şey söylemek istiyorum. Formayı etiketine kadar bilmek isteyen bir koleksiyoner olarak, elimde detaylı fotoğraflar olmadığı ve formaları da daha almadığım için kısıtlı bir yorum yapmak durumunda kalacağım. Bu sebeple eksiklerimizi, yanlışlarımızı affedin.

Çubuklu Forma:



Bir Galatasaray'lı parçalı formadan ne beklerse bir Fenerbahçeli de çubuklu formadan her zaman onu bekler. İki takım içinde bu hep aynı paralelde ilerleyen bir istek olmuştur. Beklenti, formanın sadeliği ve olması gerektiği gibi olmasından ibarettir. Bu sene giyeceğimiz çubuklu forma da aynen bu istekleri yansıtır biçimde ve olması gerektiği gibi olmuş benim kanaatime göre. İlk olarak Beşiktaş'ta gördüğümüz, ''sponsoru kontür çekerek ayırma'' işlemi çubuklu ve diğer formalarda da kullanılmış. Bence hem formayı, hem de sponsoru öne çıkaran çok hoş bir düşünce. Elimde detaylı fotoğraflar olmadığı için bu formanın tam tasarım adını ve tasarım kodunu çıkartamıyorum şu anda. Ancak kesin ve tam emin olmamakla birlikte bu ve tüm Fenerbahçe formaları her sene olduğu gibi bu sene de ilk kez Fenerbahçe ile görücüye çıkan bir tasarım sanırım. Formanın kollarında 3 kolu gözüken yıldız figürü ise yine hoş bir detay. Kol reklamlarına yorum yapmıyorum çünkü kol reklamlarına hiç alışamadım, açık açık söyliyeyim hiç sevmem de. Reklam dediğin ya göğüste olur, ya da hiç olmaz. Son olarak ben yine de çubukların biraz daha ince olmasını isterdim lotto da olduğu gibi.. ama olsun bu da asla kötü bir çubuklu değil. Alıp dolabımıza koyuyoruz ivedi..

Kuruluş Forma:



Bir kuruluş forması furyasıdır gidiyor Fenerbahçe de. Tamam köklere bağlı olmak, bunu hep hafızalarda tutmak kötü bir şey değil ama sonuçta bu bir kazanç kapısıdır ve bu şekilde basitçe harcanmamalıdır. Ben bu formanın tasarımı ile ilgili tek kelime etmem çünkü ilk bakışta 2006-2007 sezonunun kuruluş formasına tıpatıp benzemekte kendileri. Şimdi şu formadan almak içime siner mi hiç bilmiyorum. Hemen hemen aynısı elimde mevcut :) Şimdi dikkatli olarak bakın formaya, reklam geçen senenin reklamı ve en ufak bir boyut değişikliği bile yok. Tasarımın çubuklu formadan tek farkı yakalı olması. E peki bu forma'nın kendini aldırtabilecek o farkı nerede? Sıradan bir taraftar niye alsın bu formayı sormak isterim Kığılı'ya.. Olmamış diyorum. Kaleci forması bile bu formadan fazla satacak göreceksiniz.

Arma Forma:



Büyük bir yenilik değil. 2000-2001 sezonunun kaleci formaları da palamut arma çıkmıştı. Keza Galatasaray'ın 100. yıl forması ve Beşiktaş'ın da bir formasında da arma vardı böyle. (erkam bizi aydınlatsın) Buna rağmen aslında göze çok batan bir forma değil. En azından kendine göre bir özelliği var ama sanmıyorum ki turkuaz forma gibi bir yenilik bir ses getirsin. Forma'nın içerisinde bulunan Fenerbahçe arması italik bir biçimde yorumlanmış ve güzel bir hava katmış. Forma da kullanılan sarı renkler ise Fenerbahçe'nin kodlu sarısı değil geçen sene kullanılan neon forma'nın sarısı. Bu da hoş olmuş ve bu sayede sarı rengin kendisini göstermesi sağlanmış. Bu formaya yakışan, sırt numarası ve isimlerinde neon sarısı olarak basılmasıdır. Bu önemli bir detay bütünlüğü getirecektir. Tasarım, kuruluş formasının tasarımıyla aynı.

Home Kaleci Forma :



Burada benim nasıl bir koleksiyoner olduğumu bilmeyen arkadaşlarım için söylüyorum. Sanırım Türkiye'deki en büyük kaleci forması koleksiyonu bana aittir. Yani en azından benden fazla kaleci forması olan birisini hiç görmedim, hiç duymadım. Bu sebeple kaleci forması denildiği zaman akan sular durur benim için. Hele ki Fenerium'lar da ilk kez kaleci formasının tüm sezon boyunca satılıyor olması beni uzun mesailer ve forma arayışlarından kurtardı ve bunun sevincini inanın sizlere anlatamam. Blog'un sahibi Selocan, benim her sene bir tane kaleci forması alabilmek için yaşadığım dramı, attığım taklaları en iyi bilenlerdendir. Artık bundan kurtuldum ya, onun için atletten kaleci forması bile yapsalar gam yemem :)

Formayı yorumlarsak eğer;

Home kaleci formasının arma formadan tek farkı yakasız olması. Adidas biraz çevir kazı yanmasın yapmış bu sene :) onu yakalı yap onu yakasız yap renk değiştir vs. vs. iyi veya kötü tartışılır. Ben açık konuşmak gerekirse bu formayı arma olarak değil de kaleci forması olarak daha da bir sevdim. İkinci renk olarak kullanılan turkuaz ise gerçekten hoş durmuş formada. Şurada beyaz ya da başka bir renk kullanılsa forma çok boğulurdu emin olun. Bence tekil olarak en başarılı forma bu forma. Sırt no ve yazı kesinlikle turkuaz olmalı. (bak yahu formayı buldumda yorum yapıyorum.. büyük terbiyesizlik)

Away Kaleci Forma;
Home kaleci formasının arma olmayan versiyonu. Düz lacivert olması ise tam bir skandal bana göre. Tamamiyle baştan savma. Zaten koyu olarak adlandırılabilecek 3 tane forma varken bir dördüncüyü lacivert yapmaya ne gerek var. Ayrıca 100. yılda kullanılan ve efsaneleşen beyaz kaleci forması ve sarı kanaryalar lakabımızı almamızı sağlamış sarı kaleci forması gibi örnekler önünüzde dururken nasıl olurda böyle bir forma çıkartılabilir anlamak mümkün değil. Yorum yapmaya değmeyecek kadar anlamsız bir forma. Sene sonu outletler bu formayla dolup taşar şimdiden söylüyorum. Bu formanın kendini sattırabilecek ne özelliği var biri kalkıp bana anlatsın lütfen.

Genel bir yorum olarak şunu söyleyebilirim ki 2009-2010 sezonu formaları diğer sezonların gölgesinde kalmış bir görüntü çizdi bana. Hani tamam çok kötü değil ama kesinlikle çok da iyi değil. Bu kadar önemli bir gelir kaynağınının da her zaman çok çok iyi olması gerektiğini düşünürsek, bu sene fenerium un sınıfta kalacağını açık seçik söyleyebiliriz.

Bu sene de kulüpten öğrendiğim kadarıyla font ve numaralarda bir değişiklik yok. Yine tüm hakları Fenerbahçe'ye ait olan kontraatack font u kullanılacak. Renkler değişik diyorlar. Ben inanmıyorum çünkü geçen sene de renkler değişecek demişlerdi. Bekleyip göreceğiz..

Hepinize sevgiler...

2 yorum :

ayanux dedi ki...

fenerium.com çökmüş arkadaşlar. satışlar iyi herhalde.

calibra dedi ki...

arka tarafta yakada "Sarı Kanaryalar" yazması hoş olmuş :)

Real Madrid ve AC Milan'dan esinlenilmiş lakap yazılması konusunda...

Biz 2007-2008'de sadece Kırmızı formada, 2008-2009'da ise 4 formada da GALATASARAY yazmıştık... Bakalım bu sene yazılacak mı...

Formalar konusuna gelince, ben çubuklunun biraz daha modern detaylarla süslenilmesini beklerdim.. Beyaz daha fazla kullanılabilirdi, sırt komple sarı olmayabilirdi...

Beyaz-sarı çubuklu forma ve arma forma ise hoş olmuş.

avea'nın kontürlü yazılması güzel.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır