Bu Blogda Ara

2 Temmuz 2009 Perşembe

3 Adidas

Bilmiyorum herkesin haberi var mı ama, Beşiktaş önümüzdeki sezondan itibaren Adidas marka forma ve ekipmanlar kullanacak. Hatta antrenman tişörtlerini gördüm. Gri kullanmışlar. Şöyle söyleyeyim, bizim antrenmanlarda gördüğünüz kırmızı tişört var ya, onun gri üstüne siyah-beyaz şerit geçeni işte. Bu güzel. Çünkü adamlar 5 senedir sadece siyah ve beyaz görmekten renk körü olmuştur eminim. Bu durum, formalara da yansıyacaktır sanırım.

Bu neo Beşiktaş-Adidas işbirliğini görünce, ilk önce 3 büyüğümüzün de tekrar aynı firmayla çalışmaya başladığını fark ettim, sonra da bu durumun en son ne zaman olduğunu düşünmeye başladım. Cevap tam olarak belli değil. Açıkçası internetsel kaynaklar bir zamandan sonra duvara tosluyor. Elbet bir yerlerde bilgi vardır ama, tesadüfen ulaşılabilir ancak. Kırılma noktası 96-00 arası. Fenerbahçe 00-01'den sonra Fenerium olayına girdi. Öncesi Adidas. Galatasaray o dönem zaten hep Adidas, onda sorun yok. Mesele, Beşiktaş ne zaman Adidas'tan Reebok'a geçti? Benim tahminim 98-99'da Reebok'a geçtikleri. Çünkü sanki 97-98'de Şampiyonlar Ligi'nde şu meşhur galibiyetleri alırken, ortadan yatay geçen 3 çizgili forma vardı. Hani arkasında logo içinde numara bulunan. Selocan24'ten yardım almak gerekebilir belki, veya yorumcu arkadaşlardan.

Şimdi bu neden önemli derseniz, şundan:Anlaşılan sponsor firma da, bir anlamda sizin diğer takımlarla veya ezeli rakibinizle olan rekabete katkıda bulunur. Başka bir cephe açılır. Mesela İngiltere'de bu durum güzel bir şekilde dengede. Liverpool ve Chelsea Adidas, Arsenal ve Manutd ise Nike. 07-08 Cl finalinde sadece Çelsi-Man finali yoktu, Adidas-Nike finali de vardı sahada. Veya 98 Dünya Kupası finali. İspanya'da da Real-Barça rekabeti, biraz da Adidas-Nike rekabeti değil mi?

Bizde de bu tip bir didişme olmalı aslında, ama her şeyde birbirlerine zıt giden büyük kulüpler, tek bir konuda olsun ortak noktayı bulmuş gözüküyor. Şu anda Trabzonspor Nike ile anlaşmalı durumda, ki onlar da bir ara Adidas ile çalışıyordu ve aslında 4 büyük kulüp de Adidas tarafındaydı.

Kesin bilgi:3 büyük takımımız da, hatta 4 büyük takımımız da en son 97-98 yılında hepsi birlikte Adidas giymiştir. Sonra ufaktan dökülmeler başlamıştır. Şimdi 12 yıl sonra yine üçü de Adidas giyecek-Trabzon Nike. Benim umudum, bu 3 veya 4 takımın 2 cepheye bölünüp, markalar bazında da rekabet etmesi. O günleri de görürüz inşallah.

8 yorum :

müşkülpesent dedi ki...

97-98 de adidas vardı beşiktaş'da bayern münih maçlarından falan hatırlıyorum.

97-98 senesinde bize şifo mehmet türkiye kupası finalinde röveşata ile golü attığında da adidas giyiyordu.

L dedi ki...

evet hocam, 98-99 dan itibaren reebok gibi. ama bi bakalım diğer bilgilere filan.

müşkülpesent dedi ki...

aslında ben 98-99 sezonunda bir bjk maçına gittim ve formanın reebok olduğunu hatırladım şimdi. hatta bir de foto var

http://www.bjk1903.com/squad9899.html

L dedi ki...

eyvallah hocam, sağol.

ahmetcan_48 dedi ki...

Hocam doğrusu 1997-1998dir. En son 1997-1998 sezonunda dört büyüklerin hepsi Adidas kullanmıştır. 1998-1999 sezonunda ise Galatasaray ve Fenerbahçe Adidas kullanmaya devam etmiş, Beşiktaş Reebok'a Trabzonspor da Puma'ya geçmiştir. Daha sonra Fenerbahçe 2000-2001de Fenerium
markasını oluşturmuş ve 2004e kadar 4 sezon kendi formasını kendi üretmiştir. Galatasarayımız ise 2001de kadar Adidas kullanmış 2001de Lottoya geçmiş 2001-2002de bir sezon Lotto kullandıktan sonra 2002de umbro ile anlaşmış ve 2005e kadar umbro kullanmıştır. 2005ten beri de tekrar adidasa dönmüş ve halen daha adidas kullanmaktadır. Beşiktaş ise 1998-1999dan 2000-2001e kadar üç sezon Reebok kullanmış 2001de Pumaya geçmiştir. 2001den 2005e kadar Puma kullanmıştır. 2005-2006 sezonunda Umbroya geçmiş ve bu sezon başına kadar da umbro kullanmıştır. Şimdi de adidasla iki sezonluk anlaşma imzalamıştır.

Selocan dedi ki...

98-99 da reeboka geçti bjk ondan önceler adidas hep 97-98 sondu. 12 yıl aradan sonra yine adidas oldular.

incelemek isteyenler bjk formalarını benim bjk versiyonum olan bir arkım var tribündergide koleksiyonunu sergiliyor 56 forması var 20 yıla yayılmış. çok dedim sana da blog açalım diye uğraşmadı eğer üye iseniz tribündergiye koleksiyon bölümünden aşağıdaki linke bakın derim bjklı arkadaşlar veya forma meraklıları. ama üye değilseniz göremezsiniz.

http://www.tribundergi.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=48791

L dedi ki...

bilgiler için sağolun hepiniz, postun sonuna kesin bilgiyi ekliyorum.

armAsıgı dedi ki...

Nike-Adidas kapışmasından Nike üstün çıkar bence. Adidas'ın gereksiz takıntıları var diye düşünüyorum.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır