Bu Blogda Ara

10 Temmuz 2009 Cuma

Siyah-Beyaz

Sizin de bildiğiniz gibi, muhtelif zamanlarda "ideal Gs forması"nın hangisi olması gerektiği tartışılır. Kimi zaman renk meselesi de girer işin içine. Ben bugün bu konudaki kendi önerimi sunacağım. Blogumda da yazdım kısaca ama, burda da bir kez daha bahsedeceğim.
"Kendi önerim" dedim ama, bunu söylerken "bence şöyle olmalı" değil kastım. Kulübün geleneklerine ve renklerine uygun bir ideal forma dan bahsediyorum ben. Bu şimdiye kadar hiç yapılmadı mesela. Ama bu tasarımın belli safhalarını formalarımızda gördük bazen.

Bu benim ideal forma dediğim nanenin bir benzerini Manutd yapıyor ara-sıra. Bu sezon da öyle giyecekler. Çok şık gerçekten. Bilmiyorum onlarda "ulan siyahı niye karıştırdınız" diyen var mıdır ama, tekrar bu tasarımı kullanacaklarına göre yoktur pek. Adamlar 1950'lerde 2. formasında farklı renk kullanmaya başlamış, özümser o kadar senede. Bizim hödük futbolsever gibi "niye beyaz giyiyo lan bu salaklar" demez...
İşte ben de o forma üzerinden anlatacağım örneğimi. Resim vs.


Bu yukarıda gördüğünüz, Manutd yeni sezon Home forması. 2 sezon da giyebilirler, sık yapıyor onlar bu uygulamayı-bunu biz de yapmalıyız da, ayrı yazı konusu. Gördüğünüz gibi, 3. renkleri sayılan ve kimi zaman dışardaki maçlarda home formanın altına şort olarak kullanılan siyah renk, burada formanın bir rengi olarak yer alıyor. Ki bu, 02-04 arası giyilen formada da yer almıştı. Şort zaten geleneksel beyaz, demin de dediğim gibi, dışarıda kimi zaman siyah şortla giyilecektir bu forma.

Benim önerim, işte buna benzer bir Gs formasının olması gerektiği. Yani geçen sezonkine benzer bir parçalı-beyaz şort ikilisi, ama formada bir şekilde siyah rengin de yer alması. Tabii siyah rengin kondurulacağı yer sayısı az. Ya omuzlardaki 3 çizgi siyah olacak, ki bu aslında sayılmaz. Onu yapması kolay. Ben farklı bir yeri kastediyorum. Onun haricinde ya koltukaltı ve yanlara (roma'nın 01-02 gibi giydiği parçalıyı düşünün) , ya da 03-04 Home formamızdaki gibi, ön-ortaya, sarı ve kırmızının birleştiği yere bir siyah şerit. Tutup da formanın ortasından çapraz bir siyah şerit geçecek halleri yok tabii.
Bu tip bir formanın üretilme olasılığını az buluyorum. Çünkü daha önce denenmedi zaten, ve de parçalıda siyah ve beyazdan birini kullanma taraftarı olduklarını düşünüyorum, artık yetkili merci kim(ler)se. Bir de işin toplumsal beğeni yönü var. Türk milleti değişimi sevmez. Az önce de söyledim, hala beyaz formayı anlayamayan/özümseyemeyen/kavrayamayan var. Bu noktada, bir Gs formasında hem siyah hem de beyazın bulunması çoğu kişiye aykırı gelebilir. Ama hayır. Aslında hiç de öyle değil.

Geçmişteki formalara bakınca, (ki bu blogda kısa bir tur yeter buna) siyahın şort olarak, 1. formamızda hiç de az sayılmayacak kereler kullanıldığını görebiliriz. Bu sebeple, 1. formamızda siyahın herhangi bir şekilde kullanılması, yanlış olmaz. Forma kültürüyle alakası olmayan, konu hakkında zerre malumatı bulunmayan cahil bünyeler zırvalayacaktır. Ama bu önemli değil ki zaten.

Eğer böyle bir forma üretilirse, çok büyük ihtimalle kulüp forma tarihinin en iyileri arasına girecektir. Bekliyoruz.

9 yorum :

vobeya dedi ki...

abi resmi sitede arda fotosu var o yeni forma mı

Selocan dedi ki...

arkası dönük forma mı? 10 numara yazan beyaz forma ? ben bugün gs tvde ardanın röportajını izledim ve o formayla olan görüntüleri gördüm geçen seneki beyaz forma o yeni değil..

Selocan dedi ki...

katılıyorum. bence de siyah renk daha fazla yer alabilir formada ve beyaz da aynı şekilde. Fakat konacak yer dediğin gibi çok önemli yoksa 03-04 teki parçalı forma gibi bir facia çıkabilir ortaya. Bu arada man utd nin forması bu seneki favori formam müthiş yapmışlar..

vobeya dedi ki...

kollardaki avea çok düzgünü.bende yeni zannettim...xD


teşekkürler

L dedi ki...

03-04 facia mı? abi bunu senin demen çok acı ama.

Selocan dedi ki...

abi benim fikrim bu tabi ki beğenen vardır.. Ne bileyim ortasından öyle gölge gibi geçen siyah çizgi çok basit durmuştu bence hoşuma gitmemişti yani. Bence 98-99 sezonu parçalı formamızda şortuyla beraber yeterince siyah vardı ben o formaya taparım. 03-04 basit görünüyordu belki umbro olması bunun sebebidir bilemedim şimdi :D

müşkülpesent dedi ki...

bence siyahı parçalıda fazla kullanmasınlar. yüzüncü yıl formamızın kollardaki siyah çizgileri olmasaydı daha güzel olurdu tabi bu benim şahsi fikrim parçalı formada sarı ve kırmızıdan başka renk kullanılmasını sevmiyorum.

Ercan Güney dedi ki...

Öncelikle bir fikri beyenmeyebiliriz ama saygı duymak lazım! Ben siyah (füme,koyu gri vs.) yada beyaz fonun üstüne sarı kırmızı detayları olan formaları daha çok beğeniyorum. Parçalı forma hariç diğer formalarda senle hemfikirim. Yada siyah forma yapmıyacaklarsa çubuklunun şort ve tozluğunu sarı yapıp alternatif olarak siyahı, parçalınınkinide kırmızı yapıp beyaz formanın şort ve tozluğuyla kombine edebilecek şekilde olması, yani 4 tane şort-tozluk olması bana daha mantıklı geliyor. Sarı şort lanetli gibi çok az kullanılıyor bence.

L dedi ki...

bundan sonraki ilk yazım sanırım "forma meselelerinde şahsi fikir" hakkında olacak. veya olmayacak.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır